عمومیکسب و کار ایرانی

ساخت پروژکتور با کیفیت بالا

آموزش ساخت یک پروژکتور با استفاده از تلفن هوشمند

اصلی ترین دغدغه تماشاگران فیلم های مختلف کوچک بودن صفحه نمایش تلفن هوشمند است. یکی از روش های تماشای فیلم و تبدیل محیط خانه به یک سینما خانگی بهره گیری از ویدیو پروژکتور می باشد. ویدیو پروژکتور فول اچ دی با انعکاس محتوا بر روی صفحه نمایش بزرگ اعم از دیوار و پرده تجربه شیرینی از تماشای فیلم را به ارمغان می آورد.

کاربرد ویدیو پروژکتور 

ویدیو پروژکتور کاربرد گسترده ای در تماشای فیلم و ارائه کنفرانس دارد. در واقع صفحه نمایش کوچک تلفن های هوشمند باعث شده است تا کاربران درصدد بهره گیری و ساخت ویدئو پروژکتور به صورت خانگی شوند.

ویدیو پروژکتور قادر است تصویر دستگاه هایی نظیر لپ تاپ، تبلت و تلفن های هوشمند را بر روی یک صفحه بزرگ به نمایش بگذارد. یکی از راه های تماشای ویدیو پروژکتور، ساخت پروژکتور خانگی است.

نحوه ساخت پروژکتور ویدیو خانگی 

پروسه ساخت ویدیو پروژکتور با تلفن همراه به وسیله وسایل قابل استفاده در منزل میسر است. این عملکرد به مثابه ی ساخت لوازم جانبی موبایل و تبلت به صورت خلاقانه شکل می گیرد.

بهره گیری از ویدیو پروژکتور تجربه تماشای یک سینمای خانگی را به ارمغان می آورد.

لوازم مورد نیاز برای ساخت ویدیو پروژکتور 

یکی از لوازم ضروری برای ساخت پروژکتور خانگی کارتن است. کارتن های جعبه هدیه، جعبه کفش و دستمال کاغذی گزینه مناسبی برای طراحی پروژکتور خانگی محسوب می شوند.

بهتر است بدانید جعبه های رنگ روشن و طرح دار در انتقال محتوا ضعیف عمل می کنند. لذا توصیه می شود به منظور ارتقا کیفیت تصویر، بخش های داخلی کارتن را به رنگ تیره مبدل کنید.

شما می توانید به وسیله اسپری مشکی داخل جعبه را رنگ کنید. بی شک به میزان شدت رنگ مشکی، کیفیت محتوا نمایشی افزایش پیدا می کند.

در ادامه لوازم ضروری و مورد نیاز ساخت ویدیو پروژکتور را بیان می کنیم:

  • تلفن هوشمند
  • ذره بین ( لنز یا عدسی محدب دو طرفه)
  • نوار چسب، چسب حرارتی
  • ابزار برش نظیر کاتر یا چاقو های ایکس اکتو و قیچی
  • گیره کاغذی یا نگهدارنده گوشی
  • مداد

روش ساخت ویدیو پروژکتور با بهره گیری از تلفن هوشمند 

گام اول 

یکی از لوازم ضروری برای ساخت پروژکتور خانگی کارتن است

در وهله نخست بر روی انتخاب جعبه مقوایی به وسیله بدنه ذره بین یا اشکال دایره ای، یک دایره رسم کنید. سپس الگو رسم شده را به وسیله کاتر برش دهید.

گام دوم 

گام دوم ساخت ویدیو پروژکتور به اتصال ذره بین اختصاص دارد. برای این منظور ذره بین را به صورت مناسب بر روی حفره دایره ای تعبیه کنید. سپس به وسیله چسب آن را در محل دایره محکم سازید.

گام سوم 

گام دوم ساخت ویدیو پروژکتور به اتصال ذره بین اختصاص دارد

در گام سوم می بایست تلفن هوشمند را در داخل جعبه فیکس کنید. برای این منظور ضرورت دارد تصویر محتوا بر روی ذره بین و پرده یا دیوار نمایش داده شود.

در خصوص تعبیه تلفن همراه در داخل جعبه می توان از گیره کاغذی یا نگهدارنده ی گوشی استفاده کرد. مناسب ترین محل قرارگیری تلفن هوشمند مرکز کارتن می باشد. در واقع می بایست تلفن همراه در رنج یکسان بین ذره بین و پشت جعبه قرار بگیرد.

شما می توانید زاویه مناسب تلفن هوشمند را به وسیله تغییر شکل گیره ها و تکان دادن صفحه گوشی دستخوش تغییر کنید.

بهتر است در راستا قرارگیری مناسب تلفن همراه گیره کاغذ را باز نمایید. همچنین می توانید تلفن همراه را به استند تکیه دهید.

زین پس با قرار دادن پروژکتور دست ساز در مقابل دیوار به تماشای ویدیو پروژکتور بپردازید.

نکات ضروری در خصوص ساخت ویدیو پروژکتور 

تنظیم نمایش مستقیم ویدیو پروژکتور 

انعکاس مستقیم تصویر بر روی دیوار یا پرده نیازمند قرارگیری معکوس تلفن هوشمند است. یکی از روش های تسریع کننده و سهولت بخش در خصوص نمایش مستقیم محتوا فیلم بر روی دیوار flip کردن تلفن همراه است.

قابلیت flip کردن در گوشی های آیفون 

برای ساخت پروژکتور خانگی ذره بین را بر روی یک بخش جلویی کارتن قرار دهید

بهینه سازی محیط تماشا ویدیو پروژکتور 

به موجب انعکاس ویدیو بر روی دیوار ضرورت دارد در خصوص نمایش مناسب ویدیو نور محیط تا حد امکان کم باشد. در واقع پروژکتور با تابش محتوا تلفن همراه بر روی دیوار یک سینما خانگی را شکل می دهد.

شما می توانید با خاموش کردن لامپ ها محیط اتاق را برای سینما خانگی آماده سازید.

جمع بندی مطالب 

همان طور که بیان کردیم ویدیو پروژکتور با انعکاس تصویر دستگاه هایی نظیر لپ تاپ، تبلت و تلفن های هوشمند بر روی یک صفحه بزرگ به نمایش محتوا می پردازد. یکی از راه های تماشای ویدیو پروژکتور،  ساخت پروژکتور خانگی است.

در خصوص ساخت پروژکتور خانگی به کارتن مشکی، کاتر یا قیچی، ذربه بین، چسب، تلفن همراه و استند موبایل نیاز است.

برای ساخت پروژکتور خانگی ابتدا ذره بین را بر روی یک بخش جلویی کارتن قرار دهید و بر اساس بدنه ذره بین یک دایره بکشید. سپس به وسیله کاتر الگو را برش دهید.

زین پس ذره بین را بر روی حفره دایره ای شکل تعبیه کنید و با چسب فیکس نمایید.

در بخش مرکزی کارتن، تلفن همراه را به وسیله استند تعبیه کنید و با تنظیم فاصله و زاویه به تماشای ویدیو پروژکتور بپردازید.

بهتر است بدانید برای ارتقا کیفیت ویدیو می بایست نور محیط اتاق را کاهش دهید.

گردآوری» » چگونه یک پروژکتور تلفن هوشمند ارزان قیمت بسازیم

ساخت پروژکتور تلفن هوشمند خانگی یک پروژه سرگرم کننده است که می توانید با تمام اعضای خانواده انجام دهید. شما در ادامه نورشناسی و چگونگی توسعه خلاقیت خود و همچنین نحوه بازیافت جعبه هایی که در خانه دارید یاد خواهید گرفت.

از تماشای فیلم ها و عکس های خود با یک پروژکتور خانگی مقرون به صرفه گوشی هوشمند لذت ببرید!

برای ساخت پرژکتور خانگی نیاز دارید

جعبه کفش (یا مشابه ان)

کاغذ سیاه ضخیم یا رنگ مشکی مات

مداد

خط کش

چسب و قلم مو

نوار دو طرفه (اختیاری)

قیچی یا چاقوی دقیق

ذره بین

آینه.

مرحله 1: آینه و جعبه مناسب برای پروژکتور خانگی خود را انتخاب کنید

برای ساخت این پروژکتور، یک آینه و یک عدسی بزرگ‌نمایی را در یک جعبه قرار می‌دهیم تا پرتوهای نوری که از تلفن شما می‌آیند، تصویر بزرگ‌تری ایجاد کنند. هر چه نور بیشتری به ذره بین برسد، تصویر نهایی شما روشن تر خواهد بود. به همین دلیل، شما نیاز دارید که یک سواخ نسبتا باریک داشته باشید تا از پراکندگی نور قبل از رسیدن به شیشه جلوگیری کنید.

شما به یک جعبه بلند نیاز دارید تا بتوانید فاصله بین لنز و گوشی خود را تنظیم کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، باید از جعبه ای استفاده کنید که صفحه نمایش گوشی شما در آن قرار می گیرد. من، یک جعبه 16x31x12 سانتی متر گرفتم.

آینه باید مستطیل شکل و ساده باشد و حداقل اندازه گوشی مورد استفاده شما باشد.

مرحله 2: برای کیفیت تصویر بهتر، داخل پروژکتور خود را سیاه کنید

با استفاده از یک چاقوی یا قیچی، یکی از طرف های باریک جعبه بیرونی خود را ببرید. نکته، آن را نگه دارید زیرا یک قطعه ضروری از پروژکتور شما است.

درب جعبه را هم حتما ببرید.

بازتاب نور از دیواره‌های جعبه باعث ایجاد نویز می‌شود و می‌تواند منجر به کیفیت تصویر پایین‌تر شود. برای جلوگیری از آن، باید قسمت های داخلی پروژکتور را سیاه کنید. با چسباندن کاغذ مات مشکی می توانید داخل پروژکتور را پوشش دهید.

با استفاده از قلم مو چسب را به طور یکنواخت پخش کنید تا کاغذ سیاه محکم به جعبه بچسبد. در صورت تمایل می توانید به جای چسب از چسب دو طرفه استفاده کنید.

گزینه دیگر رنگ آمیزی جعبه است. به خاطر داشته باشید که باید اجازه دهید رنگ خشک شود و حتما از محصولی استفاده کنید که بافت مات داشته باشد. همچنین باید داخل درب جعبه و سمت باریک جعبه را که قبلا بریده بودید بپوشانید.

مرحله 3: چگونه لنز را در پروژکتور تلفن هوشمند خود نصب کنید

ذره بین خود را بردارید و دسته آن را حذف کنید. طرح کلی ذره بین را در مرکز سمت باریکی که بریده اید، دنبال کنید.

از چاقوی دقیق برای برش طرح کلی استفاده کنید تا ذره بین به خوبی در دهانه ای که ایجاد کرده اید قرار گیرد. اکنون سمت لنز خود را برای نصب آماده کرده اید.

مرحله 4: ایجاد یک فوکوس قابل تنظیم و دستی برای پروژکتور تلفن هوشمند

داشتن فوکوس قابل تنظیم به این معنی است که باید بتوانیم لنز را نسبت به گوشی حرکت دهیم. برای رسیدن به آن، باید یک جعبه دوم بسازید که در داخل جعبه بیرونی قرار گیرد. اندازه های داخل جعبه را بگیرید. در 4 ورق کاغذ مشکی چین ها را طوری ایجاد کنید که با لبه های جعبه مطابقت داشته باشند، با استفاده از خط کش، چین های دقیقی در کاغذ ایجاد کنید.

هنگامی که هر چهار تا را ایجاد کردید، برش هایی به عمق 5 میلی متر در یکی از لبه ها ایجاد کنید و فلپ هایی را که ایجاد کرده اید تا کنید.

فلپ ها را با چسب به لبه های مجاور آن وصل کنید.

این ساختار را سفت تر می کند. سپس کاغذها را به هم بچسبانید تا جعبه باز شود. در نهایت، سمت لنز را روی لبه های جعبه داخلی بچسبانید.

جعبه داخلی باید در داخل جعبه بیرونی نسبتاً محکم باشد.

مرحله 5: نصب آینه در پروژکتور تلفن هوشمند مقوایی

این لنز با تمرکز و شکست نور، تصاویر را از گوشی پخش می کند. این بدان معناست که تصویری که روی دیوار می گیریم وارونه و از چپ به راست برگردانده می شود. رفع اولی آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه چرخش خودکار صفحه گوشی را غیرفعال کنید و گوشی را وارونه قرار دهید.

برای تصحیح تصویر از چپ به راست، به یک آینه نیاز دارید تا تصویری آینه ای بگیرید که لنز معکوس می کند.

آینه را با زاویه 45 ⁰ روی سمتی که مقابل عدسی قرار دارد قرار دهید. بررسی کنید که وقتی از بالا به آینه نگاه می کنید، می توانید عدسی را ببینید.

مرحله 6: یک دریچه برای گوشی هوشمند خود ببرید

عرض و طول صفحه نمایش گوشی خود را اندازه گیری کنید. یک مستطیل با اندازه صفحه نمایش گوشی خود روی درب پروژکتور، درست بالای آینه بکشید.

مستطیل را با یک چاقوی دقیق برش دهید. اگر می توانید مستطیل را کمی بزرگ ببرید نگران نباشید، اما مراقب باشید از اندازه خود گوشی بیشتر نبرید.

ذره بین را در سوراخی که در مرحله 3 بریدید قرار دهید. شما پروژکتور گوشی هوشمند خود را ساخته اید. در صورت تمایل می توانید آن را با استفاده از رنگ، کاغذهای رنگارنگ یا هر ماده دیگری که در اطراف دارید تزئین کنید.

چگونه فوکوس پروژکتور خود را برای یک تصویر خوب تنظیم کنید

برای تنظیم پروژکتور خود، آن را در مقابل یک دیوار سفید یا یک صفحه نمایش قرار دهید. روشنایی گوشی خود را به حداکثر برسانید و آن را رو به پایین در بالای دریچه برشی که ایجاد کرده اید قرار دهید. من به شما توصیه می کنم چرخش خودکار را خاموش و تنظیم کنید. بعد، تمام چراغ های اتاق را خاموش کنید، پروژکتور باید تنها منبع نور باشد.

در حالی که به تصویر روی دیوار نگاه می کنید، لنز را به آرامی از آینه دور کنید. وقتی تصویر واضحی دریافت کردید، حرکت لنز را متوقف کنید. اگر تصویر به اندازه کافی واضح نیست، ممکن است لازم باشد فاصله بین دیوار و پروژکتور را تغییر دهید.

پروژکتور خود را بدون آینه بسازید

اگر آینه ای در دسترس ندارید، می توانید یک پروژکتور بسازید. گوشی خود را با تصویر وارونه درست در مقابل لنز قرار دهید. برای ایمن نگه داشتن گوشی در موقعیت خود، توصیه می کنم آن را با یک نوار چسب وصل کنید. این کار بیرون آوردن گوشی را نیز آسان تر می کند.

بدون آینه، پروژکتور تلفن هوشمند شما وارونگی تصویر را تصحیح نمی کند. به همین دلیل، توصیه می کنم از هر چیزی در نوشتن اجتناب کنید.

سوالات متداول

پروژکتور خانگی چگونه کار می کند؟

پروژکتور این است که پرتوهای نوری که از تلفن شما می آیند از یک لنز بزرگنمایی که در فاصله معینی قرار گرفته است عبور می کنند. این یک تصویر بزرگتر ایجاد می کند. این تصویر معکوس خواهد شد، اما با قرار دادن یک آینه بین گوشی و لنز می توان این مشکل را برطرف کرد.

چرا تصویر پروژکتور خانگی من وارونه است؟

تصویر پروژکتور خانگی شما زمانی که فقط با یک لنز محدب ساخته شده باشد، وارونه است. تصویر معکوس و بزرگ می شود.

کدام لنز در یک پروژکتور خانگی استفاده می شود؟

برای ساخت یک پروژکتور خانگی به یک لنز محدب نیاز دارید. این لنزها در مرکز بزرگتر از لبه های خود هستند. ساده ترین راه برای گرفتن عدسی محدب استفاده از ذره بین است. می توانید نگهدارنده را بردارید و آن را در پروژکتور خود قرار دهید.

چگونه صفحه پروژکتور خود را بزرگتر کنیم؟

اکثر پروژکتورها دارای یک حلقه زوم برای بزرگنمایی تصویر هستند. اگر یک پروژکتور خانگی دارید، احتمالاً حلقه زوم نخواهید داشت. ساده ترین راه برای بزرگتر کردن صفحه نمایش، قرار دادن پروژکتور بیشتر است. ممکن است لازم باشد فوکوس را با حرکت دادن تلفن به جلو و عقب تنظیم کنید.

چه کسی پروژکتور را اختراع کرد؟

پروژکتورهای تصویری با لنز در سال 1659 به دست کریستیان هویگنز فانوس جادویی را اختراع شد. در سال 1879 اولین پروژکتور مورد استفاده برای تصاویر متحرک را اختراع کرد. اگرچه ادیسون پروژکتور فیلم خود را در سال 1894 ساخت، اولین پروژکتور موفق یک سال بعد توسط برادران لومیر اختراع شد.

کلام اخر

ساختن پروژکتور خانگی خود یک پروژه سرگرم کننده است که می توانید به تنهایی یا با تمام خانواده انجام دهید. اگرچه این یک پروژکتور حرفه ای نیست و ممکن است تصویر کاملی تولید نکند، اما شک نکنید نتیجه بسیار خوبی به دست می اورید. می توانید از آن به عنوان یک ابزار کوچک و مرتب برای جشن تولد کودک خود استفاده کنید یا برای هالووین جلوه های ویژه ایجاد کنید. این پروژه یک راه سرگرم کننده برای بچه ها برای یادگیری در مورد لنزها و نور و یک راه عالی برای استفاده مجدد از مواد است.

پست های ما را در مورد انتخاب لنز دوربین آیفون یا بهترین لنز ماکرو برای آیفون بعدی بررسی کنید!

ایده ها و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : youtube.com