اقتصادیکسب و کار ایرانی

انواع چراغهای سقفی

خرید زیباترین مدل‌های چراغ سقفی

نورپردازی درست منازل و ادارات یکی از مهم‌ترین اصولی است که باید همواره رعایت شود. نورپردازی مناسب می‌تواند فضا را بزرگتر از آنچه هست نمایش دهد و دکوراسیون و اشیاء تزئینی زیبا را بیشتر نمایان کند. در این میان ابزارهای نورپردازی بسیار متفاوت‌اند که شامل لوستر، چراغ دیواری و سقفی، لامپ‌های آویز، آباژور و… می‌شوند. از میان این وسایل، چراغ‌های سقفی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند، چراکه می‌توانند بدون مزاحمت و ایجاد سایه، نورپردازی را در سطح محیط به شکلی بسیار مناسب امکان پذیر کنند.

خرید چراغ سقفی باید باتوجه به ویژگی‌های محیط و بودجه باشد. این چراغ‌های در مدلهای مختلف روکار، توکار و آویز تولید می‌شوند. همچنین داخل چراغ‌ها ممکن است ال ای دی یا سرپیچ باشد. چراغ سقفی ال ای دی یک گزینه مدرن و مناسب برای نورپردازی مدرن است. همچنین در خرید انواع چراغ سقفی باید به سبک دکوراسیون (مدرن و کلاسیک) توجه شود. در این صفحه از فروشگاه لاینکس، لیست قیمت انواع چراغ سقفی را مشاهده می‌کنید و می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه‌تان محصول مورد نظر را خریداری کنید. لیست قیمت محصولات نورپردازی لاینکس به روز است و  به سراسر ایران ارسال می‌شوند.

جهت دریافت خدمات و محصولات چراغ خطی، پروفیل لاین نوری، استریپ لایت و منبع تغذیه سوئیچینگ و…. با شماره 09125154531 در ارتباط باشید.

قیمت چراغ سقفی

قیمت چراغ سقفی در بازه گسترده‌ای تغییر می‌کند و به عوامل متعددی بستگی دارد. لیست قیمت روز انواع چراغ‌های سقفی از برندهای معتبر ایرانی و خارجی را در این صفحه از فروشگاه اینترنتی آرتا الکتریک می‌توانید مشاهده کنید و محصول مورد نظر را به صورت آنلاین خریداری کنید. ابعاد، توان، جنس بدنه، گارانتی، نوع نصب (توکار، روکار و آویز)، رنگ چراغ، شکل (مربع، مستطیل، گرد، خطی و طرح دار)، رنگ نور، درجه حفاظت از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت هستند.

نکات مهم در خرید چراغ سقفی

انتخاب چراغ مناسب می‌تواند به زیبایی و روشنایی دکوراسیون شما کمک کند. در هنگام خرید چراغ سقفی، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

1- نوع نصب

  • چراغ‌های سقفی توکار: این نوع چراغ‌ها داخل سقف نصب می‌شوند و برای سقف‌های بلند مناسب هستند.
  • چراغ‌های سقفی روکار: این نوع چراغ‌ها به سقف وصل می‌شوند و برای سقف‌های کوتاه مناسب هستند.
  • چراغ‌های سقفی آویز: این نوع چراغ‌ها از سقف آویزان می‌شوند و برای فضاهای خاص مانند اپن آشپزخانه یا میز ناهارخوری مناسب هستند.

2- نوع چراغ

  • چراغ‌های سقفی LED: این نوع چراغ‌ها کم‌مصرف و با عمر طولانی هستند.
  • چراغ‌های سقفی SMD: این نوع چراغ‌ها نوردهی قوی و یکنواختی دارند.
  • چراغ‌های سقفی COB: این نوع چراغ‌ها زاویه تابش نور گسترده‌ای دارند.
  • چراغ دارای سرپیچ: در این مدل حباب جدا می‌شود و می‌توانید لامپ مناسب را داخل سرپیچ نصب کنید.

3- توان مصرفی

توان مصرفی چراغ نشان‌دهنده میزان برق مصرفی آن است. هر چه توان مصرفی چراغ بیشتر باشد، نور آن قوی‌تر و برق مصرفی آن بیشتر خواهد بود.

4- ظاهر و طراحی

محصول انتخابی باید با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد. تنوع زیادی در طرح و رنگ چراغ‌های سقفی وجود دارد، بنابراین می‌توانید به راحتی چراغ مناسب با سلیقه خود را پیدا کنید. چراغ گرد، مربعی، مستطیل و مثلث از طرح‌های محبوب هستند.

5- برند محصول

برندهای معتبر معمولاً چراغ‌های سقفی با کیفیت و ضمانت‌دار ارائه می‌کنند. مازی نور، شعاع، گلنور، یکتا افروز، پارس شعاع توس، ای دی سی، ستاره شمال، پارس اروند، فاین الکتریک و افراتاب از برندهای خوب چراغ سقفی هستند.

7- رنگ نور

اگر چراغ ال ای دی خریداری می‌کنید، رنگ نور آن قابل تغییر نیست. بنابراین باید در زمان خرید چراغ سقفی ال ای دی و اس ام دی به رنگ نور توجه کنید. رنگ نور مهتابی و یخی برای فضاهای اداری مناسب است و رنگ نور آفتابی بیشتر برای نورپردازی پذیرایی و مسکونی توصیه می‌شود.

انواع چراغ‌های سقفی

 

1.چراغ توکار و روکار

برای کاربردهای مختلف و متناسب با نیاز مشتری، چراغ‌های سقفی به دو شکل توکار و روکار در بازار وجود دارند. انتخاب هریک از این دو نوع چراغ سقفی برعهده مشتری است و نیاز او برای تناسب شکل چراغ با محیط را می‌‌طلبد. ، عموماً قالبی بزرگتر و با ضخامت بیشتر دارند که روی سقف نصب شده و پوشش آن‌ها تا چندین سانتی‌متر با محل نصب فاصله دارد. از سوی دیگر هیچ‌گونه زائده و کاوری نداشته و تنها درون سقف (بیشتر سقف‌های کامپوزیتی یا آرمسترانگ) قرار می‌گیرند. از دیدگاه جنس لامپ روشنایی استفاده‌شده درون چراغ سقفی هم می‌توان به لامپ‌های مختلفی شامل هالوژنی، LED، SMD، کم‌مصرف فلورسنتی و… اشاره کرد.

 

2.چراغ سقفی با لامپ یا بدون لامپ

چراغ‌های سقفی را می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد و نصب آن‌ها بسیار ساده است. درون چراغ سقفی ممکن است سرپیچ برای وجود داشته باشد که در این صورت می‌توان هر نوع لامپی شامل کم‌مصرف یا را درون آن استفاده کرد. از سوی دیگر، چراغ‌های سقفی یکسره و بدون لامپ قرار دارند که شامل LED یا SMD هستند و نصب و تعویض لامپ در آن‌ها جایی ندارد. در این میان، نوع بدون لامپ آن‌ها بسیار نور یکنواخت و زیبایی را تولید می‌کند و مصرف انرژی بسیار پایین‌تری هم نسبت به نوع دیگر دارد.

3- چراغ سقفی سنسور دار و بدون سنسور

از دیدگاه دیگر، می‌توان چراغ‌های سقفی را به دو نوع بدون سنسور و سنسور دار تقسیم‌بندی کرد. در نوع بدون سنسور، تنها با روشن و خاموش کردن کلید مربوط به روشنایی چراغ می‌توان آن را کنترل کرد. این مدل بیشتر برای خانه‌ها، اتاق‌های خواب، ادارات، سالن‌ها و… استفاده می‌شود. در سوی دیگر، چراغ‌های سقفی سنسور دار قرار دارند که مجهز به حسگر تشخیص تغییر حالت هستند و به محض تغییر در روشنایی محیط یا احساس حرکت درون محیط، روشن می‌شوند. از مدل دوم می‌توان برای راه‌پله یا پارکینگ‌ها نیز استفاده کرد که میزان روشن ماندن آن نیز متفاوت و قابل تنظیم است. در مدل ، مصرف انرژی تا حد زیادی بهینه می‌شود و این مدل را به گزینه خوبی برای کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند.

چراغ‌های سقفی می‌توانند به شکل پنلی هم باشند که کیفیت انتشار نور بسیار بهتری دارند. این مدل‌ها دارای منعکس‌کننده‌های نوری و صفحات روشنایی در خود هستند که باعث می‌شود شدت نور ارسالی تا حد زیادی تغییر کند.

4- چراغ ضد رطوبت

چراغ‌های سقفی ضد آب برای استفاده در مکان‌های مرطوب مانند حمام، آشپزخانه و فضای باز طراحی شده‌اند. آنها دارای درجه‌بندی IP هستند که نشان‌دهنده مقاومت آنها در برابر آب و گرد و غبار است. رتبه IP باید برای محل مورد استفاده شما مناسب باشد. به عنوان مثال، برای استفاده در حمام، به چراغ سقفی با رتبه IP65 یا بالاتر نیاز دارید.

5- چراغ سقفی خطی

نوع دیگری از چراغ‌های سقفی هم وجود دارد که با نام شناخته می‌شوند و برای سالن‌های تجاری و اداری بسیار مناسب هستند. این نوع از چراغ‌ها می‌توانند نور یکنواختی ایجاد کنند که هیچ‌گونه سایه و نقطه تاریکی در آن وجود نداشته باشد و یکی از المان‌های نورپردازی مدرن هستند که زیبایی خاصی به هر سبک دکوراسیونی می‌بخشد. محصولات خطی را به صورت روکار، توکار و آویز می‌توانید نصب کنید. این سبک بهترین انتخاب برای نورپردازی اداری است.

6- چراغ سقفی شیشه ای و کریستالی

چراغ‌های سقفی شیشه‌ای نوعی چراغ سقفی هستند که از شیشه برای پخش نور استفاده می‌کنند. چراغ‌های سقفی شیشه‌ای راهی عالی برای افزودن زیبایی و سبک به هر اتاقی هستند. معمولاً جنس حباب این چراغ‌ها از شیشه یا کریستال است و برای تولید بدنه و قاب از پلاستیک یا فلز استفاده می‌شود. شیشه بعضی از مدل‌ها قابلیت جدا کردن دارد و در این محصولات معمولاً سرپیچ نصب می‌شود و لامپ جداگانه باید خریداری کرد.

چراغ‌های شیشه‌ای می‌توانند نور را به طور یکنواخت در یک اتاق پخش کنند و فضایی روشن و دعوت کننده ایجاد کنند. همچنین چراغ‌های شیشه‌ای برای ایجاد انواع جلوه‌های بصری مناسب هستند و از ظریف و پیچیده گرفته تا مدرن و مینیمالیستی تولید می‌شوند. چراغ سقفی شیشه‌ای را تقریباً در هر اتاقی می‌توان استفاده کرد. البته مدل‌های کریستالی را بهتر است برای نورپردازی پذیرایی و هال استفاده کنید.

نکته مهم درباره این چراغ‌ها، توجه به نوع شیشه است. شیشه شفاف محبوب‌ترین نوع شیشه است زیرا اجازه می‌دهد تا نور به طور کامل عبور کند. شیشه مات نور را پخش می‌کند و درخشش ملایمی ایجاد می‌کند. از شیشه رنگی برای افزودن رنگ به یک اتاق استفاده می‌شود.

7- چراغ سقفی مربع

چراغ‌های مربعی شکل، دقیقاً دارای یک فریم و قاب مربعی شکل و بهترین انتخاب برای نورپردازی سرویس بهداشتی، پذیرایی، آشپزخانه و فضاهای اداری هستند. محصولات مربعی را در دو نوع توکار و روکار تولید می‌کنند، اما مدل روکار آن‌ها پرفروش‌تر است.

8- چراغ سقفی مستطیل

چراغ مستطیلی از نظر ظاهری، شباهت بسیاری به چراغ مربعی دارد، اما قاب آن کشیده‌تر است. از مدل مستطیلی برای نورپردازی هر محیطی می‌توانید استفاده کنید.

9- چراغ سقفی گرد

چراغ گرد یا دایره‌ای، محبوب‌ترین نوع این محصولات است. این چراغ‌ها هم در مدل‌های توکار و هم در سبک روکار تولید می‌شوند. دور تا دور سقف را معمولاً با چراغ‌های گرد و لامپ سقفی نورپردازی می‌کنند که زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. چراغ‌های سقفی گرد را می‌توان در اندازه‌ها، سبک‌ها و روکش‌های مختلف یافت، بنابراین می‌توانید محصولی را پیدا کنید که کاملاً با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

رنگ‌بندی چراغ‌های سقفی

روشنایی درون چراغ نیز عمدتاً فلورسنتی یا یخی و آفتابی هستند که نورهای سفید و مایل به زردی را تولید می‌کنند. همچنین رنگ قاب چراغ که قابل مشاهده است نیز دارای انواع رنگ‌بندی با طیف وسیعی است که بیشتر مدل‌های با رنگ طلائی، نقره‌ای، سفید و مات موردپسند افراد قرار می‌گیرد. در چراغ‌های سقفی سرپیچ‌دار هم می‌توانید انواع مختلفی از لامپ‌های روشنایی رنگی را قرار دهید تا بسته به نیاز خود، رنگ متفاوتی در محیط ایجاد کنید.

چرا بهتر است از چراغ سقفی استفاده کنیم؟

می‌توان گفت که چراغ‌های سقفی، گزینه‌های بسیار مناسبی برای نصب در تمامی اماکن هستند که شامل منزل، اتاق خواب، سالن، اداره، سازمان، بیمارستان و… می‌شود. انواع مختلف این چراغ‌ها، می‌توانند روشنایی بسیار خوبی بدون هیچ‌گونه سایه و نقطه تاریک ایجاد کنند که یک مزیت بسیار عالی محسوب می‌شود. قیمت، مدل و رنگ‌بندی متنوع چراغ‌های سقفی هم باعث می‌شود که در بازه مناسبی برای دسترسی مشتریان قرار گیرد و طیف زیادی از افراد به این نوع از چراغ‌های روی بیاورند. در این صفحه مدل های متنوعی از این چراغ ها را می توانید مشاهده کنید.

مشاهده محصولات ما در linea ligh