عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور

اکثر داوطلبان علوم انسانی از شعر، بحث های فلسفی و داستان های تاریخی لذت می برند. سخت است افراد با چنین روحیه ای را متقاعد کنیم که ریاضی بخوانند و با آن سرگرم شوند! اما جای نگرانی نیست؛ استفاده صحیح از روش مطالعه درس ریاضی کنکور به داوطلبان این رشته کمک می کند تا به سرعت از رقبای خود پیشی بگیرند. ما به شما پکیج جمع بندی ریاضی انسانی را پیشنهاد میکنیم تا بتوانید به کمک آن رتبه بهتری در کنکور بگیرید.

اهمیت انتخاب روش مطالعه برای کنکور انسانی در درس ریاضی

شاید چند سال پیش، بسیاری از داوطلبان کنکور علوم انسانی، درس ریاضی را از کار کنکور خود حذف می کردند و نتایج خوبی کسب می کردند. اما اکنون برای موفقیت در رشته پرطرفدار باید بهترین روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی را بیابند. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و رشته های پرطرفدار را دارند، بر اساس تجربیات به دست آمده از کنکورهای چند سال اخیر، باید در رشته ریاضی تا 40 درصد کسب کنند. به این ترتیب مسیری که برای مطالعه کنکور ریاضی در علوم انسانی طی می کنید مهم است.

به دلیل تاثیر زیاد دروس ریاضی در کنکور علوم انسانی

اولین درسی که در کتاب تست رویکرد انسان پیدا خواهید کرد به خصوص درس ریاضی است. تصور کنید که در حال شرکت در کنکور هستید و به دلیل استفاده از روش مطالعه اشتباه، تمام سوالات را نیمه راه حل می کنید! همین طور یکی یکی شواهد زیادی را بی پاسخ می گذارید; اگرچه زمان زیادی را صرف پاسخگویی به سوالات بروشور اختصاصی حل این تست ها می کنید.

هیچ بلای بزرگی برای فردی که در هنگام ورود با اضطراب زیاد می نشیند اتفاق نمی افتد!! در چنین شرایطی روحیه دانش‌آموزان تضعیف می‌شود و بدیهی است که داوطلبان نمی‌توانند مهارت‌های خود را برای پاسخگویی به برخی از تست‌های دفترچه سوالات به خوبی نشان دهند. بنابراین جدا از سطح بالای آموزش ریاضی و نتیجه خوب در امتحان نهایی کنکور، باید به آنچه در ذهنتان می گذرد نیز توجه کنید.

ابتدایی ترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور انسانی

تعداد زیادی از داوطلبان رشته انسانی وقت خود را صرف مطالعه ریاضی می کنند، اما چرا همه آنها نمره خوبی نمی گیرند؟! چرا بسیاری از آنها از مشاهده درصد منفی در رزومه خود شگفت زده می شوند؟

همه این اتفاقات به دلیل عدم آگاهی از نحوه مطالعه ریاضی برای کنکور است. برای اجرای بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور انفرادی توجه به نکات زیر اشتباه نیست:

اصول موضوع را در کلاس یاد بگیرید

در مرحله اول باید مباحثی را که معلم ریاضی در کلاس به شما یاد می دهد به خوبی یاد بگیرید. نوشتن جزوه و حل مسائل در کلاس یادگیری شما را به سطح بالاتری می برد. بنابراین پیشرفت کلاس را جدی بگیرید و همه چیز را به خوبی از معلم یاد بگیرید.

حل تمرین ها و تست های آموزشی

برای اندازه گیری سطح یادگیری خود، به تمرین بروید و راه حل ها را بررسی کنید. ابتدا تمرین های کتاب درسی حل می شود و مرحله بعدی تمرین های کتاب کمک آموزشی است. وقتی فکر می کنید برای حل سوالات تشریحی به اندازه کافی یاد گرفته اید، نوبت به تست های کتبی و آکادمیک می رسد.

تست های همزمانی زمان بندی شده

بعد از اینکه راه حل های کافی برای سوالات و فرمول های ریاضی را یاد گرفتید، باید به سراغ حل کنکور ریاضی بروید. این بار باید 20 تست را انتخاب کنید و در 25 دقیقه شروع به پاسخ دادن به آنها کنید. به این ترتیب زمان بندی مناسبی برای پاسخگویی به سوالات کنکور خواهید داشت و زمان کنکور را از دست نمی دهید.

از نمره هایی که اشتباه حل کردی و تست هایی که بی جواب گذاشتی بهتره. این تست ها را در تاریخ تجدید نظر با دقت حل کنید تا انواع سوالات ریاضی در آزمون پذیرش را بدانید.

برگه پاسخ را بررسی کنید

پس از حل تست ها باید شروع به محاسبه تعداد پاسخ های صحیح و نادرست کنید و سپس به سراغ پاسخنامه بروید. هر سوال را در برگه پاسخ بررسی کنید و راه حل را به دقت بررسی کنید. چیزهای جدیدی را که یاد گرفته اید در دفترچه ای جداگانه بنویسید تا بعدا مرور کنید.

منبع درست

استفاده از یک منبع معتبر کمک آموزشی، کمبودهای شما را در طول تحصیل برطرف می کند. تمرین ها و تست های کتاب های کمک آموزشی روند صحیح آموزش دروس ریاضی را در ذهن دانش آموز شکل می دهد. گروه آموزشی پرش با تهیه پک های آموزشی امتحانی سعی کرده است تمامی این موارد را در اختیار داوطلبان قرار دهد.

پکیج آموزش ریاضی پرش Human Conquer که شامل کتاب های درسی و دی وی دی های آموزش ریاضی می باشد باعث ارتقای مهارت های ریاضی داوطلبان فاتح انسانی می شود. اگر دوست دارید برای یادگیری به کلاس بیایید، توصیه می کنیم از آموزش آنلاین ریاضی برای کنکور انسانی استفاده کنید. با شرکت در دوره های آنلاین کنکور به راحتی و به راحتی می توانید به محتوای آموزشی با کیفیت دسترسی داشته باشید. یکی از مهمترین مزایای این دوره های آنلاین این است که دانشجویان از هر شهر و استانی می توانند در کلاس ها شرکت کنند.

مرور

مانند سایر دروس، دروس ریاضی نیز باید ارزیابی شوند. اما در هنگام خواندن نظرات این اتفاق نمی افتد. برای این کار باید یک برنامه محکم داشته باشید و به آن پایبند باشید. تمرکز بر آزمون کتبی در مطالعه بسیار مهم است. بهتر است ابتدا بر وسوسه هایی که با آن روبرو هستید غلبه کنید. اگر وقت دارید چند تست از همان مبحث را حل کنید تا مفاهیم را بهتر درک کنید.

آشنایی با روش مطالعه ریاضی برای کنکور انسانی بالاترین پایه ها

شاید دانستن تجربیات کسانی که امروز راه شما را پیموده اند، مطالعه شما را در مورد ریاضیات انسانی آسان تر کند. در ادامه تجربیات بسیاری از متقاضیان علوم انسانی که توانسته اند به رتبه های برتر برسند را مرور می کنیم.

از چند دانش آموز علوم انسانی که نمره دو رقمی گرفتند پرسیدیم که چگونه علوم انسانی و ریاضی بخوانند و پاسخ های زیر را دریافت کردیم.

“من از ابتدا در ریاضی قوی بودم، اما از ابتدا از راهنمای مطالعه استفاده می کردم. بعد از عید این کتاب را در برنامه خود قرار دادم. از سوالات کاغذی زیادی استفاده کردم تا اشتباهات این کلاس را تصحیح کنم. تست، من برای شناسایی مشکلات من و آماده شدن برای آزمون به این گزارش ها مراجعه کنید.

در این درس ابتدا دفتر معلم را مطالعه کردم و تمام تست های دفترچه دروس قبلی را حل کردم.

در این کلاس ابتدا کتاب را با دقت خواندم و مثال های کتاب و کتابم را تحلیل کردم و سپس تست ها و چالش های تکمیلی را حل می کردم.

این بار از متقاضیانی که رتبه سه رقمی در کنکور کسب کرده بودند، نحوه مطالعه ریاضیات انسانی در کنکور را جویا شدیم که به نتایج زیر رسیدیم:

«در این درس پس از خواندن راهنمای معلم، امتحان ورشکستگی سالهای قبل را حل کردم و سؤالاتم را اشتباه علامت زدم، امتحانات علامت گذاری شده ام را بارها حل کردم و نکات را در دفترم نوشتم.

بعد از مطالعه کتاب معلم، تست های کتبی سختی دادم و سپس برای تجمیع مطالب در کنکور سراسری شرکت کردم.»

“من در این درس سوالات زیادی را حل کردم و درگیر سوالات شدم و تا زمانی که آنها را به طور کامل یاد نگرفتم از آنها عبور نکردم.

“این درس را دوست داشتم. این درس را در برنامه روزانه خود گنجانده بودم. ابتدا این کتاب را خواندم و آزمایش های مختلفی انجام دادم.”

کلام پایانی

گاهی اوقات برای رسیدن به اهدافی که می خواهید باید کارهایی را انجام دهید که دوست ندارید. اگر شما از آن دسته داوطلبانی هستید که مطالعه ریاضیات کنکور انسانی برایتان سخت است، باید صبور باشید و با تمرکز بر هدف خود، تست های این درس را پشت سر بگذارید. سعی کنید با توجه به توانایی خود بهترین راه را برای خواندن کنکور انسانی بیابید تا در روز اعلام نتایج بیشترین درصدها را در کارنامه خود مشاهده کنید.