عمومیکسب و کار ایرانی

سقف متحرک پارچه ای چیست؟

سقف متحرک پارچه ای بهترین و پرکاربردترین انواع سقف متحرک است؛ سایه برگ تولیدکننده انواع سقف متحرک پارچه ای پی وی سی (pvc) با بیش از ۲۰ سال سابقه در اجرا انواع سقف در خدمت شما خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این نوع سقف متحرک با ما همراه باشید.

سقف متحرک پارچه ای چیست؟

سقف پارچه ای متحرک همانند سایبان برقی عمل می‌کند که برای موارد مختلفی در دکوراسیون محیط خارجی کاربرد دارد. امروزه اکثر مردم ترجیح می‌دهند برای استراحت و تفریح در فضای باز حضور داشته باشند. به همین دلیل استفاده از انواع مورد استقبال قرار گرفته است.

سقف متحرک پارچه ای این قابلیت را دارد که در شرایط نامساعد جوی با پوشش یکپارچه ای که فراهم می‌کند، امکان حضور در فضای باز را به ما بدهد. این سقف‌ها به آسانی باز و بسته می‌شوند، و با طرح‌های مختلفی که دارند، علاوه بر کارکرد حفاظت از شرایط جوی نامساعد، به زیباسازی فضای خارجی منزل یا محل کار هم کمک می‌کنند.

از حیث کاربری سقف‌ متحرک پارچه ای به سه نوع دسته بندی می‌شوند:

پارچه ای به یک سنسور مجهز هستند؛ که طبق برنامه ی از پیش تنظیم شده، در ساعات مختلف یا در زمان بارش باران و برف، باز و بسته می‌شوند. سقف‌های برقی با استفاده از ریموت کنترلی باز و بسته می‌شوند. سقف‌های متحرک پارچه ای دستی به وسیله اهرمی‌ که به سازه ی سقف متصل است جمع و باز می‌شوند.

اجزای سقف متحرک پارچه ای

سقف‌های متحرک از قطعات مختلفی ساخته می‌شوند که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

سازه سقف

تیرک‌های آلومینیومی‌ به عنوان پایه و ستون برای سقف‌ها استفاده می‌شود. بر روی این سازه، ریل‌های متحرک نصب و تعبیه می‌شوند که دیگر اجزای سقف، روی آن ریل و ستون سوار می‌شوند. بهتر است از سازه آلومینیومی برای سقف های متحرک پارچه ای استفاده کنیم تا در برابر باد و آب دچار فرسایش و پوسیدگی نشود. اگر از سازه های فلزی استفاده شود، حتما لازم است آن را رنگ کنیم تا دچار خوردگی نشود.

موتور

اگر سقف متحرک ما برقی یا اتوماتیک باشد به موتور احتیاج دارد و در این مدل از سقف‌ها از موتور توربولار استفاده می‌شود. این موتورها بین ۱۳۰ تا ۲۵۰ وات مصرف دارند، با جریان نیم تا یک آمپر کار می‌کنند و تحمل دمای منفی دوازده تا مثبت پنجاه درجه سانتی گراد را دارند. تعداد موتورهای به کار رفته در یک سقف متحرک پارچه ای به عواملی چون اندازه سقف، ابعاد و وزن پوشش سقف بستگی دارد.

پوشش سقف

در سقف‌های متحرک پارچه ای برای پوشش سقف از پارچه استفاده می‌شود. جنس و نوع پارچه برای این کار بسیار اهمیت دارد؛ چون باید در برابر سرما و گرما و تابش نور دارای مقاومت بالایی باشد و خیلی سریع از بین نرود. در اهمیت این موضوع بیشتر نیز می‌شود.

انواع پوشش سقف متحرک پارچه ای

همانطور که گفتیم از پوشش‌های پارچه ای مختلفی می‌توان برای سقف‌های متحرک استفاده کرد. هر پارچه برای آب وهوا و شرایط خاصی متناسب است و باید قبل از اقدام به خرید بدانیم کدام سقف متحرک ، برای ما مناسب تر است.

سقف پارچه ای کتان

پارچه‌های کتان با قیمت مناسب و ارزانی که دارند یکی از گزینه‌های ما برای پوشش سقف متحرک پارچه ای هستند؛ اما چون مقاومت کششی پارچه کتان نسبت به دیگر پارچه‌ها کمتر است و عمر کمتری در برابر تابش آفتاب یا بارش برف و باران دارد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سقف پارچه ای برزنتی

پارچه برزنت به دلیل اینکه ضدآب، محکم، مقاوم و منعطف است، برای سقف‌ متحرک پارچه ای انتخاب مناسبی است. این پارچه‌ها به مرور زمان و با تابش نور آفتاب، رنگ خود را از دست نمی‌دهند و در برابر بارش باران مقاوم هستند. این پارچه طرح‌ها و نقش‌های مختلفی دارد و می‌توان آن را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، بسته به محلی که می‌خواهید از آن استفاده کنید؛ سفارش دهید.

سقف متحرک پارچه ای پی وی سی PVC

پارچه‌های پی وی سی یکی از پرکاربردترین پارچه‌ها برای سقف‌های متحرک پارچه ای هستند. ویژگی اصلی این پارچه‌ها مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی بر اساس عوامل مختلف است. این پارچه ضدآب است و تحمل زیادی در برابر نور خورشید و گرما دارد. انعطاف زیادی دارد و وزن زیادی را می‌تواند تحمل کند. این پارچه‌ها وارداتی هستند، ولی در عین حال قیمت مناسبی دارند که علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده انتخاب مناسبی برای پوشش سقف متحرک پارچه ای به شمار می‌روند.

سقف متحرک با پارچه ترانزیت

پارچه ترانزیت که به آن پارچه مشمایی هم می‌گویند از ابریشم و پی وی سی بافته شده است. از این پارچه‌ها بیشتر در کامیون‌های ترانزیت استفاده می‌شود، ولی برای پوشش سقف‌های متحرک پارچه ای نیز کاربرد دارند.
این پارچه در برابر تابش نور آفتاب رنگ خود را از دست می‌دهد و بعد از گذر زمان دچار ترک خوردگی و شکستگی می‌شود. به همین دلیل اگر اصرار به انتخاب این نوع پارچه برای سقف متحرک خود دارید ترجیحا از جنس خوب آن استفاده کنید تا در مدت زمان کوتاهی نیاز به تعویض نداشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر قصد خرید سقف متحرک را دارید، مطالعه مقاله به شما کمک خواهد کرد.

آپشن‌های قابل استفاده در سقف متحرک پارچه ای

در هنگام اجرای سقف‌های متحرک می‌توان از دو قابلیت زیر استفاده کرد:

نورپردازی در سقف‌های متحرک به ما این قابلیت را می‌دهد تا در هنگام شب یا ابری بودن هوا، برای روشن کردن محیط نیاز به استفاده از لامپ و منابع روشنایی نامناسب با فضای محیط نداشته باشیم. این سیستم روشنایی باید عایق باشد، و تحمل هوای سرد و گرم را داشته باشد و هنگام جمع یا باز شدن سقف متحرک آسیب نبیند.
سنسور باد یک ماژول است، که بر روی سقف متحرک پارچه ای نصب می‌شود و در هنگام وزش باد‌های شدید فعال می‌شود تا سقف آسیب نبیند. همچنین سنسور باران با حس قطره‌های باران فعال می‌شود تا سقف متحرک به صورت خودکار باز شود.

مطلب پیشنهادی:

کاربردهای سقف متحرک پارچه ای

از سقف متحرک پارچه ای برای محل‌های متفاوتی می‌توان استفاده کرد که در زیر آن‌را معرفی می‌کنیم:

در آخر باید بگوییم به طور کلی از سقف های متحرک برای زیباسازی و کاربردی‌تر کردن فضا استفاده می شود. سقف‌های متحرک پارچه ای انتخاب مناسبی برای استفاده در محیط رستوران، ویلاها، استخر های روباز، تراس و برای پارکینگ هستند. شما می توانید برای انتخاب و خریداری ، به قسمت در سایت مراجعه کنید و با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک پارچه ای چیست؟

سقف متحرک پارچه ای یک سازه مدرن است، که برای محافظت از مکان یا هدف ایجاد سایه مانند چتر عمل می کند و به سه صورت دستی، برقی و اتوماتیک موجود است.

قیمت سقف متحرک پارچه ای چقدر است؟

به دلیل تنوع کیفیت در سازه‌های سقف متحرک پارچه ای، قیمت‌های متفاوتی ارائه شده است. قیمت این نوع سازه بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود و قیمت هر مترمربع آن در سال ۱۴۰۲ بین ۴.۲۰۰.۰۰۰ تومان تا ۶.۲۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است.

عمر سقف متحرک پارچه ای ، آلومینیومی و شیشه ای

عمر سقف متحرک پارچه ای بدلیل مقاومت کافی بطور میانگین 15 تا 20 سال است.

سقف متحرک آلومینیومی هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ مقاومت در برابر اجسام تیز و سنگین نسبت به سایر نمونه های سقف متحرک، عمر و دوام بیشتری دارد. سقف متحرک شیشه ای نیز با انجام اقدامات کافی، از طول عمر مفیدی برخوردار است.

خدمات پس از فروش سقف متحرک

همچون سایر سازه ها، سازه های سقف متحرک نیز از خدمات پس از فروش برخوردار هستند. مهمترین خدمات پس از فروش سقف متحرک ارائه شده توسط گروه مهندسی تیوان در ادامه بررسی می گردد.

نورپردازی سقف متحرک

به دلیل اهمیت نورپردازی سقف متحرک، بخش خدمات سازه های متحرک تیوان به این موضوع اهمیت زیادی می دهد. در سازه های شیشه ای و پارچه ای می توانید در طول روز از نور طبیعی آفتاب استفاده کنید. اما برای شب نیاز به نورپردازی دارید که متخصصین ما با نورپردازی قوی، فضای مناسبی را برای شما ایجام می کنند. باتوجه به فضای موردنظر برای نورپردازی، متخصصین ما از چراغ های مناسب و متناسب با معماری سازه شما استفاده می کنند.

شستشوی سازه های متحرک

باتوجه به متفاوت بودن جنس سازه های متحرک، روش های شستشوی سازه ها متفاوت است. روش های شستشوی سازه شیشه ای معمولا نسبت به سازه های شیشه ای ساده تر است. سازه های شیشه ای را می توان با مواد تمیزکننده رایج شستشو داد. اما برای شستشوی سازه پارچه ای باید نوع مواد، غلظت، اثرات ترکسیب مواد شوینده روی پارچه و دمای آب توجه نمود.

درصورت استفاده از سازه های با جنس پارچه پی وی سی و تمیز نمودن دوره ای آن، نیاز به مواد خاصی برای شستشو ندارید. در این حالت، می توانید آن را با واترجت های مخصوص و پاک کننده های معمولی شستشو دهید. بهتر است سازه پارچه ای را بصورت دوره ای و منظم تمیز کنید تا آودگی ها در مدت طولانی بر روی آن ماندگار نشود. عدم توجه به برخی آلودگی ها ممکن است سبب آسیب دیدن سازه شود.

شستشوی سازه ها، درمیان خدمات تخصصی قرار دارد. بهتر است به منظور شستشوی سازه های پارچه ای و شیشه ای از گروه مهندسی تیوان بعنوان ارائه دهنده خدمات سازه ها، اطلاعات کافی و مناسب در این زمینه را دریافت نمایید.

تعمیر سازه و سقف متحرک

ازجمله مهترین خدمات سازه های متحرک، تعمیر آنها پس از چندین سال نصب است. تعمیرات این سازه ها بستگی به مواد بکار رفته در آنها دارد و برای سقف متحرک شیشه ای، سقف آلومینیومی و پارچه ای متفاوت است.

سازه و سقف متحرک پارچه ای از پارچه های PVC کششی مقاوم و ویژه و نازکی ساخته می شود. به منظور تغییر کاربری یا انتقال این سازه باید طراحی مجدید برای آن صورت پذیرد. این اقدامات تغییر کاربری یا تعمیر توسط متخصصین طراحی سازه گروه مهندسی تیوان انجام می شود.

سقف متحرک پارچه ای از چندین قسمت تشکیل شده است: ستون های جلویی که سبب انتقال آب باران می شوند. ستون های تکیه گاه یا خرپا، تیرهای اصلی که بعنوان آبریز استفاده می شوند و تیرهای فرعی که در سازه های خاص کاربرد دارد.

تعمیر موتور سقف متحرک

بخشی از تعمیرات سقف های متحرک مربوط به تعمیر موتور سقف است. موتور تعبیه شده در سقف متحرک، وظیفه جابجایی و جمع یا باز شدن این سازه را برعهده دارد. تعمیر انی موتور نیازمند دانش فنی درمورد موتورها و بازورهای مکانیکی و همچنین دانش خاص درمورد سازه های متحرک است. درصورت خراب شدن موتور سازه یا عدم کارکرد صحیح آن، نگران نباشید. چنین مشکلاتی توسط متخصصین تیوان قابل رفع بوده و تعمیر می شوند. این موتورها معمولا کیفیت بالایی دارند اما درمواقعی ممکن است نیاز به عیب یابی یا تعمیر داشته باشند.

تعویض سقف های متحرک

درمورد سقف های متحرک شیشه ای و پارچه ای ممکن است به دلایل خاص، نیاز به تعویض متریال بکار رفته در آنها داشته باشید. شیشه ها و پارچه های بکار رفته در سقف های متحرک قابل تعویض هستند و درصورت نیاز به تعویض، براحتی امکان پذیر است.

تعویض معمولا زمانی انجام می شود که برای پارچه یا شیشه مشکلی رخ داده که قابل تعمیر نیست. یا ممکن است با تعویض متریال سازنده، جنس و رنگ سازه، قصد تنوع بخشیدن به آن را داشته باشید. دراین صورت، می توانید درخواست تعویض چادر یا شیشه بکار رفته در سازه را به متخصصین ما ارسال نموده و آن را تعویض نمایید.

نحوه سفارش انواع سقف های متحرک

انواع سقف متحرک نام برده در این مقاله توسط گروه مهندسی تیوان طراحی و اجرا می گردد. برای سفارش سقف متحرک برای انواع محیط ها می توانید با ما درتماس باشید. به منظور دریافت مشاوره راه اندازی بهترین سقف متحرک می توانید سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید. ما همواره برای پاسخگویی و مشارکت در پروژه های شما آمادگی لازم را داریم.

محاسبه قیمت سقف متحرک پارچه ای

هزینه و قیمت سقف متحرک به نوع و جنس مواد بکار رفته در آن بستگی دارد. قیمت سقف متحرک پارچه ای با سقف متحرک آلومینیومی و همچنین، سقف متحرک شیشه ای متفاوت است.

سقف متحرک پارچه ای یک سیستم مدرن از سقف هایی است که به سادگی جمع و باز می شوند در محیط های بیرونی نصب شده و به کسب و کارها این امکان را می دهد که از فضای بیرونی خود، نهایت استفاده را ببرند. این سقف های متحرک تجربه لذت از هم نشینی در فضای باز را به مشتریان داده و در صورت نیاز مانع از ورود باران، برف، باد و پرتو آفتاب خواهد شد.

زمانی که تمایل برای ماندن در فضای باز و استفاده از این محیط بیشتر می شود، به سیستمی نیاز است که توانایی پوشاندن این فضای خارجی را تنها با فشار یک دکمه داشته باشد. اینجاست که سقف های متحرک پارچه ای را به عنوان برترین سازه برای تحقق این هدف می توان معرفی کرد.

سقف متحرک پارچه ای چیست؟

سقف متحرک پارچه ای یا سقف متحرک به آسانی باز و بسته شده و کاملاً انعطاف پذیر است. سقف های متحرک به سه صورت دستی، برقی و اتوماتیک (سنسوردار) جمع آوری می شوند. ابعاد و اندازه آن ها به صورت سفارشی بوده و مختص به دکوراسیون محیط طراحی و تولید می شوند.

به طور کلی سقف های متحرک با متریال متنوعی تولید می شوند که در بین آن ها سقف پارچه ای یکی از زیباترین ها برای دکوراسیون فضای باز است. این سازه های مدرن با ابعاد متنوع و همچنین سبک نوینی که دارند با هر فضای بیرونی همچون فضاهای مسکونی و تجاری اعم از رستوران ها، کافه ها و در سایر مناطق سازگار و پرکاربرد هستند.

علاوه بر جلوه بصری، ویژگی هایی همچون عایق حرارتی، ضد آب، مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV) و مقاومت در برابر باد را دارد، نصب آن آسان است و فریم های آن را می توان از چوب و یا فلز ساخت. از این رو بسیار کاربردی با ماندگاری بالا و بسیار کاربر پسند هستند و جلوه ای لوکس و مدرن به فضای شما می بخشند.

مزایای سقف متحرک پارچه ای

نصب سقف های متحرک از نوع پارچه ای مزایا و ویژگی هایی را با خود به همراه دارد که برتری بی قید و شرط این نوع سقف را نسبت به سقف های معمولی نشان می دهد که عبارتند از:

یکی از مهمترین مزایای سقف های متحرک پارچه ای قابلیت جمع شوندگی و انعطاف پذیری آن هاست. زمانی که باز می شوند محافظت کاملی از محیط زیرین خود در برابر آفتاب، باد و باران و همچنین گرما و سرما ارائه می دهند. زمانی که هوا معتدل و مناسب باشد اجازه ورود نور را می دهد و می توان از فضای باز تنها با لمس یک دکمه و هر زمانی که بخواهید نهایت استفاده را بیرید.

  • مقاوم در برابر عوامل محیطی

پارچه های به کار رفته در سیستم سقف های جمع شونده از نوع PVC بوده و حفاظت کاملی در برابر باران و برف دارند. متریال پارچه کاملاً و 100% ضد آب است و به هیچ عنوان رطوبت در آن نفوذ نمی کند. طراحی آن ها این گونه است که دارای ناودان برای تخلیه آب باران هستند و یا همراه با شیب می باشند تا آب روی آن جمع نشود. این گونه حتی در صورت بارندگی های شدید می توان از فضای بیرون استفاده کرد.

چه برای اجرا در محیط های مسکونی و ویلایی و چه در مجتمع های تجاری، تفریحی با سقف های متحرک، فضای کارآمدتر و گسترده تری را ایجاد می کنید و می توانید از تمام فضا نهایت استفاده را ببرید. طرح ها و رنگ هایی که می توان آن را با انواع دکوراسیون داخلی مطابقت داد تا مرز بین فضای داخل و بیرون محسوس نباشد و بدین ترتیب هماهنگی های لازم بین عناصر داخلی و خارجی انجام شود.

سقف های متحرک همچون یک لایه محافظتی از مبلمان و اثاثیه زیرین خود در برابر اشعه مضر خورشید و سایر عوامل محیطی محافظت می کند و مانع از پوسیدگی آن ها می شود و برای مدت طولانی تری زیبایی آن ها را حفظ می کند.

سقف های متحرک پارچه ای چه به دستی،  صورت برقی (ریموت کنترل) و چه به صورت اتومات (سنسور دار) کاربری آسان و ساده ای دارند و در صورتی که با حسگر باد و خورشید مجهز شده باشند به صورت خودکار باز و بسته شده و راحتی بیشتری را برایتان فراهم می کنند.

کاربرد‌های سقف متحرک پارچه‌ای

با توجه به اینکه این سقف با استفاده از پارچه با جنس‌های مختلف طراحی می‌شود به همین دلیل تعویض کردن پارچه بسیار آسان بوده و حتی قابلیت شستشوی آن نیز راحت‌تر است. بنابراین دامنه کارایی سقف متحرک پارچه‌ای بیشتر خواهد بود.

شما می‌توانید از این سقف برای پارکینگ خودرو، استادیوم‌های ورزشی، رستوران‌ها، تراس منزل، طراحی آلاچیق برای محوطه باغ یا ویلا، استخر‌های روباز، ایجاد یک سقف در جلوی فروشگاه‌ها و یا بازار میوه استفاده کنید. از انجایی که برخی اوقات سقف متحرک پارچه‌ای در تماس مستقیم با نور خورشید قرار می‌گیرد بنابراین در مکان‌هایی که می‌دانید آفتاب مستقیم بر روی سقف پارچه می‌تابد به خصوص در مناطق جنوبی که اشعه خورشید تند و سوزان است حتماً باید به سراغ پارچه‌هایی با کیفیت بالا بروید که در این مطلب انواع سقف پارچه‌ای براساس جنس پارچه برای شما توضیح داده شد.

نکته دیگر اینکه در زمان استفاده از سقف پارچه‌ای این است که شما می‌توانید بسته به محیطی که قرار است سقف پارچه‌ای در آن قرار گیرد، طراحی‌های متفاوتی را بر روی سقف پارچه‌ای انتخاب نمایید. برای مثال اگر می‌خواهید از سقف پارچه‌ای در رستوران‌ها استفاده کنید می‌توانید طراحی‌های بسیار زیبا که باعث جذاب‌تر شدن دکوراسیون داخلی می‌شود را انتخاب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید در استفاده از سقف متحرک پارچه‌ای در نظر گرفته شود این است که آیا این سقف در تماس مستقیم با وزش باد قرار می‌گیرد یا نه. برای مثال اگر شما برای استخر روباز یا فضای بیرونی فروشگاه یا رستوران می‌خواهید از سقف پارچه‌ای استفاده کنید باید نحوه نصب آن به گونه‌ای باشد که در اثر ورزش باد‌های شدید، این سقف از چاکنده نشده و خسارتی به بار نیاورد.

انواع سقف متحرک پارچه ای

به طور کلی می توان گفت سقف های متحرک در سه نوع دسته بندی می شوند.

این نوع سقف با اهرم باز و بسته می شوند.

این سقف متحرک با استفاده از ریموت کنترل، باز و بسته می شوند.

  • سقف متحرک پارچه ای اتوماتیک یا سنسوردار

این سقف متحرک با استفاده از حسگرهای الکترونیکی حساس به عوامل محیطی همچون باران، باد و خورشید به صورت کاملاً خودکار، باز و بسته می شوند.

انواع پارچه در سقف های متحرک

امروزه با توجه به گستردگی استفاده از این گونه سقف های مدرن، برندهای تولید کننده آن پارچه های متنوعی را با کارایی های متفاوت که هرکدام را مناسب برای انواع محیط ها و اقلیم خاصی می کند، در ساختار این سازه به کار می برند.

شاید پیشتر پارچه های کتان در این سیستم ها به دلیل قیمت مقرون به صرفه تر، محبوب بودند اما در حال حاضر که کیفیت و کارایی در این صنعت سبب وجه تمایز محصولات است، فعالین صنعت تولید سقف های متحرک فناوری های جدید را در متریال پارچه معرفی کرده اند که جایگزین مناسب برای تولیدات قدیمی تر است.

در پارچه های سقف های متحرک امروزی از فیلم های پلی وینیل کلراید (PVC) برای ایجاد ویژگی های ضد رطوبت، پارچه های بافته شده از الیاف پلی استر و پوشش پلی اورتان استفاده می شود که خواص کشسانی و عایق گرما را ایجاد می کند. این پارچه ها به صورت یکپارچه و بدون درز نصب می شوند و تقاضای روز افزونی دارند.

3 نوع از محبوب ترین پارچه های بکار رفته در سیستم سقف های جمع شونده عبارتند از:

پارچه های پی وی سی از الیاف پلی استر و پوشش PVC تشکیل شده اند که در سازه های سقف های متحرک به عنوان متریالی محبوب شناخته می شوند. ماندگاری بسیار بالا، خواص ضد آب و غیر قابل نفوذ، مقاومت در برابر اشعه یووی و عدم پوسیدگی، تحمل وزن بالا درکنار قیمت مقرون به صرفه همگی باعث شده است این پارچه انتخاب بسیار مناسبی برای سیستم های سقفی باشند.

  • سقف متحرک با پارچه برزنتی

پارچه های برزنتی جزء پارچه های بسیار مقاوم هستند که از الیاف طبیعی و ترکیب مواد پلیمری ساخته شده اند. وجود این ترکیبات  باعث مقاومت بالای این پارچه در برابر خراش، ساییدگی و سایر آسیب ها می شود. پارچه های برزنتی انواع متعددی دارند که با توجه به موقعیت مکانی و سایر الزامات محیطی مورد نیاز برای سقف های متحرک بهترین نوع آن انتخاب و اجرا می شود.

  • سقف متحرک با پارچه ترانزیتی

پارچه ترانزیتی نوعی از پارچه برزنتی است که به دلیل حالت پلاستیکی بودن آن دارای خواص ضدآب است. مقاومت این پارچه، خواص ضد آب آن در کنار عایق گرما و حرارت ویژگی هایی هستند که دلیل محبوبیت آن در سقف های متحرک شده است.