اقتصادیکسب و کار ایرانی

ارزهای دیجیتال مقرون به صرفه

آیا به سرمایه‌گذاری در کریپتو علاقه دارید، ولی نگران قیمت بالای بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال شناخته‌شده هستید؟ خوشبختانه، به غیر از این دو که ارزهای دیجیتال گران‌قیمتی هستند، رمز ارزهای پرشمار دیگری هم برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که کاملا دست شما را در انتخاب سبد سرمایه‌گذاری باز گذاشته‌اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌پرسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم و به دنبال ارز دیجیتال برای پول کم هستید، این مقاله را برای آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم از دست ندهید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم؛ ۱۰ ارز مقرون‌به‌صرفه

با توجه به اینکه بیش از ۱۳ هزار ارز دیجیتال وجود دارد، پیدا کردن یک پروژه خوب با پتانسیل بالا که بتواند گزینه مناسبی به عنوان ارز دیجیتال برای پول کم باشد، بسیار دشوار شده است؛ مخصوصا برای سرمایه‌گذاران جدید. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم با معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم، انتخاب را برای شما آسان کنیم. اگر می‌پرسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم، همچنان با ما همراه بمانید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم را در یک لیست ۱۰‌تایی برای شما آماده کرده‌‌ایم:

  1. ریپل (XRP)
  2. کاردانو (ADA)
  3. ترون (TRX)
  4. الگورند (ALGO)
  5. ویچین (VET)
  6. پالیگان (MATIC)
  7. استلار (XLM)
  8. سندباکس (SAND)
  9. وان اینچ نتورک (۱INCH)
  10. گالا (GALA)

۱. ریپل

ویژگی توضیحات
نام ارز ریپل
نماد ارز XRP
سال عرضه ۲۰۱۳
پلتفرم XRP Ledger
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) بیش از ۳۲ میلیارد دلار آمریکا

مشخصات ارز دیجیتال XRP

یکی از بهترین گزینه‌ها برای آن دسته از افرادی محسوب می‌شود که می‌پرسند با سرمایه کم چه ارزی بخریم. این پروژه برای تسهیل معاملات بین‌المللی و انتقال پول طراحی شده و بر بستر پلتفرم XRP Ledger کار می‌کند که یک بلاک چین اختصاصی است. به عبارت دقیق‌تر، Ripple یک پلتفرم تسویه و حواله جهانی همتا به همتا است که به عنوان جایگزینی برای سیستم پرداخت گران قیمت سوئیفت (SWIFT) مطرح شده.

این پلتفرم امکان انتقال و تبادل فوری و فرامرزی انواع ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال را در شبکه خود فراهم می‌کند. با توجه به اینکه یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های رمزنگاری غیرمتمرکز دنیای کریپتو محسوب می‌شود، می‌توان آن را یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم در نظر گرفت. این رمز ارز یکی از پر نوسان‌ترین ارزهای دیجیتال است.

۲. کاردانو

ویژگی توضیحات
نام ارز کاردانو
نماد ارز ADA
سال عرضه ۲۰۱۷
پلتفرم Cardano Blockchain
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) بیش از ۱۷ میلیارد دلار آمریکا

مشخصات ارز دیجیتال ADA

۳. ترون

ویژگی توضیحات
نام ارز ترون
نماد ارز TRX
سال عرضه ۲۰۱۷
پلتفرم Tron Network
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) بیش از ۵ میلیارد دلار آمریکا

مشخصات ارز دیجیتال TRX

در ابتدای راه‌اندازی ترون، این پروژه بر بستر شبکه اتریوم کار می‌کرد. اما سال ۲۰۱۸ با راه‌اندازی بلاک چین اختصاصی خود، به آن مهاجرت کرد. در حال حاضر یک الگوریتمی به نام USDD نیز برای شبکه ترون وجود دارد که تا زمان نگارش این مقاله در آوریل ۲۰۲۴، تعداد توکن‌های در گردش آن به ۷۴۵ میلیون واحد رسیده و در آینده می‌تواند بیشتر هم بشود.

۴. الگوراند

ویژگی توضیحات
نام ارز الگورند
نماد ارز ALGO
سال عرضه ۲۰۱۹
پلتفرم Algorand Blockchain
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) نزدیک به ۳ میلیارد دلار آمریکا

مشخصات ارز دیجیتال ALGO

الگوراند یک پلتفرم بلاک چین نسل سوم محسوب می‌شود که روی امنیت، مقیاس‌پذیری و کارایی تمرکز دارد و یک بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام (PoS) به شمار می‌رود. یکی از اهداف بزرگ پشت این ارز دیجیتال، گسترش و متحول کردن تصور ما از کاربردهای بالقوه ارزهای دیجیتال بوده؛ چیزی که آن را به یک پروژه مناسب به عنوان ارز دیجیتال برای پول کم تبدیل کرده است.

۵. ویچین

ویژگی توضیحات
نام ارز ویچین
نماد ارز VET
سال عرضه ۲۰۱۵
پلتفرم VeChainThor Blockchain
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) نزدیک به ۲ میلیارد دلار آمریکا

مشخصات ارز VET

اگر هنوز می‌‌رسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم، یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های کریپتو به اسم با نماد VET را به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک پلتفرم بلاک چین عمومی برای مدیریت زنجیره تامین و ردیابی محصولات است. درواقع، ویچین یک پروتکل قرارداد هوشمند در سطح سازمانی محسوب می‌شود.

۶. پالیگان

ویژگی توضیحات
نام ارز پالیگان
نماد ارز MATIC
سال عرضه ۲۰۱۷
پلتفرم Matic Network
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار آمریکا

مشخصات ارز MATIC

۷. استلار

ویژگی توضیحات
نام ارز استلار
نماد ارز XLM
سال عرضه ۲۰۱۴
پلتفرم Stellar network
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) بیش از ۱۷ میلیارد دلار آمریکا

مشخصات ارز XLM

یک شبکه بلاک چین منبع‌باز محسوب می‌شود که برای تسهیل معاملات بین‌المللی و انتقال پول طراحی شده و به عنوان یک ارز دیجیتال برای پول کم، گزینه مناسبی است. استلار شبکه پرداخت مختص به خود را دارد و از توکن‌های استلار (XLM) به عنوان واحد پولی در این شبکه استفاده می‌کند.

با اینکه هر کسی می‌تواند از شبکه استلار استفاده کند، اما هدف اصلی از راه‌اندازی آن، اتصال موسسات مالی برای انجام تراکنش‌های بزرگ است. برخلاف شبکه‌های سنتی و سایر شبکه‌های رقیب XLM در حوزه بلاک چین، در شبکه استلار این نوع تراکنش‌ها تقریبا به صورت آنی و با هزینه بسیار کم یا بدون هیچ هزینه‌ای قابل انجام هستند.

۸. سندباکس

ویژگی توضیحات
نام ارز سندباکس
نماد ارز SAND
سال عرضه ۲۰۱۸
پلتفرم Sandbox Blockchain
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) ۵۹۰ میلیون دلار آمریکا

مشخصات ارز SAND

۹. وان اینچ نتورک

ویژگی توضیحات
نام ارز وان اینچ نتورک
نماد ارز ۱INCH
سال عرضه ۲۰۱۹
پلتفرم شبکه اتریوم، پلتفرم ۱INCH
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) ۲۷۳ میلیون دلار آمریکا

مشخصات ارز ۱INCH

یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که به کاربران امکان می‌دهد به طور یکپارچه در DEXهای مختلف معامله انجام دهند تا بهترین نرخ تبدیل توکن را پیدا کنند. وان اینچ نتورک، مزایای متعددی دارد که از این دست می‌توان به یافتن بهترین نرخ تبدیل، کارمزد کم، رابط کاربری آسان و پشتیبانی از DEXهای مختلف اشاره کرد که می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که می‌پرسند با سرمایه کم چه ارزی بخریم.

۱۰. گالا

ویژگی توضیحات
نام ارز گالا
نماد ارز GALA
سال عرضه ۲۰۱۹
پلتفرم شبکه اتریوم، پلتفرم گالا گیمز
ارزش بازار (در آوریل ۲۰۲۴) ۳۲۲ میلیون دلار آمریکا

مشخصات ارز GALA

۷ نکته کلیدی خرید ارز دیجیتال برای پول کم

هنگام خرید ارز دیجیتال برای پول کم باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید که در ادامه هفت مورد از مهم‌ترین آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم:

  1. امنیت را در اولویت قرار دهید. امنیت حساب‌های ارزهای دیجیتال در هر صرافی یا کیف پولی، با کلیدهای عمومی و خصوصی تامین می‌شود. اگر این کلیدها را گم کنید، سرمایه خود را برای همیشه از دست می‌دهید و هیچ فرد یا سازمانی هم وجود ندارد که بتواند دارایی شما را بازیابی کند. بنابراین، به امنیت محل نگهداری سرمایه خود توجه کنید.
  2. برای محافظت از ارزهای دیجیتال خود، از کیف پول سرد یا همان سخت‌افزاری استفاده کنید. به این روش، ذخیره‌سازی سرد هم گفته ی‌شود که به معنای خارج کردن کیف پول ارز دیجیتال از حالت آنلاین و نگهداری آن روی یک دستگاه فیزیکی است. وقتی کیف پول آفلاین باشد، امکان هک شدن آن هم وجود ندارد.
  3. به امنیت گوشی موبایل و کامپیوتر خود توجه کنید. اگر هکرها یا سارقین مجازی به دستگاه شما دسترسی پیدا کنند، ارزهای دیجیتال خود را از دست خواهید داد. برای افزایش امنیت حساب‌هایی که روی گوشی موبایل یا کامپیوتر خود دارید، احراز هویت دو عاملی را فعال کنید، از آنتی‌ویروس‌های امن استفاده کنید و به شبکه‌های Wi-Fi نامطمئن متصل نشود.
  4. بدانید که چه چیزی می‌خرید. در دنیای کریپتو، احتمال اینکه گرفتار جو شوید و هر چیزی که بقیه می‌خرند را شما هم بخرید، بسیار زیاد است. قبل از اینکه دنباله‌روی بقیه باشید و سرمایه‌گذاری بزرگی انجام دهید، بدانید چه چیزی می‌خرید و این ارز دیجیتال چه جایگاهی در سبد سرمایه‌گذاری شما پیدا می‌کند.
  5. تنوع ایجاد کنید. با انجام این کار، اگر قیمت یکی از ارزهای شما نزولی شود، تاثیر کلی آن بر سبد سرمایه‌گذاری شما به حداقل می‌رسد و ضرر کم‌تری می‌کنید. به عبارتی، توزیع سرمایه‌گذاری در چندین ارز دیجیتال مختلف، ریسک شما را کاهش می‌دهد و فرصت‌های کسب سود را نیز افزایش می‌دهد.
  6. حتما از حد ضرر استفاده کنید. در بازار ارز دیجیتال، احتمال اینکه قیمت ارزها در مدت زمان کوتاهی نوسانات بسیار شدیدی پیدا کند، زیاد است. برای محافظت از سرمایه خود در برابر ضررهای سنگین ناشی از این نوسانات شدید، باید از حد ضرر (Stop loss) استفاده کنید. با این کار، وقتی آفلاین یا از حساب خود دور هستید هم از ضرر سنگین جلوگیری خواهید کرد.
  7. قیمت کم ارزهای دیجیتال به معنی ارزشمند بودن آن‌ها نیست. اگرچه به نظر می‌رسد ارزهای ارزان سود بیشتری دارند، اما دنیای کریپتو اصلا به این شکل کار نمی‌کند. قیمت ارزهای دیجیتال به عوامل بسیار زیادی از جمله عوامل بنیادی و تکنیکی بستگی دارد که مبحث بسیار گسترده‌ای است. به طور کلی، سودآوری ارزها هیچ ارتباطی به قیمت آن‌ها ندارد و به این معنی نیست که هر چه ارزان‌تر باشند سود بیشتری دارند.

جمع‌بندی

در این مطلب پالیگان، ریپل، ویچین، استلار و تعدادی از پروژه‌های دیگر بازار کریپتو را به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم معرفی کردیم. سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها برای افرادی که به دنبال خرید ارز دیجیتال برای پول کم هستند، بسیار مناسب است.

اگر می‌پرسید با سرمایه کم چه ارزی بخریم، باید بگوییم تمامی پروژه‌های معرفی شده در این مقاله برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند؛ به شرطی که به امنیت پروژه‌ها توجه کنید، دارایی‌های خود را در یک کیف پول سرد نگه دارید و حد ضرر را در معاملات خود رعایت کنید.

نام ارز نماد ارز سال عرضه ارزش بازار
ریپل XRP ۲۰۱۳ ۳۲ میلیارد دلار
کاردانو ADA ۲۰۱۷ ۱۷ میلیارد دلار
ترون TRX ۲۰۱۷ ۵ میلیارد دلار
الگورند ALGO ۲۰۱۹ ۳ میلیارد دلار
ویچین VET ۲۰۱۵ ۲ میلیارد دلار
پالیگان MATIC ۲۰۱۷ ۱۰ میلیارد دلار
استلار XLM ۲۰۱۴ ۱۷ میلیارد دلار
سندباکس SAND ۲۰۱۸ ۵۹۰ میلیون دلار
وان اینچ ۱INCH ۲۰۱۹ ۲۷۳ میلیون دلار
گالا GALA ۲۰۱۹ ۳۲۲ میلیون دلار