علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

روش های خودارضایی در زنان

روش های خودارضایی در زنان، عوارض و راه های ترک خودارضایی

خودارضایی زنان متاهل امروزه در برخی از زوجین دیده می شود علت خودارضایی زنان متاهل بسیار واضح و روشن است و آن عدم ارگاسم در رابطه جنسی با همسر است روش های خودارضایی در زنان که در دین مبین اسلام گناه کبیره محسوب می شود در ادامه ذکر شده است و عوارض خودارضایی در زنان متاهل و دیگران بسیار است. در حالت کلی، در علم پزشکی، خودارضایی در زنان به دوگونه جود دارد:

  • خودارضایی زنان نوع Fonic (ابتدایی)
  • خودارضایی زنان نوع Metic (پیشرفته)

در این روش، که عموماً در دختران رایج‌تر از زنان است، فرد از طریق تحریک خارجی پایانه های عصبی موجود در اندام جنسی خود، به حالت انزال رسیده و Sewomen از کیسه های Comflector (کیسه های حاوی ترشحات غدد جنسی) خارج می‌گردد. این روش دقیقاً نقطه‌ی عکس روش قبل می‌باشد و در این روش، فرد از طریق تحریک داخلی، پایانه‌های عصبی ناحیه‌ی تناسلی را به واکنش واداشته و به حالت ارگاسم می رسد. متخصصان علم پزشکی معتقدند که هر دو روش (فنیک و متیک) برای سلامت جسم و روان زن، مضر و زیانبار هستند و از هر دو روش باید اجتناب نمود، ولی در مجموع، خودارضایی فنیک زیانبارتر از متیک است.

یکی از دلایل مهم خودارضایی در زنان این است که رابطه جنسی در این زوج مختص برطرف کردن نیازهای جنسی مرد می‌باشد. اکثر مردان ظرف دو دقیقه رابطه واژینال دچار انزال می‌شوند، در صورتی‌که زنان برای رسیدن به ارگاسم نیاز به ۱۵-۱۰ دقیقه تحریک جنسی با کیفیت مناسب دارند، بنابراین اگر یک زوج اطلاع کافی از نحوه ارضاء جنسی در زن نداشته باشد، زن ممکن است جهت برطرف کردن نیازهای جنسی خود، اقدام به خودارضایی نماید.

از دلایل روی آوری خودارضایی در زنان متاهل این است که زن‌ها از طریق خودارضایی به‌راحتی می‌توانند تا حد قابل درکی از شدت، عدم تطبیق، نا‌منظم بودن و‌ فشار دوران عادت‌ماهانه‌ی خود بکاهند. تا حد قابل درکی می‌توانند وضعیت مناسبی‌ را برای خود ایجاد کنند و‌ از تنش مربوطه بکاهند. تعداد قابل ملاحظه از زنانی که خودارضایی می‌کنند هیچگونه لذت جنسی از آن نمی‌برند، بلکه معتقد هستند که خودارضایی در زنان سبب بهبود استرس و روحیات آنها می‌شود. ولی آن‌ها باید بدانند که خودارضایی در زنان عواقب به مراتب ناگوارتری نسبت به دلایل واهی خود برای خودارضایی در زنان دارد.

عوارض جسمی خودارضایی در زنان

در حالت انجام خودارضایی در زنان متیک، چنانچه فرد، پرده بکارت داشته باشد، با ورود جسم خارجی به واژن احتمال پارگی و آسیب دیدگی پرده بکارت به‌شدت بالا می‌رود. اینگونه افراد عموماً در زندگی مشترک، در ارضای همسر خود دچار مشکل شده و توانایی جنسی خود را از دست می دهند، چرا که از سکس واژینال و متعارف، به هیچ عنوان لذت نبرده و به ارگاسم نمی رسند و به همین جهت به شدت از آن اجتناب می‌کنند.

به این دلیل که زنان همانند مردان در معرض تحریکات فیزیکی حاد نیستند و درصد تحریک پذیری دیداری و شنیداری و حتی لمسی کمتری نسبت به مردان دارند و عموماً از طریق نوازشهای پوستی و حسی و تحریکات عاطفی، دچار تحریکات جنسی می‌گردند توصیه می‌شود که برای جلوگیری از عارضه ی استمناء، حدالامکان باید خود را کمتر در معرض تحریکات پوستی و انگیختگی‌های عاطفی قرار دهند و به عبارت بهتر، اجازه ندهند که این اعمال باعث افزایش هیجانات جنسی آن‌ها گردد.

خودارضایی در زنان چگونه انجام میشود؟

از عوارض خودارضایی در زنان می‌توان به این مورد اشاره کرد که زن صرفاً از نظر جنسی ارضا می‌شود و سایر حواس مثل لامسه و غیره همچنان تشنه می‌باشند. به همین دلیل خودارضایی در زنان مانند یک رابطه واقعی ارضا نمی‌کند و حالت آرامش روحی بعد از رابطه واقعی را القا نمی‌کند. پس افراط در آن می‌تواند باعث بهم ریختگی توازن طبیعی بدن گردد.

خودارضایی در زنان را آدم ضعیف النفسی می‌یابد و تا حدودی خود را مریض و متفاوت از دیگران احساس می‌کند. پس از خودارضایی زنان بارها به خود قول می‌دهد که دیگر این کار را نکند ولی مجدداً تکرار می‌گردد! این امر باعث می‌شود که فرد فکر کند اراده نداشته و خود را ضعیف احساس کند. بعضی افراد بعد از خودارضایی در زنان بستگی به نوع تربیت و اخلاقیات خود دچار عذاب وجدان نیز می‌گردند.

همواره دین اسلام افراد را به ترک این عمل حرام توصیه کرده است. چه مردان و چه زنان می‌توانند با تقویت اراده خود و دوری از اعمال تحریک آمیز به این اقدام انحراف جنسی خود پایان دهند. با مشاوره از پزشکان متخصص می‌توانند در مورد روابط جنسی بهتر با همسر خود مشورت گرفته تا به اوج لذت جنسی (ارگاسم) خود برسند. با رسیدن به این مرحله به طور خودکار از رفتن به سراغ خودارضایی در زنان پرهیز خواهند کرد. همیشه به عواقب جسمی و روحی آن فکر کنند تا بتوانند راحت‌تر در ترک این پدیده پیش بروند.

راه های ترک خود ارضایی زنان

به‌طور کلی به تحریک آلت تناسلی توسط خود فرد برای تخلیه هیجان جنسی خودارضایی گویند. اکثر زنان در سنین 13 تا 20 سالگی برای اولین بار اقدام به خودارضایی می‌کنند. البته برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانم‌ها ممکن است در دهه ۸۰ زندگی نیز خودارضایی داشته باشند. خودارضایی همیشه در خانم‌های مجرد دیده نمی‌شود، وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید.

عوامل موثر در خودارضایی زنان

ارگاسم یعنی بدن از لحاظ احساسی و بدنی به اوج فعالیت می‌رسد. البته در متون تخصصی ارگاسم به این صورت تعریف می شود: انقباض شدید ماهیچه‌ای در طی رابطه جنسی که به همراه تغییر در برخی علایم بدنی مانند تغییر در ضربان قلب، تغییر در فشار خون و تغییر در عمق و نرخ تنفس می‌باشد. ارگاسم در زنان به دونوع تقسیم بندی می‌شود.

کلیتوریس که در قسمت بیرونی دستگاه تناسلی زن قرار دارد. از این رو تحریک این نقطه به یکی از انواع ارگاسم یعنی ارگاسم کلیتوریس منجر می شود. اگر عمل تحریک مستقیما از این نقطه از اندام جنسی زن شروع شود سبب می‌شود تا او حداقل احساس لذت ارگاسم کلیتوریس را تجربه کند.

اگرچه هنوز بر سر وجود G point (نقطه حساس درون واژن زنان که با تحریک آن به اوج لذت جنسی می رسند) بحث وجود دارد اما ۳۰ درصد از زنان مدعی هستند که تنها در اثر دخول آلت تناسلی مرد در واژن و تحریک شدن این نقطه، ارگاسم های شدیدی را تجربه می کنند.

با دانستن این مسئله که زنان با چه حالت‌هایی و در چه زمان‌هایی به اوج لذت جنسی (ارگاسم) خواهند رسید بررسی دلایل خودارضایی در زنان را بیش از پیش آشکار می‌کند.

خودارضایی زنان چه عوارضی دارد؟

خودارضایی در زنان عمل بسیار منفی و ناپسندی است که باید خانمهای جوان دست از خودارضایی بکشند عوارض و عواقب خودارضایی در زنان بر هیچ کس پوشیده نیست و همه می دانند روش های خودارضایی در زنان باعث نابودی فرد می شود.

ارضای همسر بدون دخول ممکن است؟

همانطور که میدانید رابطه جنسی یک بخش مهمی از روابط زن و مرد است که نقش مهمی هم در پایداری و ثبات زندگی مشترک دارد. اما، رابطه جنسی می تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. وقتی بیشتر مردم در مورد “رابطه جنسی” صحبت می کنند معمولاً به رابطه جنسی کامل (یا دخول) اشاره می کنند.

در این نوع رابطه، احتمال بارداری و پارگی پرده بکارت وجود دارد. اما در این بین بسیاری از زوج های جوان در دوران عقد، میخواهند انواع دیگر رابطه جنسی بدون دخول را امتحان کنند. بدین ترتیب در روابط جنسی بدون دخول، ضمن حفظ بکارت در زن از بارداری های ناخواسته نیز جلوگیری میشود.

موارد بسیاری مانند بوسیدن، لمس کردن و نوازش وجود دارند که می توانند احساس خوبی در شما ایجاد کنند و حتی منجر به ارضای جنسی و ارگاسم شود. آگاهی از همه این گزینه ها می تواند به شما کمک کند تا انتخاب های آگاهانه ای را که برای شما مناسب است انجام دهید.

راه های ارضای جنسی زنان بدون دخول

در ادامه برخی از راه های ارضای جنسی زنان بدون دخول را مطرح میکنیم:

رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی یا اورال سکس رایج ترین روش ارضای صحیح زن بدون دخول، رابطه جنسی دهانی این روزها یک شکل متداول از فعالیت جنسی است. البته این نوع رابطه در بین زوجهای جوان و در دوره عقد رایج تر است.

رابطه جنسی دهانی به معنای استفاده از دهان، لب ها یا زبان برای تحریک دستگاه تناسلی یا مقعد همسرتان است. شما میتوانید رابطه جنسی دهانی را در پوزیشن ها و موقعیت های جنسی مختلفی انجام دهید. توجه کنید اگر هر دو زوج از آن لذت ببرید و به آن رضایت دهید، رابطه جنسی دهانی می تواند یک قسمت طبیعی و لذت بخش از رابطه جنسی باشد و حتی به تنهایی میتواند یک روش ارضای صحیح زنان بدون دخول باشد.

در واقع در این نوع رابطه جنسی شما با استفاده از دهان، لبها و زبان خود میتوانید نقاط حساس اندام تناسلی همسرتان، سینه ها، لبها و… را تحریک کنید. این تحریک زمانی به اوج خود میرسد که شما کلیتوریس و نقطه G را در همسرتان تحریک کنید. اما توجه داشته باشید که رابطه جنسی دهانی بدون کاندوم خطراتی را به همراه دارد. از جمله انتقال بیماریهای مقاربتی همچون ویروس HIV، ویروس هرپس تناسلی و… پس مراقبت های لازم را در زمان انجام رابطه جنسی دهانی در نظر داشته باشید. لطفا پست رابطه جنسی مقعدی را بخوانید.

نوازش و لمس

یکی دیگر از روشهای ارضای زنان بدون نیاز به دخول، لمس کردن است. اندام های جنسی، در برابر لمس و تماس بسیار حساس هستند. شما میتوانید با لمس درست این نواحی حساس، همسر خود را به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسانید در عین حال خودتان هم از رابطه جنسی لذت ببرید. اعضای حساس جنسی می توانند شامل کلیتوریس، پستان، نوک سینه، واژن، یا مقعد باشند. شما باید با کاوش در بدن همسرتان نقاط حساس او را پیدا کنید و با لمس آنها او را به اوج لذت جنسی برسانید. این کار چندان سختی نیست و تنها با چند بار رابطه جنسی، میتوانید نقاط حساس و تحریک پذیر همسرتان را کشف کنید.

رابطه جنسی از طریق تحریک اندامهای جنسی

یکی دیگر از متدهای ارضای صحیح زنان بدون دخول این است که اندام های جنسی زن و مرد با هم تماس داشته باشند. در واقع در این حالت مرد میتواند با اندام تناسلی خود، کلیتوریس و اندام جنسی زن را تحریک کند و بدین ترتیب بدون دخول او را به اوج لذت جنسی برساند. اگرچه در این روش، احتمال بارداری کم است اما بهتر است که از روشهای مراقبتی همچون استفاده از کاندوم غافل نشوید.

ارضای جنسی از طریق بوسه

یکی از سوالات رایجی که بین زوجهای جوان وجود دارد این است که آیا امکان ارضای جنسی از طریق بوسیدن های طولانی وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید بگویم که بوسه های عاشقانه و طولانی گاهی میتوانند جایگزین رابطه جنسی و دخول شوند. همانطور که میدانید لب ها اندام های حساسی هستند. تحریک لب های یکدیگر و لمس اعضای حساس بدن گاهی میتواند منجر به ارضای جنسی در زن و مرد شود.