علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

آیا عقیم سازی بد است؟

مدتی پس از جراحی عقیم سازی گربه های نر و ماده، گربه به صورت طبیعی احساس تشنگی شدید خواهد کرد. از طرفی دیگر گربه ماده قبل از عقیم شدن بخشی از زمان و انرژی خود را به گشتن و جستجو در اطراف جهت جفت یابی صرف می کرد. رفتار طبیعی گربه نر عقیم نشده باعث نامناسب شدن آن به عنوان حیوان خانگی می شود. احتمال اینکه با عقیمسازی گربه جلوگیری شود از بسیاری بیماری ها در حیوان زیاد است . کاهش علاقه گربه برای بیرون رفتن از خونه که باعث کم شدن احتمال فرار کردن، گم شدن یا تصادف کردنش هم میشود. افزایش احتمال واکنش های نامطلوب نسبت به واکسن ها و تغییراتی که در سیستم ایمنی بدن آنها ایجاد میشود. اگه گربه متده تون قبل عقیم شدن، فحل شد، توی خون و جدا از گربه های نر نگهش دارین. آیا میدانستید اگر یک سگ و یا گربه ماده عقیم نشده باقی بمانند و اجازه تولید مثل بدون نظارت پیدا کنند، پس از گذشت ۶ سال چه اتفاقی میافتد؟ در زمان فحلی ماده سگ، در اغلب موارد صاحبان دام با هجوم سگ های نر در اطراف خانه و حیاط روبرو می شوند.

مگر کم شاهد بچه گربه های بیچاره ای هستیم که توسط هموطنان گرامی! برداشتن رحم و تخمدانها که راج ترین روش می باشد. این بیماری باعث تورم رحم و پر شدن آن از چرک های سمی می شود. از سوی دیگر بهترین زمان برای عقیم سازی حیوانات خیابانی و خانگی مانند سگ، در سگ های ماده بعد از اولین دوره پریود و در سگ های نر قبل از بلوغ جنسی یعنی بازه سنی شش تا ده ماهگی است که نشانهاش. عقیم کردن یعنی جلوگیری از تولید مثل به روش جراحی. این بیماریهای دردناک علاوه بر رنج بسیار برای گربه خانگی شما در صورت بروز هزینههای زیادی دارد، قیمت و هزینه جراحی عقیم سازی گربه نسبت به سختی و هزینه درمان این بیماریها بسیار پایین میباشد. این دسته از محصولات غذایی از نظر میزان چربی و کالری و پروتئین کاملا بر اساس نیازها و شرایط این دسته از حیوانات خانگی تنظیم شده اند. انسان ها در هر دوره در راستای تاثیر خود بر کره زمین محیط زیست پیرامون خود نقش های متفاوتی داشته در راستای تخریب محیط زیست نیز با تولید زباله انتشار آن در شهرها حاشیه شهرها، لطمات ضایعاتی بسیاری را به اکوسیستم وارد نموده است که از جمله نتایج تولید افزایش آلودگی های مشکلات زیست محیطی تولید زباله، می توان به افزایش میزان گربه های ولگرد اشاره نمود.گربه ها که در گذشته زندگی آنان در کنار آنسان به علت شکار حیوانات موذی حضور مفید موثری بوده، در حال حاضر واجد نقش فوق نبوده خود جزیی از آلاینده ها می باشند این حضور کنترل نشده برای جامعه انسانی بسیار خطرناک می باشد.

عمل ظالمانه و یا جرمی علیه طبیعت و سیستم تولید مثل نیست بلکه حقیقتی است که باعث می شود گربه های عقیم شده بتوانند از امکان زندگی طولانی تر و با کیفیت تر به دور از بیماری های مختلف برخوردار شوند. عدم لزوم برخورد با سگها چرا که آنها نیز مخلوق خدا بوده و حق زندگی و زاد و ولد دارند. پس لازم است که در زمان جستوجو برای یافتن بهترین کلینیک دامپزشکی مناسب، موارد دیگری را نیز در کنار مسائل مالی بگنجانیم. ما در این مطلب قصد داریم شنا را با چگونگی عقیم سازی، مزایای عقیم سازی و کلینیک عقیم سازی آشنا کنیم. در مورد قیمت آن باید بگوییم که هزینه عقیم کردن سگ نر و سگ ماده بسته به نوع عملی که باید برای تخلیه اندام ها و هم چنین ارگان های تولید مثل سگ انجام شود و وسایل و دارو هایی که نیاز دارد مختلف خواهد بود. در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم: عقیم سازی گربه های نر. همانطور که اشاره کردیم، همیشه ایده خوبی است که حیوان خانگی خود را به طور منظم نزد متخصصان دامپزشکی ببرید.

تأثیرگذاری عقیم سازی تا حدود زیادی به شخصیت فرد، سابقه و فیزیولوژی حیوان شما ارتباط دارد. شما می توانید با خواندن این مقاله دامپزشکی، اطلاعاتی درباره عقیم سازی یا اخته کردن گربه خانگی تان به دست بیاورید. تشخیص جنسیت گربه با توجه به نشانه های رفتار نر. عقیم سازی سگ و گربه ها یکی از دغدغه های صاحبان این حیوانات است. عقیم سازی می تواند به تغییر رفتار ناخواسته از سگ و گربه کمک کند. و به هر دو گربه نر و ماده عقیم شده sterilized گفته می شود.. مزایا و معایب جراحی عقیم سازی سگ ماده یا گربه ماده چیست؟ استفاده از این روش، نیازی به عمل جراحی نداشته و تنها با تزریق آمپول عقیم سازی گربه، انجام میشود. سلام من یه گربه وان ترکی یکساله دارم که بعد از عقیم سازیش فکر میکنم مشکلات رفتاری پیدا کرده، کوچیکتر که بود خیلی آروم و دوست داشتنی بود ولی الان خیلی اعصاب خورد کن شده، تمام خونه رو بهم میریزه. این روند در طبیعت بسیار عادی است و در بیشتر گربه سانان اتفاق می افتد در طبیعت گربه ماده داماد را انتخاب میکند و در پایان جفت گیری انجام میشود ولی در خانه تان، شاه پسرتان عروسی ندارد در نتیجه ممکن است برای بدست آوردن دختر دلخواهش از خانه فرار کند و بدنبال زوج مورد علاقه خود بگردد.