عمومی

تعیین اولویت های ۴ گانه خراسان جنوبی در گام دوم چرخه بهره وری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جواد قناعت ظهر شنبه در شورای راهبری توسعه مدیریت استان بیان داشت: مدیران عضو این شورا باید به طور جدی تر در مباحث مطرح شده ورود کنند تا زمینه عملیاتی شده دستور کارها فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: آب و پساب، برق و انرژی های تجدید پذیر، حمل و نقل و معدن اولویت های مصوب این شورا در خصوص اجرای گام دوم چرخه بهره وری است و گردشگری و اطلاعات و فناوری هم سال آینده در زمینه اولویت های مورد نظر قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای افزایش بهره بری آب و افزایش ایمنی نقاط حادثه خیز استان برای رفع چهار نقطه حادثه خیز تا پایان سال ۱۴۰۳ باید انجام شود.

به گفته وی تلاش های لازم برای جلوگیری از اتلاف برق در صنایع و افزایش تولید زرشک تا پایان سال ۱۴۰۴ برای رسیدن به نقطه مطلوب انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای هماهنگی بیشتر در خصوص میزان آب مصرفی بخش کشاورزی در راستای تعال بخشی آب مصرفی در استان جلسه ای با محوریت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاون توسعه منابع و سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران دستگاه های مربوط برگزار شود تا از این طریق فشاری بر کشاورزان وارد نشود.

قناعت متذکر شد: شرکت های زغال سنگ خراسان جنوبی باید مکلف شوند تا سهمیه برداشت مشخص شده برای آنها تا پایان سال ۱۴۰۶ را عملیاتی کنند.

وی افزود: در راستای تصمیم دوات برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه های اجرایی و انتقال کارکنان از کلان شهر ها، ۵۰۰ سهمیه استخدامی برای تغییر وضعیت کارکنان خراسان جنوبی پیش بینی شده که بر اساس نتایج آزمون برگزار شده در هشت اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴۸۶ نیرو قبول شده اند.