اقتصادیکسب و کار ایرانی

صادرات میلگرد از آسن به کشورهای همسایه

صادر نمودن محصولات آهنی به کشورهای همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که شرایط تحریم منجر شده تا دسترسی ایران برای صادر کردن محصولاتش در بازارهای جهانی نظیر اروپا کم رونق شود؛ اما کشورهای همسایه نقطه عطفی هستند که به راحتی میتوان با آنها ارتباط برقرار کرد. از سوی دیگر، دولت سیزدهم هم بارها بر اهمیت تجارت با کشورهای همسایه تأکید کرده است و آن را جزء مهمترین اصل دیپلماسی اقتصادی مناسب دانسته است. در ادامه چند نمونه از صادرات میلگرد به کشورهای همسایه، مطرح شده است که توسط مجموعه آسن  انجام می شود. در ادامه مطلب، به تفصیل به معرفی و تشریح نحوه عملکرد این شرکت خواهیم پرداخت.

معرفی و نحوه عملکرد شرکت آسن

مجموعه آسن به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات مختلف فلزی مثل میلگرد، تیرآهن و ورق در کشور فعالیت می کند. این مجموعه ارتباط مستقیمی با بسیاری از تولید کنندگان بزرگ داخلی در این بخش دارد. آخرین قیمت های محصولی توسط این مجموعه و به شکل های مختلف اعلام می شوند. این امر باعث می شود تا خریداران بتوانند از قیمت آنی محصولات مختلف فلزی از جمله میلگرد اطلاع داشته باشند.

به دلیل عرضه بالای محصولات فلزی در بازارهای خارجی، کشورهای همسایه از پتانسیل خوبی برای فروش این محصولات برخوردارند. افزایش میزان ساخت و ساز در کشورهایی مثل عراق و ترکیه و نیاز آنها به محصولات فلزی مثل میلگرد باعث شده تا توجه آنها به بازار داخلی ایران و پتانسیل تولید کنندگان داخلی متمرکز شود. این مجموعه به عنوان یک پل ارتباطی بین بسیاری از تولید کنندگان داخلی و خریداران میلگرد در کشورهای همسایه عمل می کند.

صادرات میلگرد

فعالیت شرکت آسن در صادرات میلگرد

شرکت آسن انتخاب بسیاری از خریداران و کسانی است که به دنبال خرید محصولات فلزی مختلف مثل تیرآهن و میلگرد می باشند. این مجموعه با ایجاد شرایط مختلف و قیمت های به روز محصولات توانسته رضایت و اعتماد درصد بالایی از مخاطبان را به خود جلب کند. در مورد بازارهای خارجی نیز توانسته این موفقیت را کسب کند و با عرضه محصولات متنوع و شرایط عرضه مناسب، در بازار پر رقیب آهن مخاطبان بالایی را به سمت خود جذب کند. با وجود فعالیت کوتاه این مرکز در بازار آهن، مخاطبان بسیار زیادی در کشورهای همسایه اقدام به ایجاد ارتباط با کارشناسان این مجموعه کرده اند.

صادرات میلگرد به عراق

عراق کشوری است که در همسایگی ایران قرار دارد. این کشور جزء کشورهای مهم در صادرات میلگرد ایران محسوب می شود. این کشور نسبت به سایر کشورها به کیفیت میلگردها توجه دو چندانی دارد. در نتیجه، آنچه که باید هنگام صادرات میلگرد به عراق توجه کرد آن است که کیفیت میلگردها بالا باشد. اهمیت کیفیت میلگردها برای کشور عراق در حدی مهم است که امروزه شاهد کم رونق بودن میزان صادرات میلگرد به عراق هستیم.

مجموعه آسن با تامين میلگردهای با کیفیت این دغدغه را برای این کشور حل کرده است، لذا دیگر لازم نیست ایران نگران رضایت کشور عراق از میلگردهای صادر شده باشد.

صادرات میلگرد به عراق

صادرات میلگرد به ترکیه

ترکیه نیز از دیگر کشورهای همسایه است که ایران به آن میلگرد صادر می کند. قابل توضیح است که علاوه بر میلگرد، ایران محصولات دیگری نظیر نفت، شمش و سنگ آهن نیز به این کشور صادر می کند. آنچه که در هنگام صادرات میلگرد و نیز سایر محصولات مذکور به ترکیه مهم است، بی‌توجه بودن نسبت به قیمت میلگرد و سایر محصولات در ترکیه است. چرا که قیمت این محصولات در این کشور واقعی نیست و بهتر است که قیمت این محصولات را قبل از صادر کردن با سایر بازارهای جهانی مقایسه کنید. از سوی دیگر، مشکلی که در هنگام صادر کردن محصولات به ترکیه اغلب با آن رو به رو هستید، مشکلات مالیاتی است.

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت آسن تماس حاصل فرمایید.

صادرات میلگرد از آسن به کشورهای همسایه

صادرات میلگرد به گرجستان

کشور گرجستان نیز از جمله کشورهایی است که از چشم بازرگانان ایرانی و فعالیت‌های صادراتی دور نمانده است. این کشور نیز تقریبا جزء کشورهای همسایه ایران محسوب می شود که صادرات محصول به آن، از نظر هزینه حمل و نقل به صرفه است.

 با این وجود، مشکلاتی نظیر تحریم، چالش‌هایی را در صادرات میلگرد به این کشور ایجاد کرده است؛ اما شرکت آسن به راحتی توانسته است با نمایندگان این کشورها ارتباط برقرار سازد و موانع و محدودیت‌ها را از بین ببرد.

صادرات میلگرد یکی از اهداف اصلی شرکت آسن به کشورهای همسایه است تا بتواند درصد بالایی از بازار پرفروش این محصول را به خود اختصاص دهد. کشور ما به دلیل منابع بالا و تولید کنندگان زیاد در حوزه آهن، یکی از قطب های اصلی فروش میلگرد در منطقه به شمار می‌آید.