عمومیکسب و کار ایرانی

سیستم تهویه مطبوع VRF چگونه کار می‌کند؟

منطق عملکرد VRF به طور کامل در داخل سیستم تعبیه شده است و برای هر سازنده VRF اختصاصی است. سیستم ورودی ها را از کاربر (به عنوان مثال دمای مطلوب) و از محیط اطراف (دمای بیرونی محیط) دریافت می‌کند. با توجه به آن داده‌ها، منطق خود را برای رسیدن به شرایط رفاهی مطلوب با استفاده از مصرف بهینه برق پیاده می‌کند. توانایی تطبیق سیستم تهویه مطبوع VRF با شرایط بیرونی یکی از اصلی ترین عواملی است که این سیستم‌ها را در مقایسه با سیستم های خنک کننده با آب سنتی مبتنی بر چیلر و فن کویل بسیار کارآمد می کند.

انواع سیستم تهویه مطبوع VRF
سیستم‌های Cooling Only – این سیستم‌ VRF فقط می‌توانند خنک کنند. گرمایش جزو کار تهویه مطبوع آن نیست. حالت های فن و خشک برای این VFR به طور مستقل در دسترس هستند.
سیستم های پمپ حرارتی – همه واحدهای تهویه مطبوع داخلی می توانند گرم یا خنک شوند (نه همزمان). حالت های فن و خشک برای هر واحد VRF داخلی به طور مستقل در دسترس هستند.
سیستم‌های بازیابی گرما – این سیستم‌های تهویه مطبوع VRF پیچیده‌ترین سیستم‌ها هستند، جایی که سرمایش و گرمایش ممکن است توسط هر واحد داخلی، به طور مستقل، به طور همزمان در دسترس باشد.
روفتاب پکیج
سیستم‌های تهویه مطبوع روفتاب پکیج مدیا روشی انعطاف پذیر برای تامین هوای تصفیه شده برای ساختمان های یک تا هشت طبقه ارائه می‌دهند. گزینه‌ها و پیکربندی‌های زیادی از تهویه مطبوع روفتاب پکیج برای برآوردن تعداد زیادی از برنامه‌ها در دسترس هستند. هوای تازه بیرون با هوای برگشتی از فضای اشغال شده مخلوط می‌شود و سپس فیلتر شده، تهویه می‌شود و دوباره به ساختمان باز می گردد.

تهویه مطبوع شامل خنک کردن، رطوبت زدایی یا گرم کردن هوا برای راحتی بهینه فضا است. واحدهای روفتاب پکیج می‌توانند به یک منطقه منفرد یا کل ساختمان پر از مناطق مختلف خدمت کنند. برخی از واحدهای تهویه مطبوع روفتاب پکیج را می‌توان به طور خاص برای هوا طراحی کرد که در آن فقط هوای بیرون تصفیه و به فضا ارسال می‌شود. کمپرسورهای اینورتر، فن‌های ECM بدون تسمه و راه‌حل‌های بازیابی انرژی، سیستم‌های تهویه مطبوع روفتاب پکیج را به گزینه‌ای با قابلیت نگهداری آسان و کم مصرف برای تهویه‌کردن هر فضایی تبدیل می‌کنند. گرمای تولید شده توسط پمپ های گاز طبیعی، برق، آب گرم، بخار و حرارت، گرمایش قابل اعتمادی را برای فضاهایی با فصول سردتر و آب و هوا فراهم می‌کند.

هدف از یک واحد تهویه مطبوع روفتاب پکیج
هدف یک واحد تهویه مطبوع روفتاب پکیج، توزیع هوای مطبوع در مناطق مشخص یک ساختمان است. واحدهای تهویه مطبوع روفتاب پکیج به کانالی متصل می‌شوند که مسیر مشخصی را برای حرکت هوای مطبوع در طول آن فراهم می کند. یکی دیگر از تجهیزات تهویه مطبوع پرکاربرد، داکت اسپلیت مدیا است.

واحدهای تهویه مطبوع روفتاب پکیج نوعی هواگیر هستند، تفاوت اصلی آنها در این است که معمولا فشرده‌تر هستند و همیشه روی سقف نصب می‌شوند، بنابراین برای مقابله با آفتاب، باران، برف، باد و غیره باید استحکام بیشتری داشته باشند و در برابر آب و هوا مقاوم باشند. علاوه بر این هواگیرها اغلب به نیروگاه مرکزی مانند چیلرها و بویلرها برای تامین گرمایش و سرمایش متصل می شوند، اما تهویه مطبوع روفتاب پکیج ها خودکفا هستند و همه چیز مورد نیاز را در یک واحد دارند. به همین دلیل است که آنها را کولر گازی پکیج می‌نامند.

هیت پمپ
هنگامی که به دنبال یک سیستم برای خنک کردن خانه خود هستید، یک هیت پمپ و تهویه مطبوع این کار را انجام می‌دهند. هر دو سیستم از مبرد فشرده برای جمع‌آوری گرما از داخل خانه شما هنگام عبور هوا از روی کویل در هواگیر و انتقال آن به بیرون استفاده می‌کنند. هیت پمپ و تهویه مطبوع اساساً گرما را از داخل خانه شما به یک مکان بیرونی منتقل می کنند.

اغلب تصور می شود که تهویه مطبوع خانه را با تولید هوای سرد خنک می کند، اما حقیقت این است که با حذف انرژی گرمایی از خانه، خانه شما را خنک می کند و آن را به مکانی خارج از خانه پمپ می کند. دستگاه های تهویه مطبوع گرما را از خانه خارج می کنند، درست مانند هیت پمپ هنگام کار در حالت خنک کننده. در واقع، اگر به یونیت بیرونی یک سیستم هیت پمپ و تهویه مطبوع نگاه کنید، تشخیص آنها برای افراد عادی بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، از منظر خنک کننده، منهای چند جزئیات فنی، هیت پمپ و تهویه مطبوع اساساً هنگام کار در حالت خنک کننده یکسان هستند، بدون تفاوت قابل توجهی در عملکرد، کارایی یا هزینه های انرژی.

سخن آخر
شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار با سایت ttmenterprise.com وارد کننده و سازنده انواع چیلر با کیفیت بالا است. این شرکت با خدمت رسانی با کیفیت بالا انواع چیلر، تهویه مطبوع و… را به مشتریان، صنایع، هتل‎ها و کسب و کارهای مختلف ارائه می‌کند.

تجهیزات تهویه مطبوع