عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه تنظیم دمای آبسردکن

کولر آبی یکی از وسایلی است که هر یک از ما در ادارات، مدارس و حتی منازل در روزهای گرم سال از آن استفاده می کنیم و وظیفه اصلی این دستگاه خنک سازی آب در مدت زمان کوتاه است.

اما یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما جالب باشد نحوه تنظیم ترموستات کولر آبی افترون، نحوه تنظیم ترموستات کولر آبی پاناسونیک و … است. آب تولید شده در آبسردکن. اما چگونه می توانیم این فرآیند را انجام دهیم؟ ترموستات کولر آبی کجاست؟

برای پاسخ به تمامی سوالات شما در رابطه با ترموستات آبسردکن قصد داریم در این گزارش از وبلاگ آریابهکار اطلاعات جامع و تکمیلی ارائه کنیم تا بتوانید بدون نیاز به تکنسین تعمیر کولر آبی ترموستات کولر آبی نیکای خود را تنظیم کنید. . لطفا با بتا سرویس همراه باشید.

ترموستات کولر آبی چیست؟

در اصل ترموستات به قطعه ای کاربردی اطلاق می شود که وظیفه اصلی و مهم کنترل دمای کولر آبی را بر عهده دارد. برای مثال، اگر دمای تنظیم شده آب در جعبه آب 7 درجه سانتیگراد باشد. یک ترموستات آن را در دمای 7 درجه سانتیگراد نگه می دارد.

اما اگر به دلایلی ترموستات کولر آبی آسیب ببیند، دمای آب کولر آبی قابل کنترل نیست و در هنگام استفاده از کولر آبی شاهد دماهای متفاوتی خواهید بود.

اما عملکرد ترموستات آبسردکن یک وظیفه بسیار مهم و مهم است که تحت هیچ شرایطی نباید بر آن تاکید کرد. در غیر این صورت ترموستات آسیب دیده و کنترل دمای آب در کولر آبی امکان پذیر نخواهد بود.

اما چه زمانی ترموستات کولر آبی راه اندازی می شود؟ هنگامی که دمای آب بالاتر از دمای از پیش تعیین شده (گرمتر) باشد، ترموستات کولر آبی با اتصال برق به کمپرسور، دمای آب را به دمای تنظیم شده برمی گرداند.

ترموستات کولر آبی کجاست؟

همانطور که می دانید ما تنها یک نوع تعمیر آبسردکن نداریم و اگر مجبور به ذکر انواع کولر آبی باشیم می توان به آبسردکن های معمولی، دیجیتال و استیل که برای استفاده معمولی در ادارات، مدارس استفاده می شود اشاره کرد. و غیره

بنابراین اگرچه عملکرد کلی 3 مدل دستگاه یکسان است و هدف از عملیات تولید آب سرد است، اما این به معنای یکسان بودن وضعیت ترموستات آب سرد نیست! در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.


1. ترموستات خنک کننده آب معمولی

اگر یک کولر آبی معمولی دارید و می خواهید یک ترموستات تهیه کنید، باید دستگاه را کمی تغییر دهید. در پشت دستگاه پیچی تعبیه شده که با روکش شفاف پوشانده شده است. در واقع این پیچ یک ترموستات خنک کننده آب است که می توانید از آن برای تنظیم ترموستات آب خنک کننده پاناسونیک و … استفاده کنید. دستورالعمل نحوه تنظیم این ترموستات یخچال در ادامه این گزارش ارائه شده است.

2. ترموستات کولر آبی دیجیتال

اگر یخچال شما نسل جدید است و دارای یک پنل دیجیتال با چند دکمه است، با برگرداندن یخچال و بررسی دقیق پشت آن، همانطور که در تصاویر این گزارش مشخص است، در پشت این دستگاه دماسنج وجود ندارد. ! اما دماسنج دیجیتالی آب کجاست؟ برای دسترسی به دماسنج این دستگاه ها باید به پنل دیجیتال جلوی دستگاه نگاه کنید و دمای دستگاه را به این صورت تنظیم کنید.

3. ترموستات کولر آب ثابت

اما اگر آبسردکن شما فولادی است، در ابتدا باید بگوییم که تا زمانی که دانش فنی ندارید، ترموستات کولر آبی استیل خود را تنظیم نکنید. زیرا ترموستات این دستگاه ها بر روی بدنه قرار ندارد و دستگاه فقط باید توسط یک فرد متخصص و با تجربه باز شود تا ترموستات را به صورت اصولی و دقیق تنظیم کند. در غیر این صورت اگر در تنظیم ترموستات این دستگاه تجربه ندارید، احتمال خراب شدن ترموستات وجود دارد و مجبور به خرید ترموستات جدید شوید.

علل خرابی ترموستات کولر آبی

از آنجایی که ترموستات خنک کننده آب یک عملکرد مهم و ثابت را انجام می دهد، می تواند به مرور زمان تحت شرایط مختلف خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد. اما این به معنی مشکل بودن ترموستات نیست و خرابی آن اغلب به دلیل استفاده نادرست از دستگاه است که به مرور زمان احتمال خرابی آن را افزایش می دهد! بنابراین نه تنها ترموستات بلکه سایر اجزای آن تا سالیان متمادی با استفاده صحیح و مداوم از آب سرد تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

1. ترموستات به درستی تنظیم نمی شود

اگر دانش فنی تعمیرات ندارید و سعی می کنید ترموستات کولر آبی را تنظیم کنید، امکان فشار بیش از حد به ترموستات وجود دارد و در نتیجه این فشار بیش از حد ممکن است خراب شود و از کار بیفتد. بنابراین اگر دانش فنی در خصوص تعمیرات ندارید، بهتر است فرآیند تنظیم ترموستات کولر آبی را به تکنسین های آریابهکار بسپارید تا به صورت اصولی و دقیق انجام شود.

2. پایان زندگی

ترموستات خنک کننده آب قطعه بسیار فعالی است که طول عمر دارد و به این معنی است که اگر از سیستم خنک کننده آب مناسب استفاده کنید، خراب نمی شود و سال ها به شما خدمت می کند. بنابراین در صورتی که ترموستات به پایان عمر مفید خود رسید، باید با توجه به مدل و برند دستگاه خود، این قطعه را با قطعه تعویضی تعویض کنید.

توجه: تعویض ترموستات کولر آبی در آریابهکار توسط تکنسین های مجرب و با استفاده از قطعات تعویض وارداتی مطابق با برند و مدل دستگاه شما با 90 روز گارانتی انجام می شود.

3. نوسان پاور

یکی از شایع ترین علل خرابی احتمالی کولر آبی و حتی سوختن قطعات، نوسانات برق است، در صورت استفاده از حفاظ برقی معمولی، احتمال چنین خرابی در کولر آبی به صفر می رسد! اما این با فرض عدم وجود نوسانات الکتریکی در محل سکونت شما است! لازم به ذکر است که نوسانات برق چندین بار در روز در شهرهای بزرگ رخ می دهد و می تواند مستقیما منجر به از کار افتادن دستگاه شما شود. بنابراین، مطمئن شوید که از محافظ الکتریکی استاندارد در راه رسیدن به دستگاه استفاده می کنید.