عمومیکسب و کار ایرانی

کاربرد ژل مو در آرایش مو

گاهی اوقات پیش می‌آید که از مدل موهایمان خسته می‌شویم و سعی می‌کنیم حالت آن‌ها را تغییر دهیم. ژل مو یکی از است که خانم‌ها و آقایان برای حالت دادن به موهایشان از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از می‌توانید، مدل مو مورد نظرتان را برای مدت زمان طولانی روی سرتان تثبیت کنید. وظیقه اصلی ژل مو متصل کردن تارهای مو به یکدیگر است که سبب افزایش حجم مو نیز می‌شود.

تا قبل از تولید ژل، برای حالت دادن به موها، از پارافین و فرآورده‌های طبیعی مانند کتیرا و روغن بادام تلخ استفاده می‌شد. اما امروزه، ژل‌ها در انواع و اقسام مختلف و با قدرت حالت‌دهندگی متفاوت در بازار موجود هستند. انواع ملایم و معمولی ژل، برای منعطف کردن و یا خاباندن موها رو یکدیگر استفاده می‌شود. در حالی که نوع قوی‌تر آن برای ایجاد فرم‌های خاص روی موها کاربرد دارد.

داشتن موهای خوش‌حالت و مرتب، نشانه آراستگی و خوش‌تیپ بودن شخص است، پس باید  همیشه در اولویت قرار بگیرد. اکثر افراد برای نشان‌دادن این زیبایی و آراستگی، از لوازمی مانند ژل مو استفاده می‌کنند. معیار سنجش کیفیت ژل مو، معمولا بر اساس غلظت مواد و قدرت خوب نگه‌داشتن مو می‌باشد. رنگ و بوی ژل مو اهمیت زیادی در کیفیت آن ندارد. در ادامه مقاله به ژل مو چیست و چه کاربردی در آرایش مو دارد می‌پردازیم.

یکی از ابزارهای شکل دادن به موی سر، ژل مو می باشد. از ژل می توان هم بر روی موی خشک و هم بر روی موی تر استفاده کرد. می توان از این فرآورده برای دستیابی به مدل دلخواه و تثبیت مو برای مدت نسبتا طولانی استفاده نمود. روی موی مشکی، ژل جلوه بیشتری نشان می دهد. ژل های مو ترکیبات شیمیایی بوده و دارای ساختار پلیمری می باشند.

در فناوری ساخت ژل ، پلیمرهایی با وزن مولکولی بالا در آب حل میشوند که وظیفه این پلیمرها متصل کردن رشته های مو به یکدیگر است، ضمن آنکه پوشش پلیمری محیط بر تارهای به هم چسبیده مو نیز، حجم کلی آنها را افزایش میدهد. با قرار گرفتن ژل روی ساقه مو، حلال آن تبخیر شده و فقط لایه نازکی از پلیمر سطح مو را می پوشاند.

نکته:برای داشتن صورت شاداب و جوان پیشنهاد ما برای شما استفاده از ماسک صورت ویتابلا بیز است که میتوانید از فروشگاه اینترنتی ما تهیه فرمایید.

Application of hair gel in hair makeup

کاربرد ژل مو مردانه چیست؟

مراقبت از موها نقش اساسی در ایجاد ظاهری شیک و زیبا دارد و همچنین خوش حالت نشان دادن موها نیز تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس افراد دارد. برای این منظور افراد اکثرا از محصولاتی استفاده می کنند تا این زیبایی را بیشتر نشان دهد.ژل مو جزو وسایل ضروری در می باشد که حالت موها را تثبیت کرده و جلوه خاصی به موها می بخشد. استفاده از این محصول در مقایسه با سایر تثبیت کننده های مو آسیب زیادی به موها وارد نمی کند و روش های استفاده آن اغلب با یا بدون سشوار می باشد.نحوه مصرف آن به این صورت است که حتما قبل از استفاده موهایتان را کاملا شستشو دهید تا هیچ گونه مواد آرایشی بر موهایتان نباشد و موها فاقد چربی و تمیز باشد.

در صورتی که موهایتان را شستشو ندهید و چربی قبلی و مواد بر روی موها باقی بماند ژل مو مردانه تاثیر زیادی نمی گذارد.در مرحله اول استفاده کمی از ژل را با نوک انگشت برداشته یا می توانید بر کف دست خود مقداری از ژل را ریخته و بهم بمالید و بعد انگشتان خود را در مسیر رویش مو حرکت دهید .حتما قبل از استفاده حتما موهایتان را شانه کنید تا تاثیر خوبی داشته باشد و بعد از ژل استفاده کنید. محصولات متنوعی در بازار عرضه شده که می توانید از محصولات ژل مو گیاهی نیز برای جلوگیری از آسیب زیاد به بافت موها بکار ببرید.

انواع ژل مو

  • ژل تثبیت‌کننده سبک: برای موهای نازک و صاف‌کردن آن‌ها مناسب است. این ژل مو باعث می‌شود موها طبیعی‌تر بنظر بیایند و رشته‌های مو را به هم نمی‌چسباند.
  • ژل تثبیت‌کننده انعطاف‌پذیر: برای یک سبک مدرن به نام برش پیکسی یا موهای کمی “کثیف” ایده‌آل است. این ژل مو زیبایی فرهای طبیعی بزرگ مو را به‌خوبی نمایان می‌کند.
  • ژل نگهدارنده متوسط: برای موهای نامنظم یا خیلی خشک که وزن خود را تحمل نمی‌کنند، مناسب است. همچنین از آن برای افزودن حجم به مو یا سرکوب تار‌های وز شده مو استفاده می‌شود.
  • ژل نگهدارنده قوی: آرایشگران این ژل را برای مدل موهای مراسم‌های خاص که چند ساعت طول می‌کشد ترجیح می‌دهند. با استفاده از این ژل مدل مو کمی تغییر می‌کند، اما به شما امکان می‌دهد موهای خود را یک به یک خم کنید.
  • ژل تثبیت کننده بسیار قوی: برای ایجاد ساختارهای هندسی پیچیده روی موهای بلند یا به دست آوردن جلوه مرطوب استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از ژل مو

ژل مو چیست و نحوه استفاده از ژل مو، روش‌های مختلفی جهت استفاده از این محصول وجود دارد. بااین‌حال بهترین شیوه جهت استفاده از ژل مو به این صورت است که ابتدا موهای خود را با استفاده از نرم‌کننده یا شامپوی مناسب شستشو داده و با یک حوله به‌خوبی آب اضافه را از روی موهای خود خشک کنید. بنا بر نیازی که دارید می‌توانید ژل را بر روی دستتان بمالید و به‌اندازه موهای خود از آن بهره ببرید. بعد از اینکه ژل را روی دستتان قرار دادید آنرا به‌خوبی بر روی موها پخش کنید تا زمانی که تمام موهای شما با ژل همراه شوند.

مزایای ژل مو چیست؟

  • به سلامت مو و ریشه مو کمک می کند
  • حالت درخشندگی به مو می دهد
  • در هنگام شستن زود از بین می رود
  • بوی مطلوبی دارد
  • حاوی مواد معدنی و ویتامین است
  • ماندگاری خوبی دارد

استفاده از ژل مو چه عوارض هایی دارد؟

از آنجا که ژل از سطح سر جذب نمی شود مشکلی برای ریشه مو ها که در عمق پوست سر قرار دارد ایجاد نمی کند ولی اگر طولانی مدت روی پوست سر قرار گیرد مواد شیمیایی به ساقه مو آسیب میرساند و موجب شکنندگی مو ها یا موخوره، از بین رفتن درخشندگی و شفافیت مو ها و یا ایجاد دانه های شوره مانند می شود.

از آنجا که تماس هر ماده شیمیایی با پوست احتمال حساسیت و علائم پوستی نظیر قرمزی، خشکی و خارش را در پی دارد توصیه می شود ژل ها تا حد امکان به ساقه پوست سر مالیده شود و از تماس آنها با پوست سر و صورت اجتناب شود. حالت دهنده های مو از قبیل ژل یا  و … تاثیر چندانی در ریزش موی سر ندارند و در اکثر موارد ریزش مو یک پدیده ارثی است که از سنین نوجوانی آغاز شده و با افزایش هورمون های مردانه به ویژه هورمون BHT همراه است.

برای جلوگیری از به وجود آمدن و یا کاهش معایب و مشکلات احتمالی بهتر است :

  • از محصولات با کیفیت و برند های معتبر استفاده شود.
  • طرز صحیح استفاده از آن را آموخت و به طور صحیح از آن استفاده کرد.
  • تا حد امکان استفاده از این محصول کاهش یابد و محدود به استفاده در مهمانی ها و یا عروسی ها شود.

تفاوت ژل با کرم موی سر ویتابلا

ژل مو چیست و تفاوت آن با ، همان گونه که می‌دانید برای جلادهی به موها بهترین گزینه واکس مو به شمار می‌رود.بااین‌حال چنانچه قصد دارید از گزینه‌ای استفاده کنید که علاوه بر جلادهی به موها، قدرت حالت‌پذیری زیادی در آن‌ها ایجاد کنید، می‌توانید از ژل ها استفاده نمایید.علاوه بر این فرمولاسیون ساخت کرم موی سر ویتابلا به شکلی است که بیشتر به موهای شما حجم و بافت می‌دهد و برای حالت‌دهی قدرت کمتری نسبت به ژل خواهد داشت.در طرف مقابل ژل مو قرار دارد که می‌تواند موهای شما را مرطوب محکم و سفت نشان دهد.

برای این که فرم‌های خاصی به موهای خود بخشید و در مدت‌زمان طولانی از آن استفاده نمایید، می‌توانید این محصول را بکار ببرید.مقایسه ژل با واکس مو نشان می‌دهد که ژل گزینه‌ای قوی‌تر برای حالت‌دهی و واکس مو برای جلادهی و زیبایی موها به کار می‌رود.

آیا استفاده از ژل باعث ریزش مو می شود؟

اگر در هنگام استفاده از این ژل دقت داشته باشید تا به پوست کف سر نخورد، خطر ریزش مو وجود ندارد. اما اگر ژل به پوست کف سر برخورد کند، خطر ریزش مو بالا می رود و این موضوع می تواند نگران کننده باشد.

نکات مهم برای انتخاب از ژل مو

چنانچه قصد خرید و استفاده از این محصول را دارید باید نکات مهمی را بررسی کرده تا هنگام استفاده با مشکلاتی مواجه نشوید.در ابتدا باید بدانید ژل‌هایی که دارای ساختار رقیق هستند برای موهای شلخته نمی‌توانند گزینه‌ای مناسب باشند.چنانچه قصد براق کردن موهای خود را دارید باید ژل‌هایی را انتخاب کنید که غلظتی متوسط داشته و برای این امر گزینه کاربردی خواهند بود.این نکته را فراموش نکنید که استفاده از ژل مو برای حالت‌دهی و تکان نخوردن آن‌ها بهترین گزینه به شمار می‌رود.

به همین علت در هنگام استفاده از این محصول استحکام موهای شما به حدی بالا می‌رود که شما قادر نخواهید بود که بین موهای خود، انگشتانتان را نیز قرار دهید.چنانچه قصد خرید این محصول را دارید بررسی برندهای معتبر و معروف از نکات کلیدی به شمار می‌رود.پس از هر بار استفاده کردن از ژل باید موهای خود را به‌خوبی شستشو دهید.

باوجود اینکه استفاده مداوم از ژل مو می‌تواند برای شما کاربردهای فراوانی داشته باشد، ولی مصرف مکرر و بیش از حد آن می‌تواند عوارض هایکمتر کسی پیدا می‌شود که ژل مو را نشناسد. ژل حالت‌دهنده مو از آن دسته محصولاتی است که با پیشرفت صنعت مد، با بی‌مهری مصرف‌کنندگان مواجه شده‌است. با این حال همچنان مصرف‌کننده‌های خاص خود را دارد.

شاید دلیل اصلی که ژل مو نمی‌تواند با محصولات بهداشتی بدن و محصولات زیبایی مو مشابه رقابت کند، این است که تعداد زیادی از نمونه‌های تولید‌شده ژل مو کیفیت قابل‌قبولی برای مصرف‌کنندگان ندارند. اما ژل‌های مدرن دارای سازگاری بسیار تکنولوژیکی هستند، فقط باید بدانید چگونه ژل مناسب را انتخاب کنید و استفاده درستی از آن‌ها داشته باشید.

برای اینکه از تأثیر ژل مو بر روی سلامت مو آگاه شوید و بهترین روتین مراقبت از مو را انتخاب کنید، بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. در سایت دکترتو علاوه بر امکان دریافت نوبت دکتر پوست موی شهر خودتان، قابلیت مشاوره تلفنی با بهترین پزشکان نیز برای شما فراهم شده است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید که به بررسی مزایا و معایب انواع ژل موی سر ویتابلا می‌پردازیم.