عمومیکسب و کار ایرانی

هزینه سفر به دبی با هواپیما

شاید پاسخ سوال هزینه سفر به دبی چقدر است اولین سوالی باشد که برای برنامه ریزی سفر در ذهن شما شکل بگیرد. برای پاسخ به این سوال در این مقاله از توریک قصد داریم بررسی کنیم که از لحظه‌ای که عزم سفر به دبی می‌کنید تا انتهای سفر خود، به چه مبلغی از پول نیاز دارید؟ قبل از هر چیز باید بدانید که واحد پول کشور امارات درهم است که یکی از است و همچنین پاسپورت دبی از به حساب می آید که هر دوی این موارد بر هزینه و کیفیت سفر شما تاثیر مستقیم خواهد داشت.

هزینه‌ سفر به دبی چقدر است؟

هزینه سفر به دبی شامل چه مواردی است و یک سفر اقتصادی و یا لوکس به این شهر چقدر هزینه دارد؟

دبی یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان با جاذبه‌های دیدنی و امکانات تفریحی و گردشگری بسیار است و به همین دلیل نیز مقصد جذابی برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود. یکی از مهمترین مواردی که در طول سفر به این شهر باید در نظر گرفت، هزینه‌های مربوط به سفر است. هزینه سفر به این شهر تنها شامل بلیط رفت و برگشت و اقامت نمی‌شود، بلکه با توجه به هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک، حمل و نقل، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و خرید و … تغییر می‌کند.

در واقع هدف شما از این سفر، هزینه‌ها را تغییر می‌دهد؛ بنابراین قبل از سفر به دبی باید تمامی هزینه‌ها از جمله بلیط رفت و برگشت، هزینه‌های مربوط به هتل و تفریحات و گشت درون شهری به طور تقریبی محاسبه شود تا بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و لحظات خوشی از سفر در این شهر توریستی برای خود رقم بزنید. درصورتی‌که قصد سفر به دبی و سایر کشورهای آسیایی را مانند تایلند، هند، سنگاپور، عمان، روسیه و … دارید،برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت آن، می‌توانید به مراجعه نمایید.

  1. هزینه اخذ ویزای توریستی دبی

اولین هزینه برای سفر به دبی، هزینه‌ی اخذ است که برای ویزای توریستی 10 روزه حدود 4 میلیون تومان است. اگر قصد داشته باشید تعداد روزهای بیشتری را در این شهر توریستی بمانید، ممکن هزینه‌تان تا 6 میلیون تومان هم افزایش یابد و همچنین درصورتی که بخواهید ویزای چند بار ورود یا مالتی بگیرید، باید نزدیک به 11 میلیون تومان هزینه کنید. تصویر صفحه ویزای توریستی دبی توریک به تفکیک تعداد روز و دفعات ورود:

  1. هزینه‌های مربوط به بلیط سفر

دومین هزینه سفر به دبی، هزینه خرید بلیط رفت و برگشت شماست. شما می توانید با هواپیما یا کشتی به دبی سفر کنید که در ادامه به بررسی هزینه هر کدام پرداخته ایم.

هزینه سفر به دبی با هواپیما

همانطور که می‌دانید اولین قدم برای شروع یک سفر خارجی، تهیه بلیط است. بیشتر مسافران دبی از طریق پرواز با هواپیما به این شهر سفر می‌کنند که جزو راحت‌ترین گزینه‌های سفر است. شرکت‌های هواپیمایی زیادی در کشور وجود دارند که پرواز ایران به دبی را به صورت مستقیم پشتیبانی می‌کنند و با ارائه بهترین خدمات به افراد کمک می‌کنند تا با توجه به شرایط خود بهینه‌ترین نوع پرواز را انتخاب کنند.

هزینه‌‌های مربوط به بلیط سفر یکی از مواردی است که در برنامه‌ریزی برای هزینه سفر به دبی باید به آن توجه کرد. هزینه بلیط رفت و برگشت سفر به دبی در سال ۱۴۰۲ به صورت فرست‌ کلاس حدوداً بین  ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان و هزینه بلیط رفت و برگشت به دبی در کلاس اکونومی چیزی حدود ۹ میلیون تومان برای یک بزرگسال است.  توجه داشته باشید که قیمت بلیط رفت و برگشت دبی متناسب با توجه به شرایط هر فردی، متفاوت خواهد بود.

سفر به دبی با کشتی

اگر می‌خواهید یک سفر اقتصادی به دبی داشته باشید، می‌توانید به صورت دریایی نیز به این شهر توریستی سفر کنید. سفر دریایی نسبت به سفر هوایی کمتر رایج، اما بسیار هیجان انگیز است و از این طریق، قادر خواهید بود در هزینه سفر به دبی صرفه جویی کنید. اگر تصمیم دارید از طریق دریا به دبی سفر کنید، باید ابتدا به بندر لنگه بروید. برای این منظور می‌توانید از قطار یا اتوبوس استفاده کنید و سپس با کشتی‌های مسافربری به سمت دبی حرکت کنید. هزینه سفر با کشتی به دبی بسیار اقتصادی و به‌صرفه بوده و حدود قیمت آن ۳ میلیون تومان برای کشتی‌های تندرو است.

  1. عوارض خروج از کشور

همانطور که می‌دانید، باید هزینه‌ای تحت عنوان عوارض خروج از کشور بپردازید. براساس اطلاعیه سال 1402، اگر برای اولین بار است از کشور خارج می‌شوید، باید 400 هزار تومان برای عوارض بپردازید و برای دوم و سوم، به ترتیب مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و ۸۰۰ هزار تومان از شما گرفته می‌شود. البته در صورتی که سفرتان زیارتی باشد این مبلغ کمتر خواهد بود.

۴. هزینه اقامت در سفر دبی

یکی دیگر از مواردی که در برنامه‌ریزی برای هزینه سفر به دبی اهمیت دارد، هزینه رزرو هتل و محل اقامت است. کیفیت هتل و محل اقامت تاثیر بسزایی در تجربه سفر شما خواهد داشت، بنابراین بهتر است هتلی با امکانات رفاهی مناسب را برای اقامت خود در نظر بگیرید. تمامی هتل‌هایی که در دبی وجود دارند، امکانات رفاهی و خدمات لوکسی ارائه و مسافران خود را شگفت‌زده می‌کنند.

محل اقامتتان می‌تواند یک هتل فوق‌ لاکچری در برج العرب باشد و یا یک هتل 3 ستاره با امکانات معمولی. بسته به انتخاب شما، هزینه اقامتتان در دبی متفاوت است. به‌طورکلی برای یک شب اقامت در هتل‌های دبی از ۴۰ تا ۵۰۰ دلار می‌توانید هزینه کنید. به‌طور دقیق‌تر هزینه‌های مربوط به اقامت در هتل‌های پنج ستاره دبی برای هر شب از حدود ۸ میلیون شروع می‌شود و با توجه به امکاناتی که هتل ارائه می‌دهد، افزایش می‌یابد. همچنین هزینه اقامت در هتل‌های چهار ستاره دبی برای هر شب بین ۴ تا ۷ میلیون تومان متغیر است.

۵. هزینه‌های حمل و نقل در دبی

هزینه‌های حمل و تقل در دبی به شرح زیر است:

  • هزینه تاکسی: حدوداً 2 درهم به ازای هر کیلومتر است. برای هر مسیر حداقل 20 تا 25 درهم. شما امکان استفاده از تاکسی اینترنتی که اپلیکشن آن در دبی با نام “کریم” شناخته می‌شود را هم دارید.
  • هزینه مترو: بلیط تک سفر حدود 6 درهم است.
  • هزینه اتوبوس: بین 5 تا 15 درهم بسته به مسیر
  • هزینه اجاره خودرو پریمیوم در دبی بسته به نوع خودرو متفاوت است مثلا هزینه یک روز اجاره هیوندای اکسنت مدل 2020 حدود 45 دلار است.

اگر قصد دارید در هزینه‌های مربوط به حمل و نقل درون شهری صرفه جویی کنید، بهتر است را امتحان کنید.

۶. هزینه تفریحات دبی

حالا به بخش جذاب تفریحات می‌رسیم. اصلاً دبی به تفریحات جدید و متنوعش مشهور است! پس حتماً باید حدود قیمت‌ها قبل از سفر دستتان باشد. هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و استفاده از تفریحات نسبتاً ارزان دبی به شهر زیر است:

  • بلیط پارک آب: حدود 300 درهم
  • شهربازی: حدود 300 درهم
  • بازدید از : 154 درهم
  • بلیط چرخ و فلک عین: 150 درهم برای بزرگسالان و 100درهم برای کودکان
  • آکواریوم : ۱۷۵ تا ۴۰۰ درهم
  • دلفیناریوم: ۷۵ درهم
  • فلایینگ کاپ دبی: 60 درهم
  • بازدید از باغ گاردن گلو: 65 درهم
  • بازدید از موزه آینده: 145 درهم
  • بازدید از موزه مادام توسو: ۱۴۵ درهم

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و استفاده از تفریحات لاکچری دبی

اگر محدودیت مالی خاصی ندارید و به دنبال یک سفر لاکچری به دبی هستید می توانید به سراغ تفریحات لاکچری دبی بروید.

  • تورهای سافاری: ۱۵۰ تا ۳۱۰ درهم
  • فلای بورد: ۳۷۰ درهم
  • جت اسکی: از ۳۷۰ درهم
  • تورهای هلی‌کوپتر سواری: از ۶۷۰ درهم
  • اسکای دایوینگ (چتربازی) در دبی: از 1700 درهم
  • غواصی در عمیق‌ترین استخر دبی: ۴۰۰ تا ۱۸۰۰ درهم
  • بالن سواری در دبی: 900 درهم

۷. هزینه رستوران و غذا در دبی

هزینه‌های خورد و خوراک و رستوران در شهر دبی هم بستگی به این دارد که به چه رستوران‌هایی می‌روید. در این شهر برای انتخاب رستوران دستتان کاملاً باز است زیرا رنج قیمتی رستوران‌های دبی، متنوع است. هزینه هر وعده غذا در رستوران‌‌های ارزان قیمت برای هر نفر حدود ۱۰۰ درهم و  هزینه هر وعده غذا در رستوران‌‌های گران‌قیمت و لوکس برای هر نفر حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ درهم است.

ارزان ترین غذاها و رستوران های دبی

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه غذا در دبی هستید، گزینه های زیادی در دسترس شما وجود دارد. برخی از ارزان ترین غذاها و رستوران های دبی عبارتند از:

  • غذای خیابانیغذای خیابانی در دبی بسیار محبوب است و گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. قیمت غذاهای خیابانی معمولاً کمتر از 25 درهم است. برخی از غذاهای خیابانی محبوب دبی عبارتند از:
  • شاورماشاورما یک ساندویچ گوشت کبابی است که معمولاً با نان پیتا، سس گوجه فرنگی، سس مایونز و خیارشور سرو می شود. قیمت یک شاورما معمولاً بین 7 تا 12 درهم است.
  • فلافلفلافل یک غذای سرخ شده از نخود است که معمولاً با نان پیتا، سس گوجه فرنگی و سس مایونز سرو می شود. قیمت یک فلافل معمولاً بین 3 تا 5 درهم است.
  • چیکن تیکا ماسالایچیکن تیکا ماسالای یک غذای هندی است که از مرغ کبابی در سس کاری تهیه می شود. قیمت یک چیکن تیکا ماسالای معمولاً بین 20 تا 30 درهم است.