کسب و کار ایرانی

مراقبت های قبل از بارداری برای زنان چیست؟

مراقبت های قبل از بارداری برای زنان چیست؟

از آنجایی که بارداری یکی از مهم ترین دوران زندگی یک زن است، بهتر است زوجین قبل از بچه دار شدن با پزشک متخصص مشورت کرده و توصیه های مهم بارداری را دریافت کنند تا سلامت جنین تضمین شود. حال تصمیم داریم در این مقاله کارمادیو به این نکات برای شما بپردازیم. پس ما را همراهی کنید.

فعالیت های مهم قبل از بارداری که برای همه زنان توصیه می شود عبارتند از:

1) تغذیه سالم قبل از بارداری

غلات کامل و غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات، لوبیا و عدس انتخاب های خوبی برای فرد مورد علاقه شما هستند. بنابراین، از این مواد برای سلامتی خود و کودکتان استفاده کنید.

2) تشخیص توسط متخصص زنان و زایمان

این آزمایش ها شامل اندازه گیری قد، وزن، فشار خون و معاینه واژن می باشد که با کمک آن نمی توانید جنین خود را به بیمار منتقل کنید و در صورت بروز مشکل می توان به شما اطلاع داده و اقدامات لازم را انجام داد.

3) انجام آزمایشات قبل از بارداری

آزمایش خون برای بسیاری از شرایط، مانند اختلالات ژنتیکی، دیابت، آزمایش تیروئید، ایدز یا HIV، آزمایش ویتامین D و آزمایش پاپ اسمیر برای بررسی سرطان دهانه رحم.

4) از مصرف مواد مخدر، الکل و سیگار خودداری کنید

مواد ذکر شده باعث کاهش باروری در زنان و کاهش تولید اسپرم در مردان می شود، اما اگر فردی قبل از بارداری سیگار یا مشروبات الکلی مصرف می کند، بهتر است برای همیشه آن را ترک کند.

5) مصرف اسید فولیک

اسید فولیک نوعی ویتامین B است که برای رشد سیستم عصبی و رشد ماهیچه‌های نوزاد ضروری است، بنابراین همه مادران باید در دوران بارداری از این نوع دارو استفاده کنند.

مراقبت های قبل از بارداری برای زنان چیست؟
مراقبت های قبل از بارداری برای زنان چیست؟

6) بهداشت دهان و دندان قبل از بارداری

قبل از بارداری، ارزش دارد که سلامت دهان و دندان خود را بررسی کنید. زیرا در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی احتمال بروز مشکلات دهان و دندان نسبت به سایر دوره ها افزایش می یابد.

۷) به وزن ایده آل برسید

اگر وزن طبیعی داشته باشید، مطمئنا راحت تر باردار خواهید شد. میزان تولد در زنان با وزن بالا کمتر از حد طبیعی است.

8) برای تقویت عضلات ورزش کنید

خانم ها توصیه می کنیم 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید یا به آرامی ورزش کنید، مگر اینکه پزشک شما را به هر دلیلی از ورزش منع کند.

9) برنامه ریزی مالی

قبل از بارداری خوب است تمام هزینه های معاینه و مدت بارداری را تخمین بزنید تا از هزینه های لازم تست های بارداری و … مطمئن شوید.

10) پرهیز از آلودگی محیط زیست

این شامل عوامل متعددی است، از جمله این واقعیت که باید قبل از بارداری به پزشک خود مراجعه کرده و واکسینه شوید تا از بیماری هایی مانند آنفولانزا جلوگیری کنید، زیرا خطراتی مانند پره اکلامپسی و زایمان زودرس برای شما و کودک شما به همراه دارند.

علاوه بر این، برخی مواد شوینده، آفت کش ها، حلال ها و غیره. موجود در آب آشامیدنی نیز برای کودک شما مضر است، بنابراین قبل از بارداری باید به این نکته توجه کنید.

قبل از باردار شدن باید از شیوع بیماری های عفونی جلوگیری کرد و از خوردن مواد غذایی و لبنیات غیر پاستوریزه و همچنین غذاهای حاوی باکتری های خطرناک خودداری کرد.

11) توقف روش های پیشگیری از بارداری

آخرین کاری که یک زن برای باردار شدن باید انجام دهد این است که از روش پیشگیری از بارداری که برای جلوگیری از بارداری استفاده می کند، استفاده نکند.

به هر حال، دو هفته پس از قطع استفاده از روش های پیشگیری از بارداری، زن حاملگی را تجربه خواهد کرد.