عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه پیچ آلن هرز شده را باز کنیم؟

گاهی اوقات هنگام باز کردن پیچ شش گوش با پیچ ناخواسته مواجه می شویم که باز کردن آن با شرایط عادی متفاوت است. با این مقاله همراه باشید تا نحوه جدا کردن پیچ شش گوش آسیب دیده را ببینید؟

راه های مختلفی برای برداشتن پیچ شش گوش ناخواسته وجود دارد که هر کدام بسته به شرایط ممکن است برای شما بهتر عمل کنند.با پیچ و مهره آرتا همراه باشید.

پیچ سوکت شش گوش غیر ضروری را باز کنید.

برای برداشتن پیچ آلن آسیب دیده می توانید یکی از روش های زیر را در نظر بگیرید:

گزینه اول

برای این کار باید یک گیره پول یا چیزی شبیه به آن را دور گیره بپیچید و در حالی که پیچ گوشتی را در جهت باز کنید گیره را به سمت بالا بکشید تا پیچ باز شود. به این ترتیب موقعیت آلن نمایان می شود.

روش دوم

اگر به دلایلی قسمت بالایی پیچی که قرار است پیچ و مهره استیل را در آن قرار دهید تغییر کرده و منبسط شده است، می توانید پس از قرار دادن پیچ، کمی چسب داخل سوراخ قرار دهید و سپس پیچ را ثابت کنید یا با مقدار زیادی آن را بیرون بکشید. فشار برای برداشتن پیچ

روش سوم

در این روش پس از قرار دادن پیچ گوشتی برای باز شدن پیچ آلن، با استفاده از چکش یا چیزی شبیه آن، به پیچ گوشتی به طور مستقیم و عمودی ضربه بزنید تا بهتر پیچ در جای خود قفل شود، بچرخید و خارج شوید.

راه چهارم

اگر پیچ آنقدر گیر کرده که اصلا شل نمی شود، مقداری مایع ضد گیر روی پیچ قرار دهید و چند لحظه صبر کنید تا مایع اثر کند. سپس به پیچ ضربه بزنید و می بینید که رها می شود و می توانید آن را باز کنید.

راه پنجم

می توانید از یک فایل برای ایجاد یک سوراخ مربعی استفاده کنید. سپس از یک انبردست استفاده کنید و پیچ را با فشار بردارید.

روش ششم

از فندک استفاده کنید و پیچ را کاملا گرم کنید تا گرم و منبسط شود. به این ترتیب می توانید به راحتی پیچ ها را جدا کنید. باید حرارت دادن پیچ را برای مدت معینی ادامه داد تا گرم شود و فرآیند انبساط انجام شود.

روش هفتم

در نهایت، استفاده از پیچ گوشتی برقی به شما این امکان را می دهد که از پیچ های طراحی شده برای برداشتن پیچ آلن شکسته استفاده کنید.

نحوه باز کردن پیچ های ستاره

همانطور که از نام آن پیداست، پیچ ستاره ای به شکل ستاره ساخته می شود، به همین دلیل به آچار مخصوص چرخاندن پیچ ستاره، پیچ گوشتی ستاره یا ستاره می گویند. استاندارد بین المللی ISO 10664 برای پیچ های ستاره ای نیز در نظر گرفته شده است. پیچ های ستاره معمولا برای اتصال خودروها، موتور سیکلت ها، ترمزها، چرخ ها، هارد دیسک ها، سیستم های کامپیوتری و لوازم الکترونیکی استفاده می شود. مهمترین مزیت استفاده از پیچ ستاره جدا نشدن سر آچار از پیچ است که برای جلوگیری از سفت شدن بیش از حد پیچ ​​یا شل شدن پیچ ستاره بسیار مفید است.