اقتصادیکسب و کار ایرانی

کاربرد های سینی کابل پلاستیکی

سینی کابل PVC؛ تجهیزی پرکاربرد برای سیم‌کشی

یک سیستم مکانیکی است که برای پشتیبانی از کابل‌های الکتریکی توزیع برق، کنترل و ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس‌های مختلف سینی کابل در بازار موجود هستند که از میان آنها می‌توان به سینی کابل آلومینیومی، سینی کابل فولادی، سینی کابل‌های فولادی ضد زنگ و نیز سینی کابل PVC اشاره کرد. سینی کابل پی‌وی‌سی با بهره‌گیری از مواد پلیمری، راه‌حل مناسبی برای سامان‌دهی به تعداد زیادی کابل برق یا داده در محیط‌های مختلف ارائه می‌دهد. در این مطلب قصد داریم به معرفی سینی کابل PVC بپردازیم.

سینی کابل PVC چیست؟

پی‌وی‌سی نوعی ترکیب پلاستیکی از جنس سخت است که با افزودن برخی از روان‌کننده‌ها، می‌توان آن را انعطاف‌پذیر و تا حدی نرم کرد. امروزه این نوع پلاستیک در صنایع مختلف موارد استفاده بی‌شماری پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از بست و ساپورت مدولار تاسیسات درفک سازه رایان در سرتاسر صنایع مختلف این است که به‌راحتی می‌توان آن را سرهم‌بندی کرد، ضمن آنکه هزینه تولید آن نیز در مقایسه با سایر ترکیبات پایین‌تر است. به همین خاطر PVC در صنعت ساختمان‌سازی از استقبال زیادی روبرو شده است. این استقبال و کاربرد در صنعت ساختمان تا حدی است که می‌توان گفت بیش از 50 درصد پی‌وی‌سی تولیدی در کشور در صنعت ساختمان‌سازی مصرف می‌شود.

یکی از موارد استفاده از PVC استفاده در ساخت سینی PVC است که از آن برای ملزومات برقی و تامین روشنایی در ساختمان‌ها و سازه‌ها استفاده می‌شود. همانطور که اشاره شد، این محصول از متریال پلیمری ساخته شده است و بنابراین از لحاظ درجه سختی و مقاومت با سینی کابل گالوانیزه قابل مقایسه نیست. به همین خاطر این محصول کاربردهای متفاوتی دارد.

اهمیت استفاده از سینی کابل PVC

سینی کابل PVC به دلیل ساختار مناسب، سهولت در نصب و همینطور نیاز به تعمیرات کم مورد توجه قرار گرفته است. طراحی خاص این سینی‌ها باعث می‌شود امکان نصب سریع و دقیق کابل‌ها فراهم شود. این نکته می‌تواند باعث بهبود زمان و همچنین پایین آوردن هزینه‌های نصب شود. سینی کابل PVC با توجه به تنوع ابعاد و اشکال مختلف، از قابلیت تامین نیازهای مختلف سیستم‌های کابل‌کشی برخوردار است و به عنوان یک راهکار بهینه و کارآمد در انتقال و مدیریت کابل‌های برق استفاده می‌شود.

سینی کابل PVC یکی از بهترین انواع سینی‌کابل در صنعت الکتریک و ساختمان‌سازی است. این نوع سینی به دلیل بهره‌گیری از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مواد PVC یا پلی‌وینیل کلراید، ویژگی‌های فراوانی دارد. یکی از این ویژگی‌ها، مقاومت سینی کابل PVC به پدیده است. این نکته افزایش طول عمل مفید سینی کابل را به دنبال دارد. مواد PVC علاوه بر مقاومت به خوردگی، عایق برقی و حرارتی خوبی نیز هستند و همین مساله باعث حفاظت بهتر از کابل‌های درون سینی می‌شود.

کاربردهای سینی کابل PVC

سینی‌های کابل پی‌وی‌سی با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهند، یک جز اساسی در سیستم‌های کابل‌کشی و در صنایع مختلف به شمار می‌روند. البته باید توجه داشت که سینی‌های کابل PVC ممکن است در مواردی که به استحکام مکانیکی بالا نیاز دارند یا در کاربردهایی که قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالا مطلوب است، گزینه مناسبی نباشد و شاید بهتر باشد در چنین مواردی از سینی فلزی یا فایبرگلاس استفاده شود.

در چه مکان‌هایی می‌توان از سینی کابل PVC استفاده کرد؟

از سینی‌های کابل پی‌وی‌سی بیشتر برای کابل‌های با وزن سبک استفاده می‌شود. برای مثال، در سیستم‌های کابل‌کشی فیبر نوری که کابل‌ها سبک‌وزن هستند و یا در زوایای مختلف تحت فشار قرار نمی‌گیرند، از سینی کابل PVC استفاده می‌شود. از میان مکان‌های مناسب برای استفاده از کابل PVC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکان‌های صنعتی مانند صنایع کاغذ، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی
  • مکان‌های مرطوب و شور مانند ایستگاه‌های تصفیه، استخرها، آبگرم‌ها، بنادر و تاسیسات دریایی، ایستگاه راه‌آهن، پل‌ها و فرودگاه‌ها
  • پارکینگ‌ها، ادارات، انبارها
  • فضای درونی و بیرونی محیط‌های مسکونی

سینی کابل PVC در صنایع مختلف قابل استفاده است. علاوه بر این، سینی کابل پی‌وی‌سی در اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود که این انعطاف‌پذیری در ابعاد، موارد استفاده آن را دوچندان می‌کند. در ادامه مطلب به برخی از مهم‌ترین موارد استفاده گسترده این نوع سینی‌ها اشاره می‌کنیم.

برق و الکترونیک

سینی‌های کابل PVC در صنایع برق و الکترونیک به عنوان یک راهکار موثر برای پشتیبانی و مدیریت کابل‌های برق و داده مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از بخش‌های صنعت برق و الکترونیک که از این محصول بهره می‌گیرند عبارتند از ایستگاه‌های تقویت برق، سیستم‌های توزیع برق، ساختمان‌ها و ادارات بزرگ.

اتوماسیون و کنترل

ویژگی‌های سینی‌ کابل PVC راهگشای آن به صنایع مختلف از جمله اتوماسیون و کنترل نیز بوده است. معمولا در سیستم‌های اتوماسیون و کنترل برای انتقال اطلاعات و اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر از کابل‌های بسیار زیادی استفاده می‌شود. در این میان، سینی‌های کابل PVC به عنوان یک وسیله کاربردی برای سامان‌دهی و پشتیبانی از سیم‌کشی عمل می‌کند.

نفت و گاز

در صنایع نفت و گاز شاهد شرایط بسیار نامساعد و حتی خطرناک هستیم. در چنین حالتی، سینی‌های کابل PVC به عنوان یک راهکار مناسب برای مدیریت کابل‌ها خود را به اثبات می‌رسانند. این سینی‌ها به دلیل مقاومت به خوردگی و ساختار مسحتکمی که دارند، در مقابل عوامل محیطی نامساعد و همچنین تغییرات دمایی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند.

جهت آگهی از قمیت و خرید انواع بست و ساپورت مدولار تاسیسات، انواع بست لوله، پروفیل های تاسیسات، انکر بولت های مکانیکی، سینی کابل و …. از تولید کننده و توزیع کننده با شماره 09121454305 در تماس باشید

ساختمان‌ها و ادارات

از سینی‌های کابل PVC جهت مدیریت کابل‌های برقی و ارتباطی در ساختمان‌ها و اداره‌جات استفاده می‌شود. این تجهیزات به دلیل داشتن ظاهری زیبا، امکان نصب آسان و همچنین سامان بخشیدن به کابل‌ها، گزینه‌ای ایده‌آل برای سیستم‌های کابل‌کشی داخلی و خارجی ساختمان‌ها به شمار می‌روند.

حمل و نقل

در سرتاسر صنعت حمل و نقل شاهد استفاده از سینی‌های کابل PVC هستیم. از ایستگاه‌های راه‌آهن گرفته تا فرودگاه‌ها، بنادر و ترمینال‌های حمل و نقل، از سینی کابل PVC جهت مدیریت کابل‌های ارتباطی و برقی استفاده می‌شود. این تجهیزات با تحمل نیروهای مکانیکی و مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، باعث پایدارتر شدن سیستم‌های کابل‌کشی در این مکان‌ها می‌شوند.

صنایع فرآیندی

منظور از صنایع فرایندی، صنایعی مانند صنایع شیمیایی و فولاد است. در چنین صنایعی، سینی‌ کابل PVC به عنوان یک راهکار مطمئن برای کابل‌کشی در محیط‌های با شرایط خاص استفاده می‌شود. این سینی‌ها مقاومت به خوردگی و عدم تاثیر گرفتن از شرایط نامساعد محیطی، به خوبی از کابل‌ها در برابر خطرات محیطی محفاظت به عمل می‌آورند.

مزایای سینی کابل PVC

ساختار خاص پی‌وی‌سی به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم از سینی کابل ساخته‌شده از این متریال، در شرایط خاص استفاده کنیم. از میان مهم‌ترین مزایایی که سینی کابل PVC در بسیاری از پروژه‌های کابل‌کشی ارائه می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت و پایداری بالای سینی کابل PVC در برابر رطوبت، محیط‌های باز و بخارات اسیدی یا شیمیایی
  • مقاومت بالا در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی
  • مقاومت در برابر جوندگی موش یا حشرات
  • مقاوم در برابر ضربات مکانیکی
  • امکان به‌کارگیری در زوایای مختلف سازه
  • غیرقابل‌اشتعال و خودخاموش‌شونده در زمان آتش‌سوزی
  • ماندگاری بالا
  • قیمت مناسب
  • وزن سبک و امکان تحمل وزن بالای کابل
  • امکان ایجاد برش یا پانچ جهت تبادل حرارتی
  • سهولت نصب، جابه‌جایی و حمل
  • ایمنی کامل به دلیل عایق بودن و نارسانا بودن پلیمر
  • نمای زیبا

در هنگام خرید سینی کابل PVC به قیمت و کیفیت توجه کنید

در این مطلب با سینی کابل پی‌وی‌سی و کاربردهای آن آشنا شدیم. این تجهیز می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای مدیریت کابل‌ها و ارتباطات به کار می‌رود و به بهبود عملکرد و ایمنی سیستم‌های کابل‌کشی کمک کند.

ویدیو نحوه ساخت بست های لوله در youtube

سوالات متداول

سینی کابل پی‌وی‌سی چیست؟

سینی کابل پی‌وی‌سی از متریال پلیمری ساخته شده است و به دلیل ساختار مناسب، سهولت در نصب و همینطور نیاز به تعمیرات کم مورد توجه قرار گرفته است.

از سینی کابل پی‌وی‌سی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

مکان‌هایی که بیشترین کاربرد سینی کابل پی‌وی‌سی را دارند، عبارتند از صنایع کاغذ، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و همچنین فضای درونی و بیرونی محیط‌های مسکونی.

سینی کابل پی‌وی‌سی چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای سینی کابل پی‌وی‌سی، مقاومت آن به خوردگی است. این نکته افزایش طول عمل مفید سینی کابل را به دنبال دارد.

 

‫3 کامنت

  1. سینی کابل پی‌وی‌سی عالیه چون هم سبک و مقاومه، هم نصبش راحته و به خاطر ضدزنگ بودنش، توی محیط‌های مرطوب و خورنده هم خیلی خوب جواب میده. از طرف دیگه، عایق برق و حرارته، پس خیالت از بابت محافظت کابل‌ها راحت باشه. حتی توی آتش‌سوزی هم خودش خاموش میشه! ظاهرش هم شیکه و قیمت مناسبی داره. در کل، یه انتخاب بی‌دردسر برای مدیریت کابل‌هاس.

  2. توضیحات خوبی درباره مزایای سینی کابل PVC ارائه شده بود، مثل مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی. ولی شاید کمی بیشتر درباره نحوه نصب و نگهداری هم صحبت می‌شد، بهتر بود. به‌طور کلی، مقاله به‌خوبی اطلاعاتی درباره کاربرد و مزایای این نوع سینی‌ها داده بود.

  3. جالب بود که دیدم سینی کابل PVC توی صنایع مختلف مثل نفت و گاز و همچنین در فضاهای مختلف مثل پارکینگ‌ها و ادارات کاربرد داره. مقاومتش در برابر خوردگی و رطوبت هم نکته‌ای بود که من بهش نیاز داشتم. این اطلاعات کمک می‌کنه تا بتونم انتخاب بهتری برای پروژه‌هایم داشته باشم.