اقتصادیکسب و کار ایرانی

راهنمای انتخاب انواع توالت فرنگی

کامل‌ترین راهنمای خرید توالت فرنگی از صفر تا صد

به صورت کلی، توالت‌ها بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند. از قضا این بخش مهم توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود؛ در طرف دیگر ماجرا، بسیاری از افراد بنا به هر دلیلی، از توالت فرنگی استفاده می‌کنند. انواع توالت فرنگی و نمونه‌های بسیاری از آن در بازار موجود است. اما کدام یک ازآنها استاندارد هستند؟ در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید توالت فرنگی بپردازیم، با ما همراه باشید.

انواع توالت فرنگی چه ویژگی باید داشته باشد؟

قبل از هرچیز، باید اطمینان کامل حاصل کنید که توالت فرنگی شما، با فضای سرویس بهداشتی شما، کاملا متناسب باشد. این اندازه‌ گیری را باید به دقت انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که، اندازه دیواره پشتی دستشویی فرنگی، با لبه جلویی کاسه، با اندازه‌ای که در سرویس بهداشتی خود در نظر گرفته‌اید تناسب داشته باشد. دستشویی فرنگی، انواع و سایزهای مختلفی دارد. باید قبل از خرید ویژگی‌های بسیاری را، در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید؛ در ادامه این ویژگی‌ها را به اتفاق بررسی می‌کنیم:

·         ابعاد توالت فرنگی

اگر پیش از این از دستشویی فرنگی استفاده می‌کردید، و اکنون قصد تعویض توالت فرنگی یا واشر آن را دارید توجه داشته باشید، در این قسمت از راهنمای توالت فرنگی قصد اندازه گیری توالت فرنگی قدیمی را داریم.

مرکز شکل هندسی که از جای پیچ‌ها تشکیل شده را تا دیوار پشتی، به دقت اندازه گیری کنید. این اندازه مرکز درپوش توالت فرنگی تا دیوار پشتی است. این شکل هندسی در بورس توالت فرنگی به شکل مربع می‌باشد. اگر دستشویی فرنگی شما در گوشه دیوار کار شده باشد، این شکل به شکل مثلث در می آید.

سپس اندازه پیچ‌های عقب توالت فرنگی، تا دیوار را اندازه گیری کنید. این دو اندازه را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر شعاع سنگ توالت فرنگی جدید شما، از این اندازه کوتاه‌تر باشد، توالت فرنگی جدید شما اندازه سرویس بهداشتی شما خواهد بود. در غیر این صورت، با کمبود جا مواجه خواهید شد.

انواع دستشویی فرنگی، در اندازه‌های ۱۰ و ۱۲ و ۱۴ اینچ بیشترین فروش را دارند. هرچند که اندازه دیگری هم در بازار موجود است. به اندازه‌ها توجه ویژه داشته باشید. اگر پیش از این از توالت فرنگی استفاده نکرده‌اید، حتما محل قرار گرفتن و ابعاد آن، همچنین مسیر رفت و آمد، باز و بسته شدن کمدها و کشوها را در نظر بگیرید.

شکل کاسه

در بورس توالت فرنگی، کاسه‌ها در دو شکل، بیضی و دایره تولید می‌شوند. اگر فضای کمتری برای به کاربردن توالت فرنگی نیاز دارید، باید توالت فرنگی دایره‌ را خریداری کنید. کاسه‌های بیضی شکل، در بورس دستشویی فرنگی، ۲ اینچ جلوتر در نظر گرفته شده است. قبل از خرید مطمئن باشید که ۲ اینچ اشغال فضا، مزاحم بازشدن درها و کشوها نشود.

ارتفاع توالت فرنگی

ارتفاع توالت فرنگی، اندازه توالت فرنگی از زمین تا لبه کاسه است. اگر دستشویی فرنگی شما، قرار است توسط سالمندان و کودکان مورد استفاده قرار بگیرد، به این قسمت راهنمای خرید توالت فرنگی دقت داشته باشید.

اندازه استاندارد برای توالت فرنگی، بین ۱۴ تا ۱۶ اینچ است. اما برای کودکان این اندازه باید کوتاه‌تر، و برای سالمندان این اندازه باید بلندتر باشد.

انواع روش‌های تخلیه در توالت‌ فرنگی منوبلاک:

توالت‌های فرنگی یک‌تکه در سیستم تخلیه با هم تفاوت دارند. سیستم تخلیه یا آبریز سیستمی است که برای خروج آب از مخزن و شست‌وشوی کاسه طراحی شده است. توالت‌ها با توجه به اینکه با چه سیستمی آب را تخلیه می‌کنند و کاسه را می‌شویند با هم فرق دارند. پس در فرایند خرید توالت فرنگی خوب به سیستم تخلیۀ مناسب هم دقت کنید.

سیستم تخلیۀ ریزشی

(Washdown Flushing System)

در سیستم تخلیۀ ریزشی، آب از مخزن آب به لبه‌های درونی کاسه هدایت و سپس از سوراخ‌هایی، که در فواصل مشخص ایجاد شده، خارج می‌شود. در این نوع سیستم شست‌وشو از بالا به پایین صورت می‌گیرد. این توع توالت‌های فرنگی دارای خروجی با قطر ۱۰ سانتی‌متر هستند.

سیستم تخلیۀ گردابی

(Vortex Flushing System)

در سیستم تخلیۀ گردابی، آب از طریق مجرای مخزن آب به درون بدنۀ نشیمن توالت فرنگی هدایت و سپس وارد کاسه می‌شود و با چرخش و گردابی که درون کاسه ایجاد می‌کند توالت را می‌شوید. حجم آب مصرفی و زمان تخلیه در این سیستم نسبت به سیستم‌های ریزشی بیشتر است؛ اما شست‌وشو و تخلیه بی‌صدا است.

سیستم تخلیه واترجت

(Water-Jet Flushing System)

سیستم تخلیۀ واترجت یکی از انواع سیستم‌های نوین تخلیه است. در این سیستم، علاوه بر آبریزهای سیستم ریزشی که در لبه‌های کاسه قرار دارد، آب مخزن از طریق کانالی به آبریزی که در عمق کاسه تعبیه شده هدایت می‌شود.

در این سیستم علاوه بر آبی که از آبریز بالای کاسه (مانند سیستم ریزشی) برای شست‌وشوی کاسه جاری می‌‏شود، آبریز پایین کاسه فشار مضاعفی ایجاد می‌کند تا تخلیه در زمانی کوتاه و با حجم آب کم انجام شود. کم‌صدا بودن هنگام تخلیه و مصرف کمتر آب از مزیت‌‏های این سیستم است.

سیستم تخلیۀ توربوجت

(Turbo-Jet Flushing System)

سیستم تخلیه توربوجت یکی دیگر از انواع سیستم‌های نوین تخلیه است. این سیستم مانند سیستم واترجت دارای آبریزی در لبه‌های کاسه و آبریزی در عمق کاسه است، با این تفاوت که به جای آبریز ریزشی در بالای کاسه دو کانال ورود آب همزمان تعبیه شده است.

در این سیستم، عمل تخلیه با دورشویی کاسه و با استفاده از فشار آب قوی از سه کانال ریم‌جت (یکی در عمق کاسه و دو تا در بالای کاسه) انجام می‌شود. مدت‌زمان تخلیۀ کوتاه‌ و مصرف کم آب از مزیت‌های این سیستم است.

قبل از خرید توالت فرنگی به چه نکاتی دقت کنیم؟

فضای سرویس بهداشتی

اندازه: ابعاد سرویس بهداشتی را در نظر داشته باشید. حتما قبل از خرید سرویس را متر کنید و نوع توالت و اندازۀ آن را با توجه به اندازۀ سرویس بهداشتی انتخاب کنید.

سبک: معماری سرویس بهداشتی و حمام شما نکته‌ای که خوب است قبل از خرید توالت فرنگی به آن توجه کنید. اندازه، رنگ‌ها و محل نصب محصولات بهداشتی به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

خروجی توالت فرنگی

خروجی سیفون: دقت کنید که خروجی فاضلاب در سرویس بهداشتی شما به دیوار است یا در زمین. با توجه به این نکته محصولی با خروجی دیواری یا زمینی انتخاب کنید.

آکس: فاصله مرکز خروجی سیفون تا دیوار پشت محل نصب توالت فرنگی را آکس می‌نامند. اطلاع از آکس توالت فرنگی قبل از خرید، ضروری است. توجه به اندازۀ آکس توالت فرنگی از نکات بسیار مهم در نصب آن است که قبل از خرید آن را اندازه بگیرید.

منبع: به پخش