فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

لیدا در فیلم حکم تجدید نظر

دانلود فیلم حکم تجدید نظر + (تاریخ اکران، بازیگران، خلاصه داستان)

نام فیلم:حکم تجدید نظر (Hokme Tajdid Nazar)

ژانراجتماعی, جنایی, خانوادگی, درام

سال انتشار1400

زبان فیلمفارسی

کشور سازندهایران

کارگردانمحمد امین کریم پور

تهيه کنندهرضا کریمی

نويسندهرضا کریمی، حسین سلیمانی

خلاصه داستانآرش به اتهام قتل نامزدش لیدا در زندان بسر می‌برد و در انتظار دادگاه است. او برای مادرش فرشته قسم می‌خورد که بی‌گناه است، فرشته به کمک وکیل آرش و یکی از دوستانش بهروز ساجدی، بدنبال جمع آوری مدارک و شواهدی برای اثبات بیگناهی پسرش است.

فیلم حکم تجدید نظر (Hokme Tajdid Nazar Movie) به انگلیسی The Revision فیلم ایرانی به کارگردانی محمد امین کریم پور و تهیه کنندگی رضا کریمی محصول سال 1400 کشور ایران است، که در درامی جنایی دنبال میشود. فیلمنامه فیلم سینمایی حکم تجدید نظر به قلم رضا کریمی و حسین سلیمانی به رشته تحریر درآمده است. از آکتورهای آن می‌توان به ترکیبی از نقش پردازهای سینمایی و تلویزیونی از جمله آرش عدل پرور (آرش AP)، احسان امانی، زیبا کرمعلی، ژاله صامتی، شاهرخ فروتنیان، فرید سجادی حسینی، گیتی قاسمی، مجید یلان، همایون ارشادی و … اشاره کرد که در این فیلم هنرنمایی کرده اند. برای تماشای آنلاین و دانلود فیلم حکم تجدید نظر و مطالعه حواشی این فیلم درام ایرانی در ادامه همراه هت فیلم باشید.

دانلود فیلم کمدی Hokme Tajdid Nazar Movie ⭐ به کارگردانی محمد امین کریم پور با بازی آرش AP و زیبا کرمعلی + زمان اکران در سایت هت فیلم

اسامی بازیگران “فیلم سینمایی حکم تجدید نظر” به همراه نقش آنها

هنرمندان و چهره ‌های شناخته شده ای در فیلم سینمایی حکم تجدید نظر به ایفای نقش پرداخته اند، بازیگرانی که هر کدام پیش‌ از این تجربه حضور در تئاتر، سینما و تلویزیون ایران را داشتند و بعضاً هم در صنف بازیگری آثارشان جزو پرمخاطب‌ها بوده است. آرش AP، زیبا کرمعلی و ژاله صامتی ایفاگر نقش های اصلی فیلم حکم تجدید نظر هستند.

داستان و موضوع فیلم حکم تجدید نظر

ژانر تازه ‌ترین اثر محمد امین کریم پور به گفته خودش از داستانی جنجالی برخوردار است؛ محوریت کلی داستان «فیلم حکم تجدید نظر» درباره موضوع قتل و اجرای حکم قصاص است. فیلم سینمایی حکم تجدید نظر روایت زندگی جوانی آرش با بازی (آرش عدل‌پرور Arash A. P) است که به اتهام قتل نامزدش لیدا با بازی (زیبا کرمعلی) در زندان بسر می‌برد و در انتظار دادگاه است. او برای مادرش فرشته با بازی (ژاله صامتی) قسم می‌خورد که بی‌گناه است، فرشته به کمک وکیل آرش و یکی از دوستانش بهروز ساجدی، بدنبال جمع آوری مدارک و شواهدی برای اثبات بیگناهی پسرش است

حکم تجدید نظر تلاشی ناکام برای بیرون‌کشیدن مسیری تازه از دل الگویی تکراری است. اولین فیلمِ بلندِ سینمایی محمدامین کریم‌پور با موقعیتی شروع می‌شود که – از فرط تکرار در فیلم‌های یک دهه اخیر سینمای ایران – به‌سرعت کلیشه‌های فراوانی را به ذهن متبادر می‌کند.

شخصیت اصلی فیلم، زنی (با بازی ژاله صامتی) است که فرزندش آرش (با بازی آرش عدل‌پرور) به اتهام قتلِ معشوقه‌اش لیدا در زندان و در آستانه اعدام است. مادر که از بی‌گناه بودنِ فرزندش مطمئن است، سعی می‌کند شرایط را با کمک تعدادی از اطرافیانش تغییر دهد اما به‌تدریج به حقایقی پی می‌برد که از دید او مخفی مانده بودند. حسین سلیمانی (نویسنده طرح اولیه) و رضا کریمی (نویسنده فیلمنامه حکم تجدید نظر) سعی کرده‌اند به جنبه‌هایی از این موقعیت تکراری اولیه بپردازند که تاکنون کمتر در سینمای ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند. با این وجود حکم تجدید نظر – در درجه اول – از چیزی ضربه می‌خورد که می‌توان آن را «نبود قطب‌نما» نامید: سرگردان بودن میان موضوعات، مضامین و شخصیت‌های مختلف و عدم پرداخت مناسب آن‌ها.

فیلم حکم تجدید نظر فیلمی است که به‌شدت به ایده پایانی‌اش وابسته است و بنابراین باید تمام اجزاء فیلم پیرامون این هسته مرکزی چیده شوند. خود کریم‌پور هم به این اشاره کرده که از ابتدا پایان‌بندی را در ذهن داشتند و قصه را از آخر به اول شکل داده‌اند. اما خودِ فیلم چنین مسیری را نشان نمی‌دهد چراکه در این‌صورت، زواید ذکرشده باید از روند پیشرفت فیلم حذف یا لااقل به این مسیر مرکزی مرتبط می‌شدند.

دانلود فیلم ایرانی حکم تجدید نظر هم اکنون در سایت هت فیلم

از خلاصه داستانِ فیلم چنین برمی‌آید که محوریت کار با شناخت تازه‌ای است که شخصیت اصلی در طول فیلم نسبت به محیط اطراف پیدا می‌کند. اما مسیر رسیدن به این بازشناختْ قربانی سردرگم‌بودنِ فیلمنامه و پرداختن به موقعیت‌های دیگری شده که، هرچند در مواردی بالقوه جذاب هستند اما در عمل، دست‌اندازهایی را در مسیر پیشرفت خط اصلی ایجاد می‌کنند.

سازندگانِ فیلم سعی کرده‌اند از دل موقعیت بارها تکرارشده تلاش خانواده متهم به جلب رضایت خانواده مقتول، لحظاتی بدیع (در مقیاس سینمای ایران) بیرون بکشند: از موقعیتی که در آن جایگاه شخصیت‌ها واژگون شده و خانواده قربانی محتاج خانواده متهم می‌شود گرفته تا نتیجه‌گیری کار که قرار است متّکی بر یک ایده غافلگیرکننده باشد. با وجود این، پریدن مداوم فیلم از این شاخه به آن شاخه باعث می‌شود تا این ایده‌ها به سرانجام مناسبی نرسند.

حکم تجدید نظر، بیشتر مجموعه‌ای از ایده‌ها و خرده‌داستان‌های پراکنده‌ای است که –در مواردی– تنها عامل پیوندشان حضور شخصیت‌های تکراری است. به همین خاطر است که این خرده‌داستان‌ها، به‌جای کمک به حرکت پیش‌رونده خط اصلی (بازشناختِ شخصیت محوری) انگار به‌شکلی مستقل راه خود را می‌روند. ماجرای پیوند عضو و گره‌خوردن دوباره سرنوشت خانواده‌های آرش و لیدا به یکدیگر یکی از این موارد است. این پیوند، هم مبتنی بر عنصر تصادف است و هم نقشی در تحول شخصیت اصلی ایفا نمی‌کند.

این آشفتگی را در حضور برخی از شخصیت‌های – ظاهراً – کلیدی هم مشاهده می‌کنیم. به‌عنوان مثال، در اوایل فیلم تأکید زیادی روی شخصیت پدر آرش می‌شود. اما از میانه‌های فیلم شخصیت او عملاً به حاشیه می‌رود. دایی لیدا هم چنین شخصیتی است. او هم از جایی به بعد عملاً از مسیر حرکت فیلم حذف می‌شود و مشخص نیست حضور نسبتاً پررنگ او تا آن زمان چه کارکردی داشته است.

سازندگان حکم تجدید نظر نتوانسته‌اند از حضور این شخصیت‌ها به‌نفع پررنگ‌کردن خط اصلی و کمک به باورپذیر شدنِ نحوه تحول شخصیت محوری استفاده کنند. به همین دلیل، از جایی به بعد به‌نظر می‌رسد که حضور آن‌ها بیشتر به‌درد افزایش زمان فیلم می‌خورده تا ساخت یک داستانِ منسجم و دارای زیرشاخه‌های متناسب و تأثیرگذار.

به‌علت وجود این وصله‌های ناجور و منحرف‌شدن چندباره داستان، خط اصلی هم پیچیده و تأثیرگذار از کار درنیامده است. شخصیت محوری داستان، تحول اصلی را به‌سرعت از سر می‌گذراند و به تصمیم نهایی می‌رسد: تصمیمی که به‌جای شوکه و غافلگیرکردنِ تماشاگر، سؤالات بی‌پایانی را در ذهن او ایجاد می‌کند. اولین سؤال در مورد درک و شعور خود شخصیت است. چگونه است که این همه اتفاق پیرامون شخصیت رخ داده و او متوجه هیچ‌کدام نشده و –در مهم‌ترین موارد– به افرادی اعتماد می‌کند که مشخص می‌شود اصلاً آدم‌های قابل‌اعتمادی نیستند؟

حکم تجدید نظر فیلمی است که به‌شدت به ایده پایانی‌اش وابسته است و بنابراین باید تمام اجزاء فیلم پیرامون این هسته مرکزی چیده شوند. خود کریم‌پور هم به این اشاره کرده که از ابتدا پایان‌بندی را در ذهن داشتند و قصه را از آخر به اول شکل داده‌اند. اما خودِ فیلم چنین مسیری را نشان نمی‌دهد چراکه در این‌صورت، زواید ذکرشده باید از روند پیشرفت فیلم حذف یا لااقل به این مسیر مرکزی مرتبط می‌شدند.

حتی در مواردی هم که خرده‌داستان‌هایی مرتبط با خط اصلی در فیلم وجود دارد، شکل انتقال اطلاعات فرصتِ کمک به پیشرفت خط اصلی را از بین می‌برد. به‌عنوان مثال، جایی در میانه‌های فیلم، تماشاگر – به‌شکلی گنگ – اطلاعاتی در مورد آرش به‌دست می‌آورد که با تصویرِ ساخته‌شده از او تا آن لحظه در تعارض است. این، یکی از بزنگاه‌هایی است که می‌تواند تأثیری اساسی روی تحول شخصیت اصلی بگذارد.

اما نکته این است که مادر در این لحظه متوجه هیچ چیزی نمی‌شود. در واقع روایت در این‌جا مادر را رها کرده و به‌سراغ افشای اطلاعاتی می‌رود که به‌تنهایی (در این فیلمِ خاص و با توجه به محور داستانیِ ذکرشده) ارزش دراماتیک چندانی ندارند بلکه شکل تأثیرگذاری‌شان بر شخصیت مادر است که از اهمیت برخوردار است. اما اشتباه استراتژیک سازندگان در نحوه انتقال اطلاعات باعثِ ازدست رفتنِ این فرصت می‌شود.

فیلم حکم تجدید نظر از نظر اجرایی هم با یک اثر شاخص فاصله دارد. بازیگران فیلم، به‌جز ژاله صامتی که – مثل همیشه – گلیم خود را از آب بیرون کشیده، از پس نقش‌هایشان برنیامده‌اند. همایون ارشادی – که جنس عموماً یکنواخت بازی‌اش او را برای ایفای نقش طیف ویژه‌ای از شخصیت‌ها به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند – اصلاً انتخاب درستی برای شخصیت بالقوه پیچیده‌ای چون بهروز نیست و بازیگران توانایی چون فرید سجادی حسینی و احسان امانی هم به‌علت در حاشیه ماندن شخصیت‌هایشان فرصت چندانی برای عرض اندام پیدا نمی‌کنند و چیزی بیش از دو تیپِ تکراری از آن‌ها نمی‌بینیم.

فیلم همچنین از مشکلی رنج می‌برد که وجودش در ساخته‌های فیلمسازان تازه‌کار غیرمنتظره نیست: افراط در استفاده از تمهیدات تصویری. حکم تجدید نظر را از نظر شکل استفاده از رنگ‌های سرد و خنثی برای خلق فضایی دل‌مرده می‌توان فیلم حساب‌شده و موفقی دانست. اما از همان ابتدا با انبوهی از لحظاتی روبه‌رو هستیم که با تکان‌های شدید دوربین و قاب‌های کج گرفته شده‌اند؛

 تمهیدهایی که به‌وضوح قرار است تنش، التهاب و بی‌تعادلی زندگیِ شخصیت‌های اصلی را بازتاب دهد اما استفاده افراطی از آن‌ها باعث کاهش تأثیرگذاری‌شان شده است. البته این ذوق‌زدگی در طول فیلم به‌تدریج کمتر می‌شود و در لحظاتی، رگه‌هایی از هوشمندی را هم در اجرای کریم‌پور می‌بینیم. به‌عنوان نمونه می‌توان به جایی اشاره کرد که دو شخصیت در شرکت در حال حرف زدن هستند و تصویر آن‌ها روی شیشه‌های اطراف منعکس می‌شود به‌شکلی که با تصویری چندگانه از آن‌ها مواجه می‌شویم:

تمهید تصویری حساب‌شده‌ای برای نمایش دوروییِ شخصیتی که محور این سکانس است (ایده انعکاس تصاویر شخصیت‌های دورو در شیشه، بیش از یک بار در این فیلم دیده می‌شود). اما این رگه‌ها برای خلق یک فیلم خوب کافی نیست. همچنین در مواردی به‌نظر می‌رسد که نگاه توریستی بر فیلم حاکم است. به‌عنوان نمونه می‌توان به سکانس حضور بهروز در یافت‌آباد با آن نماهای پرتکرار از آدم‌های قدکوتاه، آدم‌های بدون دست، و  موتورسوارانی در حال تک‌چرخ‌زدن اشاره کرد. نمایش این چند تصویرِ توریستی و تک‌بُعدی از سبک زندگی در محله‌ای در جنوب شهر تهران، علاوه بر این‌که باز هم به خط اصلی ارتباطی ندارد، اغراق‌شده و – حتی شاید بتوان گفت – ناشی از نوعی ذوق‌زدگی به‌نظر می‌رسد.

کریم‌پور سعی کرده تا در اولین ساخته بلند سینمایی‌اش تصویری پیشینِ خود –به‌عنوان یک فعال طنّازِ شبکه‌های اجتماعی– را بشکند و در لحظاتی از فیلم، جرقه‌هایی از استعداد را هم از خود نشان می‌دهد اما اگر می‌خواهد در آینده فیلم‌های خوبی بسازد باید هم از فیلمنامه‌های کارشده‌تر و دقیق‌تری استفاده کند و هم از ذوق‌زدگی و افراط بپرهیزد. حکم تجدید نظر خالی از لحظات اثرگذار نیست اما فاصله زیادی با یک فیلم خوب دارد.

اکران فیلم حکم تجدید نظر

فیلم سینمایی حکم تجدید نظر ساخته محمدامین کریم پور در تاریخ 23 آبان 1400 اکران شد. پس از اعلام زمان اکران فیلم حکم تجدید نظر، این فیلم در پردیس سینمای کوروش به نمایش درآمد. اما حواشی بسیار آن هنگام اکران، از جمله آسیب دیدن چندین هوادار بازیگر اصلی فیلم، باعث شد تا اکران آن با مشکل مواجه شود.

این موضوع باعث شد این فیلم به تهیه‌کنندگی رضا کریمی قبل از زمان مقرر به صورت آنلاین منتشر شود. به همین دلیل شورای صنفی نمایش، با اخطاری اعلام کرد اکران آنلاین این فیلم سینمایی بدون مجوز صورت گرفته است. همه این حوادث دست به دست هم دادند تا فیلم ایرانی حکم تجدید نظر به فروش بالایی دست پیدا نکند.

به نقل از خبرگزاری برنا محمدامین کریم‌پور کارگردان فیلم، در این خصوص عنوان کرد:

از میزان اسقبال مردم از فیلم حکم تجدیدنظر راضی نیستم. تصورم این بود که مردم از این فیلم استقبال بیشتری داشته باشند. می‌توانم دلیل آن را میل جامعه به شادی و خندیدن بدانم. بیشتر مردم جامعه دوست دارند فیلم‌های کمدی ببینند. دلیل آن هم وجود مشکلات اقتصادی بسیار زیادی است که درگیر این معضلات هستند.

داستان فیلم حکم تجدید نظر

فیلم حکم تجدیدنظر به کارگردانی محمدامین کریم‌پور و تهیه‌کنندگی رضا کریمی یک اثر درام اجتماعی است. رضا کریمی علاوه‌بر تهیه‌کنندگی، نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی را برعهده داشت. او حکم تجدید نظر را بر اساس طرحی از حسین سلیمانی نوشت.

فیلم ایرانی حکم تجدید نظر داستان زندگی پسری به نام آرش را روایت می‌کند که ناخواسته منجر به قتل نامزدش شده است. او به اتهام قتل لیدا نامزدش زندانی شده و محکوم به اعدام است. اما ادعا می‌کند گناهکار نیست و نزد مادرش قسمی مبنی بر بی‌گناهیش می‌خورد. این موضوع باعث می‌شود، مادرش به همراه چند نفر دیگر تلاش کنند تا برای اثبات بی‌گناهی آرش مدارک لازم جمع‌آوری شود.

در خلاصه داستان این فیلم جنایی که به طور رسمی منتشر شده، آمده است که:

حکم تجدید نظر همیشه برای دادگاه نیست. گاهی برای پذیرش واقعیت و تجدید نظر در عقاید و باورهای انسان سخت‌تر از حکم قصاص است.

در فیلم حکم تجدیدنظر شاهد مطرح شدن موضوعاتی همچون اهدای عضو، قمار و سایت‌های شرط‌بندی هستیم. حکم تجدید نظر در کنار روایت قصه‌ای درام، توانست به خوبی موضوع قمار و سایت‌های شرط‌بندی را پوشش بدهد. هرچند از یک جایی به بعد موضوع اصلی فیلم به این حوادث تغییر کرد اما روایت داستان، روایتی قابل قبول بود.

معرفی کارگردان و بازیگران فیلم حکم تجدید نظر

فیلم سینمایی ایرانی حکم تجدید نظر به کارگردانی محمدامین کریم‌پور به تازگی اکران آنلاین را تجربه کرده است. این فیلم با تعدادی از بازیگران شناخته شده سینما جلوی دوربین رفت. جالب است بدانید که حضور یک خواننده معروف ایرانی در حکم تجدید نظر حواشی زیادی در برداشت. «ژاله صامتی»، «همایون ارشادی»، «زیبا کرمعلی»، «شاهرخ فروتنیان» و «آرش عدل پرور» از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در ادامه مروری بر کارگردان فیلم و بازیگران اصلی آن خواهیم داشت.

محمدامین کریم‌پور؛ کارگردان فیلم حکم تجدیدنظر

 سن: 28 سال

  • آثار مطرح: سازنده ویدیوهای طنز در فضای مجازی

«محمدامین کریم‌پور» کارگردان حکم تجدید نظر اولین ساخت فیلم بلند را با این اثر تجربه کرد. او از چهره‌های شناخته شده فضای مجازی است. با ساخت ویدیوهای طنز توانست در آن فضا به شهرت خوبی برسد. در حال حاضر تعداد دنبال کننده‌های او در اینستاگرام بسیار زیادند و این موضوع باعث درآمدزایی آقای کارگردان شده است.

هنگامی که خبر ساخت فیلم سینمایی او منتشر شد، عده زیادی با آن کار مخالف بودند. آن‌ها می‌گفتند او تجربه کارگردانی ندارد و نمی‌تواند اثر فاخری بسازد. محمدامین کریم‌پور در سال 1396 نمایش طنزی را بر روی صحنه تئاتر اجرا و کارگردانی کرد. این اجرا بسیار موفق بود و توانست به فروشی حدود 500 میلیون دست پیدا کند.

ژاله صامتی؛ بازیگر فیلم سینمایی حکم تجدیدنظر

  • سن: 49 سال
  • آثار مطرح: آژانس دوستی، این زمینی‌ها، زیرخاکی، گیلانه، رفیق بد، نیش زنبور، ضد گلوله، ، تگزاس2، پسرکشی،

«ژاله صامتی» از بازیگران زن مطرح کشورمان است که او را بیشتر با آثار کمدی می‌شناسیم. با این حال نمی‌توان حضور او را در فیلم و سریال‌های درام اجتماعی نادیده گرفت. ژاله صامتی دانش‌آموخته رشته تئاتر است و فعالیت هنری خود را با فیلم «دت یعنی دختر» ساخته ابوالفضل جلیلی شروع کرد. بازیگر نقش پریچهر در 1 و 2 که زوج هنری فوق‌العاده‌ای را با ساختند، اکنون یکی از شخصیت‌های اصلی در حکم تجدید نظر است. شنیده‌ها حاکی از آنند که خانم صامتی در حال حاضر مشغول در سریال زیرخاکی 3 هستند، که قرار است در نوروز 1401 پخش شود.

همایون ارشادی، بازیگر حکم تجدید نظر

  • سن: 74 سال
  • آثار مطرح: تا ثریا، آسپرین، دل‌دار، مانکن، طعم گیلاس، واکنش پنجم، رویای خیس، یک عاشقانه ساده، نارنجی‌پوش، ایتالیا ایتالیا

«همایون ارشادی» بازیگر سرشناس و پیشکسوت کشورمان است که در آبادان متولد شد. او پس از گرفتن دیپلم حدود 11 سال در ایتالیا زندگی کرد. فیلم «طعم گیلاس» اولین اثر هنری او بود که باعث شهرتش شد. سپس با بازی در فیلم «درخت گلابی» ساخته موفقیت‌های زیادی کسب کرد. همایون ارشادی تجربه حضور در فیلم‌های بین المللی فراوانی را دارد. او تا کنون توانسته با کارگردانان مطرح خارجی همچون آلخاندرو آمنابار، کاترین بیگلو و آنتون کوربن همکاری داشته باشد.

زیبا کرمعلی؛ بازیگر فیلم حکم تجدیدنظر

  • سن: 25 سال
  • آثار مطرح: لاتاری، دینامیت

«زیبا کرمعلی» از بازیگران جوان و تازه‌کار کشورمان است. او در کرج متولد شده و فارغ‌التحصیل رشته سینماست. زیبا کرمعلی در دبیرستان ابتدا رشته ریاضی فیزیک می‌خواند. اما به ناگهان تصمیم گرفت تغییر رشته بدهد و در هنرستان مشغول به تحصیل شد. این علاقه او به هنر باعث شد تا او رتبه 8 کنکور سراسری را به دست آورد. زیبا کرمعلی به‌طور اتفاقی با محمدحسین مهدویان در جلسه نقد و انتقادات فیلم «ماجرای نیمروز» آشنا شد. پس از این آشنایی محمدحسین مهدویان از او برای بازی در فیلم «لاتاری» دعوت کرد.

شاهرخ فروتنیان؛ بازیگر فیلم سینمایی حکم تجدید نظر

  • سن: 65 سال
  • آثار مطرح: مارمولک، گیلانه، کافه ستاره، باغ‌های کندلوس، چهارشنبه 19 اردیبهشت، ، ، آنجا همان ساعت

«شاهرخ فروتنیان» بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان است که فعالیت هنری خود را با طراحی صحنه آغاز کرد. او علاوه‌بر بازیگری در نقاشی هم مهارت دارد. نقاشی را از «آیدین آغداشلو» آموخت و حدود 10 سال مدرس نقاشی بود. مرحوم علی حاتمی او را به سینما معرفی کرد که در ابتدای کار طراحی لباس و صحنه فیلم «تختی» را انجام داد. فیلم سینمایی «شراره» محصول سال 1373 اولین حضور او در سینما بود. شاهرخ فروتنیان همسر «افسانه چهره‌آزاد» از بازیگران موفق و مطرح زن کشورمان است.

آرش عدل‌پرور، بازیگر فیلم ایرانی حکم تجدید نظر

  • سن: 31 سال
  • قطعات مطرح: زنگ صدات، تو که نیستی پیشم، گلی، به همه بگو، شاه بیت، آروم قدم بزن، صد ریشتری، دریا، نمی‌رم، منتظر نباش

«آرش عدل‌پرور» از خوانندگان شناخته شده کشورمان است که به همراه برادرش مسیح، گروه موسیقی به نام مسیح و آرش «ای پی» راه‌اندازی کردند. این گروه در ابتدا قطعاتی را به صورت رایگان منتشر می‌کرد اما پس از گذشت چند سال، با گرفتن مجوزهای لازم توانست آلبوم منتشر کند. آرش عدل‌پرور اولین بازی خود را در سینما با فیلم ایرانی حکم تجدیدنظر تجربه کرد. انتخاب او به عنوان بازیگر اصلی این فیلم با سروصدای زیادی همراه بود. اما در نهایت محمدامین کریم پور کارگردان فیلم، از انتخاب و حضور او رضایت کامل داشت. گروه موسیقی آرش و مسیح (ای پی) خواندن آهنگ فیلم حکم تجدید نظر را در تیتراژ و بخش میانی فیلم برعهده داشتند.

سایر بازیگران فیلم سینمایی حکم تجدیدنظر عبارتند از:

  • فرید سجادی‌حسینی
  • گیتی قاسمی
  • احسان امانی
  • مجید یلان

عوامل فیلم سینمایی حکم تجدید نظر

این فیلم محصول سال 1399 است. اما تاریخ پخش فیلم حکم تجدید نظر به آبان ماه 1400 رسید. این فیلم با تلاش عوامل پشت صحنه زیادی در روزهای کرونایی مشغول کار بود. لیست عوامل فیلم حکم تجدیدنظر را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • کارگردان: محمدامین کریم‌پور
  • تهیهکننده و نویسنده: رضا کریمی
  • مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری
  • تدوین: بهران دهقانی
  • طراح صحنه، لباس و گریم: علی عابدینی
  • صدابردار: جواد مقدس
  • مدیر تولید: محمود اتحادی
  • مدیر برنامهریزی: آرش سجادی
  • مشاور پروژه: آزیتا موگویی
  • عکاس: حبیب مجیدی

جلسه بررسی و نقد فیلم حکم تجدید نظر

فیلم سینمایی حکم تجدید نظر به کارگردانی محمدامین کریم‌پور و تهیه‌کنندگی رضا کریمی در تاریخ 23 آبان ماه 1400 اکران شد. عوامل این فیلم روز 21 آذر ماه در فرهنگسرای ارسباران جلسه نقد و بررسی برگزار کردند. در ادامه موضوعات مطرح شده در این جلسه را به نقل از قدس آنلاین می‌خوانید:

نظر کوروش جاهد، منتقد سینما در خصوص فیلم حکم تجدیدنظر:

وقتی این فیلم را می‌دیدم ابتدا تصورم بر آن بود که قرار است یک فیلم تلخ در مورد مشکلات و معضلات جامعه را مشاهده کنم. مشکلاتی که همیشه در صفحه اول روزنامه می‌بینیم و هیچ‌وقت نگاهشان از این مسئله فراتر نمی‌رود. اما وقتی کمی از پخش فیلم سینمایی حکم تجدید نظر گذشت، متوجه شدم فیلمساز نگاهی متفاوت و دغدغه‌مند دارد. این نگاه کاملا در فیلم حس می‌شد.

محمدامین کریم‌پور کارگردان فیلم در ادامه این نشست عنوان کرد:

عده زیادی مرا به خاطر انتخاب آرش عدل‌پرور برای بازی در نقش اول فیلم سرزنش کردند. من دلم می‌خواست یک بازیگر شناخته شده این نقش را بازی کند. وقتی مخالفت منتقدین را دیدم از انتخاب آرش عدل‌پرور مطمئن‌تر شدم. من و آرش از قبل با هم ارتباط دوستانه داشتیم. به نظر من او به خوبی از پس نقش برآمده است.

نظر رضا کریمی تهیه‌کننده فیلم حکم تجدیدنظر:

رضا کریمی تهیه‌کننده فیلم در خصوص سکوت منتقدین اظهار تعجب کرد. او معتقد بود بسیاری از منتقدین بعد از تماشای فیلم، نظرشان مثبت بود. اما شاید در شرایطی نبودن که بتوانند از حکم تجدید نظر دفاع کنند. به همین دلیل سکوت کرده و یا حتی بعضی از افراد نظرات مغرضانه مطرح کردند.

لینک دانلود فیلم ترسناک