عمومیکسب و کار ایرانی

فو ت و فن های خرید میز ناهار خوری 2 نفره

میز ناهارخوری نقطه کانونی اتاق غذاخوری یا آشپزخانه است. هنگام خرید میز ناهارخوری مناسب باید به شکل و اندازه اتاق توجه کنید و به زیبایی میز فکر نکنید. اگر میز ناهارخوری مناسبی را انتخاب کنید آشپزخانه زیبایی خواهید داشت. اگر قصد خرید میز ناهار خوری دو نفره را دارید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه تانیل چوب است. همچنین برای دیدن نمونه های بیشتر میتوانید به سایت potterybarn مراجعه کنید.

1- طراحی میز

میز ناهارخوری میزی است که مردم برای صرف غذا در آن جمع می شوند. به همین دلیل رنگ، شکل و طرح این میز بسیار مهم است و باید سعی کنید آن را با سایر مبلمان هماهنگ کنید.

2- طراحی کلاسیک

میزهای ناهارخوری مستطیلی و گرد انتخاب های خوبی برای همه زمان ها و مکان ها هستند. این میزها اساساً برای هر اتاقی مناسب هستند و با هر دکوری به خوبی ست می شوند. میزگردها مکالمه بین افراد را تسهیل می کند. میزهای مستطیلی نیز فضای بیشتری برای افراد بیشتری دارند. صندلی ها را می توان در اطراف میزهای مستطیلی اضافه کرد. اما میزهای گرد این توانایی را ندارند.

میزهای ناهارخوری مستطیلی و گرد انتخاب خوبی برای هر زمان و مکانی هستند

3: مربع های مدرن

میز ناهارخوری مستطیلی یا مربعی را انتخاب کنید که طراحی مدرن و منحصر به فردی داشته باشد. ترجیحاً به دنبال میزهایی باشید که دارای یک سینی تاشو اضافی هستند که در صورت نیاز می توان آن را باز کرد.

4- اتاق را شکل دهید

حتی یک اتاق ناهار خوری بی کیفیت نیز می تواند به یک میز ناهار خوری تبدیل شود. برای چنین اتاقی بهتر است میز دیگری انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک میز ناهارخوری بیضی یا هشت ضلعی می تواند به یک اتاق ساده شخصیت ببخشد.

5- سفره خانه سنتی

اگر دکوراسیون منزل سنتی است باید میز غذاخوری سنتی را هم انتخاب کنید. یک میز چوبی مستطیل شکل با لبه های گرد و پایه یک میز سنتی است.

6- اگر روستایی باشد

طراحی روستایی عمدتاً بر پایه دوخت های بافته شده، کوتاه و جسور است. میز مواج (کوتاه، ساده و بدون تزئین) در خانه های روستایی رواج دارد. این میزها را می توان با یک جفت نیمکت بدون پشت ست کرد تا ظاهری جالب ایجاد کند.

7- طراحی ساده و ساده

بهتر است پشتی صندلی بلند باشد تا افراد دور میز ناهارخوری احساس راحتی و آرامش کنند. یک میز مناسب برای صندلی باید پیدا شود. در واقع میزگرد برای این کار مناسبتر است و چون دایره ای است، گفتگوهای افراد غیر رسمی به نظر می رسد.

8- طراحی مدرن

مواد به کار رفته در جدول هم مدرن و هم قدیمی را نشان می دهد. دکوراسیون مدرن مبتنی بر سادگی و مینیمالیسم است. بنابراین، فریم های میز ناهارخوری امروزی نیز از فلزی مانند فولاد ضد زنگ یا کروم ساخته می شوند و رویه میز اغلب از شیشه ساخته می شود.

9- اندازه صحیح میز بسیار مهم است

میز ناهارخوری باید به اندازه تعداد اعضای خانواده و مهمانان آنها باشد، اما نباید کل فضای اتاق را اشغال کند. داشتن یک میز بزرگ در اتاق های بزرگ اشکالی ندارد. می توانید یک طرف اتاق را به اتاق غذاخوری خود برای ده یا دوازده نفر اختصاص دهید. اما در اتاق های کوچک بهتر است از میز ناهارخوری تاشو استفاده کنید و در صورت لزوم سایز آن را افزایش دهید. میز ناهارخوری باید به گونه ای چیده شود که افراد بتوانند به راحتی در اطراف آن رفت و آمد کنند.

قبل از خرید میز ناهارخوری ابتدا فضای خود را اندازه بگیرید، فضای اطراف را برای سهولت در جابجایی در نظر بگیرید و سپس بزرگترین میز متناسب با فضای مورد نظر خود را خریداری کنید.

10: کارایی میز نیز مهم است

ابتدا باید بدانید که از میز ناهارخوری چه استفاده ای خواهید کرد. اگر این میز برای شما و مهمانانتان است، باید انواع بزرگ یا تاشو را انتخاب کنید که بزرگتر شوند. اما اگر عادت دارید تمام صحبت های خود را با اعضای خانواده پشت میز انجام دهید، بهتر است یک میز گرد انتخاب کنید تا همه بتوانند به راحتی یکدیگر را ببینند.

11- راهکارهای صرفه جویی در فضا

برای فضاهای کوچک مانند آشپزخانه یک آپارتمان کوچک بهتر است میز ناهارخوری تاشو خریداری کنید. میزهایی که یک لایه اضافی در دو طرف یا وسط میز اضافه شده و بزرگتر می شوند برای این قسمت ها مناسب هستند. از آنجایی که اکثر آپارتمان ها کوچک طراحی شده اند، طراحان مبلمان تاشو یا کشویی را نیز ایجاد می کنند که برای هر فضایی مناسب است.

12- میزهای تاشو

به دنبال میز ناهار خوری 2 نفره تانیل چوب باشید که به راحتی به اتاق های مختلف خانه منتقل شوند. از میزهای تاشو می توان به عنوان کنسول اتاق خواب نیز استفاده کرد.

13- میز ناهارخوری چوبی

میزهای تمام چوب همانطور که از نامشان پیداست هیچ متریال دیگری ندارند. این میزها بسیار مستحکم و بادوام هستند زیرا هرگونه خط و خش و لکه ای که بر روی آنها ایجاد شود قابل ترمیم است. البته میزهای تمام چوب بسیار گران هستند اما هیچ وقت قدیمی نمی شوند.

14 – روکش چوبی

جایگزینی برای میزهای چوبی گران قیمت میزهایی با لت های چوبی هستند. میزهایی با لایه ای از چوب یا تخته سه لا که به سطح بیرونی چسبانده شده اند ارزان تر هستند و زیبا به نظر می رسند. خوبی این میزها این است که بعد از سال ها می توانید با کمک یک متخصص سطح چوب را تغییر دهید.

15- رنگ نهایی را متناسب با خانه خود انتخاب کنید

هنگام سفارش میز ناهارخوری به رنگ و نوع دکوراسیون آن دقت کنید. به عنوان مثال، اگر تزئینات مشکی دارید، یک رویه میز ناهارخوری متالیک مشکی سفارش دهید. سعی کنید رومیزی ضد آب انتخاب کنید که به مرور زمان شکل و ظاهر خود را از دست ندهد. سطوح شیشه ای برای خانه های تنگ کاملاً نامناسب هستند.

16- انتخاب چوب تزئینی

معمولاً برای میزهای ناهارخوری از نمونه چوب استفاده می شود. به عنوان مثال، چوب گیلاس برای دکوراسیون سنتی، بلوط یا افرا برای دکوراسیون به سبک خانه درختی مناسب است. یا چوب های تیره برای طراحی مدرن مناسب ترند. با این حال باید بدانید که رنگ تیره جذابیت بیشتری دارد اما گرد و غبار زیادی را نشان می دهد و باید همیشه دستمالی در دست داشته باشید و آن را با گرد و غبار پاک کنید. آنها خیلی سریعتر از چوب طبیعی خراشیده و لکه می شوند.

17- نمودارهای رنگی

می توانید میز را مطابق با مبلمان رنگ آمیزی کنید و آن را کاملا شخصی و منحصر به فرد در خانه خود کنید. برای این کار باید از رنگ های روغنی یا نیمه روغنی استفاده شود تا سطح چوب را کاملا بپوشاند و در برابر گرد و غبار و نظافت روزانه مقاوم باشد. بهتر است از فیلر خط کش برای مقابله با آن استفاده کنید. با رنگ آمیزی میز ناهارخوری می توانید به سلیقه شخصی خود در طرح و رنگ آن پی ببرید. به عنوان مثال، راه راه، تاری، الگوهای برجسته، جالب و غیره.

18- بازی با رنگ

می توان با استفاده از رنگ های روشن جلوه خاصی به میز ناهارخوری داد. رنگ صندلی ها را متناسب با رنگ میز انتخاب کنید.

19- صندلی ها را قبل از خرید میز ناهارخوری تست کنید

قبل از خرید میز ناهارخوری جدید حتما روی صندلی بنشینید و راحتی و دوام آن را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که میز دارای دسته های راحت برای استراحت آرنج است. تمام قسمت های جدول را نیز تست کنید.

20- صندلی های مناسب بخرید

اگر قصد خرید میز و صندلی را به صورت جداگانه دارید، حتما به اندازه، شکل و طرح آن دقت کنید تا با هم هماهنگ شوند. اگر صندلی های بازودار می خرید، مطمئن شوید که زیر میز قرار می گیرند و از نظر ارتفاع با یکدیگر تضاد ندارند. روی یک صندلی پشت میز بنشینید و فاصله پاهای خود را با میز اندازه بگیرید تا نه خیلی کوتاه و نه زیاد باشد. همچنین زیر میز را چک کنید تا صندلی ها و پایه های میز روی هم قرار نگیرند.

21- راهنمای خرید میز ناهارخوری

از آنجایی که مبلمان چوبی معمولاً طبق سفارش ساخته می شوند، از زمان ثبت سفارش تا آماده شدن محصول، بین یک تا دو هفته طول می کشد. برای صرفه جویی در زمان و جلوگیری از ترافیک می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر سفارش دهید.

22- میز را به خانه ببرید

هنگام خرید میز ناهارخوری حتما از فروشنده در مورد زمان، شرایط و هزینه تحویل آن ها سوال کنید.