علمی و پزشکی

دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

به گزارش شفاف ، سعید نمکی در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی که نسخه ای از آن در اختیار گیلونا قرار گرفت ، اقدامات لازم برای به حداکثر رساندن ظرفیت مراکز و واکسن ها را توصیف کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

“با سلام و تبریک عید سعید قربان و عرض ارادت برای رویارویی نفس گیر با پیک پنجم بیماری و تشکر از تلاش همه عزیزان برای افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین افزایش سرعت عمل ؛ با توجه به اینکه جمعیت بالای 60 سال و استانهای جنوبی و جنوب شرقی بالای 50 سال به لطف پوشش واکسیناسیون به سطح قابل قبولی رسیده اند ، دیروز مراجعه کمتری به مراکز واکسیناسیون داشتیم.

بنابراین ، با توجه به تأمین و پشتیبانی کافی از واکسن ها و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که هر روز آماده تزریق بیش از پانصد هزار نفر هستند ، ارزش استفاده از این مراکز و واکسن ها در حداکثر ظرفیت را دارد. بنابراین ، شما باید موارد زیر را انجام دهید:

– بلافاصله باید اعلام شود که از کلیه افراد بالای 60 سال که هنوز در سایت مراجعه نکرده و یا ثبت نام نکرده اند ، دعوت به ثبت نام و نوبت دهی با اعلامیه ها یا هر وسیله مناسب دیگر در سراسر کشور می شود.

برای این گروه سنی در استان های بالای 50 سال تبلیغ کنید.

استانهایی با گروه سنی هدف بالای 60 سال و افراد بالای 50 سال با 75٪ گروه سنی هدف واکسینه شده می توانند فردا را برای جمعیت 60-58 ساله در استانهایی که گروه سنی هدف بالای 60 سال و 48-50 سال دارند واگذار کنند. در استانهایی که گروه سنی هدف آنها بیش از 50 سال است ، باید ثبت نام آغاز شود و واکسیناسیون این گروه نیز به نوبه خود آغاز شود.

“خوشبختانه ، واکسن کافی در دسترس است و همکاران می توانند جمعیت هدف جدید را محاسبه کرده و درخواست کنند که واکسن سریع ارسال شود.”