عمومیکسب و کار ایرانی

شرح وظایف نظافتچی ساختمان

نظافت همواره یکی از موضوعات مهم و حیاتی بوده که در جوامع امروزی اهمیت زیادی پیدا کرده است، زیرا تعداد قابل توجهی از مردم در مجتمع های تجاری و مسکونی زندگی و کار می کنند. بنابراین افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید از مهارت و تخصص لازم برای انجام بهتر وظایف خود برخوردار باشند. به عنوان مثال فردی به نام نظافتچی مجتمع، برای انجام موثر وظایف محوله، لازم است ابتدا مهارت های کاری در این زمینه را کشف کند، آموزش های مربوطه را بیاموزد و سپس شروع به کار در این زمینه کند. حال در این مقاله مطالب کاربردی تری را برای آشنایی بیشتر با شرح وظایف نظافتچی مجتمع مسکونی و همچنین مهارت های مورد نیاز این حرفه به شما ارائه می کنیم. با شرکت نظافتی تیک شهر همراه باشید.

البته قبل از هر چیز توصیه می کنیم اگر در این سمت مشغول به کار هستید، اطلاعات لازم را در مورد نحوه پرداخت دستمزد و تنظیم قرارداد با کارفرما به دست آورید. علاوه بر این، کارفرما نیز باید به خوبی از تعهدات خود در این قرارداد کاری آگاه باشد. برای اطلاعات حقوقی این شغل توصیه می کنیم مقاله قرارداد نظافت ساختمانی را مطالعه کنید. این مجموعه مقالات نوعی قرارداد نظافت است که به طور خاص جنبه های حقوقی این نوع کارها را توضیح می دهیم.

اطلاعات عمومی در مورد بخش نظافت

وظایف یک نظافتچی به طور کلی در همه زمینه های کاری یکسان است، با این حال، افرادی که به عنوان نظافتچی در ساختمان های بزرگ کار می کنند، مشاغل نسبتاً سختی دارند. البته از آنجایی که کارشان در وسعت وسیعی است، فارغ از اینکه باید کار زیادی انجام دهند یا نه، یک سری اصول و دستورات را هم باید رعایت کنند. مسئولیت این افراد در مقایسه با همکارانشان در سایر زمینه ها دشوارتر است زیرا آنها باید ساختمانی را که دارای چندین طبقه و گروه در یک زمان خاص است تمیز کنند.

از سوی دیگر، یک نظافتچی پیچیده، همانطور که در کار خود با افراد زیادی در تعامل است، نه تنها باید کار خود را حرفه ای و ماهرانه انجام دهد، بلکه باید از ویژگی های اخلاقی و اجتماعی مناسبی نیز برخوردار باشد.

یک مددکار اجتماعی به چه ویژگی های شخصیتی نیاز دارد؟

اگرچه یک نظافتچی  برای نظافت راه پله باید دارای مهارت های فنی باشد تا بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد، اما بخشی از ویژگی های مورد نیاز او به ویژه در مکان هایی مانند مجتمع های تجاری و مسکونی، داشتن ویژگی های اخلاقی مناسب است. به عبارت دیگر، همانطور که اجرای صحیح وظایف پیچیده نظافت مهم است، مهارت های ارتباطی کارگران در این حرفه نیز به همان اندازه مهم است. با این اوصاف، در اینجا به برخی از مهم ترین ویژگی ها اشاره می کنیم.

به مردم محلی احترام بگذارید و رفتار کنید

از آنجایی که نظافتچی مجتمع مسکونی در یک منطقه شلوغ کار می کند، برای برقراری ارتباط با ساکنان مجتمع، نه تنها به مهارت های فیزیکی بلکه به مهارت های ارتباطی و رفتار و گفتار دلپذیر نیاز دارد.

انجام مسئولیت ها طبق دستورات

فردی که در نظافت کار می کند باید ذهنی منعطف و سازگار برای انجام مسئولیت های خود طبق قوانین و مقررات داشته باشد. در واقع توانایی کار در هر شرایطی یکی از مهمترین ویژگی هاست.

ابزارها و روش های تمیز کردن پیچیده

از دیگر مهارت هایی که یک نظافتچی مجتمع مسکونی برای انجام بهینه وظایف خود می تواند کسب کند، آگاهی و شناخت ابزار نظافت و نحوه کار با آنهاست. به عبارت دیگر اگر فرد مورد نظر نتواند رضایت ساکنان مجتمع را از کیفیت کار خود جلب کند، می توان در مدت کوتاهی اخراج شد. بنابراین، کسانی که در این حرفه مشغول به کار هستند باید در صورت لزوم مهارت های مربوطه را کسب کنند.

شرایط استخدام برای نظافتچی های مجتمع

یک نظافتچی بسته به منطقه ای که در آن کار می کند ممکن است با وسایل و تجهیزات گران قیمت و با ارزش سروکار داشته باشد. بنابراین، مدیران ماهر اغلب سعی می کنند افرادی را استخدام کنند که به نوعی آماده و قابل اعتماد هستند. در واقع افرادی با شرایطی مانند نداشتن سابقه کیفری، ارائه اقامتگاه معتبر، مدارک هویتی کامل و دقیق، توانایی انجام امور نظافتی، تجربه کافی برای انجام کارهای سنگین نظافتی و سایر موارد مرتبط، افرادی هستند که شما می شناسید. می تواند با آنها تماس بگیرد. این افراد گزینه های ایده آلی برای استخدام پاک کننده های پیچیده هستند.

معمولا این رابطه استخدامی با امضای قرارداد کار برقرار می شود.

مسئولیت های حرفه ای و قانونی یک نظافتچی حرفه ای

طبق دستورالعمل مدیر مجتمع، نظافتچیان مجتمع موظفند وظایف محوله را در مدت مقرر به صورت کاملا صحیح انجام دهند. در واقع اگر بخواهیم وظایف یک نظافتچی مجتمع را بیان کنیم، عموماً این وظایف شامل نظافت کلیه راهروها، پله ها، پنجره ها، شیشه های داخلی و خارجی، رسیدن به موقع در محل کار، انجام امور طبق مقررات مجتمع و امور مربوطه می باشد. . وظایف . آنها در زیر می شوند، ما شرایط و اقداماتی را که پاک کننده ها باید انجام دهند، به ویژه در ساختمان های پیچیده با جزئیات بیشتری شرح می دهیم.