اقتصادیکسب و کار ایرانی

معرفی کود کامل 10 52 10 (کود ریشه زا) میزان مصرف 10 52 10

گیاهان برای رشد و تقویت خود نیاز به مواد مغذی مختلفی همچون نیتروژن، فسفر، پتاسیم، آهن و … دارند. بخشی از نیاز گیاه به این مواد مغذی به کمک خاک تامین می شود اما خاک گیاه قادر به تامین تمام مواد مغذی گیاه نیست و نیاز است که داخل آن از کود استفاده شود. کود مورد استفاده برای گیاهان باید بر اساس نیاز گیاه تامین شود به عنوان مثال کود پتاسیم بالا برای گیاهانی که کمبود پتاسیم دارند استفاده می شود یا کود سه بیست با درصد برابری از نیتروژن، فسفر و پتاسیم، برای اکثر گیاهان مفید است. کود کامل 10 52 10 نیز با داشتن فسفر بالا، مناسب برای گیاهانی است که کمبود فسفر دارند. این کود به عنوان کود ریشه زا نیز شناخته می شود زیرا کمک زیادی به توسعه و رشد ریشه های گیاه می کند. اگر قصد خرید کود 10 52 10 را دارید، از شما دعوت می کنیم با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا  درباره این کود اطلاعات کاملی به دست آورید.

معرفی کود کامل 10 52 10

کود NPK از کودهای مفید برای گیاهان است که با درصد های متفاوت نیتروژن، فسفر و پتاسیم، برای انواع گیاه با کمبودهای مختلف استفاده می شود. این کود دارای انواع 20 20 20، 12 12 36 و … است که هر یک از اعداد نشان دهنده درصد ترکیب سه عنصر ماکرو نیتروژن، فسفر و پتاسیم است و شما باید بر حسب نیاز گیاه خود، درصد ترکیب مناسب این عنصر داخل کود ان پی کا را تعیین کنید.

کود کامل 10 52 10 به ترتیب متشکل از 10 درصد پتاسیم، 52 درصد فسفر و 10 درصد نیتروژن است و همانطور که مشاهده می کنید، بیش از نیمی از کود را فسفر تشکیل می دهد به همین دلیل به آن کود فسفر بالا گفته می شود.

از کود 10 52 10 برای گیاهانی استفاده کنید که علائم کمبود فسفر را در آنها مشاهده کرده اید. این کود مناسب هر نوع گیاهی نیست و حتما باید نیازهای خاک گیاه قبل از استفاده از کود مشخص شوند.

اهمیت فسفر کود 10 52 10 برای رشد بهتر گیاه

کود 10 52 10 خرید جهت ریشه زایی بیشتر گیاه

نقش فسفر برای گیاه، تبدیل انرژی خورشید به غذا و فیبر مورد نیاز است و در فتوسنتز، متابولیسم قندها، ذخیره و انتقال انرژی، بزرگ شدن سلول ها، تقسیم سلول ها و انتقال اطلاعات ژنتیکی گیاه نقش مهمی دارد.

گیاه در صورت تامین بودن از فسفر، رشد ریشه سالمی را خواهد داشت و برگ و ساقه های گیاه نیز به سرعت رشد می کنند. این عنصر گیاه را در برابر برخی بیماری ها محافظت می کند و باعث می شود گیاهی مقاوم در برابر سرما، گرما و تنش های محیطی به بار آید.

علائم کمبود فسفر در گیاه

گیاه در صورت کمبود فسفر علائمی را نشان می دهد که شما با دیدن این علائم باید به فکر خرید کود کامل 10 52 10 باشید. با کمبود فسفر در گیاه، ورود کربوهیدرات ها به ریشه بیشتر می شود و اگر کمبود نیتروژن هم داشته باشد، رشد آن بسیار کند می شود و لاغر و رنگ پریده به نظر می رسد.

همچنین در گیاهانی که کمبود فسفر دارند، رنگ برگ ها سبز تیره و کدر است و رگبرگ های سطح زیرین به رنگ متمایل به بنفش هستند.

میزان مصرف کود  NPK  10 52 10

کود 10-52-10 محلول در آب است و می توانید برای استفاده در خاک گیاه، مقداری از آن را با آب ترکیب کنید. میزان و نحوه استفاده از کود روی بسته بندی آن توضیح داده می شود و توصیه می شود بیش از حد از کود استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث سوختگی ریشه ها و در نهایت از بین رفتن کل ساقه و برگ های گیاه شود.

برای استفاده از کود 10 52 10 در گیاهان آپارتمانی، به ازای هر یک قاشق چای خوری یا سه گرم از کود نیاز به یک لیتر آب است و بعد از ترکیب کود با آب، باید هر دو تا سه هفته یکبار و متناسب با اندازه و نوع گیاه، کوددهی را انجام دهید.

آیا کود 10 52 10 مناسب گیاهان آپارتمانی است

گیاهان آپارتمانی مانند زاموفیلیا، سانسوریا، پتوس حصیری و … برای رشد در محیط خانه نیاز به تامین بودن شرایطی همچون رطوبت، خاک و دمای مناسب دارند. کود نیز برای رشد بهتر گیاهان آپارتمانی و زینتی ضروری است اما اینکه کدام نوع کود را برای گیاه خود استفاده کنید، بستگی به کمبود های آن دارد.

اگر گیاه شما علائم کمبود فسفر را نشان می دهد، می توانید از کود کامل 10 52 10 برای آن استفاده کنید. با استفاده از این کود در گیاهان آپارتمانی از ریزش برگ ها، ترک ساقه ها و از بین رفتن ریشه های گیاه جلوگیری خواهد شد و گیاهی شاداب و سرزنده خواهید داشت.

کود 10 52 10 بهترین کود برای ریشه زایی

برای ریشه زایی گیاهان آپارتمانی، کود کامل 10 52 10 می تواند بهترین انتخاب باشد زیرا فسفر نقش اصلی را در ریشه زایی گیاهان تامین می کند که این کود با داشتن بیشترین میزان فسفر، در توسعه ریشه های گیاه کمک کننده است.

پس اگر مشاهده می کنید که ریشه های گیاهتان ضعیف شده است و به دنبال کودی هستید که رشد ریشه ها را تحریک کند، در انتخاب کود کامل 10 52 10 شکی نداشته باشید. برای خرید کود ریشه زایی لینک را دنبال کنید.

در کود NPK 10 52 10 ترکیبات دیگری مانند آهن، منیزیم، روی و … یافت می شوند که این عناصر نیز در تقویت و رشد گیاه موثر هستند.

قیمت و خرید کود 10 52 10 از باغ ارم

کود 10 52 10 در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، در فروشگاه گل و گیاه باغ ارم موجود است و از این فروشگاه به راحتی می توانید خرید اینترنتی داشته باشید. فروشگاه باغ ارم در زمینه فروش انواع گل و گیاه آپارتمانی، انواع کودهای کامل از جمله کود سه بیست، کود 12 12 36، خاک برگ، گلدان های پلاستیکی و … فعالیت می کند و آماده ثبت سفارش شما دوستداران گل و گیاه از سراسر کشور است. می توانید در سایت فروشگاه خرید کنید و در کمترین زمان سفارش خود را تحویل بگیرید.