استان ها

حاکمیت شرایط ناپایدار جوی در لرستان

گیلونا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از حاکمیت شرایط ناپایدار جوی در استان خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار گیلونا اظهار کرد: بعدازظهر فردا (پنجشنبه، ۱۷ خرداد ماه) سامانه بارشی وارد استان می‌شود و رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک از جمله مخاطرات این سامانه است.

وی بیان کرد: فردا رگبار باران گاهی رعد و برق در نقاطی از شمال و شرق استان، روز جمعه بارش پراکنده گاهی رعد و برق در نقاطی از شمال و شرق استان، شنبه بارش خفیف باران گاهی رعد و برق در نقاطی از شمال و شرق استان، روز یکشنبه بارش پراکنده گاهی رعد و برق در نقاطی از شمال و شرق استان و روز دوشنبه بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق در اغلب نقاط استان قابل پیش‌بینی است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه غروب دوشنبه این سامانه از استان خارج می‌شود، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، کاهش میدان دید افقی و … اثر مخاطره این سامانه است.

مرادپور اضافه کرد: توصیه می‌شود احتیاط در تردد بویژه در مسیرهای کوهستانی، کوهنوردی نکردن، توقف نکردن در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، جمع‌آوری محصولات زراعی و باغی و در صورت بروز گرد و خاک استفاده از ماسک و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

انتهای پیام