عمومیکسب و کار ایرانی

آموزش افزایش اعتبار پیامک بارنامه

انواع بارنامه الکترونیکی

به نقل از شرکت حمل و نقل سراسری بارنامه با توجه به نوع وسیله نقلیه‌ای که بار را حمل می‌کند، دسته بندی می‌شود. در ادامه به انواع بارنامه الکترونیکی اشاره می‌کنیم:

بارنامه غیر قابل انتقال: در این نوع، بار تنها در محلی که در بارنامه قید شده است به صاحب بار تحویل داده می‌شود و امکان تغییر مکان تحویل بار وجود ندارد.

بارنامه قابل انتقال: در این نوع، به راحتی بارنامه قابل واگذاری می‌باشد.

مزایای بارنامه الکترونیکی

با نگاهی اجمالی به بارنامه‌هایی با روش قدیمی و سبک و سیاق مدرن و الکترونیکی می‌توان به راحتی مزایای بارنامه ‌الکترونیکی را فهمید که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حذف بارنامههای کاغذی:  آنلاین بار سبب صرفه‌جویی در مصرف کاغذ شده است. همچنین امکان گم شدن بارنامه‌ها به صورت چاپی بر روی کاغذ و خط خوردگی همیشه وجود دارد که در بارنامه‌های‌ الکترونیکی این اتفاقات برطرف شده است.
  • افزایش سرعت: فرایند صدور بارنامه الکترونیکی در مقایسه با روش چاپی مخصوصا در پروسه اداری حمل‌و‌نقل و کالا بسیار سریع تر خواهد بود.
  • راحتی صاحبانبار: جابجایی کالا از نقطه‌ای به نقطه دیگر همیشه برای صاحبان بار استرسی را به همراه دارد. با داشتن بارنامه الکترونیکی در صورت بروز خسارت به کالا در زمان حمل‌و‌نقل به راحتی می‌توانید با ارائه بارنامه، خسارت کالای خود را دریافت کنید.
  • افزایش دقت: صدور بارنامه‌های ‌الکترونیکی امکان خطای انسانی را به شدت کاهش داده است.
  • جلوگیری از قاچاق کالا: از آنجایی که تنها بارهایی که دارای بارنامه رسمی باشند امکان تردد در کشور دارند، لذا باعث می‌شود تا مانع از قاچاق کالا در کشور شود و این کار به اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد کرد.
  • افزایش استاندارد: داشتن استاندارد وسایل نقلیه حمل‌و‌نقل یکی از شروط صدور بارنامه است و از اینرو امکان آسیب رسیدن به کالاها در زمان جابجایی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.
  • پیگیری ۲۴ ساعته: صاحبان بارنامهالکترونیکی در هر ساعت شبانه روز می‌توانند محموله خود را ردیابی و پیگیری کنند.

بارنامه غیرحضوری

صدور بارنامه غیر‌حضوری یکی از روش‌های مناسب برای کاهش هزینه‌ها و همچنین صرفه جویی در وقت و زمان می‌باشد. این روش کمک می‌کند تا کاربران در هر زمان و هر کجا که باشند، بتوانند به راحتی با ورود به سامانه‌های صدور بارنامه اقدام به درخواست آن نموده و در کوتاهترین زمان به صورت غیر‌حضوری و آنلاین آن را دریافت نمایند.

صدور اینترنتی بارنامه

تکنولوژی و فناوری در شکل و سبک کسب و کارها نیز تاثیرگذار بوده است. تبدیل بارنامه کاغذی به بارنامه اینترنتی یکی دیگر از تحولاتی است که با ورود اینترنت به حوزه حمل‌و‌نقل نیز وارد شده است و صدور اینترنتی بارنامه، کار را برای صاحبان بار و شرکت‌های حمل‌و‌نقل راحت و آسان کرده است. زیرا در هر نقطه ای از کشور می‌توان تنها با دسترسی به اینترنت، بارنامه‌اینترنتی دریافت کرد و از مزایای آن بهره برد و دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه برای حضور فیزیکی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :

نحوه صدور بارنامه الکترونیکی

جهت صدور بارنامه الکترونیکی نرم افزارهایی طراحی شده است که در قالب اپلیکیشن‌ها قابل نصب بروی گوشی موبایل و سیستم‌های عامل ‌ویندوز می‌باشد. این نرم افزارها در اختیار شرکت حمل‌و‌نقل و کاربران قرار دارد که با نصب آن می‌توانند از آن استفاده نمایند. کاربران با نصب و ورود به این اپلیکیشن ها می‌توانند بدون واسطه بارنامه الکترونیکی محموله خود را در کمترین زمان دریافت نمایند.

مراحل صدور بارنامه الکترونیکی:

  • ثبت مشخصات راننده و وسیله نقلیه حامل بار
  • استعلام اطلاعات مربوط به راننده یا وسیله نقلیه با استفاده از نرم افزار
  • اخذ اطلاعات بار
  • ارسال اطلاعات لازم به اداره، ثبت حواله و دریافت کد رهگیری
  • چاپ بارنامه روی صفحه اعتبار بارنامه

استعلام بارنامه الکترونیکی

استعلام بارنامه الکترونیکی از طریق اپلیکیشن ها قابل انجام می‌باشد. تنها کافی است تا با ورود به سامانه کد‌ رهگیری مندرج در بارنامه را در کادر مخصوص خود تایپ نمایید. چنانچه اطلاعات درخواست شده صحیح باشد، می‌‌توانید کلیه اطلاعات راننده و بار را مشاهده نمایید. همچنین می‌توانید از طریق شماره پیامک ۲۰۱۴۱ که متعلق به سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل می‌باشد و با ارسال کد ‌رهگیری بارنامه به صورت اینترنتی استعلام بگیرید.

صدور بارنامه الکترونیکی

صدور بارنامهالکترونیکی در یک سامانه تعیین شده روند کار را برای صاحبان بار، رانندگان و شرکت‌های حمل‌و‌نقل راحت و ساده کرده است. صدور بارنامه ‌الکترونیکی باعث شده تا کمیسیون درصدی و هزینه‌هایی که مربوط به واسطه‌ها بوده است به طور کامل حذف شود. همچنین صدور بارنامه ‌الکترونیکی کار را برای پلیس راه، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای بهتر کرده است.

سیستم صدور بارنامه الکترونیکی

سیستم بارنامه تحت وب برای صدور بارنامهالکترونیکی زیر نظر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل می‌باشد. رانندگانی که به  حمل بار می‌پردازند باید جهت صدور بارنامه از این سیستم استفاده نمایند و پس از فرایند ثبت نام، بارنامه ‌الکترونیک دریافت کنند تا مجاز به تردد در جاده‌ها برای جابجایی بار باشند. این سیستم جهت سهولت صدور بارنامه در سراسر کشور و جلوگیری از قاچاق کالا راه اندازی شده است. رانندگان می‌توانند با مراجعه به سایت اقدام به ثبت نام و دریافت بارنامه کنند.

چگونگی استفاده از بارنامه الکترونیکی

تمامی شرکت‌های حمل‌و‌نقل، سامانه مخصوص به خود را دارند که کاربران با ورود به این سامانه می‌توانند درخواست صدور بارنامه خود را ثبت نمایند. در کوتاهترین زمان ممکن بارنامه آنها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. قبل از ثبت نام برای صدور بارنامه حتما قوانین و مقررات را مطالعه نمایید زیرا این کار مسئولیت سنگینی را بر دوش شما می‌گذارد لذا آگاهی از ضوابط به شما کمک می‌کند تا در زمان مورد نیاز بهترین انتخاب را داشته باشید.

بارولاین به عنوان یک سامانه آنلاین و غیر‌حضوری حمل‌و‌‌نقل برای رانندگان و صاحبان بار اقدام به صدور بارنامه ‌الکترونیک می‌نماید. برای دریافت بارنامه بارولان می‌توانید پس از ثبت نام در سامانه بارولاین و درخواست صدور بارنامه الکترونیک، آنرا از نزدیکترین باربری محل خود دریافت نمایید. بارولاین به عنوان یک بازارگاه معتبر و مطمئن در حوزه حمل‌و‌نقل بار در کمترین زمان ممکن بارنامه الکترونیکی شما را صادر می‌نماید و صاحبان بار می‌توانند از طریق این سامانه اقدام به استعلام بارنامه خود نمایند.

کلام آخر:

کسب وکارها در دنیای مدرن امروز دچار تغییر و تحولات شگرفی شده‌اند که باید برای پیشرفت با این تغییرات هماهنگ بود. صدور بارنامه الکترونیکی یکی بهترین روش‌هایی است که برای رانندگان، صاحبان بار و همچنین شرکت‌های حمل‌و‌نقل مزایای زیادی را به همراه داشته است. صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش هزینه‌ها، حذف واسطه‌ها که منجر به افزایش درآمد رانندگان شده است. امکان صدور بارنامه در هر‌کجای ایران به صورت آنلاین و موارد دیگری که در مقاله مفصل به آنها اشاره شده است باعث شده تا رانندگان، شرکت‌های حمل‌و‌نقل و صاحبان بار، دغدغه‌هایی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده‌اند را نداشته باشند. بارولاین به عنوان یک بازارگاه معتبر توانسته است گام هایی مطمئن در این مسیر بردارد