عمومیفرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

چگونه صدای گیتار را بهتر کنیم؟

راحت ترین و بهینه ترین سیستم برای تقویت صدای گیتار استفاده از فناوری پیش تقویت یا پیشوند است. در برخی از مدل های گیتار مانند الحمرا، ماژولی به نام فیشمن وجود دارد که می توانید با استفاده از آن کیفیت صدای گیتار را تا جایی که می خواهید افزایش دهید. به یاد داشته باشید که راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید صدای گیتار خود را زیباتر کنید و ما در این مقاله به برخی از آنها می پردازیم.


چگونه صدای گیتار را بهتر کنیم؟

گیتار یک ساز بسیار حساس با صدای طنین انداز است. اما به خودی خود قدرت بهتری ندارد و باید راهکارهایی برای تقویت آن اعمال شود. پیش تقویت و سایر تکنیک ها باید برای بهبود صدای گیتار در یک سالن بزرگ یا اتاق پر سر و صدا استفاده شود تا آن طور که باید و می تواند صدا کند.

اینکه کدام آمپ یا آمپ گیتار را به ساز وصل کنیم برای هر نوازنده سوال است. در مرحله اول باید بدانید که آمپلی فایر گیتار یک دستگاه پیشوند یا یک سیستم تقویت شده است که برای تقویت صدا و لرزش نت ها استفاده می شود.

بهتر است یک میکروفون با کیفیت خوب در کنار آمپر گیتار خود داشته باشید تا به نتیجه برسید. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که دستگاه به درستی با گیتار و اتصال آن مطابقت دارد. یکی از مزایای اصلی استفاده از فناوری تقویت گیتار ایجاد استقلال است. شما می توانید دستگاه را بدون کابل و سیم تقویت و تنظیم کنید. اما روش قدیمی و سنتی تقویت گیتار با کابل و آمپلی فایرهای سیمی باعث هیجان بیشتر ساز شد و کیفیت صدا را تغییر چندانی نداد. برای آموزش گیتار در کرج با آموزشگاه موسیقی ویولا کرج تماس بگیرید.

آمپلی فایرهای گیتار

این آمپلی فایرها دارای یک پنل کاملا مجزا با دکمه ها یا پیچ های باس، کنترل صدا و تنظیم صدا هستند. برخی از این دستگاه ها عبارتند از تیونر و میکروفون. این سیستم در اکثر گیتارهای فندر کاربرد دارد و ناگفته نماند که نیازی به خرید آمپ مستقل ندارید. گیتار آلحمرا طیف گسترده ای از مدل های تقویت کننده گیتار را ارائه می دهد. هر کدام برای گیتارها و فاکتورهای مختلفی طراحی شده اند و نوع گیتار شما در انتخاب این آمپ ها تاثیرگذار است.

مهم این است که اگر قصد پخش موسیقی به صورت گروهی را دارید، استفاده از میکروفون در آمپلی فایرها توصیه نمی شود. زیرا موسیقی تولید شده توسط سازهای دیگر می تواند با موسیقی شما تداخل داشته باشد و صداهای ناخواسته ایجاد کند.

برای حل مشکلات تداخل صدا در کنسرت ها و اجراهای گروهی، می توانید از سیستم ضد فیدبک استفاده کنید یا صدای میکروفون را کاهش دهید. این روش تا حدودی نویز پس زمینه را کاملا از بین می برد و به شما امکان می دهد از موسیقی بهتری لذت ببرید. ناگفته نماند که تنظیم پیکاپ ها و نصب سیستم هایی برای جلوگیری از اعوجاج صدا تنها با تقویت کننده گیتار امکان پذیر است.

در نهایت باید به یاد داشته باشیم که استفاده از هر سیستمی که صدای گیتار شما را بهبود می بخشد ضروری است. این سیستم ها به شما این امکان را می دهند که موسیقی واضح و سرگرم کننده ارائه دهید و برای همه جذاب باشد.