عمومیکسب و کار ایرانی

دلایل گیر کردن برگه در پرینتر

گیر کردن کاغذ در چاپگر کانن

تا حالا پیش اومده با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر روبرو شده باشین و کلافه اتون کرده  باشه؟ 

گیر کردن کاغذ در چاپگر یکی از معمول ترین اتفاق هایی هست که هنگام کار با پرینتر یا همون چاپگر به جود می آید. مشکل پرینت نگرفتن canon نیز در اغلب موارد نیز به همین دلیل است. هنگامی که کاغذ د رپرینتر گیر می کند با  یک خطا مواجه می شویم و برای همین اجازه روند پرینت دچار مشکل می شود.  اما  اینکه علت گیر کردن کاغذ در پرینتر کانن چیست؟ و چطور خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر کانن را رفع کنیم؟  موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

گیر کردن کاغذ در چاپگر سامسونگ

مشکل گیر کردن کاغذ بدون در نظر گرفتن مدل و برند در انواع چاپگرها اتفاق خواهد افتاد. در چاپگرهای جدید این مشکل معمولا با ارورهای paper jam یاjam in fuser به کاربران نمایش داده میشود.

گیر کردن کاغذ در مدلهای مختلف چاپگر اچ پی، سامسونگ، چاپگر اپسون و…. به دلایل مختلفی اتفاق خواهد افتاد که برخی از این مشکلات به سادگی و با  تاخوردگی کاغذ در پرینتر و خارج کردن آن از دستگاه رفع شده و دیگر تکرار نخواهد شد اما چنانچه مشکل جدی برای پرینتر یا چاپگر به وجود آمده باشد کاغذ دائما داخل آن گیر خواهد کرد.

 نوع کاغذ

بهتر است در اولین قدم جهت بررسی علت گیر کردن کاغذ در پرینتر در انواع چاپگرها نوع و جنس کاغذ و شارژ کاتریج را بررسی کنید. از آنجایی که برخی از کاغذها کیفیت مناسبی ندارند در صورت ایجاد حرکات ناهماهنگ چاپگر گیر خواهند کرد.

 این مشکل بخصوص زمانی که قصد گرفتن پرینت دو رو با چاپگرهای معمولی را دارید به دلیل چروک و تاخوردگی کاغذ پیش خواهد آمد. از جمله اصلیترین علت جمع شدن کاغذ در چاپگر بی کیفیت بودن نوع کاغذ است.

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی چیست؟

اگر از کاربران همیشگی پرینتر باشید حتما تا به حال با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر مواجه شده باشید. گیر کردن کاغذ در شارژ کاتریج HP در بسیاری مواقع مربوط به کاغذ و نوع آن بوده و نمی توان آن را مشکل جدی برای دستگاه قلمداد کرد. اما اگر این مشکل همیشگی باشد و مدام با گیر کردن کاغذ مواجه شوید دیگر نمی‌توان آن را به کاغذ نسبت داد بلکه ممکن است ایرادات سخت افزاری در دستگاه باعث بروز این مشکل شده باشد.

به هرحال سوألی که احتمالاً ذهن شما را در این مواقع مشغول کند این است که علت گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی چیست؟ در جواب به این سوأل باید گفت که عوامل متعددی در گیر کردن کاغذ مؤثر هستند که گاهی به راحتی قابل حل بوده و با درآوردن کاغذ از دستگاه، مشکل برطرف می شود اما گاهی نیز این یک مشکل جدی برای پرینتر می باشد که برای رفع آن باید به تعمیرکاران متخصص در این حوزه مراجعه کرد. امروز در این مطلب قصد داریم مهمترین دلایلی که باعث گیر کردن کاغذ در پرینتر HP می شوند را با هم بررسی کنیم. با شناخت این دلایل می توانید اقدام مناسب را برای رفع مشکل دستگاه انجام دهید.

بررسی دلایل گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی

همانطور که گفتیم، دلایل مختلفی در رابطه با گیر کردن کاغذ در چاپگر وجود دارند. اولین دلیلی که باید بررسی شود کاغذ است. اگر کاغذ بی کیفیت باشد یا دارای تا خوردگی و چروک باشد، احتمال گیر کردن آن در پرینتر وجود دارد. دلیل دوم، بروز مشکل در کاغذ کش یا غلتک های پیکاپ می باشد.

مشکل در این قسمت در بسیاری از مواقع باعث نکشیدن کاغذ نیز خواهد شد. ایراد در بخش فیوزر و غلتک های پرس نیز از دیگر عواملی است که باعث گیر کردن کاغذ می شود. به طور کلی می توان دلایل عوامل زیر را در گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی مؤثر دانست:

  • پایین بودن کیفیت کاغذ و یا تا خوردگی آن
  • عدم صحیح کارکرد کاغذ کش یا غلتک های پیکاپ
  • وجود خطاهای متعدد در سنسورهای تشخیص کاغذ در مسیر انتقال
  • مشکل در سیستم درایو یا چرخ دنده های درون پرینتر اچ پی
  • وجود مشکل فنی در بخش فیوزر و غلتک های پرس دستگاه
  • ایرادات الکترونیکی و بردهای درون دستگاه پرینتر hp

نمایندگی اچ پی مرکزی تخصصی و مجهز در ارائه خدمات متنوع به کاربران محصولات HP می باشد. نظر به اینکه این محصولات با استقبال قابل توجهی در کشورمان همراه هستند، این نمایندگی با فراهم کردن شرایط لازم، تلاش دارد باکیفیت ترین خدمات را به هموطنان عزیز ارائه کند. از این رو در بخش فروشگاهی خود دستگاه های اورجینال و باکیفیت اچ پی از جمله لپ تاپ ، پرینتر، دستگاه کپی اچ پی، مانیتور و کامپیوتر را برای خرید عموم در دسترس همگان قرار داده است.

برای عزیزانی که از کاربران همیشگی دستگاه های اچ پی می باشند، خدمات سرویس و تعمیرات تخصصی و شارژ کاتریج در محل در بخش های جداگانه به آنان ارائه می شود. تعمیر انواع پرینتر اچ پی، لپ تاپ، کامیپوتر و دیگر دستگاه های اچ پی در این مرکز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و توسط کارشناسان باتجربه صورت می گیرد.