عمومیکسب و کار ایرانی

چرا دستگاه بخور گرم بخار نمی دهد

عدم تولید بخار در دستگاه بخور سرد و گرم می تواند علت های مختلفی داشته باشد که نیاز به بررسی دقیق دارد. این دستگاه ابتدا آب را تبدیل به رطوبت می کند و باعث می شود که هوای داخل محیط در فصل زمستان از حالت خشکی خارج شود. دستگاه های بخور خوشبختانه راه زیادی را در این سال ها طی کردند و نگهداری از آن ها هم اکنون کار راحتی شده اما با وجود راحتی در استفاده از آنها این دستگاه ها ممکن است که پس کارکرد مدام دچار اشکالاتی شود .

که برای و گرم و جلوگیری از آسیب رسانی بیشتر به دستگاه توصیه می شود به تعمیرکار با تجربه و آشنا با به آن برند مراجعه کنید. دستگاه های بخور سرد یا گرم بخار آب را وارد هوای محیط می کنند. بسیاری از مدل ها می توانند تا ۲۴ ساعت قبل از نیاز به پر کردن آب کار کنند. هنگام انتخاب دستگاه بخور انتخاب محل قرارگیری آن در خانه و یا محل کار مهم است، اگر می خواهید تمام فضای شما مرطوب شود باید در جایی به صورت متمرکز قرار گیرد تا از منظر پراکندگی رطوبت بتوانند تمام فضا را پوشش دهند.

انواع دستگاه بخور

آب موجود در دستگاه بخور کلین یکی از اعضای تشکیل دهنده رطوبت است. دستگاه بخور تا قبل از اینکه آب به زمین برسد ، آن را در هوا رها می کند و این اتفاق باعث می شود که یک نوع تعادل در محیط منزل فرد به وجود آید. از این نوع دستگاه ها می توان برای رطوبت های سرد و یا گرم استفاده کرد. شوینده های هوا این نوع از دستگاه ها، رطوبت لازم را به فضای اتاق می دهند. آب درون این دستگاه در داخل دیسک های چرخنده می چرخد و آلودگی ها را از بین می برد. دستگاه بخورهای گرم این دستگاه ها دارای یک عنصر گرم کننده آب هستند که آب را قبل از وارد شدن به جریان هوا گرم می کنند و مزیت این دستگاه ها این است که با گرم کردن آب ، باکتری ها و مواد سمی آن را از بین می برند. بخور های گرم به خاطر گرم کردن آب به نسبت بخور های سرد انرژی بیشتری را مصرف می کنند.

علت عدم تولید بخار در دستگاه بخور سرد و گرم

  • دستگاه بخور شما به برق متصل باشد.
  • منبع آب آن پر باشد.
  • دستگاه روشن باشد.

در دستگاه بخور سرد برای تولید بخور یک سوپاپ وجود دارد، که اگر این سوپاپ در جای خود قرار نداشته باشد یا گیر کند باعث می شود که بخار تولید نشود. شما می‌توانید با بازی کردن با سوپاپ به رها شدن آن هنگام قرار دادن مخزن کمک نموده و این مشکل را برطرف کنید. در صورتی که پس از آزاد شدن سوپاپ و اطمینان از روشن بودن دستگاه، بخور تولید نشد، دستگاه را خاموش نموده و با خدمات پس از فروش یا یک تعمیرکار با تجربه و آشنا با برند تماس بگیرید. یکی دیگر از سوالات مطرح شده حجم خروجی دستگاه بخور است که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد معمولا مشکلات ساده توسط افراد عادی قابل حل است اما اگر این مشکلات مربوط به نقص فنی دستگاه و قطعات داخلی باشد حتما توصیه می شود که برای تعمیر آن به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

۱- در هنگام خرید به حجم خروجی دستگاه بخور که با واحد میلیمتر بر ساعت است (mm/h) دقت کنید. در صورت کم بودن حجم خروجی دستگاه، بخار تولید شده نیز کم است.

۲-اگر دستگاه را به تازگی خریداری کرده اید یا برای یک مدت طولانی از آن استفاده نکرده اید. حداقل ۱ الی ۲ ساعت زمان برای رسیدن به حداکثر خروجی بخار، زمان نیاز است.

۳- سعی کنید از آب سبک یا در آن استفاده کنید.

۴- حتما به صورت مداوم دستگاه خود را سرویس و رسوب زدایی کنید توصیه میشود هر هفته این کار را انجام دهید. برای این کار روش‌های مختلفی هست که معمولا در کتابچه راهنما دستگاه بیان شده است.

کنترل خروجی رطوبت

می توان رطوبت دستگاه های بخور را با استفاده از حالت چرخش به این صورت که آن را روی حالت روشن یا خاموش قرار دهید تا در سطح مناسبی قرار بگیرد کنترل کرد. اما معمولاً افراد آن را روی حالت اتوماتیک می گذارند.

تنظیمات میزان صدا

ممکن است که بعضی از دستگاه های بخور دارای صدای خفیفی باشند. می توانید شب هنگام آن را روی ضعیف ترین حالت بگذارید تا صدای آن کم شود. بعضی از دستگاه های بخور از طریق تنظیمات، بی صدا می شوند. در ضمن شما می توانید برای مناطق مانند اتاق خواب و اتاق کار که نیاز به یک محیط آرام دارند، یک دستگاه بخور التراسونیک یا دستگاه هایی کاملا بی صدا خریداری کنید.

فواید عوض کردن فیلتر دستگاه بخور

فیلتر ها می توانند مواد آلوده را به خود جذب کنند ،و توصیه می شود که هر چند وقت یکبار آن ها را تغییر دهید تا امنیت دستگاه را افزایش یابد و تمیزی هوای درون اتاق را بیشتر کنید.

مواد قابل استفاده در دستگاه بخور

بسیاری از افراد دوست دارند از رایحه های گیاهی برای تقویت خواص بخور مانند رایحه اکالیپتوس استفاده کنند. در این باره باید گفت که ریختن هر اسانسی در آب دستگاه بخور ممنوع است، مگر آنکه سازنده در دفترچه راهنما اجازه آن را داده باشد. و شایان ذکر است که اگر در دستگاه بخور رایحه یا هر افزودنی دیگر بریزید، درصورت خراب شدن دستگاه مشمول گارانتی نخواهد بود.

فواید استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم

جلوگیری از انتشار ویروس رطوبت می تواند سبب جلوگیری از حرکت میکروب ها شود. این قضیه کمک می کند تا از گسترش بسیاری از بیماری ها از جمله آنفلوانزا جلوگیری شود. یکی از فواید اصلی بخورهای سرد، افزایش سطح رطوبت کلی در یک اتاق یا در تمام خانه است. کاهش علائم آلرژی و آسم مرطوب کننده های سرد می توانند باعث مرطوب شدن مجرای تنفسی می شوند و از به وجود آمدن گرد و غبار و پراکندگی آن در هوا و ایجاد آلرژی جلوگیری کنند. همچنین برای افرادی دچار آسم هستید نیز رطوبت سرد باعث کاهش اثرات سرفه و تنگی نفس می شود. دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!  شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بخار نکردن دستگاه بخور سرد و گرم به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب به بررسی علت بخار نکردن دستگاه بخور گرم و سرد خواهیم پرداخت. در این مطلب خواهیم گفت که چرا دستگاه بخور گرم و سرد بخار نمی دهد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که از خشکی پوست رنج میبرید و یا دچار مشکلات تنفسی هستید، حتما میدانید که وجود یک دستگاه بخور گرم یا سرد چقدر به بهبود تنفس شما کمک می کند. اما دستگاه بخور گرم و سرد همیشه به درستی کار نکرده و ممکن است بخار نکند. در این مطلب خواهیم خواند که چرا این اتفاق می افتد و چگونه این مشکل را برطرف کنیم. با همراه باشید.

چرا دستگاه بخور گرم بخار نمی کند؟

در ادامه به بررسی دلیل بخار نکردن دستگاه بخور گرم به همراه راه حل رفع مشکل برای شما خواهیم پرداخت: خرابی المنت های گرمایشی المنت های گرمایشی رشته سیم های پیچ در پیچ کوچک، نازک و نیمه رسانا هستند و مقاومت بالایی دارند. المنت ها با دریافت انرژی الکتریکی آن را به گرما تبدیل می کنند. در دستگاه های بخور المنت های حرارتی باعث به جوش آمدن آب و تولید بخار هستند و اگر آسیب ببینند، دستگاه بخار نمی کند و عملکرد مناسبی ندارد.

  • راه حل: برای حل مشکل بهتر است دستگاه را به تعمیرکار نشان دهید و در صورت از کار افتادن المنت ها، بخواهید که آنها را برای شما تعویض کنند.

با توجه به اینکه بخار تولید شده توسط دستگاه بخور گرم از نازل های دستگاه بیرون می آیند، ممکن است یکی از دلایل بخار نکردن دستگاه بخور گرم تجمع رسوب و کثیفی در نازل یا خروجی آن باشد. یکی از دلایل مسدود شدن نازل ها این است که آب محل زندگی شما سختی بالایی دارد و املاح آب در دستگاه به مرور زمان ته نشین شده اند و مسیر خروج بخار آب گرم را می بندند.

  • راه حل: راه حل این مشکل تمیز کردن و رسوب زدایی دستگاه بخور به خصوص خروجی آن است.

چرا دستگاه بخور سرد بخار نمی کند؟

در این بخش به بررسی دلیل بخار نکردن دستگاه بخور سرد و روش های برطرف کردن هریک از آنها می پردازیم: جابجا شدن سوپاپ در دستگاه های بخور سرد سوپاپ هایی که زیر مخزن قرار دارند، تولید بخار یا همان غبار سرد را بر عهده دارند. بنابراین اگر به هر دلیلی در جای خود نباشند و یا گیر کنند، تولید بخار دستگاه بخور سرد با مشکل مواجه میشود.

  • راه حل: برای حل مشکل میتوانید با دست سوپاپ را تکان دهید و با آن بازی کنید تا در جای درست خود قرار بگیرد.

عدم استفاده از آب تصفیه شده با توجه به اینکه آب معمولی به اصطلاح سنگین است و املاح زیادی دارد که به مرور زمان ته نشین میشوند، برای بهبود عملکرد دستگاه بخور سرد بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید. استفاده از آب معمولی به دلیل همراه داشتن مواد معدنی و املاح زیادی که دارد باعث ایجاد رسوب و کاهش میزان بخار خروجی از دستگاه خواهد شد.

  • راه حل: توصیه میکنیم حتما از آب تصفیه شده برای این دستگاه استفاده کنید و در صورتی که جرم و رسوبات تشکیل شده آن ها را از بین ببرید تا دستگاه بخور سرد عملکرد بهتری داشته باشد.

رسوب گرفتن و کثیف بودن فیلترها فیلترهای دستگاه بخور سرد از جمله قطعات مهم اما مصرفی آن هستند که همواره در معرض جذب انواع رسوبات و آلودگی ها هستند.

  • راه حل: برای حل این مشکل فیلترهای دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را تمیز، رسوب گیری و یا تعویض کنید.
  • مناسب ترین ماده برای تمیز کردن دستگاه بخور سرد و گرم و از بین بردن آلودگی ها و جرم و رسوبات روی آن، سرکه یا جوش شیرین است.

اضافه کردن اسانس های مختلف به مخزن آب بخور اگر شما نیز جزء کسانی هستید که برای خوشبو کردن فضا به آب مخزن دستگاه بخور اسانس های مختلف و مایع استفاده می کنید، باید بدانید که این کار ممکن است باعث خرابی و یا ترکیدن مخزن آب و سنگین شدن دستگاه بخور میشود.

  • راه حل: راه حل این مشکل خرید دستگاه بخوری است که دارای دو مخزن جداگانه است. یکی از آن ها را میتوان به اسانس ها اختصاص داد و مخزن دیگر را برای آب مورد استفاده قرار داد.

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه سایت ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت بخار نکردن دستگاه بخور سرد و گرم انتخاب کرده اید، بسیار خوشحالیم. لازم به ذکر است که مجموعه آی پی امداد در تلاش است با قرار دادن مقالات تخصصی، اطلاعات علمی درستی را در اختیار شما قرار دهد و به شما عزیزان کمک کند که اطلاعات خود را درباره دستگاه بخور به روز نگه دارید. اگر دستگاه بخور سرد یا گرم شما دچار مشکل و یا عدم کارکرد مناسب شده است نگران نباشید، تعمیرات سایت با در اختیار داشتن تعمیر کاران حرفه ای و با تجربه، ارایه دهنده خدمات تعمیراتی در زمینه انواع مختلف لوازم خانگی است. شما می توانید برای بهره مندی از این خدمات با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.