عمومیکسب و کار ایرانی

معایب دیوارهای داخلی آجری اکسپوز

» » دیوار پوش آجری چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از روش های طراحی داخلی استفاده از انواع مختلف دیوار پوش ها است. در واقع دیوار پوش ها همان کاغذ دیواری ، رنگ و غیره هستند که امروزه به نوعی پیشرفت کردند و در انواع مختلفی تولید می شوند. امروزه با توجه به فناوری های جدید و امکانات بیشتری که در دسترس است ، تولید انواع مختلف دیوار پوش ها از جمله به راحتی ممکن شده است.

دیوارها را می توان با هر طرح و بافت دلخواهی ، مطابق با سلیقه افراد و همچنین اجزای خانه مانند پرده ، مبلمان ، فرش و غیره هماهنگ کرد.

آشنایی با دیوار پوش آجری

این دیوار پوش ها طرحی شبیه به آجر نسوز دارند که بسیار خلاقانه هستند. دیوار پوش هایی که به رنگ خود آجر یا سفید رنگ ساخته می شوند ، طرفداران زیادی نیز دارند.

این دیوار پوش ها برای تک دیوار استفاده می شوند و در اتاق خواب نیز نصب خواهند شد. باید دقت داشت که این نوع دیوار پوش برای تمام خانه یا محل مورد نظر استفاده نمی شود ، زیرا ممکن است فضای خانه را گرفته و قدیمی نشان دهد.

دیوار پوش های آجری انواع بسیار مختلفی دارند که می توان به دیوار پوش های آجری پشت چسب دار ، دیوارپوش های از جنس آجر طبیعی و فایبر کامپوزیت اشاره کرد.

برای ساخت آجرهای مخصوص برای دیوار پوش ، در هنگام پخت به آن ها رنگ اضافه می کنند و آجرها را در رنگ های مختلف تولید می کنند. همچنین این آجرها را در ابعاد کوچک تر با ضخامت ۱ تا ۲ سانتی متر برش می زنند.

این دیوار پوش ها قابل شستشو هستند و در ساخت آن ها از مواد شیمیایی و رزین استفاده نشده است. این نوع دیوار پوش طول عمر بالایی دارند به طوری که دیگر لازم نیست به این زودی ها نگران تعویض آن ها باشید.

اگر از رنگ دیوار پوش آجری تان خسته شدید می توانید بدون نگرانی آن را با رنگ دلخواه خود ، رنگ کنید.

  • دیوار پوش های پشت چسب دار آجری

این دیوار پوش ها با ورق های فومی ساخته شده اند و کاملا انعطاف پذیر هستند. نصب این نوع بسیار ساده است و کار خاصی ندارد.

ابعاد این دیوار پوش کوچک است و خودتان نیز می توانید آن ها را نصب کنید. دیوار پوش فومی در رنگ های مختلفی تولید می شود. باید دقت داشت که این دیوار پوش ها قابل رنگ کردن نیستند.

  • دیوار پوش های فایبر کامپوزیت

این دیوار پوش ها به شکل ورقه های خام تولید می شوند که ابعادی بزرگ دارند. دیوار پوش فایبر کامپوزیت اولین نوع از دیوار پوش های آجری هستند که وارد بازار شدند و طرفداران زیادی را به خود جلب کردند. از ویژگی های این دیوار پوش ها می توان به قطر کم آن ها اشاره کرد.

دیوار پوش های آجری فایبر کامپوزیت قابل رنگ کردن هستند و پس از نصب ، می توانید آن را به هر رنگی که دوست دارید رنگ آمیزی کنید.

مزایای دیوار پوش های آجری

از دیوار پوش آجری در منزل ، محل کار ، هتل و غیره استفاده می شود. این دیوار پوش ها مزیت های زیادی دارند. از جمله این مزیت ها می توان به مقاومت و استحکام ، جذابیت ظاهری و نصب آسان اشاره کرد.

البته مزایای گفته شده در بالا به طور کلی است و اگر بخواهیم به شکل اختصاصی از مزایای دیوار پوش های آجری بگوییم ، می توان گفت:

  • در برابر حرارت و آتش مقاوم هستند.
  • در پیشگیری از حریق بسیار موثر خواهند بود.
  • تنوع بالایی دارند.
  • عایق صوتی هستند.
  • در برابر آب مقاوم هستند.
  • به آسانی نصب می شوند.
  • هزینه نگهداری این نوع از دیوار پوش بسیار کم است.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • در تولید این دیوار پوش از مواد شیمیایی مضر استفاده نشده است. بنابراین برای سلامتی ساکنان خانه ضرری ایجاد نمی کند.

معایب دیوار پوش های آجری

نصب دیوار پوش آجری در منزل مزیت های زیادی داشت که در بالا اشاره کردم. با این حال این دیوار پوش ها معایبی نیز دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

  • این نوع از دیوار پوش ها برای محل هایی مانند سرویس بهداشتی مناسب نیستند ، زیرا رطوبت را به خود جذب می کنند و به مرور زمان خراب خواهند شد. بهتر است از دیوار پوش های آجری در مناطق شرجی و مکان هایی که رطوبت زیاد است ، استفاده نکنید.
  • ممکن است در طول گذر زمان این دیوار پوش ها دچار ترک خوردگی شوند.
  • تمیز کردن این نوع دیوار پوش کاری بسیار سخت است و نمی شود به راحتی آن ها را تمیز کرد. همین امر موجب می شود با نفوذ گرد و غبار به این آجرها نمای خانه تغییر کند و جلوه بدی داشته باشد.
  • پشت دیوار پوش های فایبر کامپوزیت محل تجمع انواع حشرات است. برای این که این حشرات در پشت دیوار پوش تجمع نکنند از رزین استفاده می شود که برای بدن ضرر دارد.

نحوه اجرای دیوار پوش آجری

برای نصب دیوار پوش با آجر طبیعی ، آجرها را به صورت تکی با صلیب نگهدارنده و چسب روی دیوار می زنند و آن را تثبیت می کنند. دقت کنید این کار باید توسط نصاب حرفه ای انجام شود. نوع چیدمان آجر در این روش بسیار مهم است.

در اجرای دیوار پوش فایبر کامپوزیت از آجر و سنگ خام استفاده می شود. پس از نصب ورق های کامپوزیتی ، آن ها را سمباده می کشند ، سپس آن را رنگ آمیزی می کنند.

برای نصب دیوار پوش های پشت چسب دار لازم است ابتدا اندازه های دیوار را بگیرید. سپس دیوار را تمیز کنید و به اندازه محل تعیین شده از دیوار ، دیوار پوش را برش دهید. چسب پشت دیوار پوش را جدا کنید و آن را به دیوار بچسبانید. بعد از چسباندن بهتر است دیوار پوش را فشار دهید تا از چسبیدن کامل آن مطمئن شوید.

کاربرد دیوار پوش آجری در نقاط مختلف خانه

از دیوار پوش آجری تزئینی در نقاط مختلف خانه می توان استفاده کرد که در هر مکان کاربرد خاصی دارد.

این نوع دیوار پوش در برابر آتش و حرارت بسیار مقاوم هستند. بنابر این گزینه خوبی برای استفاده در آشپزخانه محسوب می شوند. بسیاری از افراد برای طراحی دیوارهای آشپزخانه سراغ کاشی و سرامیک می روند در صورتی که این روش ها بسیار قدیمی شده اند و دیگر جذابیت چندانی ندارند.

از این دیوارها می توان برای پشت اجاق گاز ، دیوار بین کابینت ها و هر جای دیگری استفاده کنید که دوست دارید.

استفاده از این دیوار پوش در فضای نشیمن خانه باعث ایجاد فضایی گرم و آرامش بخش خواهد شد. این دیوار پوش ها می توانند نواقص و فرورفتگی های دیوار نشیمن را بپوشانند و باعث زیبایی فضای خانه شما شوند.

از دیوار پوش آجری تزئینی می توان برای تزئین دیوار پشت تلوزیون استفاده کرد. این مورد برای افرادی خوب است که تلویزیون خود را روی دیوار نصب کرده اند و می خواهند منظره ای زیبا و خلاقانه خلق کنند.

برای تزئین اتاق پذیرایی می توان تمام اتاق یا قسمتی از آن را با دیوار پوش های آجری پوشاند. پذیرایی از مهمان در چنین فضایی باعث به وجود آمدن تجربه ای جدید و منحصر به فرد خواهد شد.

در پایان باید بگوییم در خانه هایی که به صورت سواره و پیاده طراحی شده اند یا خانه هایی که دو طبقه هستند ، استفاده از دیوار پوش آجری از میان می تواند ایده ای جذاب باشد و به زیبا تر کردن خانه کمک زیادی می کند.