اقتصادیکسب و کار ایرانی

هزینه گس در شبکه اتریوم به کمترین سطح از سال 2020 رسید

این کاهش قابل توجه نشان می دهد که شبکه های لایه ۲ اتریوم می توانند به کاهش هزینه های تراکنش کمک کنند.

میانگین قیمت گس اتریوم در روز شنبه به کمتر از 3 gwei کاهش یافت، سطحی که از سال 2020 تاکنون مشاهده نشده بود.

این کاهش قابل توجه نشان می دهد که شبکه های لایه ۲ اتریوم Ethereum می توانند به کاهش هزینه های تراکنش کمک کنند.

یک تحلیلگر خاطرنشان کرد: کاهش هزینه های گس اتریوم می تواند نشان دهنده روند گسترده تری در فعالیت شبکه باشد.

فعالیت شبکه اتریوم روند نزولی را نشان می دهد

یک سال پیش، میانگین قیمت گس در حدود 15 تا 20 gwei بود که افزایش قابل توجهی را نسبت به سطح روز شنبه نشان می دهد. داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد که بالاترین قیمت گس در سال 2024 در ماه مارس ثبت شده و اوج میانگین یک روزه آن به 83 gwei در 5 مارس رسیده است.

اجرای بروزرسانی Dencun در 13 مارس منجر به کاهش مداوم قیمت متوسط گس شد، به ویژه در شبکه های Layer-2 که از کاهش هزینه های تراکنش بهره می برند.

به گزارش The Block، قیمت پایین گس همچنین نرخ توکن سوزی اتریوم را به کمترین میزان در دوازده ماه گذشته رسانده است. Ultrason.money گزارش داد که با کاهش نرخ توکن سوزی، اتریوم با تورم خفیفی مواجه است و میانگین عرضه هفت روزه 0.56 درصد افزایش یافت.

چالش ها در درآمد استخراج بیت کوین

پس از هاوینگ اخیر، درآمد ماینرهای بیت‌کوین BTC به ازای هر تراکنش در ثانیه (TH/s) محاسبه شده و طی دو ماه گذشته به پایین‌ترین حد خود رسیده است. یک دلیل بالقوه برای این کاهش، جدا از هاوینگ، می تواند جریان راکد کیف پول های جدید در اکوسیستم بیت کوین باشد که در حال حاضر به پایین ترین میانگین هفت روزه خود از سال 2018 رسیده است.

با این وجود، برخی از شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال مانند CleanSpark به فعالیت خود ادامه می‌دهند و عملکرد Clean Spark از روند قیمت بیت کوین پیشی گرفته است. Block گزارش می دهد که Bitfarms و Core Scientific نیز عملکرد قوی تری نسبت به قیمت بیت کوین از ابتدای سال تا به امروز نشان داده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده اخیراً با نمایندگان صنعت استخراج بیت کوین جلسه ای برگزار کرد و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر، از ماینرها حمایت خواهد کرد.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/ethereum-gas-prices-drop-to-unseen-levels-since-2020-amid-layer-2-upgrades/