عمومیکسب و کار ایرانی

خواص روغن آرگان

اگر چه دانه می‌آید، اما در حال حاضر تمام دنیا از این ماده همه‌کاره منفعت می‌برند. کاربردهای گسترده این روغن از طبخ غذا گرفته تا استفاده‌های درمانی و آرایشی، آن را به عصاره بی‌بدیل طبیعت تبدیل کرده‌است. عصاره‌ای که در بخش زیادی از ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد. اما این روغن علاوه بر اینکه به محصولات زیبایی پوست و مو کیفیت بخشیده، محبوبیت زیادی نیز در میان خانم‌ها به دست آورده است. به طوریکه نمونه خالص آن جایگزین انواع لوسیون‌های پوست و مو برای خانم‌ها شده است.

کوتاه در مورد روغن آرگان

همانطور که گفتیم دانه روغن آرگان از دل طبیعت مراکش به دست می‌آید. این روغن از میوه درخت‌های آرگان استخراج شده و پس از تصفیه و بسته‌بندی به سراسر جهان سفر می‌کند. روغن آرگان در درجه اول از اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک و همچنین انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است. به طور دقیق محتوای اسیدهای چرب این ماده شامل ۲۹ تا ۳۶ درصد لینولئیک یا امگا ۶ می‌باشد. بنابراین بخش بزرگی از خواص روغن آرگان را، وجود این دو ماده می‌سازد. اسید اولئیک که در روغن زیتون نیز وجود دارد، به عنوان سلامتی بخش قلب شناخته می‌شود.

اما ماده دیگری که به وفور در این روغن طبیعی یافت می‌شود، ویتامین E است. احتمالاً نیاز نباشد از قابلیت‌های این ویتامین در سلامت و زیبایی پوست و مو چیزی بگوییم. علاوه بر آن، خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E نقش محافظتی پوست و مو را به این روغن می‌دهد. پس روی هم رفته روغن تراپی آرگان هم از پوست و موی شما در مقابل آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و هم سلامت، زیبایی و جوانی را به آن برمی‌گرداند.

خواص روغن آرگان برای مو کدامند؟

روغن آرگان همان ماده سلامت و زیبایی بخشی است، که موهای شما به آن نیاز دارد. این روغن از چند جنبه مختلف به موهای شما فایده می‌رساند. در عین حال طبیعی بودن این روغن، احتمال بروز هر گونه عارضه جانبی را در موهای شما از بین برده است. از طرفی کارایی روغن آرگان، به زیبایی مو ختم نمی‌شود. خواص این روغن باعث شده که استفاده از آن به معنای پیشگیری از اختلالات و حفظ سلامت مو باشد. در کنار استفاده از روغن آرگان برای حفظ سلامت مو، شما می توانید کرم تقویت کننده مو حاوی روغن آرگان بیز را استفاده کنید و از سلامتی موهای خود لذت ببرید.

تقویت کننده ساقه مو

شکی نیست که یکی از بهترین روغن‌ها برای مو، همین روغن آرگان است. به خصوص در تقویت و سلامت بخشی به ساقه مو، این روغن حرف اول را می‌زند. حاصل ویتامین E و اسیدهای چرب مختلف در این ماده، بهترین سرم‌ طبیعی تقویت کننده ساقه مو می‌باشد. همچنین روغن ماکادمیا برای مو نیز عالی است. ترکیبات این روغن به حفظ رطوبت ساقه مو کمک میکند.

به همین خاطر از این روغن به عنوان لوسیون موی بعد از استحمام استفاده می‌شود. کافی است روغن آرگان اصل را خریداری کرده و بعد از هر بار حمام کردن، مقداری از آن را بر روی ساقه مو ماساژ دهید. بدین ترتیب کمترین نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، موهای صاف، درخشان و یکدست که خوب رشد می‌کند، است. همچنین ترکیب این ماده با روغن کنجد، یک سرم تقویت کننده و زیبایی بخش برای ساقه مو به وجود می‌آورد.

آبرسان

این ماده خاصیت آبرسانی قابل توجهی برای موها دارد. وجود ویتامین E در این روغن، اجازه نمی‌دهد که موها خشک شوند. همین خاصیت از بروز بیماری‌های مو مانند موخوره و شوره نیز جلوگیری می‌کند. همچنین با استفاده منظم از این روغن، دیگر اثری از موهای وز و یا شکننده باقی نخواهد ماند.

ضد التهاب

خاصیت ضد التهابی روغن آرگان، سلامت پوست سر را تضمین می‌کند. از آنجاییکه سلامت موها در گرو سلامت پوست سر است، این ماده از بهترین روغن‌‌ها برای سلامت مو به حساب می‌آید. انواع قارچ‌های پوست سر و عفونت‌های این ناحیه با روغن تراپی آرگان درمان شده و منافذ آن به لحاظ شرایط رشد طبیعی مو بهبود پیدا می‌کنند.

ریزش مو

ریزش موها یکی از معضلات هر فردی است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. روغن آرگان برای ریزش مو بسیار مفید است. به کمک آرگان می‌توان تا حد زیادی ریزش مو را کنترل نمود و رشد موهای جدید را افزایش داد. همچنین تونیک ضدریزش مو دکتر بیز  برای رویش مجدد مو بسیار کاربردی و مناسب است. از روغن آرگان برای تقویت ابرو نیز استفاده می‌شود زیرا برای ابرو بی‌نظیر است.

مراقبت از مو در برابر خورشید

طبیعتاً اثراتی که اشعه ماورا بنفش موجود در نور خورشید بر مو و پوست افراد می‌گذارد، می‌تواند منجر به آسیب‌های عمیقی شود. روغن مخصوص مو آرگان می‌تواند تا حد زیادی از موی شما در برابر نور خورشید محافظت کند. از روغن آرگان می‌توانید به شکل‌های متفاوتی استفاده کنید:

ماسک آرگان

از روغن اصل آرگان می‌توانید یک ماسک باکیفیت خانگی برای موهای خود تهیه کنید و در طول شب آن را بر روی موهایتان بگذارید در طول این مدت مواد مغذی زیادی جذب موهایتان خواهد شد.

شامپو آرگان

امروزه شامپوهایی در بازار وجود دارند که از میزان قابل ‌توجهی روغن آرگان تشکیل شده‌اند. شامپو آرگان سبب نرمی، استحکام و درخشندگی مو شده و با خشکی، شکنندگی و آسیب مو مقابله می‌کند. برای نتیجه بهتر از شامپو آرگان آن را هرگز به‌ صورت مستقیم روی کف سر نزنید و ابتدا آن را بر روی کف دست ریخته، دو دست را به هم بمالید و سپس موها را با آن شست‌وشو دهید.

خرید روغن آرگان

حتما در ذهن شما نیز، دغدغه پیدا کردن روغن آرگان اصل وجود دارد. از خودتان می‌پرسید که روغن آرگان اصل را از کجا تهیه کنیم؟  خوشبختانه، این روزها محصولات آرایشی و مراقبتی باکیفیتی وجود دارد که روغن آرگان بخش مهمی از مواد تشکیل دهنده آن‌ها است. شما به راحتی می‌توانید محصولات باکیفیت حاوی روغن آرگان را تهیه کرده و خواص عالی این روغن را تجربه کنید. اما خرید روغن آرگان خالص ارگانیک به صورت تنها، تاثیر روغن آرگان را چند برابر می کند. خرید روغن آرگان از برندهای مطرح و باکیفیت که خیال‌تان از بابت اصالت و کیفیت راحت باشد نیز، فکر خوبی است.

برای تشخیص روغن آرگان اصل به چه نکاتی توجه کنیم؟

روغن آرگان اصل کدام است؟ حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است. به ‌منظور تشخیص روغن آرگان اصل مراکشی از تقلبی کافی است اطمینان داشته باشید که روغن شما خالص و اصل است. برای استفاده از لازم است که این روغن اصل باشد. روغن طبیعی و کاملاً خالص، نباید هیچ‌گونه مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد و باید در بطری شیشه‌ای تیره نگهداری شود. نور می‌تواند اثرات روغن آرگان را از بین ببرد. این روغن هرگز آبکی و شل نیست و بافت نرمی دارد. توجه داشته باشید که روغن‌های آرگان اصل کمی کدر و مات به نظر می‌رسد و هرگز کاملاً شفاف نیست و رنگی کهربایی دارد. روغن آرگان اصل مراکش جذب بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و بر روی پوست شما خیلی صاف و هموار است. بوی روغن‌های آرگان اصل بویی شبیه به مغزیجات و آجیل می‌دهد و دلیل آن هم استخراج روغن از هسته درون میوه است.

قیمت روغن آرگان اصل

توجه داشته باشید که قیمت روغن ارگان 100% خالص ارزان نیست و می‌توان آن را برای مدت طولانی نگه داشت. عمر طولانی این روغن سبب شده تا خواص آن حفظ شود. توجه داشته باشید که خرید این روغن با قیمت بسیار پایین‌تر از حد معمول ممکن است نشان از تقلبی بودن آن باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر از این روغن به سراغ انواع بکر و خالص آن بروید، مواد تشکیل‌دهنده دیگر ممکن است اثرات این روغن را کاهش دهد.هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید. اگر می خواهید از روغن آرگان اصل استفاده کنید و روغن آرگان ارگانیک را به پوست خود هدیه دهید، باید هزینه این زیبایی را بپردازید. مطمئن باشید هنگاهی که قیمت روغن آرگان خالص کم نخواهد بود چرا که باید از دستگاه های پیشرفته برای گرفتن روغن آرگان استفاده شود.

خرید روغن آرگان اصل و بایدها و نبایدهای آن

دقت کنید که روغن آرگان را از منابع نامشخص اینترنتی تهیه نکنید. عطاری‌های ناشناخته نیز، گزینه مناسبی برای خرید روغن‌ آرگان نخواهند بود؛ چرا که تنها آزمایشگاه‌های مجهز می‌توانند روغن اصلی و تقلبی روغن آرگان را تشخیص دهند. در ادامه به برخی سوالات در مورد خواص روغن آرگان پاسخ می‌دهیم.

  • آیا روغن‌ آرگان برای پوست‌های چرب مناسب است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله؛ این روغن حتی برای پوست‌های چرب هم مفید است و به دلیل آنکه ۱۰۰ درصد طبیعی و غیرکومدوژنیک است، هرگز منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. ساختار این روغن‌ریز مولکول است و بسیار سرعت جذب بالایی دارد.

  • آیا روغن‌های آرگان برای پوست‌های مستعد آکنه مناسب است؟

بله. این روغن تولید سبوم و چربی طبیعی پوست را کنترل می‌کند و مانع از پیشرفت آکنه خواهد شد.

  • بهترین روش نگهداری از روغن‌های آرگان اصل چیست؟

بهتر است روغن خود را در محیط‌های تاریک و خنک به ‌دوراز نور خورشید نگه دارید تا اثر آن حفظ شود. می‌توانید از ظروف تیره دربسته استفاده کنید.

  • روغن آرگان اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟

روغن اصل هسته آرگان دارای رنگی کهربایی است و به ‌راحتی و به‌ صورت کاملاً هموار بر روی پوست قرار می‌گیرد و جذب آسانی دارد.