عمومیکسب و کار ایرانی

نکات طلایی در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه

در شرایط فعلی تقریبا هیچ شرکتی نیست که با تکنولوژی و رایانه سروکار نداشته باشد؛ چه بسا که اغلب این شرکت‌ها بیش از یک کامپیوتر داشته و این سیستم‌ها را از طریق شبکه و سرورهای مختلف به هم وصل کرده‌اند و عملکرد صحیح و امنیت هر یک از این کامپیوترها روی کل شبکه و در نتیجه سازمان تاثیرگذار خواهد بود.

پشتیبانی شبکه به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که برای نگه‌داری و رفع مشکلات به وجود آمده در شبکه و تجهیزات شبکه انجام می‌شود پشتیبانی شبکه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا شبکه‌ای پایدار و با عملکرد بالا داشته باشند و جلوی از کار افتادن سیستم یا از دست رفتن اطلاعات را بگیرند.

برای انجام پشتیبانی شبکه، معمولاً از کارشناسان یا تیم‌های پشتیبانی شبکه استفاده می‌شود که مسئولیت نظارت و مدیریت شبکه را بر عهده دارند. اما در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه به چه نکاتی همواره باید دقت کرد؟ در ادامه پاسخ این سوال را خواهیم داد.

پشتیبانی شبکه چیست؟

پشتیبانی شبکه یک سرویس حیاتی است که کمک می‌کند تا شبکه‌های کامپیوتری شما به بهترین شکل ممکن عمل کنند. این خدمات شامل چندین جنبه است که به تدریج در طول زمان برای سازمان‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. در واقع، پشتیبانی شبکه به مجموعه‌ای از خدمات متنوع اشاره دارد که هدف آن حفظ عملکرد بهینه، ایمنی و پایداری شبکه‌های اطلاعاتی سازمان است.

این خدمات شامل رفع اشکالات فنی، به‌روزرسانی‌ها، مدیریت امنیت، نظارت بر پهنای باند، پشتیبانی از تجهیزات شبکه و مدیریت داده‌ها می‌شود. به این معنا که متخصصان پشتیبانی شبکه به تمامی نیازهای فنی و امنیتی شبکه‌های شما پاسخ می‌دهند.

شرکت پشتیبانی شبکه چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

هر سازمانی نیاز دارد که بسته به نیازهای فنی خاص خود، افراد متخصص را در اختیار داشته باشد. در زمینه شبکه، این متخصصان توانایی رفع سریع مشکلات، پیشگیری از حملات سایبری، به‌روزرسانی تجهیزات و بهینه‌سازی شبکه را دارند. این امر باعث می‌شود که سازمان‌ها در زمان و انرژی صرفه‌جویی کنند و به بهره‌وری بالاتری دست یابند. یک شرکت پشتیبانی شبکه معمولاً چندین خدمات مختلف را برای مشتریان خود ارائه می‌کند. خدمات اصلی رایان پشتیبان عبارتند از:

  • نصب، راه‌اندازی، تنظیم و به‌روزرسانی تجهیزات شبکه مانند سرورها، روترها، سوئیچ‌ها، کابل‌ها و دیگر ادوات مرتبط
  • نظارت، مانیتورینگ، عیب‌یابی و رفع ایرادات شبکه به صورت آنلاین یا حضوری در محل
  • رصد و جلوگیری از حملات سایبری
  • به‌روزرسانی و پیاده‌سازی سیاست‌های امنیتی
  • پشتیبانی از تجهیزات
  • پشتیبان‌گیری، بازیابی و امنیت اطلاعات شبکه و سرورها
  • رفع مشکلات فنی و عیب‌یابی
  • بهینه‌سازی ترافیک شبکه
  • مدیریت پهنای باند و افزایش کارایی
  • مشاوره، آموزش و پیشنهاد بهبودهای لازم برای افزایش کارایی و کیفیت شبکه
  • ارائه قراردادهای پشتیبانی شبکه با شرایط مختلف برای تضمین خدمات مداوم و پایدار

8 نکته که در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه باید مد نظر قرار دهید!

انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه مهمترین گامی است که یک سازمان می‌تواند در جهت بهره‌وری و امنیت شبکه‌های خود بردارد. از‌این‌رو در انتخاب یک شرکت پشتیبان شبکه باید به چند نکته کلیدی توجه کرد تا مطمئن شوید که انتخاب شما هوشمندانه است. در اینجا چند نکته که کارشناسان رایان پشتیبان برای این مورد توصیه می‌کنند را بررسی خواهیم کرد:

قرار داد مناسب

اولین قدم برای مشخص شدن حرفه ای بودن یک شرکت، داشتن قرارداد مناسب با شرایط و خدمات مشخص است.‌‌‌ شرکت پشتیبانی شبکه باید تعهدات و وظایف خود را در قالب یک قرارداد محکم و شفاف با شما مشخص کند. این قرارداد باید شامل سطح خدمات (SLA)، هزینه‌ها، مدت‌زمان، مسئولیت‌ها و روش‌های ارتباطی باشد.

گزارش دهی مستمر و منظم

گزارش‌دهی منظم و قابل فهم یکی دیگر از نکاتی است که شما باید در رزومه شرکت جست‌وجو کنید. زیرا شرکت پشتیبانی شبکه باید گزارش‌های ماهانه یا هفتگی از عملکرد و وضعیت شبکه و سرورهای شما ارائه دهد. معمولا این گزارش‌ها شامل مشکلات رفع شده، خدمات انجام شده، پیشنهادهای بهبود و سرعت پاسخگویی هستند.

برنامه مناسب برای مدیریت بحران

داشتن برنامه برای مدیریت بحران و حملات سایبری بسیار حائز اهمیت است. شرکت پشتیبانی شبکه باید بتواند در مواقع اضطراری و بروز حملات سایبری به شبکه و سرورهای شما، با سرعت و کارآمد عمل کند و راه‌حل‌های مناسب را ارائه دهد. یک شرکت پشتیبانی معتبر برای پیشگیری، تشخیص، مقابله و بازیابی از حملات سایبری برنامه‌های خاصی دارد که بهتر است در زمان عقد قرار داد به شما توضیح دهد.

پاسخگویی 7/24

فرآیند پاسخ‌گویی این شرکت‌های پشتیبانی باید سریع و به موقع باشد. شرکت پشتیبانی شبکه باید بتواند به سوالات و درخواست‌های شما در کمترین زمان ممکن پاسخ دهد و مشکلات شبکه و سرورهای شما را حل کند. هر شرکت پشتیبانی ممکن است روش‌های ارتباطی مختلفی مانند تلفن، ایمیل، تیکت، چت آنلاین و… داشته باشد.

رضایت مشتریان

درصد رضایت مشتریان می‌تواند پرونده کاری هر شرکت را برای شما مشخص کند. شرکت پشتیبانی شبکه باید بتواند از سابقه و تجربه خود در ارائه خدمات شبکه به مشتریان دیگر، نمونه‌ها و مدارک معتبری ارائه دهد. حتی شما می‌توانید با مشتریان سابق و فعلی شرکت پشتیبانی شبکه تماس بگیرید و از رضایت آنها از خدمات دریافتی مطمئن شوید.

ارائه مجوزهای لازم

داشتن مجوزها، گواهینامه‌ها و استانداردهای مرتبط با حوزه شبکه و امنیت اطلاعات مثل CCNA، CCNP، CCIE، CISSP، CEH، ISO 27001 و… می‌تواند اعتبار و صلاحیت هر شرکتی را اثبات کند.

استفاده از جدیدترین تجهیزات

داشتن تجهیزات و ابزارهای مدرن و به‌روز ، شرکت‌های پشتیبانی خدمات شبکه را قادر می‌سازند با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته، خدمات با کیفیت و سرعت بالا را ارائه دهند. برخی از این تکنولوژی‌ها عبارت‌اند ‌از: شبکه‌های بی‌سیم، شبکه‌های ابری، شبکه‌های مجازی، شبکه‌های هوشمند و…

تیم پشتیبانی با تجربه

داشتن تیم پشتیبانی متخصص و متعهد یک امتیاز بزرگ برای شرکت‌های پشتیبانی شبکه محسوب می‌شوند. کارشناسان و مهندسان مجرب و آموزش‌دیده در زمینه شبکه و امنیت اطلاعات با مهارت‌های فنی، ارتباطی، حل مسئله و یادگیری خود می‌توانند بهترین خدمات را برای هر سازمان به ارمغان آورند.

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری با رایان پشتیبان!

امروزه هر سازمان و کسب‌و‌کاری باید یک شرکت پشتیبان شبکه در کنار خود داشته باشد. رایان پشتیبان یکی از شرکت‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کند و می‌تواند با بررسی وضعیت عملکرد تجهیزات شبکه، به‌روزرسانی نرم‌افزارها، راه‌اندازی سرویس‌های جدید و موارد دیگر به کمک کارشناسان با تجربه و متخصص خود به فعالیت مستمر و بدون نقص مجموعه شما کمک کند.

این مجموعه با بیش از یک دهه تجربه همکاری با شرکت‌های متنوع، توانسته تخصص و تعهد خود را اثبات کند و با رزومه درخشانی که برای خود فراهم کرده به شما اطمینان دهد که در بهینه‌سازی و حفظ سیستم شما نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.