عمومی

۲۵۲ فقره زمین و مسکن در دولت سیزدهم به ایثارگران زنجان تحویل شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، عباس برزگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای خدمت به تشریح اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران پرداخت و اظهار داشت: طبق تفاهم نامه، واگذاری یک هزار و ۴۵۲ فقره زمین و مسکن را به جامعه هدف تعهد کرده ایم که با اقدامات صورت گرفته یک هزار و ۲۰۰ مورد آن باقی است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ تعداد بیکاران جامعه ایثارگری استان سه هزار و ۶۳۴ نفر بوده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم تعداد مجوزهای استخدام صادر شده در استان از محل بند (ج) ۵۰۴ نفر و تعداد پذیرفته‌شدگان از طریق آزمون استخدامی مرحله اول و تکمیل ظرفیت ۴۴۶ نفر بوده است.

برزگر در ادامه از پرداخت سه هزار و ۷۶۲ فقره تسهیلات صندوق شاهد به جامعه ایثارگری خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم تبدیل وضعیت استخدامی سه هزار و ۸۲۴ نفر از جامعه ایثارگری استان انجام و ۹۲۵ نفر استخدام و برای یک هزار و ۵۰۵ نفر نیز مجوز تبدیل وضعیت صادر شد.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر، ۵۴۶ فقره وام قرض‌الحسنه ضروری، ۲ هزار و ۴۳۹ مورد وام خرید کالا و ۲ هزار و هفت مورد وام ازدواج به جامعه ایثارگری پرداخت شده است، گفت: یک هزار و ۲۸۹ فقره وام اشتغال و کارآفرینی به ارزش چهار هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبار تسهیلات اعتباری در استان و کل اعتبار استان پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت و درمان جامعه هدف، تصریح کرد: چهار هزار و ۳۹۳ جلسه ویزیت انجام و ۲ هزار و ۹۵۶ نفر نیز در این سه سال پایش سلامت شدند و به یک هزار و ۶۰۴ نفر نیز تجهیزات پزشکی ارائه شد.

وی با اشاره به رشد ارائه خدمات مشاوره به جامعه هدف در سه سال گذشته، افزود: یک هزار و ۵۷۲ مورد آموزش حضوری و ۶ هزار و ۵۴۲ مورد آموزش مجازی در حوزه مشاوره توسط واحد مددکاری بنیاد شهید به جامعه ایثارگری ارائه شد.

برزگر از اعزام ۱۵۱ نفر از ایثارگران به سفر حج تمتع، ۱۵۱ نفر به اردوی دانش‌آموزی و یک هزار و ۳۵۰ نفر به اردوی سیاحتی زیارتی در سه سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: در این مدت برای سه هزار و ۶۰۰ نفر کلاس آموزش رشته‌های ورزشی برگزار شده که حاصل آن کسب ۲۹ مدال در مسابقات ورزشی کشوری، آسیایی و جهانی بوده است.

وی با اشاره به رشد تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت، یادآور شد: یک هزار و ۷۰ مورد ثبت خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی ایثارگران، اجرای ۱۷ مورد مسابقه کتابخوانی، پنج مورد تولید نمایش، سه مورد سرود، ۲۷ مورد تولید فیلم کوتاه و مستند از زندگی شهدای والامقام، ۶ مورد تألیف کتاب و ۵۷ مورد تولید نرم‌افزار با موضوع ایثار و شهادت جزو دستاوردهای دولت سیزدهم است.

این مسؤول با بیان اینکه ۲ هزار و ۹ مورد مشاوره تلفنی و پنج هزار و ۱۰۰ مشاوره فردی و گروهی در سه سال گذشته انجام شده است، گفت: در دولت سیزدهم و در قالب اجرای طرح سپاس با ۲۱ هزار و ۹۵۷ نفر از خانواده معزز شهدا و ایثارگران دیدار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تبیین عملکرد و دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه مددکاری، اظهار داشت: در مدت کوتاه سه ساله و با نیروی انسانی کم ۲ هزار و ۷۸۷ مورد مددکاری تخصصی برای جامعه هدف ایثارگری توسط بخش مددکاری بنیاد شهید انجام شده است.

وی تعداد گلزارهای استان را ۴۳۰ فقره عنوان کرد که مزار ۲ هزار و ۸۹۶ شهید در آن قرار دارد، گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی در سفر ریاست جمهوری به استان برای ساماندهی این گلزارها مصوب شد و ۱۳۰ گلزار نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد که امیدواریم با روی کار آمدن دولت چهاردهم این اقدامات تداوم یابد.