عمومیکسب و کار ایرانی

برگه سبز معماری چیست ؟ مزایا دریافت برگه سبز معماری  

اگر می خواهید پروانه ساختمانی بگیرید، اولین قدم گرفتن برگه تعهد معماری است. سند معماری یکی از مهم ترین اسنادی است که هر مهندس معماری باید برای هر پروژه ای تهیه کند. توجه داشته باشید که این مرحله پس از خرید برگه معماری کامل نمی باشد. در عوض باید تا پایان پروژه روی برگه تعهد معماری تمرکز کنید. با ما همراه باشید تا از اهمیت این مقاله بهره مند شوید.

مزایای برگه سبز معماری

وجود برگه سبز معماری مهمترین تایید پروژه شماست و نشان دهنده کمال طرح ساخت شماست. دریافت این کارت مزایای زیادی دارد که اولین آن قانونی بودن ساختار شماست. در زیر به مزایای سریعتر گرفتن برگه نامزدی معماری اشاره خواهیم کرد.

اگرچه معماران و مهندسان طراح حرفه ای مطمئناً با برگه سبز معماری های معماری آشنایی دارند، اگر تجربه ای برای گرفتن تعهد معماری ندارید. بهتر است برای بررسی مجدد برنامه های خود با یک فرد حرفه ای و با تجربه مشورت کنید. به همین دلیل است که شرکت ما اصرار دارد که زمان خرید این سند را کاهش دهد. هر چه محدوده طرح ساخت و ساز شما محدودتر باشد. هر چه زودتر بتوانید پروژه خود را شروع کنید.

یکی دیگر از مزایای این برگه تصحیح خطای نقشه است. دولت شهر از بهترین مهندسان کمک می گیرد تا تمام قسمت های نقشه شما را بررسی کنند و این باعث می شود که نگاه شما به نقشه هدف تغییر کند و در نهایت نقشه شما عاری از نقص و مشکل خواهد بود.

پس از دریافت این فرم، یک بازرس برای بررسی ساختمان شما به محل پروژه می آید. مدیر علاوه بر نظارت بر پروژه، اشتباهات شما را نیز تصحیح کرده و برای ایجاد یک مجموعه منحصر به فرد آماده می شود. بنابراین برگه سبز معماری تنها یک مجوز نیست، بلکه مزایای دیگری نیز دارد.

مراحل دریافت برگه تعهد معماری:

همانطور که گفته شد دریافت کارت سبز ساختمان یا کارت تعهد نگهداری مراحل و قوانینی دارد که در صورت رعایت تمامی آنها این کارت در اختیار شما قرار می گیرد. در این قسمت از این مقاله مراحل درخواست برگه سبز معماری را تا دریافت برگه سبز معماری خود طی می کنیم.

1- پس از یافتن مهندس و تهیه نقشه صحیح، نوبت به مراجعه به دولت برای تایید می رسد. در این مرحله، متخصصان شهر پس از بررسی تمام جزئیات و اصلاح خطاهای روی نقشه، شما را تایید می کنند.

2- ابتدا باید مهندس طراح معماری کف ساختمان مورد نظر را پیدا کنید. سعی کنید در این کار از مهندسین ماهر و با تجربه استفاده کنید تا زمان زیادی را برای اصلاح نواقص نقشه صرف نکنید. در غیر این صورت ممکن است شهر و سایر مراکز با این نقشه موافق نباشند و باید با مهندس نقشه جدید تماس بگیرید.

3- پس از دریافت برگه سبز معماری نوبت به پرکردن فرم ساخت و ساز می رسد. به این ترتیب معمار شما باید اطلاعاتی در مورد ساختمان مورد نظر وارد کرده و توضیح مختصری بدهد. پس از آن باید مهر و امضای خود را در انتهای صفحه بچسباند.

4- در این مرحله پس از اخذ تاییدیه از شهرداری باید برگه سبز معماری خریداری نمایید. برای خرید در هر زمان مراجعه کنید، می توانید کارت خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید. بنابراین با توجه به این مبحث با انجام مراحل ذکر شده گام به گام، خرید برگه سبز معماری زمان بر نخواهد داشت و وقت شما را نمی گیرد.

5- در نهایت پس از تکمیل برگه تعهد معماری نوبت به واگذاری فضاهای سبز می رسد. شما باید این برگه را به اداره منطقه ارسال کنید. پس پس از طی این مراحل و گرفتن تمامی پروانه های ساختمانی، مجوز شما آماده می شود و می توانید سریعتر شروع به ساخت کنید.

قیمت برگه معماری

یکی از سوالات متداول هزینه کاغذ است. پاسخ به این سوال بستگی به متراژ و کف خانه شما دارد و هزینه های ثابت ثابت نیستند. بنابراین، مطمئن شوید که هر چه بار خانه بیشتر باشد، ارزش برگه سبز معماری شما بیشتر است.

موضوع مهمی که وجود دارد تفاوت قیمت برگه سبز معماری در شهرها است. به عنوان مثال، شهرها و شهرستان ها باید هزینه محدودی برای دریافت کارت سبز بپردازند. اما افرادی که در شهرهای بزرگی مانند تهران زندگی می کنند برای گرفتن برگه سبز معماری باید هزینه بیشتری بپردازند.

مقررات برگه تعهد معماری

مواظب باشید در صورتی که مطابق نقشه ساختمان خود عمل نکنید و مرتکب تخلف غیرقابل جبرانی شوید، دست اندرکاران سازمان شهرداری می توانند با برگه مسئولیت معماری نسبت به تخریب ساختمان شما اقدام کنند. البته این موضوع به این مرحله ختم نمی شود و ممکن است جریمه شوید و جریمه های دیگری در نظر گرفته شود و دوباره بسازید.

بنابراین برای جلوگیری از این نوع مشکلات کافی است توضیحات مندرج در برگه سبز و نقشه ارسالی به شهرداری را رعایت کنید.

برخی از افراد رزرو خانه را به خوبی انجام نمی دهند، که مشکلاتی را ایجاد می کند که می تواند منجر به شکست در طول کار خانه شود. با در نظر گرفتن تمامی مراحل، بررسی نکات ذکر شده و دیدن تمامی جزئیات نقشه می توانید پروژه موفقی داشته باشید و نگران هیچ مشکلی نباشید.

فرم برگه تعهد معماری

اگر شما هم برای برگه سبز معماری اقدام کردید، باید این برگه را بخش به بخش مرور کنید. اگر مالک پروژه و ملک هستید، باید فرم اولیه یا برگ سبز این فرم را تکمیل و مشخصات صحیح را ارائه دهید. در وسط برگه مشخصات مهندس پروژه را یادداشت کنید

آدرس ملک مورد نظر نیز در این صفحه ثبت شده است. بنابراین با وجود این موضوع باید برای هر پروژه یک برگ سبز جداگانه تهیه کنید و نمی توانید در همه پروژه ها از یک برگه استفاده کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر آدرس ساختمان، متراژ کل ملک و متراژ زمین مورد نظر درج می شود. تعداد طبقات ملک نیز باید ثبت شود. پس از بررسی و تایید، به هیچ عنوان نمی توانید طبقات بیشتری اضافه کنید و این امر غیرقانونی تلقی می شود و ممکن است ملک توسط شهرداری تخریب شود.

در پایان در انتهای برگه باید مهر و امضای مالک و مهندس پروژه قید شود تا در صورت تخلف امکان پیگیری وجود داشته باشد. در نهایت باید بگوییم که برای زندگی در یک پروژه خاص و عدم مواجهه با مشکل در حین کار باید این مدرک را جدی بگیرید.

جهت مشاهده ادامه محتوا می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://arvines.com/برگه-معماری/