کسب و کار ایرانی

چگونه شارژر اصلی سامسونگ را از تقلبی تشخیص دهیم؟

آیا می دانید شارژر تقلبی چگونه می تواند به باتری گوشی سامسونگ شما آسیب برساند؟ برای آشنایی با نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی، این مقاله را بخوانید.

 

امروزه انتخاب کالای اصلی و تشخیص آن از کالای تقلبی به خصوص در مورد لوازم جانبی گوشی سامسونگ در بازار کار آسانی نیست. به عنوان مثال شارژرهای تقلبی سامسونگ که در بازار گوشی های این شرکت به فروش می رسد از نظر ظاهری به قدری به شارژرهای اصلی سامسونگ شباهت دارند که تشخیص تفاوت آنها دشوار است.

 

البته ممکن است این موضوع برای برخی چندان مهم نباشد، اما اگر می‌دانید استفاده از شارژر تقلبی برای گوشی‌های سامسونگ چه عواقبی دارد، می‌توانید دفعه بعد که لوازم جانبی خریداری می‌کنید دقت بیشتری به خرج دهید. خرید شارژر تقلبی علاوه بر ضرر مالی، عملکرد و سلامت گوشی سامسونگ شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت مجبور به خرید شارژر جدید یا حتی تعویض گوشی خواهید شد.

 

اهمیت استفاده از شارژر اصلی و اورجینال

باتری یکی از مهم ترین قسمت های گوشی های سامسونگ است که حفاظت و نگهداری از آن بسیار مهم است. در واقع حفظ سلامت این کاربری به عوامل زیادی بستگی دارد و استفاده از دستگاه های اورجینال سامسونگ یکی از مهم ترین اقداماتی است که در این زمینه می توان انجام داد.

 

سازندگان گوشی های سامسونگ همیشه عمر باتری گوشی ها و شارژرها را تضمین می کنند تا کاربران بتوانند سال ها بدون هیچ مشکلی از این محصولات استفاده کنند. شارژهای اصلی با نگه داشتن ولتاژ در محدوده مشخص شده سازنده از آسیب دیدن گوشی جلوگیری می کند.

 

از طرفی شارژرهای تقلبی و تقلبی سامسونگ به خصوص برای گوشی های قدیمی بر عملکرد باتری تاثیر گذاشته و به مرور زمان باعث پوسیدگی آن می شود. این شارژرهای تقلبی قادر به حفظ جریان ثابت نیستند و گاهی اوقات باعث نوسانات زمان می شوند و باعث داغ شدن بیش از حد و آسیب به گوشی های سامسونگ می شوند.

شارژر اصلی سامسونگ را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید شارژر اصلی سامسونگ را دارید بهترین راه خرید از سایت قابکده است. این سایت یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش لوازم جانبی تلفن همراه و تعمیرات موبایل می باشد.

یکی از مزیت های خرید شارژر اورجینال سامسونگ از سایت قابکده این است که می توانید از اطلاعات و مشخصات دقیق محصول بهره مند شوید. در واقع سایت قابکده از تصاویر باکیفیت و توضیحات دقیق استفاده می کند تا به شما کمک کند شارژر اصلی سامسونگ خود را به طور قطع شناسایی کنید.

ضمناً قابکده شارژرهای اورجینال سامسونگ را از معتبرترین برندها به فروش می رساند. این بدان معناست که می توانید از کیفیت بالا و عملکرد بهینه شارژر اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، هنگام خرید شارژر اصلی سامسونگ از این سایت می توانید از تضمین کیفیت و گارانتی محصول بهره مند شوید. به علاوه، می توانید با قیمت مناسبی که این سایت برای شارژر اصلی سامسونگ ارائه می دهد، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

تاثیر شارژر تقلبی روی باتری گوشی سامسونگ

 

اگر باتری به درستی شارژ نشود، انرژی آن سریعتر از آنچه سازنده پیش بینی می کند تخلیه می شود و به جای اینکه یک یا دو بار در روز شارژ شود، ممکن است لازم باشد گوشی سامسونگ خود را چندین بار در روز شارژ کنید.

 

علاوه بر باتری، این مشکل می تواند بر عملکرد سایر سخت افزارهای تلفن نیز تأثیر بگذارد. در ادامه توضیح می دهیم که چرا نباید از شارژرهای تقلبی استفاده کنید:

 

شارژرهای تقلبی سامسونگ عموماً ارزان‌تر از نوع اصلی این قطعات هستند، زیرا از مواد اولیه نامرغوب استفاده می‌کنند و هیچ نظارتی در این فرآیند وجود ندارد. بنابراین احتمال انفجار یا اتصال کوتاه بین آنها وجود داشته و امنیت کاربر را به خطر می اندازند.

 

داغ شدن بیش از حد باتری یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در استفاده از شارژرهای تقلبی سامسونگ ایجاد می شود و حتی می تواند باعث ذوب شدن قطعات یا سیم های شارژر شود.

 

شارژرهای غیر اصل و تقلبی سامسونگ مدارهای محافظ برای محافظت از گوشی ندارند و استفاده از آن ها گوشی های سامسونگ را در برابر نوسانات و برق آسیب پذیر می کند.

 

از آنجایی که فناوری‌های شارژ سریع گران هستند، شارژرهای تقلبی از این فناوری بهره نمی‌برند و فرآیند شارژ کند است. همچنین با شارژ کامل باتری، فرآیند شارژ متوقف نمی شود و در نتیجه عمر باتری کاهش می یابد.

 

آنها شارژرهای تقلبی سامسونگ را بدون ضمانت و تضمین کیفیت می فروشند و در صورت شکستن یا شکستن آنها نمی توانید ادعای خسارت کنید.

 

استفاده طولانی مدت از شارژرهای غیر اصل و تقلبی به باتری گوشی آسیب می رساند و اگر فقط یک بار یا چند بار از شارژرهای تقلبی استفاده می کنید، جای نگرانی نیست.

 

شارژرها معمولاً از دو قسمت تشکیل شده‌اند: یک آداپتور و یک کابل شارژ، اولین وظیفه تبدیل ولتاژ دریافتی به جریان مورد نیاز برای شارژ باتری و دومی جریان تولید شده توسط آداپتور برای انتقال به تلفن است. باتری قیمت بالا و گران شارژرهای سامسونگ ممکن است نشان دهنده اصل بودن آن باشد اما قیمت بسیار پایین این محصول نشان دهنده تقلبی بودن آن است. بنابراین قیمت یکی از عواملی است که در انتخاب و خرید شارژر گوشی باید به آن توجه کرد. بهترین راه برای بررسی اصل بودن شارژر سامسونگ استفاده از آمپرمتر است، شارژرهای تقلبی معمولاً افت جریان زیادی دارند.

 

شناسایی کابل شارژر اصلی سامسونگ

 

در این قسمت از مقاله تفاوت های بیشتری را بین شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ ارائه می دهیم تا در دفعه بعد بتوانید کابل اصلی را از تقلبی تشخیص دهید:

 

کیفیت تولید

 

محصولات سامسونگ به طور کلی با استانداردهای بالایی ساخته می شوند. بنابراین، این سازنده کره ای نمی تواند محصول بی کیفیتی تولید کند. به عنوان مثال، اگر پس از بررسی کابل گوشی سامسونگ متوجه بی نظمی و ضربه شدید، می توانید فرض کنید که کابل شارژ تقلبی است.

 

شکل ظاهری کابل

 

تفاوت هایی بین ظاهر شارژر اصلی سامسونگ و تقلبی آن وجود دارد، مانند طراحی غیر معمول و پلاستیک اضافی در لبه های کابل که به تمایز این دو محصول کمک می کند. کابل های شارژ اورجینال سامسونگ طراحی دقیق و صافی دارند، در حالی که زاویه لایه فلزی روی اکثر کابل های تقلبی صاف نیست.

 

در کابل شارژ اصلی سامسونگ، رابط Micro USB (کانکتور اصلی) اندازه کوتاه و نزدیک به بدنه برای جلوگیری از آسیب است، اما در کانکتور شارژر تقلبی این رابط طولانی است و فاصله بدنه ها زیاد است. و کانکتور نیز بزرگتر است. علاوه بر این، ما می‌توانیم یک فرورفتگی کوچک در رابط اصلی ببینیم که در شارژرهای معمولی وجود ندارد.

 

علامت گذاری کابل روی شارژرهای اصلی سامسونگ خیلی پررنگ نیست، اما این علامت روی کابل های تقلبی رنگ آمیزی و پررنگ است.

 

سرعت شارژ

 

یک کابل شارژ واقعی سامسونگ، گوشی را سریعتر از کابل شارژ تقلبی شارژ می کند. البته این بستگی به فناوری شارژ سریع به کار رفته در آداپتور دارد و آداپتور برق کمتر نسبت به آداپتور برق بالاتر گوشی را کندتر شارژ می کند.

 

نحوه تشخیص آداپتور اصلی سامسونگ

 

مانند کابل های شارژر تقلبی سامسونگ، آداپتورهای تقلبی زیادی در بازار به فروش می رسد که با محصول اصلی متفاوت است. در زیر راه‌هایی برای تشخیص قطعه تقلبی با استفاده از آداپتور اصلی سامسونگ معرفی می‌کنیم:

 

کیفیت ساخت

 

آداپتورهای اصلی سامسونگ با کیفیت بالایی تولید می شوند و بر خلاف آداپتورهای تقلبی دقت کافی در ساخت ندارند و مثلاً ممکن است ظاهر نامتقارن، برآمدگی، خطا یا اشتباه داشته باشند.

 

شکل ظاهری آداپتور

 

ظاهر شارژر تقلبی در جزئیات خاصی مانند شیارها، بریدگی ها و شکل کلی با شارژر اصلی سامسونگ متفاوت است. شارژرهای اصلی ظاهری مات و یکنواخت دارند، در حالی که شارژرهای تقلبی سامسونگ ظاهری براق دارند. سبک نوشتن حرف A روی شارژر تقلبی سامسونگ بزرگتر از نوع اصلی است.

 

آداپتور اصلی سامسونگ ساخت چین یا ویتنام است و شارژر اصلی نام یکی از این دو کشور را نشان می دهد اما اگر روی آداپتور A+ مشاهده کردید مطمئن باشید که آداپتور تقلبی است.

 

اگر رنگ شارژرهای اصلی سامسونگ سفید و شارژر کمی زرد باشد، شارژر تقلبی است. شارژرهای اصلی سفید رنگ هستند و رنگ سفید آنها در طول زمان تغییر نمی کند.

 

آرم UL در پشت شارژر باید در خط پایین و سمت چپ شارژر دایره شود. این نماد مخفف Underwriters Laboratories است و نشان می دهد که شارژر مطابق با استانداردهای سازمان تنظیم مقررات ایمنی است. اگر آداپتور چنین لوگویی ندارد، از آن استفاده نکنید.

 

یک لایه پلاستیک اضافی در قسمت اتصال آداپتورها برای افزایش استحکام و پایداری در محل اتصال شارژر اصلی سامسونگ دیده می شود. اما در شارژرهای تقلبی این قسمت صاف و مسطح بوده و ساختار محکمی ندارد.

 

یکی از موارد دیگری که در مقایسه ظاهری آداپتورها به چشم می خورد نام طراح و سازنده این محصولات است. شارژرهای تقلبی سامسونگ معمولاً ناشناس هستند یا نام های نامعتبر دارند، از طرفی نام سامسونگ به درستی و به زیبایی روی شارژرهای اصلی حک شده است.

وزن

شارژرهای تقلبی سامسونگ از پلاستیک کم چگالی ساخته شده اند و از آداپتورهای اصلی سبک تر هستند.

عملکرد آداپتور

شارژر را به گوشی خود وصل کنید، اگر شارژر شما اورجینال است، پس از اتصال آن به گوشی سامسونگ، در صفحه بازشو شارژ ظاهر می شود. اگر با اتصال یک شارژر تقلبی این اتفاق نیفتد، فقط یک علامت کوچک روی باتری ظاهر می شود. با استفاده از شارژرهای تقلبی سامسونگ متوجه خواهید شد که این شارژرها گوشی سامسونگ شما را کندتر شارژ می کنند و باعث داغ شدن بیش از حد آن می شوند.