عمومیکسب و کار ایرانی

جدیدترین پای مصنوعی در ایران

چکیده نوشته: آیا تاکنون فردی را از نزدیک دیده اید که از پای مصنوعی استفاده کند؟ احتمال اینکه اصلا متوجه این عضو نشوید زیاد است؛ چرا که با استفاده از تجهیزات جدید پزشکی مانند اندو اکسو، می توان گفت که مشخص نیست چه کسی از این عضو مصنوعی استفاده می کند. در حقیقت استفاده ازین تکنولوژی سبب می شود الگوی راه رفتن کاملا طبیعی و متناسب با ارگونومی بدن انسان باشد.

????‍⚕️ با کلینیک امین طب، ما به شما کمک می‌کنیم تا با پای مصنوعی‌ با طراحی دقیق و کیفیت بالا، به زندگی عادی خود بازگردید. ما به شما وعده می‌دهیم که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تجربه پزشکان ماهر، هیچ فرقی بین عضو مصنوعی و طبیعی حس نخواهید کرد.
???? با ما تماس بگیرید تا از جدیدترین تکنولوژی‌ها در زمینه دست‌های مصنوعی بهره‌مند شوید. امروز به امید یک زندگی بهتر با کلینیک امین طب.
???? تماس با ما: ۸۸۸۸۰۰۲۶ – ۰۲۱
کلینیک امین طب – به دنیایی از فرصت‌های جدید و امید بپیوندید.

Review: آیا تاکنون فردی را از نزدیک دیده اید که از پای مصنوعی استفاده کند؟ احتمال اینکه اصلا متوجه این عضو نشوید زیاد است؛ چرا که با استفاده از تجهیزات جدید پزشکی مانند اندو اکسو، می توان گفت که مشخص نیست چه کسی از این عضو مصنوعی استفاده می کند. در حقیقت استفاده ازین تکنولوژی سبب می شود الگوی راه رفتن کاملا طبیعی و متناسب با ارگونومی بدن انسان باشد…

إعادة النظر: آیا تاکنون فردی را از نزدیک دیده اید که از پای مصنوعی استفاده کند؟ احتمال اینکه اصلا متوجه این عضو نشوید زیاد است؛ چرا که با استفاده از تجهیزات جدید پزشکی مانند اندو اکسو، می توان گفت که مشخص نیست چه کسی از این عضو مصنوعی استفاده می کند. در حقیقت استفاده ازین تکنولوژی سبب می شود الگوی راه رفتن کاملا طبیعی و متناسب با ارگونومی بدن انسان باشد…

آیا تاکنون فردی را از نزدیک دیده اید که از یک پای مصنوعی یا پروتز پا استفاده کند؟ احتمال اینکه اصلا متوجه این عضو مصنوعی نشوید زیاد است؛ چرا که با استفاده از تجهیزات و روش های درمانی جدید پزشکی مانند پروتز اندو اکسو، می توان گفت که تشخیص عضو مصنوعی کار ساده ای نیست. زمانی که یک فرد در صانحه ای یکی از اندام خود را از دست می دهد (مانند تصادف، عفونت، دیابت،  و …) تصور ادامه زندگی برای وی مشکل است در حالی که می توان با استفاده از یک پای مصنوعی پیشرفته، به راحتی به روند قبلی زندگی برگشت. درمان قطع عضو به کمک پروتز پا به روش ایمپلنت اندو-اکسو سبب میشود تا فرد  حسی مشابه عضو واقعی بدن را تجربه کند.

شرکت همیار طب لیان تنها مرکز کاشت پای مصنوعی به روش ایمپلنت اندو-اکسو در خاورمیانه می باشد. ما با همکاری دکتر عزیز عباسپور در تلاش هستیم تا همواره بهترین خدمات را برای ایرانیان عزیز فراهم نماییم.

افرادی که از  استفاده می کنند می توانند تمام فعالیت های روزمره مانند بالا و پایین رفتن از پله ها، شنا کردن، دوچرخه سواری، راه رفتن و … را به راحتی انجام دهند. جالب است بدانید که تنها یک روز بعد از نصب  فرد به راحتی می تواند به زندگی نرمال خود بازگردد.

پروتز چیست؟

پروتز یا عضو مصنوعی، به وسیله ای گفته می شود که شما می توانید از آن به عنوان جایگزینی برای اندام از دست رفته استفاده کنید. از دست رفتن اندام می تواند به هر دلیلی مانند حادثه، بیماری یا آسیب های جنگی باشد. پروتز پای مصنوعی کمی بیشتر از یک تکه فلز است که شما تنها برای راه رفتن از آن استفاده کنید.

انواع پروتز پای مصنوعی چیست؟

در حالت تئوری شما می توانید هر قسمت از بدن خود را از گوش تا انگشت پا را با یک عضو مصنوعی جایگزین کنید. اما در عمل تنها می توانید از این پروتز برای برخی از اندام ها تا این لحظه استفاده کنید.

  • پروتز پا مصنوعی از بالای زانو. (اندامی مانند لگن و کمر نیز در این دست قرار می گیرند.)
  • پروتز پا مصنوعی از پایین زانو.

پروتز پای مصنوعی چگونه کار می کند؟

هر پروتز اندام مصنوعی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. خود اندام مصنوعی، سوکت (که در واقع رابط بین اندام و جسم فرد است)، سیستم کنترلی و پیوستگی. هر کدام از این قسمت ها به صورت هماهنگ با هم کار می کنند. اندام مصنوعی که در این مورد، پای مصنوعی است، باید به گونه ای طراحی شود که با جسم فرد هماهنگی داشته باشد و وزن آن متعادل باشد.

قسمت دوم پروتز پای مصنوعی، سوکت است که به صورت مستقیم به اندام شما متصل می شود. نصب این سوکت از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اگر جراح شما در این زمینه مهارت زیادی نداشته باشد موجب احساس درد در بیمار می شود. در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی های جدید مانند چاپ سه بعدی، طراحی آنی سوکجدیدترین پای مصنوعی در ایران، انتخاب و گزینه ای بسیار مناسب برای کسانی است که در طول روز فعالیت های زیادی دارند. ساخت ، به پیشرفت های خوبی در سال های گذشته دست پیدا کرده است و بسیاری از کاربران و متقاضیان به کمک این پیشرفت می توانند به بسیاری از مشکلات خود پایان دهند.

پروتز پا یا پای مصنوعی چیست؟ در چه زمان هایی ساخته می شود؟

قبل از آنکه به سراغ مبحث اصلی مان، یعنی شناخت و معرفی جدیدترین پا مصنوعی در ایران برویم، لازم می دانیم که توضیح مختصری در خصوص پروتز پا یا پای مصنوعی ارائه کنیم. پروتز پا، یک اندام مصنوعی است و برای کسانی ساخته می شود که پای خود را به هر علتی از دست داده اند.

نکته مهمی که باید در مورد پای مصنوعی بدانید، متفاوت بودن انواع آن است. در ساخت پروتز، هر کسی باید با توجه به محل قطع عضو، برای ساخت آن، اقدام کند. برای مثال، کسی که پای او از ناحیه زیر زانو قطع شده، می بایست برای ، و کسی که پای خود را از ناحیه لگن از دست داده است، می بایست برای ساخت و نصب پروتز مخصوص لگن اقدام کند.

نکته دیگری که در  youtube باید آن را خوب به ذهن بسپارید، این است که هر قدر وسعت قطع شدگی در پا بیشتر باشد، فرد باید هزینه بیشتری برای ساخت پروتز پرداخت کند. برای مثال، از قیمت ساخت پروتزهای مخصوص لگن پایین تر است؛ البته این در صورتی است که در ساخت هر دو نوع پروتز، از یک ماده اولیه استفاده شود.

همانطوری که اشاره کردیم، جدیدترین پای مصنوعی در ایران یا همان پروتز مصنوعی پا از قسمت های متفاوتی تشکیل شده است. این قسمت ها اگر هماهنگ با هم کار نکنند، پروتز، هیچ کاربردی نخواهد داشت. علاوه بر این مورد، پای مصنوعی طراحی شده باید با فرم بدن فردی که قرار است آن را نصب کند، هماهنگی و تناسب داشته باشد. به خاطر بسپارید، پروتزهایی که وزن زیادی دارند، کاربردی نبوده و  کاربر را با مشکلات زیادی مواجه می کنند.

جدیدترین پای مصنوعی دآیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که کودکان چطور از استفاده می کنند؟ در کودکان چه امتیازاتی را برای آنها فراهم می کند؟ معایب این محصول چیست؟ شما در خصوص این موضوع چه پرسش هایی دارید؟

اگر با پروتز آشنا باشید می دانید، که جنس آن از ماده ای سیلیکونی است و مصارف بسیار زیادی دارد. کاربرد پروتز نه تنها در درمان بلکه حوزه زیبایی را هم شامل می شود. هدف استفاده از پروتز بازسازی ساختار و کارآیی است.

کودکان هم مانند افراد بزرگسال ممکن است دچار نقص عضو شده و نیاز به پروتز زانو داشته باشند. در مقاله پیش رو این محصول پرفایده را بررسی می کنیم و به بیان نکات مثبت و منفی آن می پردازیم.

استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد

مزایای پروتز بالای زانو در کودکان 

بهتر است قبل از هر توضیحی بدانیم که پروتز بالای زانو از چه بخش هایی تشکیل شده است. این محصول که اندام های فوقانی زانو را هم در برمی گیرد شامل زانو، واسط ساق پا و مفصل، پنچه پا، ساق و محفظه ران است. این محصول برای بیمارانی مناسب است که پای خود را به هر دلیلی از دست داده اند یا به صورت مادرزادی فاقد پا بوده اند. اما پروتز بالای زانو چه مزایایی برای کودک دارد؟

مزایای این محصول را بشناسید.

  • حفظ تعادل؛
  • استقلال در حرکت؛
  • انجام فعالیت و بازی؛
  • افزایش اعتماد به نفس؛
  • ظاهر مناسب.

حفظ تعادل

همانطور که می دانید نبود یکی از پاها موجب بهم ریختگی تعادل می شود. این حالت در عبور از پله یا نشستن روی مبل و بلند شدن بیشتر قابل لمس است. استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان به آنها در راه رفتن تعادل می بخشد.

استقلال در حرکت

حداقل سنی که کودکان امکان استفاده از پروتز پا را دارند 2 سالگی است. در سن 2 سالگی دیگر کودک به راحتی راه می رود و با نصب پروتز بالای زانو مانند یک کودک سالم بدون نیاز به کمک کسی حرکت می کند.

انجام فعالیت و بازی

بر کسی پوشیده نیست که جنب و جوش و انجام بازی کودکان در سنین کم بالاست. اگر یکی از پاها صدمه دیده باشد، شرایط انجام فعالیت های بدنی وجود ندارد. پروتز بالای زانو در کودکان به آنها کمک می کند مانند فرد سالم قادر به حرکت و بازی باشند.

افزایش اعتماد به نفس

تقویت روحیه یکی از عوامل بسیار مهم هم در کودکان و هم در بزرگسالان به شمار می آید. نقص عضو در کودک به میزان زیادی اعتماد به نفس را از او می گیرد زیرا توانایی تحلیل شرایط را به اندازه فرد بالغ ندارد. بدین سبب است که این محصول روحیه و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد.

ظاهر مناسب

شاید در نگاه اول به این عنوان، تصور کنید که همان معنی افزایش اعتماد به نفس را بدهد ولی پروتز بالای زانو در کودکان وظیفه بازسازی ظاهر را هم دارد. قطع پا کاملا در ظاهر مشخص می شود و جایگزین آن توسط پای مصنوعی اشتیاق را در کودک ارتقا می دهد.

احتمالا بعد از مطالعه تمامی  مزایایی که مطرح شد سوالی پیش می آید که این محصول چه معایبی امکان دارد داشته باشد؟ این موضوع را به طور کامل در بخش بعدی توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان چه مزایا و معایبی دارد

معایبی که پروتز بالای زانو برای کودکان دارد

این محصول در کنار مزایا، معایبی هم دارد که کودک با آن مواجه می شود. اما این ایرادها چیست؟ در این قسمت آن را بیان می کنیم.

  • اتلاف انرژی بیشتر؛
  • تجربه درد در ناحیه کمر؛
  • انطباق نسبتا طولانی مدت؛
  • کاهش سرعت.

برای توضیح بیشتر هرکدام به ادامه این بخش توجه کنید.

اتلاف انرژی بیشتر

منظور از اتلاف انرژی این است که علاوه بر وزن بدن می بایست وزن پروتز پا را هم تحمل کرد. به همین دلیل استفاده از پروتز بالای زانو در کودکان انرژی بیشتری را از آنها می گیرد.

تجربه درد در ناحیه کمر

برقراری ارتباط با شرایط جدید بدن بعد از قطع عضو پا و پروتز بالای زانو موجب بروز درد در ناحیه کمر می شود.

انطباق نسبتا طولانی مدت

زمانی که کودک باید استفاده از پروتز پا را یاد بگیرد نسبتا طولانی است. علت این موضوع این است که تقویت عضلات پا باید برای قرار گیری در محفظه ران انجام شود. آماده سازی برای هر نوع اندام مصنوعی ممکن است در ابتدا کمی زمان بر باشد و این موضوع برای پروتز بالای زانو در کودکان نیز وجود دارد.

کاهش سرعت

هر فردی که استفاده از پروتز پا را آغاز می کند نسبت به شخصی که پاهای سالم خود را دارد حرکت کندتری دارد. از طرف دیگر در آغاز پای مصنوعی به عنوان یک جسم خارجی راه رفتن را برای کودک با چالش مواجه می کند و این موضوع سرعت او را می گیرد. احتمالا بین ورزشکاران دونده می بینید که معلولین با پای مصنوعی هم مسابقه می دهند و این نشان دهنده روحیه بالا و برقراری ارتباطی خوب با پروتز است که امری زمان بر است.