عمومیکسب و کار ایرانی

چشم اندازی جدید به هوش و شخصیت: تست ها و معماهایی برای برتری و رقابت در جامعه

تست شغلی یا تست شخصیت شناسی شغلی چیست؟

تست شغلی همان تست شخصیت شناسی شغلی و سایر تست های شخصیت شناسی، خودشناسی و روانشناسی است که در آن با پرسیدن مجموعه سؤالات مختلف درباره ویژگی‌های فردی، شخصیتی، اخلاقی و ترجیحات شغلی به شما در شناسایی علایق شغلی یا جذب و استخدام یاری می‌رساند.

این تست‌ها را می‌توان به سه دسته تست شخصیت شناسی، تست روانشناسی و تست خود شناسی تقسیم کرد که با انجام آن‌ها علایق، تیپ شخصیتی، استعدادها و مهارت‌ها، ارزش‌ها و نقاط قوت و ضعف شما مشخص می‌شود.

تست MBTI، یک پرسش‌نامه روان‌سنجی فردی است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده است. این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) و بر اساس کارشان بر روی تئوری کارل یونگ (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده است.

تست‌های شغلی از جمله تست شخصیت شناسی و تست روانشناسی شخصیت چه کمکی به شما خواهند کرد؟

تست های شخصیت شناسی، تست روانشناسی و تست خودشناسی مجموعه ابزارهایی هستند که باعث می‌شوند از علایق و سلایق خود برای آغاز مسیر شغلی باخبر شوید و بدانید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و روانشناسی‌تان چه مشاغلی می‌تواند موفقیت شما را تضمین کنند.

مجموعه انواع تست شخصیت شناسی شغلی باعث می‌شوند خودآگاه‌تر شوید، از بازار کار و روحیات لازم برای انجام مشاغل دیدگاه بهتری پیدا کنید و به خوداندیشی بپردازید.

تست های هوش ریون در حقیقت، استدلال انتزاعی و هوش سیال را اندازه‌گیری می‌کند. هوش سیال به ما امکان می‌دهد تا بهتر بتوانیم از پس مشکلات روزمره‌ خود بربیاییم. شاید در آینده و با گسترش نتایج تحقیقات گوناگون، تست‌های روان‌شناختی نیز تغییر کنند.

تست شخصیت شناسی تصویری چیست؟

تست شخصیت شناسی تصویری نوعی از تست روانشناسی است که محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و در آن با نشان دادن یک سری تصاویر به متقاضی که ممکن است دوپهلو یا چندشکل باشد، شخصیت یا استعداد بصری افراد شناسایی می‌شوند.

نقش تست روانشناسی و تست شخصیت شناسی در گزینش متقاضیان استخدام

هدف استخدام‌کنندگان از به‌کارگیری تست های شخصیت شناسی یا بهتر بگوییم تست شخصیت شناسی شغلی که ممکن است تست خودشناسی و تست روانشناسی باشند، تعیین سه مشخصه مهم در متقاضیان است: عملکرد، پتانسیل و شخصیت.

در نتیجه استخدام‌کنندگان با استفاده از مجموعه‌ای از آزمون شخصیت شناسی (تست شخصیت شناسی شغلی یا تست شخصیت شناسی تصویری یا ترکیبی از فرم‌های مختلف تست شخصیت شناسی)، تست روانشناسی شخصیت و تست خودشناسی به‌دنبال به آزمون کشیدن استعداد و ویژگی‌های متقاضیان هستند تا بدین‌ترتیب با توجه به الزامات و اقتضائات جایگاه شغلی مورد نظر بهترین گزینه و منطبق‌ترین متقاضی را انتخاب کنند.

مهارت‌هایی که تست شخصیت شناسی و تست روانشناسی شخصیت نمایان می‌کنند

تست های شخصیت شناسی به‌همراه تست خودشناسی و تست روانشناسی می‌توانند میزان تسلط متقاضیان یک شغل را به مهارت‌ها و استعدادهای لازم برای استخدام در یک جایگاه شغلی و انطباق میزان مهارت متقاضی با نیازمندی‌های جایگاه شغلی را مشخص کنند.

تصمیم‌گیری، مسئولیت‌پذیری، محاسبات پیچیده، کمال‌گرایی، پیروی از ساختار، مدیریت و رهبری، کمک‌رسانی و… بسیاری دیگر از مهارت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی مختلف، از جمله خصوصیت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که به کمک آزمون شخصیت شناسی (در قالب تست شخصیت شناسی شغلی یا تست شخصیت شناسی تصویری)، تست روانشناسی شخصیت و تست خودشناسی می‌توان در متقاضی یک شغل شناسایی کرد.

درباره تست های شخصیت شناسی کاربوم

وبسایت کاربوم مجموعه‌ای از تست شخصیت شناسی شغلی، تست خودشناسی و تست روانشناسی شخصیت را در در بخش تست شخصیت شناسی خود قرار داده است تا به افراد در شناخت علایق، سلایق، ویژگی و ترجیحات شغلی و به کارفرمایان در تسهیل فرایند استخدام کمک کند.

در همگی تست های شخصیت شناسی کاربوم شما بعد از انجام آزمون شخصیت شناسی یک تحلیل کامل و جامع از نتایج آزمون و ویژگی‌های شخصیتی و شغلی خود کسب خواهید کرد.

دسته بندی تست های شخصیت شناسی در کاربوم

تست شخصیتی شناسی شغلی کاربوم را می‌توان به ۲ دسته تقسیم کرد:

۱. تست شخصآخرین بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

تست هوش تصویری شکل‌های مختلفی دارد و در عین اینکه هوش ما را مورد آزمایش قرار می‌دهد نسبت به تست هوش‌های دیگر بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

ستاره | سرویس بازی و سرگرمی اکثر ما از خود می‌پرسیم که آیا باهوش هستیم یا نه؟ گاهی نیز خودمان را با انواع و تست های هوش محک می زنیم. اما متخصصانی که در زمینه هوش و اندازه‌گیری آن فعالیت می‌کنند تست‌های هوش متنوع و متفاوتی را تهیه کرده که برخی از آن‌ها بیشتر جنبه سرگرمی دارد. یکی از انواع این تست‌ها که بسیار هم طرفدار دارد تست‌های می‌باشند.

تست‌های هوش تصویری انواع مختلفی دارد مانند جدول‌های اعداد، شکل‌های هندسی ادامه دار، تصاویر مشابهی که دارای اختلاف هستند و باید این اختلاف‌ها را یافت و تصاویری که اشکال مختلفی در آن‌ها پنهان شده‌است. اینگونه که تعدادی از آن‌ها در زیر آمده است نسبت به تست هوش‌های دیگر بیشتر جنبه سرگرمی دارند و به همین علت برای همه افراد جذاب می‌باشند. شما هم می‌توانید تصاویر زیر را با دقت نگاه کرده و تصاویر پنهانی آن‌ها را بیابید و هوش خود را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

با پاسخ به تست‌های زیر سرگرم شده و هوش خود را محک بزنید.

تست هوش تصویری ببر

در تصویر زیر چند ببر می‌بینید؟

  • اگر کمتر از ۱۱ ببر پیدا کردید معمولی هستید.
  • بین ۱۱ و ۱۵ ببر نشان می‌‌دهد هوش و دقت خوبی دارید.
  • اگر هر ۱۶ ببر را یافتید کارتان عالیست.

تست هوش تصویری انسان

چند انسان در تصویر زیر مخفی شده‌اند؟

  • در این تست هوش، تصویر ۹ انسان مخفی شده‌است.
  • پیدا کردن ۶ تصویر یعنی شما دارای هوش معمولی هستید.
  • اگه ۷ تصویر را پیدا کردید پس شما هوشتان از حد معمول بالاتر است.
  • با دیدن تصویر نهم شما از دسته افراد خیلی باهوش به حساب می‌آیید.

تست هوش تصویری صورت انسان

در تصویر زیر چند صورت مشاهده می‌کنید؟

  • اگر در نگاه اول ۴ الی ۵ صورت ژیدا کردید. از هوش عادی برخوردارید.
  • اگر ۸ صورت پیدا کنید می توان گفت از افراد عادی باهوش‌ترید.
  • پیدا کردن ۱۰ یا ۹ تصویر یعنی شما باهوش هستید
  • اگر ۱۱ یا ۱۲ صورت بیابید شما فوق العاده هستید.

تست هوش تصویری حیوان

در تصویر زیر چند حیوان وجود دارد؟

  • اگر بتوانید ۲۵ حیوان را پیدا کنید نشان از هوش سرشار شماست. فراموش نکنید شما تنها ۱ دقیقه فرصت دارید تا هر ۲۵ حیوان را نام ببرید.

تست هوش تصويری درخت

در تصویر زیر چند صورت وجود دارد؟

برای کسب درآمد؛ کافیه یکسری قواعدی که ثروتمندان بلد هستن رو تو هم یاد بگیری. اینکه چطوری پول دربیاری و ثروتمند بشی تو جلسه‌ی آموزشی بهت یاد داده شده. بعد ازدیدن این جلسه، زندگیت عوض میشه.

  • اگر بین ۰ تا ۵ تصویر صورت پیدا کردید کم هوش هستید.
  • اگر ۶ یا ۷ تصویر صورت پیدا کردید کند ذهن هستید.
  • اگر ۸ یا ۹ تصویر صورت پیدا کردید معمولی هستید.
  • اگر ۱۰ یا ۱۱ تصویر صورت پیدا کردید هوش خیلی خوبی دارید.
  • اگر ۱۲ یا ۱۳ تصویر صورت پیدا کردید نابغه هستید.

شما می‌توانید را نیز در ستاره ببینید. معمای

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

یت شناسی: تست MBTI، تست شخصیت شناسی نئو، تست شخصیت شناسی هارتمن، تست نئو NEO PI-R، تست دیسک DISC

منبع : classicaliqtest