عمومیکسب و کار ایرانی

میزبانی سایت بر روی سرور اختصاصی ایران چه مزیتی دارد؟

سرور اختصاصی یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی است. این سرور لوکیشن‌های مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم مزایای میزبانی سرور اختصاصی ایران روی سایت را برایتان شرح دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

مزایای استفاده از سرور اختصاصی ایران به عنوان سرویس میزبانی سایت

بدون شک هر سروری از جمله‌های سرورهای اختصاصی ایران مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند. در ادامه به معرفی مزایای آن می‌پردازیم.

سرعت بالا

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در خرید سرور به آن توجه داشته باشید، سرعت است. سرعت سرورهای اختصاصی ایران در شرایطی که ترافیک سایت را کاربران ایرانی تشکیل دهند، در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. این مورد برای سایت‌های بزرگ ایرانی که ترافیک زیادی دارند، اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد.

امنیت تضمین‌شده

تمامی زیرساخت‌ها و دیتاسنترهای سرور اختصاصی ایران، درون کشور قرار دارند. همین مسئله، تضمین‌کننده حفظ امنیت اطلاعات شما است. بدون شک امنیت سرورهای اختصاصی که در درون کشور قرار دارند، بالاتر از سایر سرورهای خارجی است. با استفاده از این سرور، خیالتان از بابت حفظ اطلاعات و امنیت سایت راحت خواهد بود.

قطع نشدن سایت در زمان اختلال اینترنت

در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که به دلیل اختلالات جهانی اینترنت، دسترسی به سایت‌ها قطع شده است. اگر بتوانید از سرور اختصاصی ایران به عنوان سرویس میزبانی سایت خود استفاده کنید، هنگام اختلالات جهانی هم دسترسی به سایت قطع نخواهد شد. چرا که تمام زیرساخت‌های سرور در داخل کشور قرار دارند و این مورد هیچ ارتباطی با اختلالات جهانی نخواهد داشت. در زمان اختلالات اینترنت، مشکل قطع شدن برای سایت‌هایی به وجود می‌آید که سرویس میزبانیشان روی سرورهای خارجی قرار دارد.

هزینه کمتر

همانطور که در مقاله ی ویژگی‌های سخت افزاری سرور اختصاصی گفتیم، هزینه خرید و نگهداری از سرور اختصاصی ایران در مقایسه با سرورهای هم‌رده خارجی، کمتر است. تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست و سرور خارجی در ایران، قیمت‌گذاری سرویس‌های خود را براساس قیمت دلار انجام می‌دهند. این کار طبیعی بوده و به دلیل خرید سرویس از هاستینگ‌های خارجی است. از آن‌جایی که نرخ دلار در کشور ما با نوسانات زیادی همراه است، هزینه خرید و نگهداری از سرور اختصاصی خارج بالاتر از سرورهای ایران است. از طرفی دیگر، نوسانات قیمتی فوق‌العاده کمتری را در سرور اختصاصی ایران مشاهده خواهید کرد چرا که قیمت‌گذاری آن هیچ ارتباطی با خارج از کشور و نرخ دلار ندارد.

کنترل کامل روی منابع

یکی دیگر از مزیت‌هایی که تمامی سرورهای اختصاصی از آن برخوردار هستند، کنترل کامل روی منابع است. از آن‌جایی که سرورهای اختصاصی دارای منابع اختصاصی هستند و آن منابع با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته نمی‌شود، کاربر کنترل کاملی روی منابع مورد استفاده خواهد داشت. این مزیت، مدیریت روی سرور و منابعی که دارد را راحت‌تر می‌کند.

دسترسی کامل به منابع

در سرورهای اختصاصی، کاربر به منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به صورت کامل دسترسی دارد. هیچ محدودیتی در دسترسی به منابع در سرور اختصاصی ایران نخواهید داشت. در سرورهای اشتراکی و سرور مجازی، دسترسی به منابع در برخی از بخش‌ها محدود است و کاربر به راحتی نمی‌تواند از آن استفاده کند. این در حالی است که سرور اختصاصی چنین شرایطی را ندارد و کاربر به تمام منابع دسترسی کامل خواهد داشت.

آیا استفاده از سرور اختصاصی ایران برای تمام سایت‌ها مناسب است؟

استفاده از سرور اختصاصی ایران برای تمام سایت‌ها مناسب نیست. اگر سایت بین‌المللی دارید که کاربران آن از سراسر جهان هستند، استفاده از سرور اختصاصی ایران انتخاب مناسبی نخواهد بود. در این شرایط بهتر است به سراغ استفاده از سرورهای اختصاصی اروپا و کانادا بروید. استفاده از سرور اختصاصی ایران برای سایت‌های داخلی که ترافیک ایرانی دارند، بهترین انتخاب خواهد بود.

با توجه به مزایایی که از سرور اختصاصی ایران به عنوان سرویس میزبانی سایت‌ گفته شد، بدون شک به ارزش و اهمیت آن پی برده‌اید. اما توجه داشته باشید که همین سرورها هم پلن‌های مختلفی دارند که باید مناسب‌ترین پلن متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی مزایای سرور اختصاصی ایران به عنوان سرویس میزبانی سایت پرداختیم و ویژگی‌های آن را برایتان شرح دادیم. باید توجه داشته باشید که این سرور مانند تمام سرورهای دیگر با معایبی هم همراه است.