عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه تعویض فیلتر هوا برلیانس h330

فیلتر هوای برلیانس H330، H320 نوعی فیلتر اسکلت نمدی و پلاستیکی است که از کیفیت بالا و کارایی قابل قبولی برخوردار است. کیفیت ساخت و مواد اولیه تولید فیلتر هوای برلیانس H330 H320 از بهترین محصولات فیلتر و نمدی محسوب می شود و پس از استفاده از این فیلتر به دلیل تنفس راحت موتور خودرو و در نتیجه احتراق کاملتر ، کمک زیادی به بهبود شتاب و عملکرد آن می کند و همچنین باعث کاهش مصرف سوخت می شود. قطعات این خودرو در بازار لوازم برلیانس تهران به راحتی می توانید پیدا کنید. یکی از نمایندگی های این قطعات آذین یدک تهران است. نگران قطعات لازم نباشید. آیا می دانید چه زمانی فیلتر هوای خودرو خود را تعویض کنید؟ آیا از دلایل تعویض فیلتر هوا چیزی می دانید؟

زمان تعویض فیلتر هوای برلیانس

زمان مورد نیاز برای تعویض فیلتر هوا در خودروهای برلیانس H330، H320 به عواملی مانند نوع خودرو، سبک رانندگی و شرایط آب و هوایی بستگی دارد که می توان تقریباً بین 5000 تا 10000 کیلومتر پیشنهاد کرد.

کیفیت فیلتر هوا چه تاثیری روی خودرو دارد؟

کیفیت فیلتر هوای برلیانس H330، H320 روی شتاب و مصرف سوخت و همچنین در طول عمر روغن موتور تاثیر دارد. فیلتر هوا برلیانس H330، H320 همان فیلتر هوای خودروهای توسان و JAC Soare است.

فیلتر کابین برلیانس h320

دلایل تعویض فیلتر هوای برلیانس

مصرف سوخت کمتر
یکی از مهمترین دلایل تعویض منظم فیلتر هوا، کاهش مصرف سوخت است.طبق برخی تحقیقات، تعویض فیلتر هوای آلوده منجر به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودروهای کاربراتوری تا 14 درصد می شود. تعویض به موقع فیلتر هوا شتاب خودروهای تزریقی را بین 6 تا 11 درصد بهبود می بخشد. مطالعات دیگر ادعا می کنند که این روش منجر به افزایش 10 درصدی در مسافت پیموده شده و 15 سنت در هر گالن سوخت صرفه جویی می شود. صرف نظر از این اعداد، درک این نکته بسیار آسان است که فیلتر هوای تمیز جریان هوای ورودی به موتور را بهبود می بخشد، عملکرد آن را افزایش می دهد و مصرف سوخت را کاهش می دهد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
فیلتر هوای کثیف جریان هوای ورودی به موتور را کاهش می دهد و باعث خفگی موتور می شود. ورود هوای تمیز کمتر به موتور به این معنی است که برای احتراق شمع به سوخت بیشتری نیاز است که خود باعث مشکلات موتور می شود. جرقه زدن شمع به این روش باعث وارد آمدن فشار به موتور و حتی خاموش شدن آن می شود و در نتیجه به نسبت مصرف سوخت افزایش می یابد. به دلیل احتراق سوخت زیاد در موتور خودرو، خودروی شما در زمان کمتری نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.افزایش جریان هوای ورودی به موتور باعث می شود موتور به درستی کار کند و در نتیجه مصرف سوخت کمتر و گازهای گلخانه ای کاهش می یابد.

افزایش عمر موتور
تعویض منظم و به موقع فیلتر هوای خودرو باعث افزایش طول عمر موتور می شود، زیرا این قطعه از ورود آلودگی به موتور و قطعات مهم آن مانند سیلندر و پیستون جلوگیری می کند. موتور به دلیل ورود ذرات بسیار ریز به اندازه دانه های نمک آسیب می بیند که باعث می شود تعمیر خودرو هزینه های زیادی را متحمل شود.

 ارزان بودن و تعویض آسان
فیلتر هوا یکی از ارزان ترین لوازم جانبی قابل تعویض در خودرو است و صاحب خودرو به راحتی می تواند آن را تعویض کند. نکته اصلی تعویض فیلتر هوا توسط مالک خودرو، انتخاب صحیح فیلتر هوا است که باید با توجه به مدل خودرو خریداری شود. امروزه در اکثر ماشین های تزریق، فیلتر هوا در بالا یا کنار موتور قرار دارد. فیلتر هوا اغلب در یک جعبه مستطیلی یا مربعی قرار می گیرد و با پیچ یا گیره بسته می شود. در خودروهای قدیمی با کاربراتور، فیلتر هوا دایره ای است و در بالای کاربراتور در محفظه فلزی که توسط یک مهره نگه داشته می شود، قرار می گیرد.

ردیابی آسان
فیلترهای هوا باید بعد از هر دوازده تا پانزده هزار مایل (19 تا 24 هزار کیلومتر) با یک فیلتر هوای جدید تعویض شوند البته اگر در محیطی زندگی می کنید که میزان گرد و غبار و کثیفی در هوا زیاد باشد، این مدت زمان می شود. کوتاه تر در دفترچه ای که به منظور تعمیر و نگهداری به مالک خودرو داده می شود، اغلب تاریخ تعویض فیلتر هوا ذکر شده است. اگرچه ممکن است فیلتر هوا بعد از مسافت پیموده شده تمیز به نظر برسد، اما باید تعویض شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، فیلتر هوای تمیز مسافت پیموده شده گاز را افزایش می دهد، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد، جریان هوای ورودی را بهبود می بخشد و عملکرد موتور را بهبود می بخشد. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، تعویض به موقع فیلتر هوا از آسیب دیدن موتور و قطعات اصلی آن جلوگیری می کند. البته تعویض فیلتر هوا که قیمت پایینی هم دارد هزینه بسیار کمتری نسبت به تعمیر موتور دارد.

چگونه فیلتر هوای برلیانس را عوض کنیم؟

یک فیلتر جایگزین مناسب خریداری کنید.

خودرو را در جای مناسب پارک کنید، گیربکس را در دنده P (گیربکس اتوماتیک) یا دنده یک (گیربکس دستی) قرار دهید، موتور را خاموش کنید و اهرم دستی را بکشید.

پوشش را باز کنید.

جعبه فیلتر هوا را پیدا کنید.

درپوش فیلتر هوا را باز کنید.

فیلتر هوا را بردارید.

داخل جعبه فیلتر را تمیز کنید.

فیلتر جدید را تعویض کنید.

درپوش جعبه را دوباره در جای خود قرار دهید.

ماشین را روشن کنید و عملکرد تنفس آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ نقصی در عملکرد آن وجود ندارد.

فیلتر هوای ماشین خود را هر 50000 کیلومتر یا تقریباً سالی یک بار تعویض کنید. اگر در مناطق پر گرد و غبار زندگی می کنید، این دوره زمانی باید کوتاه شود. کتابچه راهنمای خودرو ممکن است حاوی توصیه هایی در این مورد باشد.

یک فیلتر هوای با راندمان بالا بخرید.

فیلترهای با راندمان بالا توانایی جذب ذرات تا اندازه 0.3 میکرون را دارند و بازده آنها بر اساس اندازه گیری نقطه گرد و غبار بین 30 تا 98 درصد متغیر است. فیلتر کیسه ای، فیلترهای کف جامد و فیلترهای صفحه حلقوی داخلی در این دسته از فیلترهای هوا قرار می گیرند.

نکاتی درباره زمان تعویض فیلتر هوای برلیانس

 

همانطور که قبلا ذکر شد، فیلتر هوا نقش مهمی در چرخه احتراق و در تصفیه هوای ورودی به موتور دارد. بنابراین بررسی و اطمینان از تمیز و بهداشتی بودن این قسمت بسیار مهم است. در مورد نوع فیلتر هوا 3 مدل فیلتر هوای اسفنجی، فیلتر هوای کتان و فیلتر هوای سلولزی داریم. اما بیشترین کاربرد در خودروهای سواری فیلتر هوای سلولزی است. اگر فیلتر به موقع تعویض نشود مصرف سوخت خودرو را افزایش می دهد. همچنین باعث آلودگی هوا و آسیب به محیط زیست می شود. زمان تعویض فیلتر معمولا توسط سازنده خودرو تعیین می شود.

اما به دلیل آلودگی هوا به خصوص در شهرهای بزرگ و مناطق کویری تقریباً هر 5000 کیلومتر تعویض می شود. در برخی خودروها با رسیدن به 3000 کیلومتر تعویض خودرو ضروری است. تصویر زیر تفاوت فیلتر هوای جدید و دست دوم را برای خودروهای چینی نشان می دهد.نکاتی درباره زمان تعویض فیلتر هوای برلیانس زیرا در غیر این صورت، فیلتر کثیف توانایی آن را در جذب آلودگی کاهش می دهد. تجمع آلاینده ها می تواند آسیب جدی به موتور خودرو وارد کند. بدیهی است مانند تمام قطعات خودرو، استفاده از یک برند ناشناخته و بی کیفیت خسارات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

به خاطر داشته باشید که شستشوی فیلتر به هیچ وجه توصیه نمی شود. اولا با توجه به قیمت پایین فیلتر سلولزی هیچ توجیه منطقی وجود ندارد. ثانیاً حتی اگر از نظر ظاهری تمیز باشد، نمی توانیم آلودگی تیغه های فیلتر را پاک کنیم. بنابراین، فیلتر باید هر چند ماه یکبار بررسی شود و در صورت لزوم تعویض شود. اکیداً توصیه می شود از تعویض به موقع آن غافل نشوید.