اقتصادیکسب و کار ایرانی

جدیدترین دکوراسیون اتاق کودک

طراحی دکوراسیون اتاق کودک فرصتی برای والدین است تا فضایی منحصربه‌فرد و جذاب برای کودک خود ایجاد کنند. این فضا می‌تواند با توجه به شخصیت و علایق کودک طراحی شود و به او در رشد استعداد‌هایش کمک کند.

از آنجا که کودک بیشتر وقت خود را در اتاق شخصی می‌گذراند، این مکان باید فضایی امن، راحت و جذاب برای او باشد.

در این مطلب دکوچید طراحی و دیزاین اتاق کودک را در شرایط متفاوت بررسی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

جدیدترین دکوراسیون اتاق کودک

جدیدترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید با توجه به سلیقه و شخصیت او انجام شود. در این طراحی استفاده از رنگ‌های شاد و پرانرژی ایده‌ای هوشمندانه برای ایجاد محیطی شاد و هیجان‌انگیز است که موجب شکوفایی خلاقیت در کودک می‌شود.
در نمونه‌های جدید دکوراسیون اتاق کودک، رنگ‌های خنثی مانند سفید و طوسی نیز به‌چشم می‌خورد. این رنگ‌های آرام‌بخش در کنار دنیای شاد کودکانه، محیطی متعادل و آرام‌بخش مهیا می‌کنند.

دکوراسیون اتاق کودک پسر

پسر‌ها دنیای شاد و پیچیده‌ای دارند به همین دلیل طراحی دکوراسیون اتاق کودک اگر پسر باشد باید با دقت و وسواس زیادی انجام شود. برای پسران خردسال بهتر است از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های تند و شاد استفاده کنیم. در سنین بالاتر بهتر است علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه شخصی کودک، از ایده‌های نو و مواردی متناسب با شخصیت و علایق او کمک گرفت.
علاوه بر رنگ‌ها، لوازم و اکسسوری‌هایی که در دکوراسیون اتاق کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز اهمیت زیادی برای کودک و رشد توانایی‌های او دارد.

دکوراسیون اتاق کودک دختر

دنیای زیبا و هیجان‌انگیز دختر بچه‌ها با وجود اتاقی زیبا و پر از رنگ‌های شاد تکمیل می‌شود. اغلب دختر‌ها تمایل زیادی به داشتن فضای خصوصی دارند. توجه به جزئیات از خصوصیات اصلی بیشتر دختربچه‌ها است. به همین دلیل بهتر است در طراحی دکوراسیون اتاق کودک به این نکته توجه بیشتری شود.
در نظر گرفتن بخشی از فضای اتاق برای بازی با دوستان و هم‌سالان، از اولویت‌هایی است که در اتاق دختربچه‌ها باید به آن توجه کرد.

دکوراسیون اتاق کودک با تخت دو طبقه

اگر فضای کافی برای قرار دادن دو تخت خواب در اتاق وجود نداشته باشد، بهترین راه برای دکوراسیون اتاق کودک استفاده از تخت دو طبقه است. این روز‌ها مدل‌های مختلفی از این نوع تخت‌خواب را مشاهده می‌کنیم که برخی از آن‌ها با ایده‌های خلاقانه و بسیار زیبا طراحی شده‌اند.
این نوع تخت حجم کمتری از فضای اتاق را اشغال کرده و فضای بیشتر برای بازی بچه‌ها باقی می‌گذارد .از فضای باقی مانده می‌توان برای قرار دادن میز تحریر، دراور لباس و… نیز استفاده نمود.

دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

یکی از چالش‌های خانواده‌ها، طراحی دکوراسیون اتاق کودک برای دو نفر است. دیزاین و تجهیز اتاق‌های دونفره نیازمند در نظر گرفتن فاکتور‌های بیشتری است. اگر بچه‌ها از یک جنس باشند، طراحی اتاق و انتخاب لوازم آسان‌تر خواهد بود.

فضای اتاق باید برای هر دو کودک جذاب و راحت باشد. بنابراین هنگام خرید لوازم و انتخاب رنگ‌ها، باید علاقه‌مندی‌ها و سلیقه هر دو کودک در نظر گرفته شود. تقسیم فضا نیز باید به‌صورت مساوی انجام شود. بخشی از اتاق نیز به لوازم مشترک اختصاص داده شود.

دکوراسیون اتاق کودک 6 متری

طراحی دکوراسیون اتاق کودک در فضای کم به دقت زیادی نیاز دارد. استفاده از فضاهای عمودی، راه حل مناسبی برای داشتن فضاهای مفید و سامان دادن به لوازم است. استفاده از کمد‌های عمودی و تخت‌های دوطبقه، ایده خوبی برای استفاده بیشتر از حجم اتاق است.

استفاده از رنگ‌های روشن نیز در بزرگ‌تر نشان دادن فضا و دلبازی اتاق نقش مؤثری دارد.

این روز‌ها اغلب خانواده‌ها اهمیت زیادی به اتاق کودک و رنگ‌ها و لوازم موجود در آن می‌دهند. وجود فضایی امن و راحت تاثیر زیادی در شکوفایی استعداد‌ فرزندان دارد. کیفیت خواب و استراحت کودکان نیز اثر مثبتی بر سلامت جسم و روان آن‌ها می‌گذارد.
بنابراین اگر اطلاعات زیادی در مورد نحوه چیدمان اتاق کودک و انتخاب لوازم آن ندارید، بهتر است با افرادی که در این زمینه فعالیت داشته و با مطالب روز آشنا این روزها دکوراسیون داخلی خانه خیلی بیش تر از گذشته مورد توجه خانواده ها قرار گرفته و جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده است. یکی از مواردی که می خواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم، دکوراسیون اتاق کودک دخترانه است. اگر شما فرزند دختری دارید و در خانه اتاق مجزایی هم برای اختصاص دادن به او وجود دارد، قطعا مسئله دکوراسیون و چیدمان اتاق فرزندتان ذهن شما را به خود مشغول کرده است. با توجه به میزان فضای اتاق، میزان نورگیر بودن آن، جهت  قرار گیری پنجره ها ، تعداد بچه ها و … انتخاب های بسیار متنوعی برای دکوراسیون اتاق کودک وجود دارد. توجه به رنگ، اختصاص فضای مناسب برای بازی کودکان و ایجاد فضایی با انرژی بالا از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله شما را با 20 مدل دکوراسیون اتاق کودک دخترانه آشنا می کنیم.

دکوراسیون اتاق دختر بچه مدل شماره 1

استفاده از ترکیب رنگ یاسی و نارنجی انرژی و شادابی خاصی به اتاق بخشیده است. یکی از راه های ایجاد فضای بیش تر در اتاق این است که همان طور که در تصویر می بینید، چیدمان وسایل را در کنار هم و در یک بخش متمرکز کنیم. بدین ترتیب فضای آزاد بیش تری برای بازی کودک در دسترس قرار میگیرد. این اتاق برای کسانی که دو فرزند دارند کاملا مناسب است.

دکوراسیون اتاق دختر بچه  مدل شماره 2

رنگ سبز را همه ما بیانگر آرامش می دانیم و صورتی هم به عنوان یک رنگ دخترانه کاملا شناخته شده است. اگر اتاق کودکتان فضای کوچک و پنجره بزرگی دارد و می خواهید چیدمان شیک با هزینه مناسبی داشته باشید، این دکوراسیون آرامش بخش پیشنهاد ما به شماست.

 دکوراسیون اتاق دختر بچه مدل شماره 3

کمک گرفتن از کتابخانه های دیواری یک راه مناسب برای استفاده بهینه از فضا در اتاق های کوچک است. در چنین فضایی بهتر است از این مدل میز که هم مناسب مطالعه و بازی کودک است و هم فضای مناسب جهت نگهداری کتاب ها و اسباب بازی های او را دارد؛ استفاده کنید. در صورتی که وسایل کودکتان را به رنگ سفید انتخاب کرده اید، می توانید برای سایر بخش ها مثل روتختی، گلیم فرش و … از ترکیب های رنگارنگ استفاده کنید که انرژی اتاق تامین شود. استفاده از زنگ سفید به تنهایی اتاق کودک شما را سرد و بی انرژی می کند.

دکوراسیون اتاق دختر بچه مدل شماره 4

استفاده از رنگ های شاد و جذاب برای اتاق کودک، انتخاب مناسبی است. اگرچه وقتی اسم وسایل دخترانه می آید قبل از هر چیز رنگ صورتی در ذهن ما نقش می بندد، اما استفاده مناسب از دیگر ترکیب رنگ ها علاوه بر تامین ویژگی دخترانه بودن، تنوع را نیز به ارمغان می آورد.طراحی مناسب تخت خواب و میزکار کودک، فضای بیش تری را برای نگه داری وسایل و خلوت کردن فضا در دسترس قرار داده است. اگر کل اتاق به رنگ سفید است، به جای تغییر رنگ تمام دیوارها، کافی است با رنگ کردن یه وجه اتاق جذابیت مناسب را برای آن فراهم کنید.  

 دکوراسیون اتاق دختر بچه مدل شماره 5

توجه به فضای بازی کودکان در اتاق آن ها مسئله مهمی است که معمولا والدین به خاطر کوچک بودن فضای اتاق کودک از آن غافل می شوند. یک راه حل مناسب برای این موضوع استفاده از تخت خواب هایی است که به گونه ای طراحی شده اند که هم کار تخت خواب را برای کودک انجام می دهند و هم در طول روز می توانند فضای مناسبی برای بازی کردن او باشند. به استفاده مناسب از ترکیب رنگ توسی و زرد و دیوارکوب ها در تصویر توجه کنید و ایده بگیرید.    

دکوراسیون اتاق دختر بچه مدل شماره 6

اگر اتاق خواب کودک شما به گونه است که در و پنجره اتاق مقابل هم قرار گرفته اند، برای چیدمان اتاق باید از وجه مقابل دیگر استفاده کنید. تا جای ممکن پنجره ها را با کمد یا وسایل بزرگ نپوشانید. یک سمت اتاق را به تخت خواب کودک و سمت دیگر را به کمد و میز و لوازم بازی او اختصاص دهید.همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در اتاق هایی که دیوارها به رنگ سفید هستند استفاده از پرده های رنگی رنگی و رنگ های متنوع برای سایر وسایل انرژی مناسب را برای اتاق فراهم خواهد آورد.      

دکوراسیون اتاق دختر بچه مدل شماره 7

تخت خواب های دو طبقه کمک شایانی در باز شدن فضای اتاق برای خانواده هایی که برای دو فرزند خود تنها یک اتاق دارند، نموده است. با یک انتخاب مناسب می توان با کمترین هزینه فضای جذابی برای کودکان فراهم آورد. به شیوه ساخت کمد و استفاده از فضای خالی زیر پنجره برای قرار گیری کشوها توجه کنید. اختصاص دادن یک باکس دیواری برای کودکی که در تخت بالا قرار می گیرد، کمک می کند که وسایل و کتاب هایی را که دوست دارد قبل از خواب در کنار خود داشته باشد در آنجا قرار دهد. به کمک برچسب ها و دیوارکوب های مناسب روی یک وجه اتاق، می توانید بدون رنگ  کردن و یا پرداخت هزینه زیاد برای کاغذ دیواری، جلوه مناسبی را برای اتاق فراهم کنید.

دکوراسیون اتاق دختر بچه مدل شماره 8

در اینجا می بینیم که چگونه می توان یک فضای بسیار کوچک را به زیبایی برای دو کودک دکور نمود و لوازم مورد نیاز هر دو را برای انها فراهم آورد. کمک گرفتن از یک تخت خواب دو نفره تاشو کمک می کند که از فضای اتاق به نحو خلاقانه ای استفاده شود. تخت خواب ها در طول شب باز شده و برای خواب دو کودک مورد استفاده قرار میگیرند. در طول روز نیز جمع می شوند و بخش میز و کتاب خانه و فضای بازی کودکان در دسترس قرار می گیرد. با ترکیب بسیار ساده از رنگ سبز و سفید و استفاده از کاغذ دیواری راه راه جلوه خاص و چشم نوازی در اتاق ایجاد شده است.