عمومیکسب و کار ایرانی

راهنمای خرید ایکس باکس سری اس دست دوم

سونی در آن سال‌ها به دنبال جذب کاربران از سمت کنسول‌های سگا و نینتندو بود و اکنون مایکروسافت در نسل نهم همین روند را روی سونی و نینتندو پیاده کرده است. تاثیر همان‌قدر است؟ شاید! اما همان مواردی که قیمت این کنسول را تا به این اندازه استثنائی کرده‌اند، در کاهش مزایای آن نسبت به دیگر همتایانش نیز نقش داشته‌اند. در ادامه ما نکاتی را بازگو می‌کنیم که شما را به سمت خرید و عدم خرید ایکس باکس سری اس هدایت خواهد کرد. توجه داشته باشید که مقاله پیش‌رو برای راهنمایی تمام طیف‌های مختلف کاربران آشنا و ناآشنا با بازی‌ها نوشته شده است و برای درک مفاهیم آن هیچ نیازی به اطلاعات پایه نیست.

دلایل خرید ایکس باکس سری اس ؟

باید یک بار دیگر به معیار قیمت اشاره کنیم. این کنسول با قیمت ۲۹۹ دلار حدود ۲۰۰ دلار از کنسول‌های دیگر نسل نهم از جمله پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس ارزان‌تر است. از سوی دیگر پلی استیشن ۵ دیجیتال با قیمت ۳۹۹ دلار در جلب نظرات موفق عمل کرده است اما ۱۰۰ دلار برای بسیاری می‌تواند شرایط را تغییر دهد. جدای از بازار جهانی، ایکس باکس سری اس در زمان نگارش این مقاله حتی از برخی کنسول‌های نسل هشتمی از جمله پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ نیز قیمت نازل‌تری دارد. به این ترتیب شما با پرداخت مبلغ کمتری در عوض ورود به نسل هشتم، می‌توانید نسل نهم را تجربه کنید.

باید در نظر بگیرید که تمام بازی‌هایی که تاکنون در نسل‌های گذشته برای کنسول‌های شرکت مایکروسافت عرضه شده‌اند، از طریق ایکس باکس سری اس قابل تجربه هستند. افزون بر آن، تمام بازی‌های فرست پارتی این شرکت که تا پایان نسل (تقریباً طی ۶ سال آینده) عرضه خواهند شد، برای این کنسول نیز در دسترس قرار خواهند گرفت. همچنین باید توجه کرد که هیچ عنوانی به صورت انحصاری برای کنسول قدرتمندتر این شرکت عرضه نخواهد شد و تمام بازی‌های مورد انتشار، حداقل با اعمال برخی بهینه‌سازی‌ها روی این کنسول نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.  چنانچه برای کسب اطلاعات بیشتر و  خرید mortal kombat 1  نیاز به راهنمایی داشتید میتوانید به سایت ایگارا مراجعه کنید .

از طرفی کاربران ناآشنا به صنعت بازی‌های ویدیویی باید توجه داشته باشند که این کنسول قادر به اجرای بازی‌های انحصاری پلی استیشن نخواهد بود و هرگز هیچ نسخه‌ای از عناوین شرکت نینتندو روی این کنسول عرضه نمی‌شود. این شرایط برای پلتفرم‌های رقیب نیز صدق می‌کند و توجه به آن پیش از انتخاب، یک موضوع حائز اهمیت است. بنابراین قیمت اقتصادی ایکس باکس سری اس ارزان‌ترین راه برای ورود به نسل جدید بازی‌های ویدیویی و تجربه بازی‌های قدیمی و جدید خواهد بود. اساساً امکان‌پذیر نیست که شما بتوانید از طریق گزینه‌های دیگر با هزینه کمتری وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شوید.

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند خرید یک کالا تنها شروع راه است. در حقیقت در عصر مدرن پس از خرید برخی محصولات و پرداخت هزینه اولیه، هزینه‌های اصلی شما از هر سو، سر بر می‌آورند. در کنسول‌های بازی نیز می‌توان به هزینه خرید لوازم جانبی، تجربه بازی‌ها، مصرف انرژی و … نیز اشاره کرد.

بازی‌ها مسلماً اصلی‌ترین هزینه پس از خرید شما را تشکیل خواهند داد. شما با خرید کنسول تنها به سخت‌افزار دسترسی پیدا می‌کنید و باید از طریق روش‌های موجود اقدام به تهیه نرم‌افزار کنید که در این‌جا مقصود همان‌ بازی‌ها هستند. ایکس باکس سری اس کنسولی است که از دیسک‌ها پشتیبانی نمی‌کند بنابراین تنها راه پیش روی شما، استفاده از محتوای دیجیتال (دانلود یا استریم بازی‌ها) است.

اگر شما به بودجه توجه مضاعفی دارید و در اغلب خریدهای خود بر وجه اقتصادی ماجرا تاکید می‌کنید، مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین دوستان شما خواهد بود. این شرکت از مدت‌ها پیش شروع به عرضه سرویس‌های اشتراکی کرده است که می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد. این سرویس‌ها از جمله اقتصادی‌ترین گزینه‌های ممکن هستند که هزینه بازی‌ها را تا حد زیادی بهینه می‌کنند.

بنابراین گیم‌پس به عنوان سرویس اصلی این شرکت، برگ برنده ماجراست. شما پس از تهیه کنسول می‌توانید با تهیه اشتراک‌های ۱، ۳ و ۶ ماهه گیم‌پس به ازای مبالغی نظیر ۱۰ دلار و بیشتر که از قابل مشاهده هستند، تا زمانی که اشتراکتان فعال است، به دانلود و تجربه صدها بازی جدید و قدیمی و بزرگ و کوچک بپردازید.

البته اگر احساس می‌کنید که این سرویس در مرکز توجه قرار ندارد و مایکروسافت آن را به‌روزرسانی نمی‌کند، مطلقاً اشتباه متوجه شده‌اید. تمام بازی‌هایی که به صورت انحصاری توسط این شرکت ساخته می‌شوند، در روز عرضه روی گیم‌پس در اختیارتان قرار خواهند گرفت و تا زمانی که این سرویس به کار خود ادامه می‌دهد، در آن‌جا باقی خواهند ماند.

افزون بر این شما با تهیه اشتراک این سرویس می‌توانید به استریم بازی‌های موجود در آن روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی بپردازید. همان‌گونه که ذکر شد این سرویس برای کاربرانی که بودجه محدودی را به بازی اختصاص می‌دهند و انتظار حداکثر بازدهی را دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

خرید یک کنسول نیازمند لوازم جانبی مناسب برای تجربه بازی‌هاست. شما اگر تنها یک کنترلر داشته باشید، در صورت نیاز و تمایل نمی‌توانید بازی‌ها را به صورت محلی با دوستان و خانواده‌تان تجربه کنید. از سوی دیگر تهیه هدفون و … نیز برای عده‌ای از کاربران ضروری تلقی می‌شود اما هیچ کدام از آن‌ها به اندازه نمایشگر یا مانیتور ضروری نیستند. از آن‌جایی که این کنسول تنها خروجی ۱۴۴۰p و در برخی موارد ۱۰۸۰p را ارائه می‌کند،‌ شما حتی با وجود تهیه یک نمایشگر ۴K نیز نمی‌توانید از پتانسیل‌های آن و قدرت خروجی مورد نیاز بهره بگیرید.

پس در قدم اول شما اگر نمایشگر، تلویزیون و مانیتوری دارید که کنسول نسل گذشته به آن متصل است یا حتی پیش از این کنسولی نداشته‌اید، بدون هیچگونه هزینه اضافی و با اطمینان خاطر قادر به استفاده از ایکس باکس سری اس خواهید بود. دیگر کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت نیز به راحتی به تلویزیون‌های ۱۰۸۰p متصل می‌شوند اما شما نمی‌توانید از نهایت قدرت و خروجی ۴K آن‌ها استفاده کنید.

در قدم بعدی، تمام لوازم جانبی کنسول نسل گذشته مایکروسافت با ایکس باکس سری اس سازگار هستند. برای نمونه برخلاف پلی استیشن ۵ که از کنترلر پلی استیشن ۴ در تجربه بازی‌های نسل جدید پشتیبانی نمی‌کند (تجربه بازی‌های نسل گذشته با کنترلر پلی استیشن ۴ امکان‌پذیر است)، شما می‌توانید از کنترلرهای قدیمی مایکروسافت برای اتصال به ایکس باکس سری اس استفاده کنید. دلایل عدم خرید ایکس باکس سری اس؛ چرا این کنسول مناسب شما نیست؟

ایکس باکس سری اس مجهز به یک حافظه SSD پرسرعت با حجم ۵۱۲ گیگابایت است که کاربر تنها به ۳۶۴ گیگابایت از این فضا دسترسی دارد. در نسل گذشته نیز کنسول‌های پایه با حافظه‌ای مشابه به بازار عرضه شدند اما افزایش حجم بازی‌ها نسبت به نسل گذشته به قدری بود که کنسول‌های ۱ ترابایتی نیز راه خود را به بازار گشودند. به این ترتیب باید در نظر گرفت زمانی که حافظه ۵۱۲ گیگابایتی کنسول‌های نسل گذشته قادر به جلب رضایت بعضی از کاربران نیستند، ایکس باکس سری اس با فضای در دسترس کمتر چگونه می‌تواند طیف گسترده‌ای از کاربران را راضی کند؟

با توجه به سرویس‌ گیم‌پس که در آن واحد به شما اجازه دسترسی به چند صد بازی را می‌دهد، این یک نکته به شدت منفی است. حافظه کم ایکس باکس سری اس هرگز اجازه نمی‌دهد که شما بتوانید تعداد زیادی از عناوین جذاب موجود روی این سرویس را روی کنسول خود نصب کنید. این سوال نیز مطرح است که «چرا باید چندین و چند بازی را به صورت همزمان روی دستگاه نصب کرد؟ چه کسی زمان تجربه همزمان آن‌ها را دارد؟»

ایکس باکس وان ایکس | راهنمای انتخاب کنسول دست استوک

آخرین مدل از خانواده ایکس باکس وان با پشتیبانی از رزولوشن 4K و سخت‌افزار قوی‌تر نسبت به مدل‌های قبلی وارد بازار شد. همچنین وزن کنسول به علت منبع تغذیه و قطعات بیشتر حدود 20 درصد افزایش پیدا کرد. باتوجه به توضیحات فوق میتوان گفت که راهنمای خرید پی اس فور دست دوم از اهمیت بالاتری برخوردار است زیرا قیمت این محصول به نسبت کنسول های قبلی بالاتر بوده است که نباید در این زمینه ریسک نمود که اگر چنین شود باید ضرر بسیاری را متحمل شوید. پس پیشنهاد میشود در این مقاله باما همراه باشید.

سخن پایانی

در این مقاله با راهنمای خرید کنسول دست دوم همراه شما بودیم. مشاهده کردید که خرید کنسول کارکرده، آنچنان هم ریسک بالایی ندارد و با کمی دقت و فراگرفتن آموزش خرید کنسول بازی استوک، می‌توان برای خرید یک کنسول دسته دوم ارزان و البته باکیفیت اقدام کرد. فراموش نکنید که قبل از درنظر گرفتن تمامی این موارد، شناخت فروشنده معتمد بسیار مهم است. پس هیچ‌گاه در این امر عجله نکنید و تمام زوایا را به خوبی بسنجید و آموزش خرید کنسول بازی استوک را جدی بگیرید. نظر خود را نسبت به راهنمای خرید ایکس باکس استوک بیان کنید.

س را مشخص کردند، پرسش‌ها و ابهامات دیگری نیز داشته باشید. می‌تواند قسمت عظیمی از سوالات شما را پاسخ دهید اما در غیر این صورت می‌توانید با مطرح کردن آن‌ها در نظرات همین پست، پاسخ خود را به سرعت از تیم گیمفا و یا کاربران دریافت کنید. همچنین اگر به مقالات راهنمای خرید دیگر محصولات دنیای بازی اعم از کنسول‌ها و … علاقه‌مند هستید، ما را در جریان بگذارید تا در دستور کار نگارش و انتشار قرار گیرد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.