عمومیکسب و کار ایرانی

قوانین، شرایط و مزایای اجاره سند و تامین وثیقه برای دادسرا

سند اجاره ای یکی از راه حل هایی که برای آزادی زندانی بسیار متداول است. استفاده از سند اجاره ای اگر قانونی باشد و زیر نظر کارشناسان حقوقی زبده می تواند یکی از بهترین راه ها باشد. امروزه با , می توان آزادی زندانی خود را به انجام برسانید و کمتر از هفتاد و دو ساعت کاری، متهم را به کانون گرم خانواده بازگردانید و نسبت به مشکلات عدیده اقدامات لازم را به انجام رسانید. مقام قضایی مجاز نیست قرار وثیقه از نوعی خاص صادر کند و نوع وثیقه را محدود کند.

یا اقوام ایشان حاضر به سند گذاری برایشان باشد و سند مربوطه را به مرجع ذی صلاح  معرفی نماید و در حساب سپرده دادگستری تودیع گردد دیگر نیازی به اجاره سند نمی باشد. اگر مال منقول است به یک نحو مناسب توقیف شود و اگر غیر منقول باشد، سند آن از طریق اداره ثبت املاک کشور بازداشت می‌شود.

در مورد مال غیر منقول مقام قضایی از کارشناس برای ارزیابی مال معرفی شده اعلام می نماید و در صورتی آن را می‌پذیرد که ارزش آن مال  به میزان مبلغ وثیقه یا بیشتر از آن باشد که جای اعتراض باقی نمی‌ماند. نکته‌ای که باید توجه داشت این است که ممکن است فرآیند بازداشت سند یا توقیف آن چند روز به طول بیانجامد که در این مدت سند بازداشت خواهد بود.

اجاره سند در مراحل مختلف و عواقب عدم ارائه آن

قانونگذار در دو مرحله امکان اخذ وثیقه برای آزادی متهمان از بازداشت موقت را در قانون ذکر نموده و جالب است بدانید اجاره سند ملکی یکی از مصادیق پرکاربرد آن می‌باشد، زیرا بررسی و ارزیابی قیمت و همینطور شرایط نگهداری آن از موارد دیگر برای دادسرا و دادگاه راحت تر است.

وثیقه برای دادسرا

  1. مرحله اول در دادسرا و قبل از صدور کیفرخواست توسط دادستان می‌باشد

در این مرحله هنوز مدارک برای اثبات جرم به میزانی نیست که منجر به صدور کیفرخواست شود ولی از طرفی نیز بیم آن می‌رود که متهم فرار کرده و یا اقدامات دیگری نظیر تبانی و توطئه انجام دهد

به همین خاطر جهت احقاق حق بزه دیده بازپرس می‌تواند متناسب با اتهام شخص متهم یکی از قرارهای ماده 217 قانون آیین دادرسی کیفری را صادر کند، در این هنگام اگر متهم در وقت مقرر بتواند وثیقه مورد نیاز را به دادسرا تحویل دهد می‌تواند تا هنگام صدور کیفرخواست و تعیین وقت رسیدگی آزاد باشد اما در غیر این صورت در بازداشت موقت خواهد ماند.

وثیقه برای دادگاه

بعد از دادسرا در برخی مواقع پس از صدور کیفرخواست و تعیین وقت رسیدگی قاضی پرونده می‌خواهد که در برخی موارد تحقیقات بیشتر صورت بگیرد که این کار شخصا توسط خود او انجام شود

یا از دادستان انجام تحقیقات مورد نیاز را درخواست می‌کند تا بتواند با مستندات قوی تر رای مقتضی را صادر نماید، در اینجا نیز ممکن است قاضی اقدام به صدور قرار تامین و اخذ وثیقه از متهم نماید

که در این صورت نیز مانند مورد قبل باید یک سند به ارزش کارشناسی شده متناسب با جرم متهم به دادگاه تحویل داده شود، قاضی پرونده و همچنین بازپرس موظف هستند که در صورت درخواست متهم برای تعویض وثیقه این تقاضا را بپذیرند.

حال اشخاص زیادی هستند که دارای چند سند ملکی می‌باشند بدون آنکه از آن استفاده کرده و یا آن را در رهن بانک و دیگر جاها قرار داده باشند این اشخاص می‌توانند به راحتی سند ملکی خود را بعد از انجام کارشناسی و تعیین ارزش به مجموعه های حقوقی معتبر اجاره دهند و از مزایای این کار بهره مند شوند، ما در قسمت بعد به مزایای اجاره سند خواهیم پرداخت.

نمونه و نوع قرارداد سند اجاره ای

در قرارداد اجاره سند که مطابق قانون مدنی یک قرارداد معتبر و لازم و فی مابین کسی که سند را اجاره می کند و اجاره گیرنده سند تعهداتی برای طرفین قرار گرفته و همینطور رضایت طرفین و شرایط عرفی و قانونی مربوط به این قراردادها از جمله مهم‌ترین شروط انعقاد قرارداد اجاره سند است.

مدارک لازم جهت اجاره سند

مدرک شناسایی و احراز هویت حضوری مشخصات طرف قرارداد

    1. مدرک شناسایی و احراز هویت حضوری
    2. خود شخص به همراه شناسنامه
    3. شناسایی محل سکونت متهم و ضامنین – (ضامنین مورد تایید و معتبر موسسه)
    4. تامین و تعیین ضامن های معتبر بستگی به نوع اتهام و سابقه کیفری
    5. میزان قرارداد متفاوت می‌باشد دریافت نوع ضمانت بستگی به نظر موسسه داشته و اغلب شامل یک یا چند مورد است

اجاره سند و مزایای آن برای افراد مختلف

در قبل هم به این موضوع اشاره شده بود که اجاره سند برای هر دو طرف معامله بسیار مفید و کاربردی هستند

اجاره سند برای کسب درآمد

افرادی که دنبال کار در این شرایط بد اقتصادی می گردند تا بتوانند به خانواده خود کمک کنند می توانند سند خود را اجاره دهند البته برخی از عواقب آن می‌ترسند که به همین دلیل ممکن است تردید کنند ولی برای اطمینان باید به مجموعه های شناخته شده استناد کرد. در برخی موارد اشخاص دارای یک یا چند سند هستند که بدون استفاده در کشو خانه قرار داده شده است.   حال میخواهیم بگوییم که شما میتوانید به راحتی و بدون داشتن پیش زمینه ای از اجاره سند، از این سندها استفاده کرده و درآمد قابل توجهی از این راه دریافت کنند.

یکی از خوبی های این کار این است که به این روش میتوانید به متهم های بی گناه که دنبال سند هستند و قصد اجاره سند را دارند کمک کرده و این دوستان را به آغوش گرم خانواده خود بازگردانید و موجب دلگرمی آن خانواده شوید بدون آنکه مشکلی برای خود شما سندگذار گرامی پیش آید، خوبی این کار این است که بی دردسر با اجاره سند غیر قابل استفاده خود می توانید سالانه درآمد خوبی را کسب نمایید.

اجاره سند چگونه به افراد بی گناه کمک می کند؟

افراد با اجاره سند نه تنها یک راه کسب درآمد ایجاد کرده اند بلکه با این کار می توانند به افراد بیگناهی که به دلیل عوامل مختلف سند نیاز دارند کمک کنند. برخی از این افراد و گناهکاران ممکن است وضعیت مالی خوبی داشته باشند و سند نیز داشته باشند.

اما سندشان گرو بانک جهت اخذ وام باشد برای همین اصلا نیاز نیست که نگران ضبط شدن سند خود باشید. زیرا یک مرکز متعدد و حرفه ای که در این زمینه کار می کنند، با سابقه و تجربه ای که دارند، تمامی زیر و بم این کار اجاره سند را در نظر گرفته است و اجازه نمی دهد هیچگونه مشکلی برای سند اجاره ای پیش آید. اکنون بعد از آشنایی با این مزیت هایی که درمورد اجاره سند گفتیم بهتر است هر چه سریع‌تر به دفاتر حقوقی معتبر رفته و بعد از اخذ ضمانت های لازم با خیال راحت سند اجاره کنیم و یا سند خود را اجاره دهیم.

امروزه یکی از بهترین راه ها برای کسب آمد غیر فعال در دوران بد اقتصادی اجاره سند است.

سند اجاره مشمول چه مواردی است

آنچه در جامعه به عنوان سند اجاره ای یاد می‌ شود توافق‌نامه‌ای است که به استناد ماده ۱۰ قانون مدنی و مقرر در ماده ۲۶۵ قانون مدنی در مورد عدم اهدای کمک صورت گرفته است.

اما در زمان عامیانه به آن سند اجاره ای گفته می‌شود سند اجاره ای در واقع همان دارایی ماست، از جمله بازرگانی و اداری و مسکونی کشاورزی و سایر کاربری هایی که تعریف شده برای معرفی به دادگاه‌ها به عنوان وثیقه برای آزادی متهم با زندانی که در نتیجه آن متهم برای دفاع و ارائه شواهد از زندان آزاد می‌شود.

حال به چند نکته مهم که ممکن است سوال شما در زمینه سند اجاره ای نیز باشد میپردازیم در ادامه با ما همراه باشید

اجاره سند برای دادسرا و دادگاه

آیا میشود که پرونده متهم در دادسرا باشد و کیفرخواست صادر نشده باشد؟

در بعضی از موارد برای قاضی این امکان وجود دارد که در مرحله دادگاه و پس از ارجاع پرونده از دادسرا به دادگاه برای متهم وثیقه صادر کند.

سند اجاره ای برای زندانی از کجا باید تهیه شود؟

در رابطه با سند اجاره ای لازم است که بدانیم راه های کلاهبرداری بسیار زیادی در زمینه اجاره سند وجود دارد به طور مثال اجاره سند از افراد سود جو و منفعت طلب ممکن است باعث دردسر برای شما شود، اگر می خواهید سند اجاره ای بگیرید بهترین راه حل این است که از مرکزی معتبر که کارش تخصصا اجاره سند استمراجعه کرده و حتما در مورد آن مرکز و دفتری که در زمینه اجاره سند فعالیت میکمد تحقیق کرده و از اعتبار آند مطلع شوید تا در مورد سند اجاره ای که میگیرید به دردسری برنخورید.