عمومی

تجلیل از ۵ پیرغلام هیات‌های مذهبی قم در قالب رویداد «مقام مجنون» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

غلامرضا فلاح در گفت‌وگو با آنلاین گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه اسلام رویداد «مقام مجنون» ویژه نکوداشت پیرغلامان حسینی برای سومین سال متوالی به همت بنیاد دعبل خزاعی در سراسر کشور برگزار می شود که طی این طرح ۱۵۰ پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه السلام در سراسر کشور مورد تجلیل قرار می گیرند و از تلاش ها و خدمات آنان در هیات های عزاداری تقدیر می شود.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان قم بیان کرد: در راستای اجرای این رویداد، ۵ نفر از پیرغلامان حسینی در استان قم تجلیل شدند.

فلاح گفت: این پیرغلامان و خادمانی که از آنان تکریم شده، از جمله خادمانی هستند که در معرض دید عزاداران حسینی نیستند که آشپزها و چای ریزها بودند که در قالب این رویداد از خدمات و زحمات بسیار آنان که در طول سال در هیات های مختلف متقبل می شوند، تجلیل شد.

وی ابراز کرد: از آقایان «حسین عسگری» آشپزی که ۴۰ سال سابقه فعالیت در مسجد بزرگ و هیات رضاییه قم داشته، «سید مهدی میردهقانی تفتی» آشپز با سابقه ۵۰ سال در هیات های مختلف به خصوص مسجد بزرگ باغ پنبه و هیات فاطمیون قم، «حسین کربلایی» چای ریز هیات مسجد چهارمردان و موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ایام اربعین حسینی، «ابوالقاسم رافعی بیدگلی» آشپز با سابقه ۵۰ سال در حسینیه کاشانی های مقیم قم در محله مسجد جامع قم و «محمد جواد سلیمانی فرد» آشپز و چای ریز با سابقه ۵۰ ساله در هیات موسی مبرقع در محله چهل اختران مورد تجلیل قرار گرفتند.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان قم بیان کرد: حجت الاسلام شعبانزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، آقازیارتی مسوول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم و برخی دیگر از مدیران و مسوولان هیات ها در این دیدارها حضور داشتند و با حضور در منزل این عزیزان لوح تقدیر و نشان حبیب و دیگر هدایا به این پیرغلامان اهدا شد.

وی همچنین عنوان کرد:سال گذشته نیز ۶ نفر از میانداران پیشکسوت هیات‌های مذهبی استان قم در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و در قالب رویداد ملی «مقام مجنون» تجلیل شدند.