عمومیکسب و کار ایرانی

چرا کیسه جاروبرقی پاره میشود؟

کیسه های جاروبرقی انواع مختلفی دارند که هر کدام نام تجاری متفاوتی دارند. کیسه های جاروبرقی را می توان به دو دسته دائمی و یکبار مصرف تقسیم کرد. بین این دو، کیسه های یکبار مصرف اقتصادی تر و سالم تر هستند زیرا مجهز به فیلتر هستند.

یکی دیگر از مزایای این نوع کیف ها مقرون به صرفه بودن آنهاست. نوع دیگر کیسه های دائمی است که با لایه ای از پلاستیک (پلی اتیلن) ​​ساخته شده و دارای لایه بیرونی نایلونی است که این نوع کیسه ها را از رطوبت و بو محافظت می کند.

هر دو نوع کیسه به دلایل زیادی شکسته و از بین می روند. کیسه جاروبرقی یکی از مواردی است که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، اما با مراقبت مناسب می تواند فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد و عمر دستگاه را افزایش دهد. در این مقاله به بررسی علل خراب شدن کیسه های جاروبرقی می پردازیم تا از آسیب رساندن به پاکت جاروبرقی میکرو فیلتر فیلیپس و آسیب رساندن به دستگاه جلوگیری کنیم. تا انتها با رترو پارت همراه باشید.
اشیاء نوک تیز

اشیای تیز مانند شیشه و سوزن می توانند کیسه را پاره یا سوراخ کنند و آن را غیرقابل استفاده کنند. به جای استفاده از جاروبرقی برای برداشتن اجسام تیز، بهتر است این کار را با یک پاک کننده دستی انجام دهید تا از وارد شدن این اجسام خطرناک به داخل کیسه پاک کننده و آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

مجموعه آب و مایعات

شایان ذکر است که جمع آوری آب و مایعات از سطوح باعث ایجاد مشکل در جاروبرقی و همچنین آسیب و آسیب به کیسه جاروبرقی می شود. جاروبرقی برای جارو کشیدن آب یا اجسام خیس مناسب نیست. به جای استفاده از جاروبرقی در این مواقع، بهتر است سطوح مورد نظر را با حوله پاک کنید تا رطوبت مورد نظر جذب حوله شود.

مواد قابل اشتعال

برای تمیز کردن مواد قابل اشتعال باید از جارو و جاروبرقی دستی استفاده کنید نه جاروبرقی. مواد قابل اشتعال مانند سیگار و خاکستر دارای حرارت هستند و باعث اشتعال می شوند و وقتی در کیسه جاروبرقی قرار می گیرند مشتعل شده و کیسه می سوزد.

گرد و غبار بسیار ریز

گرد و غبار را نباید با جاروبرقی جمع کرد، زیرا کیسه جاروبرقی را می بندند تا بسته شود. جاروبرقی های معمولی یک کیسه معمولی دارند که با گرد و غبار مسدود شده است. جمع آوری گرد و غبار باید توسط جاروبرقی هایی انجام شود که مخزن بزرگی دارند، زیرا برای این منظور طراحی و ساخته شده اند.

کیسه جاروبرقی را پر کنید

وقتی کیسه جاروبرقی پر می شود حجم آن متورم می شود تا ظاهر شود و این تورم باعث شکستگی و آسیب دیدن کیسه جاروبرقی می شود. بنابراین در مواقعی که کیسه جاروبرقی پر نیست بهتر است آن را خالی کنید تا از خطر احتمالی جلوگیری شود.

کیسه های تمیز را به طور منظم بشویید و از تجهیزات استفاده کنید

برای شستن و تمیز کردن کیسه های تمیز کننده دائمی از مواد شوینده استفاده نکنید. استفاده از مواد شوینده در این کیسه ها عمر کیف را کاهش می دهد زیرا این مواد به پارچه کیف آسیب می زند و باعث از بین رفتن مقاومت و فرسودگی آن به مرور زمان می شود.

عدم استفاده از کیف مناسب

در انتخاب کیسه جاروبرقی باید دقت کرد زیرا اگر کیسه جاروبرقی برای مدل جاروبرقی مناسب نباشد ممکن است به مرور زمان خراب شود و آسیب ببیند. همچنین این کار باعث می شود که دستگاه تمیز کننده کارایی کمتری داشته باشد و عمر دستگاه کاهش یابد.