فرهنگ و هنر

اکران ۱۶ فیلم‌ جشنواره فجر در سه سینمای لرستان

گیلونا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۱۶ فیلم جشنواره فجر از ۱۶ بهمن ماه در سینماهای کیو و استقلال خرم‌آباد و فلسطین بروجرد اکران می‌شود.

اعظم روانشاد امروز (۱۴ بهمن‌ ماه) در آیین بهره‌برداری از سینما کیو در خرم‌آباد، اظهار کرد: در راستای عدالت فرهنگی و جهاد ملی سینماسازی دولت، سینما کیو به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه لرستان سرشار از منابع غنی و استعدادهای فرهنگی است، افزود: لازمه بروز این استعدادها، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه افتتاح سینما نقطه عطفی در فعالیت‌های سینمایی و هنری استان است، بیان کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ذیل برنامه‌های عدالت فرهنگی دولت سیزدهم چند دوره آموزش رایگان هنر در ۱۲ رشته هنری برگزار شد که تامین هزینه‌های آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

روانشاد با بیان اینکه جامعه در آثار سینمایی بازنمایی می‌شود، ادامه داد: سینما به‌عنوان یک هنر چون در واقعیت‌ها ریشه دارد به‌صورت یک آیینه، شناخت عادلانه و ناعادلانه را از جامعه به مخاطب نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سینما به‌عنوان یک نهاد اجتماعی باعث کلیشه‌سازی و طبیعی‌سازی می‌شود، بیان کرد: نتیجه توسعه سینماها، فرهنگ‌سازی در جامعه است. همچنین ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی تاثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

او با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد هنرمندان در همه رشته‌های هنری روند رو به توسعه‌ای را داشته باشند، افزود: شکست انحصار در همه حوزه‌ها در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد سینما کیو در خرم‌آباد، گفت: این سینما با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است. ظرفیت سینما کیو ۳۸۰ صندلی است و از به‌روزترین تجهیزات سمعی و بصری در این سینما استفاده شده است.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

با استفاده از طنز و مرورگرهای زبانی، داستان‌هایی را می‌سازم که عقل و همچنین قلب شما را به لرزه درمی‌آورد.