عمومیکسب و کار ایرانی

علت قطع و وصل شدن کارواش خانگی

هر کسی که تجربه شستن ماشین در خانه را داشته باشد به شما خواهد گفت که واشر فشار یک ابزار فوق العاده کاربردی و قابل حمل است که در صورت استفاده صحیح می تواند در زمان و تلاش مورد نیاز برای شستن بالکن ها، ماشین ها، تجهیزات مزرعه و غیره صرفه جویی کند. مانند همه ماشین‌ها، کارواش‌های گرم ماشین گهگاه خراب می‌شوند. این خرابی ها اشکال مختلفی دارند، اما عموماً به دو دسته تقسیم می شوند: مشکلات موتور و پمپ یا مشکلات نازل و شلنگ. اگر کارواش خانگی دارید یا قصد خرید آن را دارید، باید از نحوه تعمیر کارواش خانگی و رایج ترین روش های تعمیر و نگهداری آن مطلع شوید. فروشگاه محصولات خانگی ابراهیم بهترین محصولات نظافت منزل را از برندهای با کیفیت کارچر به شما عرضه می کند. مهم ترین نکاتی که در این مقاله به آن ها پرداخته شده است را در زیر بررسی کرده ایم:

آموزش تعمیر لباسشویی خانگی و مشکلات اساسی

پمپ کارواش خانگی معمولا در دو نوع موتور برقی و موتور احتراقی تولید می شوند. اگرچه مدل های برقی بیشتر برای مصارف خانگی رایج هستند و از آنجایی که می توان از آنها در محیط بسته بدون آلودگی هوا و تولید صدای کمتر استفاده کرد، مشتریان خانگی تمایل بیشتری به خرید لوازم برقی دارند. ما مشکلات مشترکی را که در هر دو مدل ممکن است رخ دهد را بررسی خواهیم کرد و راه حل های ممکن را در نظر خواهیم گرفت.

عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی خانگی

ماشین لباسشویی خانگی و هر وسیله دیگری مهم ترین و مهم ترین قسمت تعمیر و نگهداری لوازم خانگی است. پس سعی کنید در هنگام خرید دارو به موتور آن توجه کنید. کارواش خانگی کارچر K2 با موتور قدرتمند مناسب ترین گزینه برای انواع منازل و کاربردها می باشد که می توان آن را در لیست آپشن ها قرار داد. برای اینکه بدانید چگونه ماشین لباسشویی را تعمیر کنید، ابتدا باید قطعات آن را بشناسید. مهمترین چیز موتور دستگاه است. اگر موتور کارواش شما شمع دارد و روشن نیست، بررسی کنید که آیا شمع موتور کارواش سوخته است یا خیر. وجود روغن کافی در میل لنگ موتور را بررسی کنید. کمبود روغن می تواند یکی از دلایل روشن نشدن موتور باشد. وقتی از سلامت شمع ها و سطح روغن موتور مطمئن شدید، کاربراتور را در کارواش چک کنید. به احتمال زیاد گذرگاه کاربراتور شما مسدود و خفه شده است. تمیز کردن شامل برداشتن و شل کردن کاربراتور و تمیز کردن با پاک کننده کاربراتور است.

نکات خرید کارواش محلی چیست؟

اگر در مورد جداسازی و سرهم کردن قطعات کوچک و مهم مطمئن نیستید، توصیه می کنیم خودتان این کار را انجام ندهید. کاربراتور قبل از تزریق سوخت به محفظه احتراق، سوخت را با هوا مخلوط می کند. یک موتور بنزینی قدیمی و یک کاربراتور گرفتگی که کاربراتور برای مدت طولانی در آن نشسته است، سوخت کافی به موتور نخواهد رسید. برای روشن کردن موتور بیش از 30 روز از بنزین استفاده نکنید اگر بنزین بیش از 30 روز در موتور مانده و این مشکل پیش آمد، باید باک بنزین را تخلیه کرده، کاربراتور را خارج کرده و تمیز کنید. اگر کاربراتور را تنظیم کنید و موتور همچنان نرم کار نمی کند، ممکن است کاربراتور نیاز به تعویض داشته باشد. اکثر کاربراتورها دارای پیچ هایی هستند که به شما امکان می دهد میزان سوخت و هوا را تنظیم کنید

حل مشکل کم یا کم فشار آب

اگر کارواش خانگی شما روشن و خوب کار می کند، اما فشار آب کم است یا پمپ آب روشن نمی شود، ممکن است مشکل از گرفتگی شلنگ یا فیلتر ورودی باشد. عیب یابی را با اتصال شیلنگ آب جدید به درب کارواش و روشن کردن آن آغاز کنید. اگر آب از دوشاخه خارج شود، بدیهی است که جریان آب پیوسته است. اگر نه، فیلتر داخلی شما به احتمال زیاد مسدود شده است. برداشته و خوب تمیز کنید. اکنون دستگاه شما باید آماده کار باشد.

با فرض اینکه آب به خوبی از پمپ عبور می کند، موتور را روشن کنید، شیلنگ و نازل را وصل کنید و ببینید که آیا کار می کند یا خیر. در غیر این صورت، شیلنگ دستگاه شما ممکن است به طور جدی مسدود یا خم شود. هر دو مشکل به احتمال زیاد بدون کمک حرفه ای به سرعت حل می شوند.

اگر ماشین شوی برقی شما قادر به پمپاژ آب با فشار بالا نیست، اولین و واضح ترین چیزی که باید بررسی کنید جریان آب به دستگاه است. اکثر کارواش ها برای عملکرد عادی نیاز به تامین آب مداوم حدود 4 لیتر در دقیقه دارند. بسیاری از سازندگان توصیه می کنند که از شلنگ 3/4 اینچی به جای شلنگ معمولی 8.5 اینچی برای تامین آب موتور استفاده کنید. شلنگ را از نظر پیچ خوردگی یا چروک بررسی کنید. در غیر این صورت، شلنگ را از ورودی کارواش خارج کنید و بررسی کنید که خروجی آب کافی وجود داشته باشد و هیچ زباله ای در توری فیلتر ورودی گیر نکرده باشد که بتواند جریان آب را به کارواش محدود کند. برای برخی منابع آب مانند چاه ها، جریان آب می تواند در دوره های زمانی طولانی تغییر کند. مهم است که قبل از شروع و راه اندازی کارواش از وجود آب کافی به داخل کارواش اطمینان حاصل کنید تا مشکلات داخلی دستگاه بررسی شود.

عیب یابی شیر تخلیه کارواش داخلی

شیر تخلیه یک کارواش برقی، جریان آب در سیستم پمپ را به یک حلقه بسته تبدیل می کند تا زمانی که کاربر ماشه نازل را فشار می دهد، جریان آب با فشار بالا خارج می شود. این شیر به آب اجازه می دهد تا زمانی که آب از نازل خارج نمی شود بدون ایجاد فشار زیاد در پمپ، تحت فشار باقی بماند. طراحی شیر تخلیه اجازه می دهد تا آب در داخل سیستم پمپ حرکت کند تا با فشار دادن دکمه نازل آب با سرعت ثابتی به بیرون جریان یابد. این کار توسط یک سر پیستون در داخل شیر تخلیه انجام می شود که با احساس فشار در سیستم پمپ، جریان آب را تغییر می دهد. اگر فشار آب داخل پمپ خیلی زیاد باشد، ممکن است پمپ آسیب ببیند. هنگامی که موتور به دلیل خرابی دریچه تخلیه از کار می افتد، فشار از ظرفیت باربری پمپ بیشتر می شود. اگر موتور شما دائماً در دور آرام متوقف می شود، ممکن است به دلیل خرابی سوپاپ هدر رفته باشد. دریچه تخلیه در بالای سیستم پمپ کارواش برقی قرار دارد و برخی از مدل ها دارای دسته مشکی در بالای آن هستند. اگر پیستون داخل شیر تخلیه برای منحرف کردن جریان آب در زمانی که از نازل خارج نمی‌شود حرکت نکند، فشار داخل سیستم پمپ فراتر از سطح قدرت و موتوری که می‌تواند با خیال راحت آن را تحمل کند افزایش می‌یابد. اگر کارواش برقی شما این مشکل را دارد، شیر تخلیه باید بررسی و تعویض شود.

تعمیر لوله کارواش

هنگام نصب بطری کارواش باید به درستی در ورودی نصب شود تا اتصالات بسته مانع از شستشوی آب شود. با گذشت زمان، مفاصل و مهرهای موجود در آنها می توانند بسوزند یا بشکنند. اگر ماشین لباسشویی شما از اتصال بین شلنگ و ورودی آب نشتی داشته باشد، ممکن است واشر در محل اتصال ورودی آب شکسته شده و نیاز به تعویض داشته باشد. این مهر و موم و واشر معمولاً به راحتی برداشته و تعویض می شوند. تعمیر اتصال کارواش باعث جلوگیری از رطوبت و کاهش استرس سیستم کارواش می شود.

علامت پیستونی

اگر سیستم شستشوی ماشین برقی شما مستقیماً از پمپ آب نشتی دارد. و هیچ آسیب عمده ای مانند ترک بر روی پمپ وجود ندارد، ممکن است کاپ نمدی داخل پیستون ساییده یا شکسته شده باشد. پمپ دارای یک پیستون در داخل است که فشاری را برای بیرون کشیدن آب از ورودی و خروجی نازل ایجاد می کند. برای اینکه پمپ به درستی آب را تحت فشار قرار دهد، پیستون باید آب بندی شود. نشتی پمپ نشانه شکستگی حلقه ها و پیستون های فرسوده است که به آب اجازه خروج می دهد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید پمپ را از محفظه خارج کرده و آن را باز کنید تا پیستون و O-ring که پیستون را در داخل آب بندی می کند، بررسی شود. اگر اورینگ آسیب دیده، فرسوده یا شل شده باشد، در صورتی که در شرایط خوبی باشد باید تعویض یا تعویض شود.

تعمیر پمپ کارواش در منزل

اگر در فصل سرما آب داخل پمپ بماند و یخ بزند، ممکن است پمپ کارواش شما ترکیده شود. یخ زدن آب باعث انبساط و آسیب به پمپ می شود و آب بندی آن و توانایی ایجاد فشار را از بین می برد. اگر پمپ کارواش ترک خورده باشد باید تعویض شود و قابل تعمیر نیست.

آب بندی اتصالات اگزوز

مهر و موم تخلیه، اتصال پمپ را به لوله فشار قوی می بندد که آب را به نازل می رساند. اگر اتصال به برچسب قطع شده باشد. ممکن است متوجه نشت آب به طور مستقیم از اتصال به لوله شوید. اگر کانکتور خروجی ترک خورده یا شکسته است. کل کانکتور را تعویض کنید. اگر مفاصل خوب هستند، با تعویض حلقه O در آن مشکل حل می شود. نصب O-ring جدید یک راه حل ساده و ارزان است.

چگونه مشکل سوپاپ را حل کنیم؟

یک شیر تسکین حرارتی، آب موجود در پمپ را در محدوده دمایی مطمئن نگه می دارد تا از گرمای بیش از حدی که ممکن است به دلیل گردش آب در سیستم پمپ رخ دهد، جلوگیری کند. هنگامی که ماشین لباسشویی اجازه خروج آب را نمی دهد، آب را در یک سیستم پمپ به گردش در می آورد تا آن را تحت فشار نگه دارد که باعث گرم شدن آب می شود. اگر آب پمپ بیش از حد داغ شود، می تواند به آب بندی پمپ آسیب برساند و آسیب جدی به بار آورد. اکثر کارواش های برقی مجهز به یک شیر تسکین حرارتی در پایین سیستم پمپ هستند که برای تخلیه آب از سیستم پمپ در هنگام گرم شدن بیش از حد طراحی شده است. اگر آب‌بندهای شیر تخلیه حرارتی آسیب ببینند، آب می‌تواند به طور مداوم به بیرون نشت کند و فشار را در کارواش کاهش دهد. شیر تسکین حرارتی قطعه نسبتاً ارزانی است و به راحتی می توان آن را جدا کرد و با یک قطعه جدید جایگزین کرد. مهر و موم دریچه های تسکین حرارتی، مانند بسیاری از درزگیرهای پمپ، به مرور زمان با استفاده مکرر فرسوده می شوند.

تعمیر نازل کارواش در منزل

یکی از دلایل رایج فشار کم آب زمانی است که نازل انتهای دسته فرسوده یا مسدود شده است. یک الگوی اسپری غیر معمول ممکن است نشانه ای از مسدود شدن نازل باشد. نازل های فرسوده اغلب باعث افت تدریجی فشار می شوند. با گسترش منافذ و جریان آب بیشتر، فشار آب از بین می رود. استفاده مکرر از انژکتورها به مرور زمان باعث ساییدگی و پارگی می شود و نیاز به تعویض به موقع دارد. داشتن چند نازل کار در دست می تواند یک استراتژی خوب باشد، به شما این امکان را می دهد که به راحتی نازل ها را تغییر دهید و به سرعت فشار خروجی را کنترل کنید و به سرعت تست کنید که آیا نازل فرسوده باعث مشکل فشار شده است.

اتصالات شلنگ فشار قوی

اگر اخیراً شیلنگ فشار قوی دستگاه خود را تعویض کرده اید و متوجه افت فشار شده اید، ممکن است شلنگ اشتباهی را نصب کرده باشید که عرض آن بیشتر از نیاز مدل لباسشویی شما است. پوسته ها معمولا در سه قطر ارائه می شوند. 1/4″، 16/5″ و 3/8″. هنگام تعویض شلنگ کارواش، مطمئن شوید که همان قطر شلنگ دستگاه اصلی را خریداری می کنید. قطر شلنگ ممکن است یکسان باشد، اما تفاوت کمی در اندازه است. زمانی که از عرض شلنگ مناسب دستگاه خود مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای مالک دستگاه مراجعه کنید.

کنترل استرس

برخی از واشرهای برقی ممکن است به جای شیر تخلیه، مجهز به سیستم تنظیم فشار باشند. این دو هدف مشابه اما کارکردهای متفاوتی دارند. شیر تسکین دارای مکانیزم کاهش فشار بین خود و دهانه است که پمپ فشار برگشتی را که با آزاد شدن دهانه ماشه و قطع شدن جریان آب رخ می دهد، تسکین می دهد. رگولاتور همان عملکرد حفظ فشار و هدایت جریان آب را انجام می دهد، اما جریان برگشت به پمپ را متوقف نمی کند. به مرور زمان باعث ایجاد مشکل در پمپ می شود و توصیه می شود این قطعه را تعویض کنید. اگر ماشین شما شسته شده است.

تعمیر عیوب نازل و میله عملیاتی

اگر نمی توانید آب نازل را متوقف کنید و هیچ مشکلی در مورد شیر تخلیه وجود ندارد، احتمالاً مشکل از خود نازل است. مکانیسم ماشه به این صورت است که با رها شدن ماشه، جریان آب مسدود و متوقف می شود. افزایش فشار باعث می شود که شیر اطمینان به حالت بای پس سوئیچ شود. اگر مهر و موم که مانع از جریان آب از طریق نازل می شود آسیب ببیند، ممکن است آب از طریق نازل به جریان خود ادامه دهد زیرا شیر اطمینان به درستی کار نمی کند. اگر شک دارید که خود فیلتر معیوب است، باید آن را تعویض کنید. کشش های ماشه به دلیل فشاری که تحمل می کنند می توانند در طول زمان فرسوده شوند، اما باید حداقل 250 ساعت دوام داشته باشند. اگر مواد شوینده به طور مرتب در ماشین لباسشویی برقی استفاده شود، این مشکل می تواند باعث خشک شدن، ترک خوردن و نشتی قسمت داخلی و محور نازل شود. هر گونه مشکل در لوله فرنی باید فوراً برطرف شود، زیرا قطع شدن جریان آب با فشار بالا از شیر بسیار مهم است و گاهی اوقات در صورت از دست دادن می تواند خطرناک باشد.

در این مقاله در مورد نحوه تعمیر کارواش خانگی و انواع قطعات کارواش که در صورت استفاده نادرست یا فرسوده می توانند کارواش منزل شما را با مشکل مواجه کنند صحبت کردیم. مشکلاتی مانند خرابی موتور، خرابی پمپ آب، نشتی شلنگ و تجهیزات، وصل شدن و قطع شدن سیم ها و خرابی دریچه تخلیه. بسیاری از این مشکلات پس از بررسی کافی توسط کاربر به راحتی قابل رفع است. فقط قبل از راه اندازی دستگاه خود دفترچه راهنما را به دقت بخوانید. اما مشکلاتی وجود دارد که نیاز به تعویض ریشه ای قطعات دارد که باید توسط تعمیرکار مجاز و نماینده شرکت سازنده انجام شود تا مشکلاتی مانند از بین رفتن گارانتی دستگاه پیش نیاید.