عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه به اروپا سفر کنیم

چگونه به اروپا سفر کنیم؟ زمانی که سفر به اروپا را در دستور کار خود قرار می‌دهیم، می‌توانیم تجربیات بسیاری کسب کنیم. آشنایی با آداب و رسوم مردمان اروپا، لذت بردن از آب‌وهوای دل‌انگیز مناطق اروپایی، بهره بردن از طبیعت بکر و زیبا و… مواردی است که می‌توان با حضور در اروپا از آنها لذت برد. برای رفتن به اروپا می‌بایست به فاکتورهای مختلفی توجه شود. بهترین زمان حضور در مناطق اروپایی می‌تواند بر کیفیت سفر اثرگذار باشد. همچنین می‌بایست به راهنمای سفر با تور اروپا توجه شود و یک سری اقدامات ضروری را اجرایی کرد تا بتوانیم در زمان سفر آسایش بیشتری داشته باشیم و با مشکلات متنوع روبه‌رو نشویم. شما در این مقاله یک راهنمای کامل سفر به اروپا را می خوانید، با ما همراه باشید و به نکات لازم توجه نمایید.

How to travel to Europe

اقدامات لازم قبل از سفر به اروپا

برای داشتن سفری عالی و مهیج باید به نکات مهمی توجه داشت؛ چراکه از قبل باید برای سفری مناسب تدارک دید تا در حین سفر مشکلی ایجاد نشود. موارد بسیاری وجود دارد که می‌بایست به آنها توجه شود که به شرح زیر هستند.

  • مدارک: در زمان سفر به اروپا می‌بایست در ابتدا مدارک مورد نیاز را فراهم کرد. گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. داشتن ویزای شینگن از مواردی است که باید از آن برخوردار بود.
  • هزینه سفر: باید قبل از سفر به اروپا به هزینه‌های سفر توجه شود تا بتوان سفری مناسب داشت. توجه به مقصد می‌تواند تعیین کننده هزینه‌های نهایی سفر باشد. برخی از مقاصد موجود در اروپا ارزان‌تر از دیگر مقاصد هستند.
  • تعیین مقصد: با توجه به هزینه‌ای که قرار است در نظر بگیرید، می‌توانید مقصد خود را تعیین کنید. البته به مناطق گردشگری و امکانات موجود در مقصد توجه کنید تا به کشوری و شهری سفر کنید که ارزش داشته باشد.
  • برنامه‌ای جامع: حتما قبل از سفر یک طرح کلی برای روز‌های مسافرت خود ایجاد کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا بدانید در هر روز قرار است چه اقدامی انجام شود.
  • رزرو بلیط: قبل از سفر تعیین نمایید که تمایل دارید به چه روشی سفر کنید. برخی افراد به سفر زمینی تمایل دارند و برخی هوایی. در این شرایط بلیط مورد نظر را تهیه کنید.
  • رزرو هتل: از نکات سفر به اروپا این سات که باید از قبل هتل یا محل اقامت خود را تعیین و آن را رزرو کنید تا در زمان حضور در مقصد با مشکل روبه‌رو نشوید.
  • تهیه بیمه: بیمه مسافرتی از اهمیت بالایی برخودار است و باید قبل از شروع سفر از آن برخودار بود.
  • تهیه وسایل مرود نیاز: قبل از شروع سفر تمامی وسایل ضروری خود را تهیه کنید. اگر دارو خاصی مصرف می‌کنید حتما نسخه پزشک خود را به همراه داشته باشید. وسایل بهداشتی، نظافتی، لباس مناسب فصل و… مواردی است که باید به آنها توجه شود.

مسافران ایرانی اغلب به کجای اروپا سفر می کنند؟

اروپا کشورهای مختلفی دارد که هر کدام از آنها زیبایی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند؛ از برج ایفل در فرانسه گرفته تا طبیعت ناب سوئیس و کافه‌های جذاب و دلنشین آمستردام. یکی از نکات سفر به اروپا، انتخاب مقصد است که به بودجه و سلیقه هر فرد بستگی دارد. در حالت کلی اگر بخواهیم مقاصدی که ایرانیان از آنها استقبال می‌کنند را معرفی کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • فرانسه: یکی از مقاصد پرطرفدار از سوی ایرانیان فرانسه است. زمانی که در پاریس قدم می‌زنیم، می‌توانیم به‌روزترین و جدیدترین محصولات را در زمینه‌های مختلف نظیر مد، هنر و.. را ببینیم.
  • سوئیس: سوئیس بهشت بر روی زمین است که می‌توان مقصدی عالی برای سفر باشد. کوه‌ها آلپ، موزه انیشتین و… مواردی است که می‌تواند از آنها بازدید کرد و لذت برد.
  • ایتالیا: ایتالیا با تاریخ غنی که دارد توانسته است مورد توجه قرار بگیرد. ساختمان‌های زیبا با معماری جذاب، موزه‌هایی با آثار قدیمی بسیار و… مواردی هستند که می‌توان از آنها لذت برد.
  • اسپانیا: جزایر قناری از زیباترین مناطق موجود در اسپانیا است که دلیلی بر محبوب شدن این کشور برای ایرانیان است.
  • یونان: فرهنگ و تمدن در یونان زبان‌زد عام و خاص است. مناطق و جاذبه‌های دیدنی بسیاری در این کشور وجود دارد که هر بیننده‌ای را متحیر می‌سازد. جزایر اعجاب‌انگیز نظیر میکونوس، سنتورینی و… نمونه‌هایی از زیبایی‌اهنی این کشور است.

زمان مناسب سفر به اروپا؛ بهار یا زمستان؟

با توجه به بالا بودن هزینه سفر به اروپا باید در زمانی به این قاره عظیم و خارق‌العاده سفر کنید که بتوانید از تمام مناطق آن دیدن نمایید. در ابتدا باید توجه داشته باشید که یکی از نکات سفر به اروپا این است که بدانید به کدام کشور می‌خواهید سفر کنید؛ چراکه کشورهای شمالی اروپا با کشورهای جنوبی از لحاظ آب‌وهوایی بسیار متفاوت هستند. اگر بخواهیم در حالت کلی آب‌وهوای اروپا را در فصول مختلف بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • فصل بهار (ماه‌های مارس، آوریل و می): در فصل بهار هوا بسیار مطبوع بوده و شما می‌توانید زیبایی‌های بسیاری را در این فصل شاهد باشید. در این فصل عکاسان راهی اروپا می‌شوند تا بتوانند از زیبایی‌های خلقت عکاسی کنند. سرسبزی، وجود گل‌های رنگارنگ، هوایی تمیز و… مواردی هستند که این قاره را به بهشت تبدیل کرده است.
  • فصل تابستان (ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت): یکی از بهترین فصول برای سفر به اروپا تابستان است. در این فصل یقیناً سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز را تجربه خواهید کرد. طبیعتی به شدت سرسبز با هوایی مطلوب و مناسب که لذت سفر را دو چندان می‌کند. البته در کشورهای جنوبی اروپا هوا گرم‌تر از مناطق شمالی است.
  • فصل پاییز (ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر): فصل پاییز، عاشقان برگ‌های زرد و نارنجی را به سمت خود می‌کشاند. همچنین ر این فصل می‌توانیم شاهد تخفیفات خوبی در مناطق اروپایی باشیم. فصل پاییز فصلی خلوت است که مسافرانی که تمایل به شلوغی ندارند می‌توانند از این فصل لذت ببرند.
  • فصل زمستان (ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه): فصل زمستان تقریبا هوا سرد است و در مناطق شمالی می‌توانیم شاهد سرما و برف زیادی باشیم. اما این فصل نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد و می‌تواند برای افرادی که تمایل به جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف دارند، موقعیتی عالی باشد.

مراحل اخذ ویزا برای سفر به اروپا؛ صبر کافی داشته باشید!

یکی از نکات و دانستنی‌های سفر به اروپا ویزای شینگن است. ویزای شینگن ویزایی است که افرادی که خارج از محدوده شینگین وجود دارند باید آن را تهیه کنند. در راهنمای سفر به اروپا برای شهروندان ایرانی نیز این امر ضروری است و باید برای سفر به اروپا ویزای شینگن را تهیه کنند. اگر بخواهیم ویزای شینگن دریافت کنیم می‌بایست مراحل زیر را طی کنیم تا به نتیجه مطبوب برسیم.

  • مرحله اول: باید فرم درخواست ویزا را دریافت کنیم و مشخصات و اطلاعات آن را به طور کامل و صحیح پر و در آخر آن را امضا کنیم.
  • مرحله دوم: باید دو قطعه عکس که حداقل برای سه ماه قبل از تاریخ درخواست باشد را تهیه و ارائه دهیم. توجه داشته باشدی که عکس باید پاسپورتی باشد.
  • مرحله سوم: باید تاییدیه‌ای برای بیمه مسافرتی ارائه دهید و این تاییدیه یا رسید باید حداقل مبلغ که می‌تواند پوشش دهد 30 هزار یورو باشد.
  • مرحله چهارم: باید مدارکی برای وضعیت اسکان خود در کشور مقصد را ارائه دهید. مثل رزرو هتل و…
  • مرحله پنجم: باید مدارکی مبنی بر اثبات تمکن مالی خود را ارئه دهید.
  • مرحله ششم: باید هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید و تاییده آن را ارائه دهید.
  • مرحله هفتم: باید مدارک هویتی و وضعیت مدنی مثل شناسنانه، سند ازدواج و… را ارئه دهید.

یکی از نکات سفر به اروپا این است که پاسپورت شما باید بعد از خروج از اروپا و منطقه شینگن، حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد. همچنین باید دلیل سفر، وضعیت رفت و برگشت و… را ارائه دهید.

شرایط و مدارک لازم برای سفر به اروپا؛ رعایت اعتبار و استاندارد

یکی از شرایط مهم در زمان سفر به اروپا که برخی از کشورها مثل سوئیس به آن حساسیت نشان می‌دهند، تمکن مالی مسافر است. در این شرایط شما باید گردش حساب سه ماه آخر خود را به سفارت کشور مقصد ارائه دهید. در راهنمای سفر به اروپا ذکر دشده است که تمکن مالی مورد نظر باید طبق قوانین کشور مقصد باشد تا بتوانید ویزای خود را دریافت کنید. همچنین یکی از شرایط اصلی برای سفر به اروپا، واقعی بودن تمامی مدارک ارائه شده است. مدارک باید ترجمه شده باشند و از مهری معتبر برخوردار باشند. اما مدارکی که باید در زمان سفر به اروپا با خود به همراه داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • ارائه سه قطعه عکس 4*3
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه اصل شناسنامه
  • ارائه پاسپورت به همراه کپی صفحات
  • ارائه کارت ملی
  • اراده اصل سند ملکی و ارائه کپی از صفحات شناسنامه همسر
  • یکی از نکات سفر به اروپا ارائه اصل مدرک شغلی است که اگر شغل خصوصی باشد باید پروانه بهره برداری و گواهینامه فعالیت صنعتی یا جواز کسب و… را ارئه دهید. همچنین اگر شغل شما دولتی باشد، می‌بایست از محل کار معرفی نامه تهیه کرده و با سه عدد از آخرین فیش حقوقی به همراه کارت یا حکم بازنشستگی، حکم کارگزینی و… را ارئه دهید. اگر دانش‌آموز به همراه دارید باید گواهی اشتغال به تحصیل ایشان نیز وجود داشته باشد.
  • ارائه بلیط رفت و برگشت و ارائه مدرک برای رزرو هتل
  • ارائه پرینت سه ماهه حساب بانکی
  • ارائه گواهی مانده حساب بانکی
  • ارائه فیشی مبنی بر ضمانت نامه برای بازگشت به کشور

هزینه‌های سفر به اروپا؛ سوغاتی هم بخریم؟!

اگر بخواهیم هزینه‌های سفر به اروپا از برآورد کنیم، می‌بایست به موارد مختلفی از جمله حمل‌ونقل در شهر مقصد، خرید سوغاتی، خورد و خوراک، هزینه تفریحات و دیدنی‌های موجود در شهر مقصد و… توجه کنیم. شما در ابتدای سفر خود باید بلیط هواپیما برای رفت و برگشت خود را تهیه کنیم، هتل خود را برای مدت زمان ماندن در شهر مقصد را رزرو و ویزای خود را تهیه کنیم. این موارد در راهنمای اروپا و زیر به طور کامل شرح داده شده‌اند.

بلیط هواپیما اروپا چند است؟

یکی از مواردی که باید برای آن مبلغی را در نظر گرفت، بلیط هواپیما است. حین ارائه مدارک برای سفر به اروپا باید بلیط رفت و برگشت هوایپما خود را ارائه دهید؛ چراکه این امر تعیین کننده بازگشت شما به کشور است. برای تهیه بلیط هواپیما می‌توانید ایرلاین‌های مختلفی را درنظر بگیرید.

با توجه به مدت زمانی که تمایل دارید در شهر مقصد بمانید می‌توانید بلیط رفت و برگشت را تعیین و خریداری کنید. در برخی موارد پرواز مستقیم از ایران به شهر مقصد وجود ندارد که شما می‌بایست به یکی از شهرهای نزدیک به مقصد سفر کرده و سپس از آنجا با هواپیما یا راه‌های حمل نقل دیگر نظیر قطار یا اتوبوس به مقصد خود برسید. پس قبل از تهیه بلیط هواپیما به نوع فرودگاه و شرایط حمل‌ونقل توجه داشته باشید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

سخن پایانی

اگر بخواهیم به قاره اروپا سفر کنیم باید از مراحلی که باید طی کنیم آگاهی داشته باشیم و راهنمای سفر به اروپا را بدانیم. در ابتدا باید ویزای شینگن تهیه کنیم که این موضوع از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چراکه باید مدارکی ارائه شود. همچنین برای اخذ ویزای شینگن باید مبلغی پرداخت گردد که با توجه به کشور مقصد این مبلغ متفاوت است.

در ادامه باید هتل خود را رزرو کنیم و بلیط هواپیما آن هم رفت و برگشت را تهیه نماییم. قبل از سفر به اروپا بهتر است شرایط جوی و آب‌وهوای شهر مقصد را درنظر بگیریم تا بتوانیم از سفری مهیج لذت ببریم. انتخاب فصل مناسب برای سفر به سلیقه شخصی شما نیز مربوط است. توجه داشته باشید که در زمان سفر به اروپا باید مدارکی را به همراه خود داشته باشید تا بتوانید به سفر خود ادامه دهید.