اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین کتاب زیست کنکور نظام جدید

منابع درس زیست شناسی کنکور تجربی

با توجه به سطح سوالات کنکورهای نظام جدید، استفاده از کتب کمک آموزشی به منظور تمرین تست زنی، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. درس  زیست  خیلی سبز نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به همین دلیل در ادامه قصد داریم پنج تا از بهترین منابع درس زیست شناسی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به منظور رسیدن به تسلط بیشتر در این درس از آن ها کمک بگیرید.

 

زیست های تک پایه خیلی سبز

کتاب های زیست شناسی تک پایه خیلی سبز، با همکاری مولفان خیلی سبز و گروه آموزشی ماز نوشته شده اند. درسنامه های این کتاب را با اختلاف می توان از بهترین درسنامه ها برای تفهیم درس زیست شناسی کنکور برشمرد. چرا که ضمن پوشش تمامی نکات و تحلیل همه شکل های کتاب درسی، از حجم بسیار بالایی برخوردار نیستند.

چیدمان تست های این کتاب از آسان به سخت بوده که از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشند. همچنین در آخر هر فصل، بخشی با عنوان تست های ترکیبی قرار داده شده که شامل تست هایی است که با بخش های مختلف کتاب درسی همان پایه و دیگر پایه های تحصیلی ترکیب گشته اند و بدین صورت می تواند به خوبی شما را برای مواجهه با آماده سازد.

زیست های تک پایه نشر الگو

کتاب های زیست نشر الگو اساسا به شکل پایه به پایه توسط دکتر اشکان هاشمی تالیف و منتشر می شوند. این کتاب ها را بیشتر به داوطلبان با سطح علمی بالا توصیه می کنیم. همچنین کسانی که یک منبع را قبلا تمام کرده اند نیز می توانند به سراغ این کتاب بیایند.

از لحاظ تستی این کتاب بسیار غنی بوده و کسی که بتواند بر تست های آن مسلط شود، لزومی ندارد که برای تست های کنکور نگرانی به خود راه دهد. درسنامه های خوبی نیز در این کتاب گنجانده شده اما کیفیت درسنامه های خیلی سبز به مراتب بالاتر می باشد. در ادامه مقاله لینک دانلود قسمتی از این کتاب قرار داده شده است.

زیست های تک پایه میکروطبقه بندی

درسنامه های کتاب های زیست تک پایه میکروطبقه بندی گاج نسبت به دو منبع قبلی، خلاصه تر بوده ولی در عین حال مطالب خوبی را تحت پوشش خود در آورده اند. تست های تالیف شده این کتاب نیز سطح مطلوبی دارند و می توان این کتاب را بعد از زیست خیلی سبز و نشر الگو در رتبه سوم منابع درس زیست شناسی کنکور قرار داد. در ادامه مقاله لینک دانلود قسمتی از این کتاب قرار داده شده است.

زیست شناسی جامع IQ گاج

کتاب زیست شناسی جامع IQ گاج نیز مشابه زیست شناسی جامع خیلی سبز در دو جلد تالیف شده است. با این تفاوت که جلد اول شامل تست و جلد دوم دربردارنده درسنامه های بسیار کاملی است. سطح تست های این کتاب واقعا بالا است و توصیه می شود دانش آموزان متوسط رو به بالا به سراغ سوالات این کتاب بروند. در ادامه مقاله لینک دانلود قسمتی از این کتاب قرار داده شده است.

زیست شناسی جامع خیلی سبز (پینوکیو)

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز پینوکیو شامل دو جلد می باشد. این کتاب درسنامه ندارد پس اگر به آن نیاز دارید به سراغ این منبع نیایید. اما از لحاظ تستی این کتاب تقریبا تمام تیپ های تستی  را پوشش داده و انصافا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. جلد اول شامل تست ها و جلد دوم نیز پاسخنامه تشریحی این کتاب ارائه شده است. در ادامه مقاله لینک دانلود قسمتی از این کتاب قرار داده شده است.

منابعی که در این قسمت معرفی کردیم، از بهترین منابع موجود در بازار هستند که این روزها می توان به آن ها دسترسی داشت. البته لازم به ذکر است که حتی اگر شما بهترین منبع دنیا را نیز در اختیار داشته باشید، تا زمانی که با یک روش مطالعه اصولی و درست به سراغ آن نروید، نمی توان انتظار نتایج چندان درخشانی از شما داشت.

کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع برای 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه مطالعه منابع درس زیست شناسی کنکور

در این قسمت قصد داریم مهم ترین نکاتی را که در نحوه مطالعه منابع درس زیست شناسی کنکور می بایست رعایت کنید را به شما آموزش دهیم تا با به کارگیری آن ها بتوانید مطالعه هدفمند و پربازدهی را تجربه نمایید. این نکات عبارتند از:

نکته اولی که در مطالعه منابع زیست شناسی باید به آن توجه کنید، مطالعه عمیق و مفهومی آن ها است. قرار نیست که با روخوانی ساده و بدون توجه به درک مطالب، بتوانید به محتوای کتاب مسلط شده و در پاسخ به تست های زیست شناسی مهارت پیدا کنید. برای داشتن یک مطالعه عمیق نیز می بایست سه گام زیر را طی نمایید:

ابتدا یکبار کتاب درسی را روزنامه وار مطالعه کنید، درسنامه کتاب کمک آموزشی خود را دقیق مطالعه کرده و سپس به سراغ کتاب درسی رفته و سعی کنید نکته به نکته ای که در منبع کمک درسی خود مطالعه کرده بودید را در کتاب درسی تشخیص داده و تحلیل کنید. همچنین می توانید از نیز اسفاده نمایید.

استفاده از منبع کمک درسی مناسب

استفاده از منبع کمک درسی مناسب خیلی مهم و تاثیرگذار است. چرا که قرار است شما با مطالعه آن به نکات پوشیده و عمیق کتاب درسی پی برده و فهم خود از محتوای کتاب درسی را تکمیل کنید. توصیه می کنیم از یکی از منابع معرفی شده در تیتر قبل استفاده کنید چرا که آن منابع امتحان خود را پس داده و می توان این موضوع را از تجربیات و و نظر مشاوران آموزشی مجرب برداشت کرد.

هنگامی که برای یک مبحث به اندازه کافی تست زدید، نکات و مطالبی را که باعث شده تا تست هایی را غلط و یا نزده بگذارید، به خاطر سپرده و آن ها را در دفتری مخصوص همین کار یادداشت نمایید. بدین ترتیب بعد از مدتی شما گنجینه از مهم ترین نکات کتاب درسی مختص خود دارید که با مرور چندین باره آن می توایند به تسلط بالایی در درس زیست شناسی رسیده و نقاط ضعف خود را رفع نمایید.

تست زنی را می توان مهم ترین کار یک داوطلب کنکوری برای رسیدن به تسلط و یادگیری عمیق در همه درس ها از جمله زیست شناسی دانست. شما می بایست همواره برای تمرین در برنامه خود زمانی را تعیین کرده باشید. هر چه تعداد تست های بیشتری را تمرین و تحلیل کرده باشید، از شانس بیشتری برای موفقیت در کنکور سراسری برخوردار خواهید بود.

از آنجایی که درس زیست ماهیتی حفظی و مفهومی داشته و همچنین از بیشترین ضریب در کنکور تجربی برخوردار است، داشتن تسلط در آن از واجبات یک کنکوری موفق است. لازمه این کار این است که حتما هر روز حداقل یک قسمت از برنامه مطالعاتی خود را به درس زیست شناسی اختصاص دهید.

توجه به شکل های کتاب درسی

شکل ها در کتاب درسی زیست شناسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. منابع درس زیست شناسی کنکور نیز توجه ویژه ای به این قسمت ها کرده و تک تک شکل ها را با دقت تحلیل نموده اند. علاوه بر مطالعه آن ها، خودتان نیز کتاب درسی را باز کرده و شروع به توضیح شکل ها برای خودتان کنید. بدین صورت به مرور زمان به تسلط خوبی در شکل ها رسیده و چندین قدم از رقبای خود در پاسخ به تست های زیست شناسی جلو خواهید افتاد.

مشاوره منابع درس زیست شناسی کنکور

همان طور که توضیح داده شد، درس زیست شناسی مهم ترین درس در است. برای درس زیست شناسی در کنکور تجربی 50 سوال طراحی می شود که مدت 36 دقیقه زمان برای پاسخگویی به آن ها به داوطلبان داده می شود.

این درس از ضریب 12 برخوردار است. در نتیجه بیشترین تاثیرگذاری را در تراز نهایی کنکور شما خواهد داشت. پس داشتن برنامه مطالعاتی درست برای زیست امری واجب و اجتناب ناپذیر می باشد.

در کنار استفاده از بهترین منابع درس زیست شناسی کنکور، های برگزار شده در سال های اخیر به خصوص کنکور های نظام جدید از مهم کارهایی است که هر داوطلب کنکوری می بایست در دوران جمع بندی زیست شناسی به آن ها بپردازد.

همچنین اگر دبیر و یا جزوه خوبی دارید، در زمانی مخصوص به مطالعه آن ها بپردازید، چرا که تاثیر بسزایی در رفع نقاط ضعف و تثبیت نقاط قوت شما خواهد داشت. البته بهرحال فراموش نکنید که تست زنی مهم ترین کاری است که همواره باید در برنامه شما وجود داشته باشد. بدون تمرین و دست و پنجه نرم کردن با انواع تست ها، شانسی برای موفقیت برای شما باقی نخواهد ماند.

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص منابع زیست شناسی کنکور را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا باشید