عمومی

دفاع از اسلام اولین هدف بسیج طلاب و روحانیت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی ظهر شنبه در همایش بزرگ (تبیینی) ویژه نمایندگان طلاب سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی آموزشی جوادالائمه (ع) برگزار شد، با بیان اینکه روحانیون همیشه در صحنه حضور فعال داشتند، اظهار کرد: روحانیون همیشه پیشگام بودند و در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را در حوزه روحانیت داشتیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور بیان کرد: امام خمینی (ره) بعد از جنگ دستور تأسیس بسیج دانشجویی، طلبه را صادر کردند و با این دستور نوع نگاه به بسیج روحانیت را مشخص کردند.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر و اندیشه است و حوزویان کشور در هر مسؤولیتی که هستند بسیجی‌اند، افزود: بسیج تصدی گری نمی‌کند؛ بلکه کارهای زمین افتاده را برمی‌دارد.

شاهرودی با اشاره به اینکه اولین هدف بسیج طلاب و روحانیت دفاع از اسلام است، افزود: حوزه علمیه در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است‌.

محمدی رویکرد حاضر حوزه علمیه به فقه معاصر که تلاش می‌کند پاسخگو باشد را مهم دانست و افزود: حوزه علمیه انقلابی با نظام گره‌خورده است؛ لذا باید دغدغه حل مسائل علمی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور بیانکرد: توسعه‌یافتگی و عمق‌بخشی نقش روحانیون بسیجی در راستای پاسداری از انقلاب اسلامی یکی از اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران است.