علمی و پزشکیعمومی

درمان میگرن در طب سنتی

در طب سنتی گفته می شود بیشتر افراد مبتلا به میگرن به راحتی از سرما تحریک می شوند و این عصبانیت باعث تغییر رفتار می شود که می تواند منجر به سردردهای میگرنی شود. به همین دلیل در اولین درمان باید خشم این افراد را گرم کرد.

از سوی دیگر، یکی از علل مهم میگرن، سمومی هستند که به طور کامل از بدن دفع نمی شوند. روده چنین افرادی معمولاً به درستی کار نمی کند و فرد باید با مشکل یبوست مواجه شود. که می تواند برای دفع سموم از طریق دستگاه گوارش (با استفاده از مواد غذایی سم زدا مثلاً با مصرف آب گشنیز به مدت سه روز متوالی) و کاهش شدت درد و حملات میگرنی از طریق حجامت برای کاهش دفعات استفاده شود. ،

علاوه بر این، از منظر طب سنتی، بیماری های کبد، دندان های آسیب دیده، ضعف بینایی، بسیاری از مشاغل کسل کننده که منجر به احساسات منفی مانند کینه، نفرت و حسادت، قاعدگی نامنظم می شود و از نمونه های تیره می توان به نوشیدن زیاد چای اشاره کرد. عوامل ژنتیک می تواند باعث میگرن شود.

روش های درمان میگرن در طب سنتی

برای بهبود درد میگرن، چهار ترکیب موجود در بدن باید در حد اعتدال مدیریت شوند. به عنوان مثال، عسل در آب گرم در حالت سرد، حداقل یک ساعت در روز پیاده روی مداوم، اجتناب از سیگار کشیدن، نوشیدن آب انگور طبیعی یا توت سیاه برای خلاص شدن از درد میگرن بسیار مفید است.

ماساژ سر با آب حاوی مخلوطی از بادام تلخ، جوشانده ریحان، جوشانده آویشن، دم کرده لیمو، جوشانده علف چای و اسطوخودوس و سنبل الطیب یکی از رایج ترین درمان های طبیعی است که در طب سنتی برای درمان سردردهای میگرنی توصیه می شود.

حجامت و زاج درمانی یکی از بهترین روش های درمان سردرد میگرنی به شمار می رود که البته توسط متخصص طب سنتی انجام می شود تا موثر واقع شود.

حجامت می تواند نقش مهمی در کاهش حملات میگرنی داشته باشد. اگرچه دلیل آن هنوز مشخص نیست، اما تجربه کسانی که به طور منظم حجامت می کنند نشان داده است که در کاهش میگرن آنها موثر است.

زالو حاوی ماده ای به نام هیرودین است که یک ضد انعقاد است و به رقیق شدن خون و افزایش جریان خون کمک می کند. هیرودین می تواند برخی از لخته های خون کوچک را حل کرده و از بین ببرد. بنابراین می توان گفت که زالو درمانی در بهبود و درمان میگرن موثر است.

انار برای میگرن

جوشانده برگ انار میگرن را تسکین می دهد و کسانی که به این عارضه مبتلا هستند هر روز عصر و اواخر شب یک فنجان از پنج گرم گل انار را در یک لیوان آب میل کنند.

استفاده از جوشانده برگ انار به عنوان دمنوش علاوه بر تسکین سردرد در درمان مبتلایان به کم خونی یا احساس خستگی بسیار موثر است.

روش های مختلف درمانی

بهترین روش درمانی فرازطب که در بسیاری از بیماران مفید است استفاده از گیاه بابونه است. می توانید از بابونه به عنوان جوشانده و موضعی استفاده کنید. حالا در هنگام درد یا 2 تا 3 بار در روز از روغن بابونه روی شقیقه ها استفاده کنید. یکی که بهتر می شود و ماساژ درد را کاهش می دهد.

گونه دیگری از بابونه به نام بابونه گاوی وجود دارد که گلهای آن بزرگتر از گونه های معمولی است. این گیاه می تواند در درمان میگرن نیز مفید باشد.

روش های دیگر مالیدن اسانس فلفل رقیق شده روی شقیقه ها، بوی اسانس رقیق شده گل رز در صورت غلیظ بودن، زیرا باعث سردرد می شود. همچنین عطر گلاب می تواند برای مبتلایان به میگرن مفید باشد.

لازم به ذکر است که رکن اصلی درمان در تمامی بیماری ها یعنی اصلاح تغذیه، تغییر سبک زندگی و ورزش را نباید نادیده گرفت.