عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه با طراحی و چاپ پوستر، تبلیغات موثرتری داشته باشیم؟

در دنیای امروز، مهم ترین رکن موفقیت برای کسب کارهای تازه تاسیس تبلیغات است؛ همچنین رقابت در دنیای تجارت، باعث محبوبیت روز افزون بحث تبلیغات در بین برندها می شود. اگر قصد دارید تحولی چشمگیر در روند بهبود کسب و کار خود داشته باشید، داشتن تبلیغات مناسب به منظور افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش بسیار ضروری است. برای استفاده از مزایای تبلیغات، به کار گیری به روز ترین روش ها به پیشرفت و رسیدن به نتیجه دلخواه کمک شایانی می کند.

در عصر تکنولوژی این سوال پیش می آید که آیا تبلیغات چاپی هنوز موثر است؟ در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم.

تبلیغات چاپی یکی از ارزان ترین و پربازده ترین استراتژی های تبلیغاتی است که با استفاده از رسانه های چاپی فیزیکی در قالب مجلات، بروشور، نامه های مستقیم و… به مدیران کسب و کار های کوچک و بزرگ کمک می کند تا با مشتریان یا کارفرماها ارتباط برقرار کنند و محصولات خود را معرفی کنند.

تبلیغات دیجیتال در دنیای اطلاعات و ارتباطات معادلات را بر هم زده و صنعت چاپ را وارد مرحله جدیدی کرده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده از سال 2015 تا 2019، شرکت های آمریکایی به طور متوسط سالانه 25 میلیارد دلار برای تبلیغات چاپی هزینه کرده اند. در حالی که این آمار در دهه گذشته کاهش یافته است، اما تبلیغات چاپی هنوز ضروری می باشند.

درست است که تبلیغات دیجیتال از تبلیغات چاپی به عنوان شکل اصلی بازاریابی در ایالات متحده پیشی گرفته است، اما چاپ به این زودی ها از بین نمی رود. نرخ تبدیل بالا، جمعیت قوی مخاطبان، شهرت شرکت و قالب تعاملی منحصر به فرد چاپ، آن را سال به سال در جریان اصلی بازاریابی نگه می دارد. بیایید کمی بیشتر به مزایای چاپ بپردازیم.

مزایای تبلیغات چاپی چیست؟

هنگامی که برای تبلیغات شرکت خود از تبلیغات چاپی با کیفیت استفاده می کنید، این کار میزان اعتبار خاصی را به تجارت شما می افزاید. از آن جایی که انسان ها موجوداتی بسیار بصری هستند و رنگ ها و چاپ ها را در ذهن خود یادداشت می کنند، انتخاب یک وسیله فیزیکی موضوع را ملموس تر می کند.

تبلیغات چاپی به شما کمک می کند تا با روش های خلاقانه کسب و کار خود را پویا کنید و تصویری تثبیت شده از برند خود ارائه دهید. اگر بتوانید نظر مخاطبین تان را جلب کنید، احتمالاً کسب و کار شما بیشتر از همیشه در معرض دید قرار بگیرد. در نگاه برخی مخاطبان آگهی های تبلیغاتی آنلاین بیشتر از تبلیغات فیزیکی آزار دهنده هستند. بنابراین، این دسته افراد علاقه مند به خواندن یک تبلیغ چاپی هستند تا یک تبلیغ دیجیتال. دیگر مزایای تبلیغات چاپی عبارتند از:

  • روزنامه ها و مجلات در مطب پزشک، کتابخانه یا اماکن عمومی به دلیل جا به جایی آسان دارای ماندگاری طولانی هستند که باعث افزایش میزان آگهی تبلیغاتی شما می شود.
  • رسانه های چاپی دارای مشتری های وفادار زیادی هستند که ماهها، شاید حتی سالها، انتشار را به صورت هفتگی یا ماهانه خریداری می کنند. بنابراین شما از مواجهه گسترده با تبلیغات خود در رسانه های چاپی مطمئن هستید.
  • تبلیغات رسانه چاپی قابل انعطاف هستند. شما می توانید نوع تبلیغ خود را متناسب با نیاز و بودجه خود تنظیم کنید.
  • تحقیقات نشان می دهد که رسانه های چاپی از نظر مردم یکی از معتبرترین رسانه های موجود هستند. از آنجایی که مردم از کسانی که به آنها اعتماد دارند خرید می کنند، بازاریاب میتواند با انتخاب محل پخش تبلیغات چاپی مشتری های احتمالی خود را انتخاب کند.
  • واسطه ها در تبلیغات چاپی حذف می شوند، و ارتباط مستقیم با مشتری برقرار می کنند به همین خاطر جذب مشتری سریع اتفاق می افتد. تبلیغات در رسانه های چاپی می تواند فروش شما را بیش از سایر رسانه ها جلب کند.
  • مصرف کنندگان روزنامه ها و مجلات می توانند از کودکان، نوجوانان، بزرگسالان تا افراد مسن متغیر باشند. تبلیغات چاپی به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از مخاطبان را به راحتی هدف قرار دهید.

چند مورد از معایب تبلیغات چاپی عبارتند از:

  • نیاز به وقت برای برنامه ریزی دارد چون انتشار در رسانه های چاپی یک پروسه زمان براست.
  • فرآیند پیچیده ای دارد از جمله: صفحه آرایی، طراحی گرافیکی، تحویل به نشریه و…
  • بر اساس نوع تبلیغات چاپی می توان گفت جامعه آماری بالایی را شامل می شود؛ مثلا آگهی که در روزنامه چاپ می شود مورد توجه عموم قرار می گیرد اما اینکه چند درصد از آن ها مشتری های خاص هستند قابل تشخیص نیست.
  • بدلیل حجم بالای تبلیغات چاپی امکان دارد تبلیغ شما در میان انبوهی از تبلیغات دیگر ناپدید شود.

انواع تبلیغات چاپی در سال 2021

رسانه چاپی به شما این امکان را به ما می دهند که برند و محصولات خود را در قالب های مختلفی نمایش دهیم. برخی از موثرترین انواع تبلیغات چاپی عبارتند از:

تبلیغات روزنامه:

تبلیغات روزنامه جز تبلیغات مقرون به صرفه و قابل اعتماد بین مردم است و با گذشت سال ها مخاطبان خود را از دست نداده و فعال است.

تبلیغات مجله:

تبلیغات مجله ای اگر در مناطق نزیک قرار بگیرند می توانند در تبلیغات محله ای بسیار تاثیر گذار باشند.

تبلیغات بروشورها:

بروشورها از جمله مقرون به صرفه ترین و رایج ترین روش های تبلیغات چاپی به شمار می آیند. بروشورها اقتدار و اعتبار برند تجاری شما هستند که می توانید از این طریق در تماس مستقیم با مخاطبین خود قرار گرفته و اطلاعات زیادی را در قالب بروشور، بین آن ها توزیع کنید.

چاپ بنر و پوستر:

بنرها و پوستر شعار سال تلفیقی از هنر گرافیک و هنر تبلیغات هستند، پس به طرح های گرافیکی هنرمندانه و تبلیغات اصولی نیاز داریم. مخاطبان چاپ بنر و پوستر مردم هستند به همین دلیل باید با به کارگیری تخیل از تصاویر، فرم ها و رنگ هایی استفاده کرد که در ذهن ها ماندگار شود.

چاپ تراکت، معروف ‌ترین انواع تبلیغات در بیزینس:

تراکت تبلیغاتی شناخته شده ترین و کم هزینه ترین روش در بین انواع تبلیغات است که در تیراژ بالا، بین طیف گسترده ای از مردم توزیع می شود. تراکت سبب معرفی کسب و کارها، خدمات و محصولات، افزایش فروش و برندینگ آن ها می شود. به کارگیری نوآوری و هنر گرافیک بسیار تاثیر گذار است. برای مثال بجای یک برگه تراکت می توانید از تراکت آویز استفاده کنید یا با چاپ کد تخفیف بر روی تراکت، مخاطبین خود را با طرح تبلیغاتی منحصر به فردی رو به رو کنید.

نحوه توزیع تراکت به نوع کسب و کار شما بستگی دارد؛ برای مثال سوپر مارکت ها بهتر است ساکنین آن محل را به عنوان مخاطب اصلی خود قرار دهند. همچنین می توان تراکت ها را بین عموم مردم در نمایشگاه ها، معابر، مغازه ها، درب منازل، شرکت ها و سازمان های تجاری پخش کرد.

چاپ کارت ویزیت، ابزاری کوچک اما پرکاربرد برای تبلیغات و برندسازی:

کارت ویزیت یکی از مهم‌ ترین ابزارهای برندسازی و تبلیغات در همه کسب ‌وکارهای جهان به حساب می آید. انتقال سریع اطلاعات و جذب مخاطب در مدت زمان کوتاه از مهم ترین مزایای کارت ویزیت است.

نکته حائز اهمیت این است که با طراحی و چاپ اصولی و پیشرفته می توانید به راحتی هویت خود و برندتان را به دیگران معرفی کنید.

چاپ کاتالوگ، یکی از خاص‌ترین شیوه‌های تبلیغات با کاربردی مشخص:

کاتالوگ کتابچه ای است که اطلاعات کاملی را درباره محصولات یا خدمات بیزینس ها در اختیار عموم از جمله مشتریان و فروشندگان قرار می دهد.

کاتالوگ از خاص ترین شیوه های تبلیغات است اما به دلیل هزینه چاپ بالای آن معمولا نسبت به سایر انواع تبلیغات چاپی در تعداد کمتری چاپ می شوند. ابعاد و مدل کاغذ کاتالوگ امری سلیقه ای است و محدودیتی در این راستا وجود ندارد.

چاپ اوراق اداری و کارت پستال، ویژه تبلیغاتی زیبا و هدفمند:

اوراق اداری ظاهر زیبا و طراحی هماهنگی دارند؛ به منظور ارتباطات بین پرسنل با سازمان های دیگر در جلسات رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند.

کارت پستال ها یکی دیگر از انواع تبلیغات چاپی هستند که با توجه به هزینه های کم، مورد استقبال افراد مختلفی برای تبلیغات قرار می گیرند.

شما می‌توانید متناسب با کسب‌ و کار و هدفی که دارید یکی از روش‌های فوق را انتخاب کنید. کارت پستال ها نیازی به پاکت پستی برای ارسال ندارند و به دو صورت یک طرفه یا دو طرفه وجود دارند.

سخن آخر

اهمیت تبلیغات در رونق کسب وکارها برای همه امری ثابت شده است و شرکت ها برای نمایش محصولات خود در رقابت تنگاتنگی هستند. در این فراگیری تبلیغات، کسانی موفق می شوند که تبلیغات اصولی، درست و مفیدی را ارائه کنند. ما در شرکت ایده پردازان راویس تبلیغ شما را به برگ برنده تان تبدیل می کنیم تا انتخاب مخاطبین خود باشید.